Page 7 - Open2U - APRIL - 2022
P. 7
Ρεπορτάζ 07
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2022
« «Β Βρ ρέ έθ θη ηκ κα α σ σε ε έ έν να αν ν « «Μ Με ε δ δί ίψ ψα α γ γι ια α µ µά άθ θη ησ ση η « «Μ Με ε υ υπ πο οµ µο ον νή ή κ κα αι ι ε επ πι ιµ µο ον νή ή
ά άλ λλ λο ο κ κό όσ σµ µο ο, , µ µα αγ γι ικ κό ό» » κ κα αι ι τ τη η δ δύ ύν να αµ µη η τ τη ης ς θ θέ έλ λη ησ ση ης ς» » π πέ έτ τυ υχ χα α έ έν να α ό όν νε ει ιρ ρο ο ζ ζω ωή ής ς» »
Η ιατρός-καρδιολόγος Βάσω Χρηστάκου Ευθυµία Ρακοπούλου, απόφοιτη στις «Σπουδές Σοφία Ξανθοπούλου, απόφοιτη στη “∆ιοίκηση
στην «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισµό» στον Ευρωπαϊκό Πολιτισµό» Επιχειρήσεων και Οργανισµών”
Η Βάσω Χρηστάκου είναι ιατρός-καρδιολόγος, ολοκλήρωσε τις σπουδές της Η Ευθυµία Ρακοπούλου ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Τµήµα «Σπου- Η Σοφία Ξανθοπούλου αποφοίτησε µε άριστα από το Τµήµα ∆ιοίκησης Επι-
στο Τµήµα «Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισµός» του Ελληνικού Ανοικτού Πα- δές στον ΕυρωπαDκό Πολιτισµό» της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστηµών του χειρήσεων και Οργανισµών του ΕΑΠ και δίνει το στίγµα της από την περίοδο
νεπιστηµίου, ορκίστηκε και πήρε τον πολυπόθητο τίτλο στο χέρι. Η περι- ΕΑΠ και -όπως µας εξοµολογείται - αισθάνθηκε απερίγραπτη ηθική ικα- των σπουδών της.
γραφή της είναι αφοπλιστική γι' αυτό το ταξίδι… νοποίηση, όταν κλήθηκε να αναγνώσει τον όρκο στην τελετή αποφοίτησης. «Νιώθω υπερβολικά χαρούµενη που κατάφερα να πετύχω ένα όνειρο ζωής.
«Τέλος και αυτή η διαδροµή, ένα ταξίδι στις γωνιές του ισπανόφωνου κό- «Επιτέλους πτυχίο! Κάποτε φάνταζε σαν ένα µακρινό όραµα. Σήµερα είναι Αν και τα χρόνια της φοίτησής µου στο ΕΑΠ ήταν πολύ δύσκολα, µιας και
σµου, στην ιστορία των ανθρώπων του, στις κοινωνίες τους, στις παραδό- µια πραγµατικότητα. Παρόλο που ήταν επιλογή µου να µην ακολουθήσω πα- οι απαιτήσεις σε χρόνο και κόπο ήταν πολύ µεγάλες, σε συνδυασµό βέβαια
σεις τους και στους πολιτισµούς τους από τα βάθη των αιώνων µέχρι σή- νεπιστηµιακή εκπαίδευση σε νεότερη ηλικία, ποτέ δεν έπαψα να πιστεύω και µε τις υπόλοιπες υποχρεώσεις µου, δεν το µετανιώνω καθόλου. Απέ-
µερα. Μια κατάδυση στην ανθρώπινη ψυχή όπου η ανάγκη για επιβίωση, επε- στη δύναµη της γνώσης ως αναπόσπαστου στοιχείου ολοκλήρωσης της αν- κτησα πολλές γνώσεις, γνώρισα νέα άτοµα, γνώρισα ακόµη τι είµαι ικανή
κτατισµό, δόξα και πλουτισµό συνυπάρχει µε την ευαισθησία, την αλληλεγγύη, θρώπινης προσωπικότητας. Προκειµένου λοιπόν να ικανοποιήσω την να πετύχω. Η αλήθεια είναι ότι ο άνθρωπος όταν έχει θέληση µπορεί να
