Page 3 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 3
Θέµατα 03
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Το νέο στρατηγικό
σχέδιο του ΕΑΠ
πρόταση για το νέο Στρα-
τηγικό Σχέδιο του Ε.Α.Π.» Το µελλοντικό όραµα για
που βασίζεται στην εξω-
στρέφεια, στην διεθνοποί- τις Σχολές και οι προκλή-
ηση αλλά και στην περαι-
δηµαϊκού ιδρύµατος, βρέθηκε στο επίκεντρο της σεις ενόψει του νέου
«Ητέρω ανάπτυξη του ακα-
ενδιαφέρουσας ηµερίδας που πραγµατοποι-
ήθηκε µε επιτυχία, τη ∆ευτέρα 30 Οκτωβρίου ακαδηµαϊκού χάρτη
2023, στο πλαίσιο του έργου «Μονάδα Στρα-
τηγικού Σχεδιασµού του Ελληνικού Ανοικτού Πα-
νεπιστηµίου».
Πρόκειται για έργο που συγχρηµατοδοτείται
από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση
(Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταµείο), µέσω του Επι-
χειρησιακού Προγράµµατος «Ανάπτυξη Αν-
θρώπινου ∆υναµικού, Εκπαίδευση και ∆ιά Βίου
Μάθηση».
Η ηµερίδα ξεκίνησε µε χαιρετισµούς από τον
Πρόεδρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστη- οίκητο του ΕΑΠ µε όλα τα εχέγγυα.
µίου (Ε.Α.Π.) και Επιστηµονικό Υπεύθυνο του
Έργου, Καθηγητή Ιωάννη Καλαβρουζιώτη, ο ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ
οποίος εξήρε τη βαρύνουσα σηµασία της πρω- ΤΟΥ ΑΝΑ∆ΟΧΟΥ
τοβουλίας, τον Αντιπρόεδρο Οικονοµικών, Προ- Στη συνέχεια έλαβαν τον λόγο οι εκπρόσωποι
γραµµατισµού και Ανάπτυξης και Αναπληρωτή του αναδόχου, οι οποίοι παρουσίασαν την πρό-
Επιστηµονικό Υπεύθυνο του Έργου, Αναπληρωτή ταση για το Νέο Στρατηγικό Σχέδιο του ΕΑΠ
Καθηγητή Λεωνίδα ∆ουκάκη, τον Αντιπρόεδρο και πώς αυτό διαµορφώνει το µελλοντικό όραµα
Έρευνας και ∆ια Βίου Εκπαίδευσης, Καθηγητή σε ό,τι αφορά στις Σχολές µε εισηγήτρια τη ∆ρ.
Κωνσταντίνο Καραµάνη, και τον Αντιπρόεδρο Μαρίνα Μανιάτη, την πρόταση για το Περιβάλ-
Ακαδηµαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέ- λον των Σχολών του ΕΑΠ, µε έµφαση στα δυ-
ριµνας, Καθηγητή Ιωάννη Συµπέθερο. νατά και αδύνατα σηµεία µε εισηγητή το ∆ρ.
«Ο µεγαλύτερος στόχος του Ιδρύµατος είναι η Τηλέµαχο Μπούρτζη, καθώς και την πρόταση
ανάπτυξη και η εξωστρέφεια του Πανεπιστη- για τον Επιχειρησιακό Σχεδιασµό του ΕΑΠ και
µίου µας» ανέφερε ο κ. ∆ουκάκης τονίζοντας των Σχολών µε εισηγητή το ∆ρ. Εµµανουήλ Νι-
πως στόχος είναι ένας ρεαλιστικός και συνε- κολαΐδη.
