Page 3 - Open2U - JULY - 2022
P. 3
Ρεπορτάζ 03
ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
«Κίνητρογιανασυνεχίσω
ναείµαιενεργήπολίτης»
ΗΑλεξάνδραΑντωνάτουµιλάστην«Open2U»γιατηναπόφασήτηςναφοιτήσειστοΕΑΠστα73τηςχρόνια
καιγιατηνπρωτοβουλίατηςναδιεκδικήσειοικονοµικήαπαλλαγήγιατουςσυνοµηλίκουςσυµφοιτητέςτης
αγάπη για τη γνώση και η δίψα για µάθηση δεν γνωρί- ζητήσουµε το θέµα απευθείας. Πληροφορήθηκα δε µε µε-
ζουνηλικίαούτεάλλουςφραγµούς.Τοαποδεικνύειπε- γάλη χαρά και ικανοποίηση ότι οµόφωνα η ∆ιοικούσα Επι-
ΗρίτραναηκυρίαΑλεξάνδραΑντωνάτου,µιαγυναίκαπου τροπή του Ιδρύµατος απεδέχθη την πρότασή µου και έλα-
αν και διανύει την όγδοη δεκαετία της ζωής της δηλώνει µε βε την απόφαση ώστε οι φοιτητές τού ΕΑΠ µε ηλικία άνω των
καµάρι και θαυµασµό… µεταπτυχιακή φοιτήτρια! 70 ετών να απαλλάσσονται πλήρως από την οικονοµικήσυµ-
Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο άνοιξε τις πύλες του και µετοχή!», συνέχισε δηλώνοντας ιδιαίτερη περηφάνια για όσα
αγκάλιασε µια συνταξιούχο δηµόσιο υπάλληλο, γυναίκα, µη- κατόρθωσε.
τέρα και γιαγιά, η οποία στα 73 της χρόνια αποφάσισε να εν-
τρυφήσει στα εξειδικευµένα µονοπάτια της τριτοβάθµιας εξ «ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ»
αποστάσεωςεκπαίδευσης.∆ιακρίνεταιγιατονδυναµισµόκαι Και προσέθεσε: «Θέλω και δηµοσίως να εκφράσω ένα µε-
τηµαχητικότητάτηςκαιήδηέχεικαταφέρειπολλά.Κατέχειπτυ- γάλο ευχαριστώ στον Πρόεδρο της ∆.Ε. τού ΕΑΠ Οδυσ-
χίο στον Ελληνικό Πολιτισµό, µεταπτυχιακό τίτλο στην Ορθό- σέα Ζώρα, καθώς και σε όλα τα µέλη της Επιτροπής, διό-
δοξη και Πλουραλιστική Θεολογία και συνεχίζει τις µεταπτυ- τι µε µεγάλη προσοχή και κατανόηση είδαν και ικανο-
χιακές σπουδές της στην ∆ηµιουργική Γραφή. Όλα τα παρα- ποίησαν το αίτηµά µου σχετικά µε την απαλλαγή από την
πάνωαποδεικνύουνότιτοΕλληνικόΑνοικτόΠανεπιστήµιοτην υποχρέωση καταβολής οικονοµικής συµµετοχής για τους
αγκάλιασε και βοήθησε ώστε να κάνει το όνειρό της πραγ- φοιτητές που έχουν υπερβεί το 70ό έτος της ηλικίας τους.
µατικότητα. «…Ανέκαθεν ήµουν λάτρης της γνώσης και της Εκφράζοντας και τα αισθήµατα όλων των συνοµηλίκων συµ-
επιστήµης, γι’ αυτό και σε µεγάλη σχετικά ηλικία σπούδασα φοιτητών µου που ευεργετείτε µε την απόφασή σας αυτή,
στοΕΑΠκαιέχωλάβειπτυχίοστονΕλληνικόΠολιτισµόκαιεν παρακαλούµε να δεχθείτε µε ιδιαίτερη συγκίνηση ένα µε-
συνεχείαµεταπτυχιακόστηνΟρθόδοξηκαιΠλουραλιστικήΘε- γάλο ευχαριστώ!», αναγνωρίζοντας ότι η ∆ιοικούσα Επι-
ολογία. Σήµερα ακόµη, εµπνεόµενη από τις ίδιες αρχές της τροπή είναι ουσιαστικός αρωγός και σύµµαχος στο δύ-
διάβίουµόρφωσης,εντάχθηκακαιπαρακολουθώτοπολύεν- σκολο αλλά ουσιώδες εγχείρηµα.