τον έρωτα, την τέχνη και την προάσπιση των ιδανικών και αξιών. Μια βα- προσωπική µου δίψα για µάθηση, αλλά και να την επικυρώσω µε έναν επί- πετύχει πάρα πολλά. Αν επιθυµεί πραγµατικά κάτι µπορεί να τα καταφέρει,
θιά γνωριµία µε λαούς, µε µεγάλα και λαµπρά µυαλά, µε πρόσωπα που κα- σηµο πανεπιστηµιακό τίτλο σπουδών, πριν από έξι χρόνια αποφάσισα να ανοί- όσο και αν δυσκολεύεται και φτάνει στα όριά του. Σίγουρα η απόφασή µου
θόρισαν σε µέγιστο βαθµό την πορεία της ιστορίας, της τέχνης και της δια- ξω έναν νέο κύκλο στη ζωή µου αρχίζοντας σπουδές στο ΕΑΠ το εκπαιδευτικό να φοιτήσω στο ΕΑΠ ήταν ορθή και θα το ξαναέκανα δίχως δεύτερη σκέ-
νόησης και που πληµµύρισαν την πρόγραµµα του οποίου είναι προ- ψη». Μιλώντας για την εµπειρία της
ψυχή µου άλλοτε µε βαθιά συγκίνη- σαρµοσµένο στις ανάγκες της ενή- από το ΕΑΠ αναφέρει τα εξής:
ση και προβληµατισµό και άλλοτε µε λικης ζωής. «Ήταν πραγµατικά µια απίθανη εµ-
χειµάρρους θαυµασµού. ∆εν θα εί- Τι σηµαίνει όµως εκπαίδευση κατά πειρία. Απέκτησα γνώσεις ανωτέρου
ναι υπερβολή αν πω ότι καθόρισαν την ενήλικη ζωή; Αδιαµφισβήτητα, επιπέδου, οι οποίες θα µε βοηθή-
και εµένα! Ως άτοµο προερχόµενο δεν είναι µία εύκολη υπόθεση, κα- σουν τόσο σε επαγγελµατικό όσο και
από τον χώρο των Θετικών Επιστη- θώς πρόκειται για µία περίοδο κατά σε προσωπικό επίπεδο. Σίγουρα δεν
µών, την Ιατρική, θεωρώ ότι µε τις την οποία οι περισσότεροι από εµάς ήταν µια εύκολη διαδικασία. Όταν εί-
σπουδές µου στην Ισπανική Γλώσσα έχουµε ήδη ένα καθηµερινό πρό- σαι ένα ενήλικο άτοµο, µε επαγ-
και τον Ισπανοαµερικανικό Πολιτισµό γραµµα τόσο γεµάτο από υποχρε- γελµατικές, οικογενειακές και κοι-
στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, ώσεις (οικογενειακές, επαγγελµα- νωνικές υποχρεώσεις, θα πρέπει να
βρέθηκα σε έναν άλλο κόσµο, ξένο τικές κ.ά.) που δεν µπορούµε να δια- θυσιάσεις πολύ από τον ελεύθερο
µε την τρέχουσα πραγµατικότητα, νοηθούµε ότι υπάρχει δυνατότητα να χρόνο σου, ο οποίος πλέον γίνεται
αλλά µαγικό. Παράλληλα µε το ια- ενταχθεί σ’ αυτό οποιαδήποτε επι- ανύπαρκτος, προκειµένου να πε-
τρικό µου έργο και µελετώντας κα- πλέον δραστηριότητα. Πολλώ µάλ- τύχεις τον στόχο που έθεσες. Τα
θηµερινά, ένιωθα σαν τον κινηµα- λον όταν πρόκειται για πανεπιστη- ασφυκτικά χρονικά όρια για την κά-
τογραφιστή που, καθώς περνούσαν µιακές σπουδές! Όµως, όπως απο- λυψη της ύλης, η εκπόνηση των
από µπροστά του εικόνες, άνθρωποι δεικνύουν περίτρανα χρόνια τώρα οι απαιτητικών εργασιών και κυρίως η
και γεγονότα, παρατηρούσε και κα- φοιτητές του ΕΑΠ, η δύναµη της θέ- προετοιµασία για την εξεταστική πε-
τέγραφε µε την µικρή του κάµερα το λησης είναι ικανή να ξεπεράσει ρίοδο, η οποία ηµερολογιακά συµ-
γίγνεσθαι ανά τους αιώνες. Τι τύχη! κάθε εµπόδιο και δυσκολία. πίπτει µε µια περίοδο όπου και