κτικός στρατηγικός σχεδιασµός για την πε- Ο Σεραφείµ Καραϊσκάκης, συνεργάτης του
ρίοδο 2024-2027. ΕΑΠ, παρουσίασε τα επόµενα βήµατα για την
Ο κ. Καραµάνης τόνισε πως «ο ουσιαστικός οριστικοποίηση των σχεδίων του ΕΑΠ. Επιση-
διάλογος για τη στόχευση του Πανεπιστηµίου µάνθηκε πως έγιναν µελέτες βιωσιµότητας,
µας σε στρατηγικό και λειτουργικό πλαίσιο για έγιναν ανάλυση όλων των στοιχείων που τέ-
την επόµενη 5ετία όπου ο ακαδηµαϊκός χάρ- θηκαν από τα Προγράµµατα Σπουδών και πα-
της της χώρας αλλάζει και θα είναι σηµαντική ρουσιάστηκαν προτάσεις για την ανάπτυξη του
η συζήτηση για την διαµόρφωση της ανοικτής Ιδρύµατος και των επιµέρους Σχολών, που βα-
εκπαίδευσης». σίζονται σε έξι άξονες, την εκπαίδευση, την
Ο κ. Συµπέθερος από την πλευρά του υπο- έρευνα, την σύνδεση µε την κοινωνία, τη διε-
γράµµισε τη σπουδαιότητα του εγχειρήµατος. θνοποίηση, το πανεπιστηµιακό περιβάλλον και
Ακολούθησαν οι χαιρετισµοί από τους Κο- λεσµα του έργου, τόνισε πως το εν λόγω σχέ- αναφορικά µε τον στρατηγικό σχεδιασµό του τη διασφάλιση της ποιότητας για να καθορι-
σµήτορες των τεσσάρων Σχολών του Ιδρύµα- διο αποτελεί αφετηρία για διάλογο για τις ανάγ- Ιδρύµατος επισηµαίνοντας πως «έγινε µια ση- στεί το µέλλον του ΕΑΠ στον νέο ακαδηµαϊκό
τος. Ο κ. Κουτούζης επισήµανεπως υπάρχει µια κες του Ιδρύµατος και σηµείωσε πως είναι ανα- µαντική προσπάθεια σε µικρό χρονικό διά- χάρτη. Επί των παρουσιάσεων, πραγµατοποι-
σοβαρή βάση συζήτησης για το σχέδιο ανά- γκαίες οι προτάσεις από τις Σχολές για να τε- στηµα και το αποτέλεσµα είναι αξιέπαινο» και ήθηκαν τοποθετήσεις και παρεµβάσεις Μελών
πτυξης του ακαδηµαϊκού ιδρύµατος για το µέλ- θεί σε εφαρµογή το σχέδιο το συντοµότερο ευχαρίστησε το προσωπικό της Σχολής του που ∆ΕΠ και στελεχών του Ιδρύµατος και στο τέλος
λον, το οποίο καταρτίστηκε σε ένα ασφυκτικά δυνατό. συνέβαλε στην διαµόρφωση του σχεδίου για τις έγινε ανοικτή συζήτηση. Την εκδήλωση παρα-
χρονικό πλαίσιο. Για ένα από τα πιο κρίσιµα στοιχεία της λει- προκλήσεις της επόµενης µέρας, υπογραµµί- κολούθησαν τριακόσια δύο άτοµα, είτε δια ζώ-
Ο κ. Καµέας εξήρε τον ανάδοχο για το αποτέ- τουργίας του ΕΑΠ έκανε λόγο ο κ. Αυγουστής ζοντας την ανάγκη να προχωρήσει το αυτοδι- σης είτε διαδικτυακά.
Εκπαιδευτικό Σεµινάριο του ΕΑΠ στο Παράρτηµα της Θεσσαλονίκης
Η µαθησιακή διεργασία στην Ενηλικιότητα
κπαιδευτικό Σεµινάριο µε θέµα: «Εκπαίδευση Ενηλίκων» διορ-
γάνωσε την Τρίτη, 19 ∆εκεµβρίου 2023, το Ελληνικό Ανοικτό
ΕΠανεπιστήµιο (Ε.Α.Π.) σε συνεργασία µε τη ∆ιεύθυνση Εκπαί-
δευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης στο Παράρτηµά του στη Θεσ-
σαλονίκη (Αριστοτέλους 11/ 1ος όροφος).
Το Σεµινάριο απευθυνόταν στους Συµβούλους Εκπαίδευσης Ανα-
τολικής Θεσσαλονίκης και ο Επίκουρος Καθηγητής της Σχολής
Ανθρωπιστικών Επιστηµών του ΕΑΠ Γιώργος Κουλαουζίδης πα-
ρουσίασε τη θεµατολογία του, όπου οι κύριοι άξονες ήταν:
Η µαθησιακή διεργασία στην Ενηλικιότητα.
Κριτικός στοχασµός και µετασχηµατισµός νοηµατικών θεωρή-
σεων: η θεωρία του Μετασχηµατισµού.
Συγκεκριµένα, παρουσιάστηκε η θεωρία του Μετασχηµατισµού
µε στόχο να υιοθετηθούν πρακτικές, οι οποίες θα βοηθήσουν τους
εκπαιδευτικούς να προωθήσουν µε πιο εύκολο και δηµιουργικό τρόπο
τις εκπαιδευτικές δράσεις και καινοτοµίες τους.
Το Σεµινάριο τίµησαν µε την παρουσία τους ο Πρόεδρος της ∆ιοι-
κούσας Επιτροπής του ΕΑΠ, Καθηγητής Ιωάννης Καλαβρουζιώτης
και ο ∆ιευθυντής Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης Ευάγ-
γελος Κελεσίδης.