διαφέρονµεταπτυχιακόπρόγραµµατουΕΑΠστην∆ηµιουργική
Γραφή», εξοµολογείται στην «Οpen2U». Η ίδια, µάλιστα, µιλά κρή σύνταξη καλούµαι να αντεπεξέλθω σε εκτεταµένα έξο-
για την απόφασή της να διεκδικήσει από την ∆ιοικούσα Επι- δα, που συνεχώς αυξάνονται και επιπλέον απαιτούνται κα-
τροπήτουΕΑΠναανοίξειτιςπύλεςτουαγκαλιάζονταςόλους λύψεις ιατροφαρµακευτικής περίθαλψης, λόγω της ηλικίας, Ο Οµ µό όφ φω ων νη η η η α απ πό όφ φα ασ ση η ο οι ικ κο ον νο οµ µι ικ κή ής ς α απ πα αλ λλ λα αγ γή ής ς
όσοιθέλουννασπουδάσουνεξαποστάσεωςαλλάαδυνατούν υποχρεώσεις προς τα εγγονάκια και την οικογένεια
να ανταποκριθούν οικονοµικά στο ύψος της οικονοµικής κ.ο.κ. Σε όλα αυτά προστίθενται και η οικονοµική συµµε- Την πλήρη οικονοµική απαλλαγή από τις δαπάνες των σπουδών όλων των φοιτητών
συµµετοχής.Πώςόµωςτακατέφερεηίδια,λαµβάνονταςµόνο τοχή της φοίτησης στο ΕΑΠ. Ζήτησα λοιπόν µε επιστολή και φοιτητριών του Ιδρύµατος µε ηλικίες άνω των 70 ετών αποφάσισε οµόφωνα η ∆ι-
µια πενιχρή σύνταξη; Όπως µας αποκαλύπτει µε πολλές δυ- µου προς τον κ. Πρόεδρο του ΕΑΠ να δει µε συµπάθεια οικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ στη συνεδρίαση της 27ης Μα3ου 2022, κατόπιν εισήγη-
σκολίες.Γιατονλόγοαυτό,ηΑλεξάνδραΑντωνάτουπήρετην το πρόβληµα, που πιστεύω ότι απασχολεί το σύνολο των σης του Προέδρου της, Καθηγητή Οδυσσέα-Ιωάννη Ζώρα, µετά το ηλεκτρονικό µή-
απόφαση να στείλει µια προσωπική επιστολή στον πρόεδρο συνταξιούχων φοιτητών, οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω δεν νυµα της Αλεξάνδρας Αντωνάτου, η οποία εξέφρασε την αντικειµενική δυσκολία αν-
του ΕΑΠ περιγράφοντας τις οικονοµικές δυσκολίες που αν- επιβαρύνουν ιδιαίτερα τον προ_πολογισµό τού Ιδρύµατος, ταπόκρισης των υπερήλικων φοιτητών στις οικονοµικές τους υποχρεώσεις απέναντι
τιµετωπίζουν όσοι θέλουν να σπουδάσουν και βρίσκονται σε αφού πρόκειται για µιαν µικρή µειοψηφία» επισηµαίνει η στο Ίδρυµα. Ο κ. Ζώρας συναντήθηκε διά ζώσης στις κεντρικές εγκαταστάσεις του
ηλικίαάνωτων70ετών.«Ηανάγκηγιατηνπροσωπικήµουεξέ- κ. Αντωνάτου, περιγράφοντας πώς ξεκίνησε η προσπά- Ιδρύµατος στην Πάτρα µε την κ. Αντωνάτου ανακοινώνοντάς της την απόφαση της
λιξηεµφανίστηκεακριβώςτηνστιγµήπουανακάλυψαότιείχα θεια για να διεκδικήσει οικονοµική απαλλαγή για τους άνω ∆ιοικούσας Επιτροπής αλλά και τους περιορισµούς αυτής.
εκπληρώσει τις υποχρεώσεις µου ως εργαζόµενη, ως µητέ- των 70 ετών φοιτητές του ΕΑΠ. Υπογράµµισε πως το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο αναγνωρίζοντας ότι η τρίτη ηλι-
ρα αλλά και ως γιαγιά. Ήταν µια στιγµή που οι σπουδές και η κία αποτελεί ένα ιδιαίτερης σηµασίας, ευαίσθητο κοινωνικό θέµα, το οποίο απαιτεί
δυνατότηταφοίτησηςσεέναΠανεπιστήµιοσαντοΕΑΠµουέδω- «ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ∆ΙΟΙΚΟΥΣΑ» φροντίδα αλλά και υποστηρικτικούς µηχανισµούς, αποφάσισε να συµβάλει κοινωνι-
σανένακίνητρονασυνεχίσωναείµαιενεργήπολίτηςκαιδη- Όπως µας εξήγησε, ζήτησε να ληφθεί µία γενναία απόφα- κά στο πλαίσιο αυτό, καλύπτοντας και εξασφαλίζοντας την µαθησιακή υποστήριξη
µιουργικός άνθρωπος» µας δήλωσε η κυρία Αντωνάτου. ση, που θα απαλλάσσει τα άτοµα άνω των 70 ετών από την των ατόµων που την επιζητούν.
Τέλος, να αναφερθεί πως οι ενεργοί φοιτητές άνω των 70 ανέρχονται σε 70 άτοµα
«Η ΜΙΚΡΗ ΜΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗ ∆ΕΝ ΕΠΑΡΚΟΥΣΕ» υποχρέωση καταβολής διδάκτρων. «Είναι γεγονός ότι ο κ. (50 σε προπτυχιακά-20 σε µεταπτυχιακά), ενώ ήδη έχουν αποφοιτήσει 47 άτοµα, εκ
Πρόεδρος αµέσως ανταποκρίθηκε στο αίτηµά µου και µά-
«Ως φοιτήτρια συνταξιούχος είναι γεγονός ότι αντιµετω- λιστα έδειξε ιδιαίτερη ευαισθησία, αφού µε κάλεσε προ- των οποίων τα 33 σε προπτυχιακά και τα 37 σε µεταπτυχιακά.