Τύχη, αλλά και κόπος! ∆ιάβασµα Σίγουρα, κάθε φοιτητής του ΕΑΠ έχει στην εργασία µου πρέπει να απα-
πολύ, δουλειά πολλή και κάποιες φορές επίπονη! Αλλά και τι ωραίο στην να αφηγηθεί τη δική του ιστορία. Ωστόσο, όλοι µας κατά τη διάρκεια των σχολούµαι για περίπου 12 ώρες ηµερησίως, µου προκαλούσαν πολύ άγ-
ζωή κατακτιέται εύκολα; Μια χαρµολύπη µε διακατέχει τώρα που η φοίτη- σπουδών µας διανύσαµε µία κοινή πορεία, κατά την οποία, µεταξύ άλλων, χος. Η επιµονή µου όµως ήταν πολύ µεγάλη και ευτυχώς είχα και την υπο-
ση τελείωσε. Ένα ταξίδι προς την Ιθάκη αυτές οι σπουδές! Ιθάκη λοιπόν µειώσαµε τις ώρες ξεκούρασης, περιορίσαµε τις κοινωνικές επαφές µας στήριξη της οικογένειάς µου, η οποία µε βοήθησε και µε στήριξε µε κάθε
το πτυχίο! Ένα πρόσχηµα για «το ωραίο ταξίδι»! Ένα εφαλτήριο για άλλες και στερηθήκαµε ξέγνοιαστες, όµορφες στιγµές µε τους αγαπηµένους µας, δυνατό τρόπο. Όσον αφορά στο µυστικό της επιτυχίας µου, αυτό είναι η τε-
Ιθάκες! Και υπάρχουν πολλές! τους οποίους και ευχαριστούµε για την ανοχή τους απέναντί µας. λειοµανία µου, η οποία σε συνδυασµό µε την επιµονή και υποµονή µου συ-
∆εν ήταν όµως αυτό το ταξίδι µια κλειστή και εγωιστική ευδαιµονία. Στους Η άλλη όµως όψη είναι ότι ως φοιτητές του ΕΑΠ δηµιουργήσαµε µεταξύ µας νέβαλε στο να ολοκληρώσω τις σπουδές µου µε τον καλύτερο δυνατό τρό-
κόλπους του ΕΑΠ είχα την χαρά να γνωρίσω και να εκπαιδευτώ από εξαι- µία νέα «πνευµατική οικογένεια», καθώς η κοινή µας δίψα για µάθηση µας πο. Προσωπικά πιστεύω ότι ο άνθρωπος θα πρέπει συνεχώς να καλλιερ-
ρετικούς καθηγητές και να βρω µέσα στους συµφοιτητές και τις συµφοι- ώθησε να µοιραστούµε τις αγωνίες, τους προβληµατισµούς, τις γνώσεις, γεί το πνεύµα του, να αναπτύσσει το γνωστικό του επίπεδο, να εµπλουτί-
τήτριες εκλεκτά άτοµα. Κάποια µυστικά µονοπάτια σχεδιασµένα από τον ίδιο τις πληροφορίες, το δηµιουργικό µας άγχος, τις απογοητεύσεις και τις επι- ζει τις γνώσεις του. ∆ιότι µε τον τρόπο αυτόν αποκτά κριτική σκέψη, και ένα
αρχιτέκτονα µας οδήγησαν στον ίδιο δρόµο! Με πολλούς από τους παρα- τυχίες µας και να διανύσουµε ένα ταξίδι µοναδικό, ακολουθώντας τις νέες σκεπτόµενο άτοµο προάγει τόσο την προσωπική του εξέλιξη όσο και της
πάνω µας συνέδεσε και συνδέει µια βαθιά, ουσιαστική και άσβεστη φιλία!». διαδροµές που µας ανοίγονταν. Μέλη αυτής της οικογένειας υπήρξαν φυ- κοινωνίας γενικότερα. Η απόκτηση ενός πανεπιστηµιακού τίτλου, πέραν της
Και συνεχίζει: «Αν υπάρχει µυστικό για την αριστεία; Ναι, υπάρχει! Είναι το σικά και οι καθηγητές µας, αδιάκοπα πολύτιµοι συµπαραστάτες και καθο- προσωπικής ικανοποίησης που προσφέρει, συµβάλλει τα µέγιστα και στην
