Το έργο Mu.SA συμπεριλήφθηκε στον Ευρωπαϊκό οδηγό DigComp at Work

musa

Με χαρά και υπερηφάνεια ανακοινώνουμε ότι το έργο Mu.SA: Museum Sector Alliance (http://www.project-musa.eu/) συμπεριλήφθηκε ως καλή πρακτική εφαρμογής του πλαισίου ψηφιακών ικανοτήτων DigComp στον οδηγό DigComp at Work, ο οποίος μόλις δημοσιεύτηκε από την ΕΕ (μπορείτε να δείτε την ανακοίνωση εδώ: https://ec.europa.eu/jrc/en/news/upskilling-life-after-pandemic-commission-launches-new-digital-competence-guidelines).
Το έργο Mu.SA ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Απρίλιο υπό τον συντονισμό της ερευνητικής ομάδας DAISSy του ΕΑΠ (http://daissy.eap.gr/en/) και τη συμμετοχή 11 φορέων από τις χώρες Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία και Βέλγιο. Στο πλαίσιο του έργου σχεδιάστηκαν 4 νέα επαγγελματικά προφίλ και προσφέρθηκε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατάρτισης, το οποίο περιελάμβανε ένα MOOC, 4 specialization courses και workplace learning, με σκοπό την αναβάθμιση των δεξιοτήτων (up-skilling) των επαγγελματιών των μουσείων. Οι εγγραφές στο MOOC ξεπέρασαν τα 5.000 άτομα, ενώ περισσότερα από 100 εξ αυτών συμμετείχαν και στα υπόλοιπα στάδια.
Στον οδηγό DigComp at Work, το έργο Mu.SA αναφέρεται ως βέλτιστη πρακτική εφαρμογής του πλαισίου ικανοτήτων DigComp (Digital Competences Framework for Citizens) σε συνδυασμό με το πρότυπο ικανοτήτων e-CF (European eCompetences Framework). Στο σχεδιασμό της κατάρτισης συμπεριλήφθηκαν και ικανότητες του 21ου αιώνα, παρέχοντας ένα ολιστικό πλαίσιο επαγγελματικής ανάπτυξης στους συμμετέχοντες στις δράσεις κατάρτισης.
 
Το πλαίσιο DigComp καθορίζει το τι χρειάζεται κανείς για να είναι ψηφιακά ικανό άτομο. Αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για τον προσδιορισμό των αναγκών δεξιοτήτων, την αξιολόγηση των ικανοτήτων και την καταλογογράφηση, την ανάπτυξη και την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων. Η πρόσφατα δημοσιευμένη Ευρωπαϊκή Ατζέντα Δεξιοτήτων (https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1223) υπογραμμίζει ότι οι δεξιότητες είναι βασικές για την ανάκαμψη και ότι οι άνθρωποι πρέπει να είναι σε θέση να αποκτήσουν τη σωστή εκπαίδευση και κατάρτιση για να ευδοκιμήσουν στη ζωή. Η Ατζέντα περιγράφει διάφορες δράσεις για την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων. Με αφορμή τη δημοσίευση του οδηγού, η Mariya Gabriel, Επίτροπος για την Καινοτομία, την Έρευνα, τον Πολιτισμό, την Εκπαίδευση και τη Νεολαία, υπεύθυνη για το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC), πρόσθεσε: «Τους τελευταίους μήνες, η κοινωνική απόσταση έχει αλλάξει τον τρόπο που συνδέουμε, ερευνούμε και καινοτομούμε στην εργασία - και πρέπει να εξοπλίσουμε άτομα με τις σωστές ψηφιακές δεξιότητες για να συνεχίσουν να εργάζονται έτσι».

 

Main Menu