πίζω ηυξηµένες οικονοµικές δυσκολίες, αφού µε µια µι- σωπικά στο γραφείο του, ώστε να µε συναντήσει και να συ-
Τ Τι ι δ δε εί ίχ χν νο ου υν ν τ τα α σ στ το οι ιχ χε εί ία α τ τη ης ς Μ Μο ον νά άδ δα ας ς Ε Εσ σω ωτ τε ερ ρι ικ κή ής ς Α Αξ ξι ιο ολ λό όγ γη ησ ση ης ς τ το ου υ Ε ΕΑ ΑΠ Π
Υ Υψ ψη ηλ λή ή η η β βα αθ θµ µο ολ λο ογ γί ία α τ τω ων ν ∆ ∆ι ιο οι ικ κη ητ τι ικ κώ ών ν Υ Υπ πη ηρ ρε εσ σι ιώ ών ν
Με υψηλή βαθµολογία οι φοιτητές αξιο- τές/τριες έρχονται σε άµεση επαφή µε τις υποστήριξη σε τεχνικά ζητήµατα, δ) τις
λόγησαν θετικά τις παρεχόµενες διοικη- εξής υπηρεσίες (ηλεκτρονικές και µη): υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης και ε) την ευ-
τικές υπηρεσίες του Ελληνικού Ανοι- • Μητρώο Φοιτητών χρηστία των ιστοτόπων που αλληλεπι-
κτού Πανεπιστηµίου, το οποίο είναι πρω- • Μονάδα ∆ιακίνησης Εκπαιδευτικού δρούν (eap.gr, courses.eap.gr/study.eap.gr
τοπόρο Ίδρυµα στην εφαρµογή δράσεων Υλικού (Μ∆Υ) και axiologisi.eap.gr).
αξιολόγησης. • Helpdesk Όπως δείχνει το γράφηµα 1 η αξιολόγη-
Σκοπός της αξιολόγησης είναι η βελ- • Βιβλιοθήκη ση των φοιτητών/τριών, σε επίπεδο Ιδρύ-
τίωση των παρεχόµενων εκπαιδευτι- • Ιστότοπος Ιδρύµατος (eap.gr) µατος, είναι αρκετά ικανοποιητική (µέση
κών και διοικητικών του υπηρεσιών. • Εκπαιδευτικές Πλατφόρµες αξιολόγηση > 3 µε άριστα το 5) για το σύ-
Εκτός από την αξιολόγηση του Συνερ- (courses.eap.gr&study.eap.gr) νολο των ∆ιοικητικών Υπηρεσιώντου ΕΑΠ.
γαζόµενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού • Υπηρεσία Αξιολόγησης (axiologisi.eap.gr)
του ΕΑΠ από τις/τους φοιτήτριες/ες Πιο συγκεκριµένα, οι φοιτητές/τριες του Είναι σηµαντικό να αναφερθεί ότι σε
αξιολογείται και µία πληθώρα επιπλέον ΕΑΠ καλούνται να αξιολογήσουν: α) την βάθος χρόνου (τρεις περίοδοι αξιο-
διαστάσεων όπως το παρεχόµενο Εκ- υποστήριξη από το Τµήµα Μητρώου, β) λόγησης) η αξιολόγηση των ∆Υ του
παιδευτικό Υλικό, η Οργάνωση των Θε- την έγκαιρη αποστολή εκπαιδευτικού ΕΑΠ παρουσιάζει σταθερά ανοδική
µατικών Ενοτήτων, οι Υλικοτεχνικές Σπουδών µε ετήσια και µε εξαµηνιαία γνώµονα την αποτελεσµατική λειτουργία υλικού από τη Μονάδα ∆ιακίνησης (αφο- πορεία, γεγονός που δείχνει την άµε-
Υποδοµές και οι ∆ιοικητικές Υπηρε- διάρθρωση. Η αξιολόγηση που εφαρµό- του Ιδρύµατος εν γένει. ρά φοιτητές/τριες Προγραµµάτων Σπου- ση ανταπόκριση του διοικητικού µη-
σίες. Οι δράσεις αξιολόγησης στο ΕΑΠ ζεται στοχεύει στη βελτίωση της ατοµι- Όσον αφορά στην αξιολόγηση των ∆ιοι- δών µε ετήσια διάρθρωση), γ) την επι- χανισµού του Ιδρύµατος στις νέες εκ-
πραγµατοποιούνται σε Προγράµµατα κής επίδοσης των αξιολογούµενων, µε κητικών Υπηρεσιών του ΕΑΠ οι φοιτη- κοινωνία τους µε το Ηelpdesk σχετικά µε παιδευτικές απαιτήσεις.