πάθος, η λαχτάρα, η περιέργεια για το άγνωστο. Γι' αυτό το άγνωστο που δηγητές µας στην πορεία αυτή. επαγγελµατική εξέλιξη του ατόµου. Σίγουρα οι άνθρωποι στην εποχή µας
ίσως κρύβει τις απαντήσεις των ερωτηµάτων σου, την ταραγµένη θάλασ- Κάπως έτσι ο καιρός πέρασε και ο κύκλος σπουδών ολοκληρώθηκε. Πριν έχουν πάρα πολλές υποχρεώσεις, ωστόσο υπάρχει και το ΕΑΠ, το οποίο
σα των πόθων σου ή την ήσυχη λίµνη των στοχασµών σου. Αυτό το πάθος από λίγες ηµέρες διεξήχθησαν οι φετινές τελετές απονοµής των πανεπι- προσφέρει τη δυνατότητα να σπουδάσεις εξ αποστάσεως, µε µικρότερο κό-
λοιπόν δίνει την δύναµη και την ορµή να νικήσεις την κούρασή σου, τη νύ- στηµιακών τίτλων σπουδών µας. Προσωπικά είχα την τιµή όχι µόνο να πα- στος από αυτό που θα απαιτούνταν για να σπουδάσεις σε ένα συµβατικό
στα σου, την έλλειψη χρόνου, τις καθηµερινές αντιξοότητες. Ευχαριστώ πολύ ρευρεθώ, αλλά και να διαβάσω τον πανεπιστηµιακό όρκο ως αριστεύσασα πανεπιστήµιο, στην περίπτωση φυσικά που αυτό βρίσκεται µακριά από την
τους ενθουσιώδεις και άξιους δασκάλους µου στο ΕΑΠ, καθώς και όλους του προγράµµατος «Σπουδές στον ΕυρωπαDκό Πολιτισµό» της Σχολής Αν- περιοχή όπου ζεις και εργάζεσαι. Επίσης, ένας φοιτητής του ΕΑΠ µπορεί
τους ανθρώπους αυτού του Πανεπιστηµίου που στάθηκαν δίπλα µου µε συ- θρωπιστικών Επιστηµών. Η συγκίνηση και η ηθική ικανοποίηση που ένιω- να σπουδάζει και παράλληλα να εργάζεται και να εκπληρώνει και όλες τις
νέπεια και σεβασµό σε αυτή µου την προσπάθεια. Με την ευχή για υγεία σα και εξακολουθώ να νιώθω είναι απερίγραπτη, καθώς πρόκειται για το υπόλοιπες υποχρεώσεις του. Συνεπώς χωρίς δεύτερη σκέψη θα συνιστούσα
πρωταρχικά, θα συνιστούσα ανεπιφύλακτα στον καθένα να επιχειρήσει µε αποτέλεσµα καθηµερινής προσπάθειας, στοχοπροσήλωσης και πειθαρχίας σε ένα ενήλικο άτοµο να κυνηγήσει το όνειρό του, διότι σίγουρα δεν θα βγει
ενθουσιασµό σπουδές στο ΕΑΠ και όχι µόνο για το πρώτο, αλλά και για το που ενέπνευσε ακόµα και τα δύο µικρά παιδιά µου. ζηµιωµένο».
δεύτερο και -γιατί όχι;- το τρίτο πτυχίο! Γιατί η γνώση είναι δύναµη! Κλεί- Εν τέλει, άξιζε κάθε στιγµή αυτής της διαδροµής και θα συνιστούσα ανε-
νοντας, συγχαίρω όλους τους πτυχιούχους και εύχοµαι υγεία, πρόοδο και πιφύλακτα σε κάθε ενήλικο άτοµο που θέλει να κυνηγήσει το όνειρό του
ευηµερία!». να εµπιστευτεί τη µέθοδο του ΕΑΠ, προκειµένου να αποκτήσει έναν πα-
νεπιστηµιακό τίτλο που θα του ανοίξει νέους επαγγελµατικούς, αλλά και
γνωστικούς ορίζοντες.
Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν σε όλες και όλους όσοι καταφέραµε να φτά-
σουµε στον προορισµό µας! Συχνά αναρωτιέµαι ωστόσο αν αυτός ήταν ο
τελικός µας προορισµός, ή µία ακόµα στάση προς το ατέρµονο, µαγευτι-
κό ταξίδι της γνώσης».

