Page 7 - Open2U - NOVEMBER-DECEMBER- 2022-2
P. 7

Κέντρο ∆ια Βίου Μάθησης                             07


                             ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ-∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022





          «Πρωταγωνιστής» στη συνεχιζόµενη






          εκπαίδευση και κατάρτιση







          Τεράστιο το ενδιαφέρον για τα προγράµµατα που προσφέρει το Κέντρο ∆ιά Βίου Μάθησης του ΕΑΠ,

          όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος Κ. Καραµάνης


              ξήντα οκτώ εκπαιδευτικά προγράµµατα                                       Ποια είναι τα πλεονεκτήµατα των προγραµµά-
              υλοποιεί το Κέντρο ∆ιά Βίου Μάθησης                                       των του ΚΕ∆ΙΒΙΜ του ΕΑΠ και σε ποιους
          Ε(Κ.Ε.∆Ι.ΒΙ.Μ.) του Ελληνικού Ανοικτού                                        απευθύνονται;
          Πανεπιστηµίου από την έναρξη της λειτουρ-                                 Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, ως αρωγός
          γίας του στις αρχές Μαρτίου του 2021 και ήδη                              της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιθυµεί µέσω
          µέχρι σήµερα έχουν ολοκληρωθεί τα είκοσι                                  του ΚΕ∆ΙΒΙΜ να πρωταγωνιστήσει και στη συ-
          τρία, ενώ ήδη σχεδιάζονται καινούργια για το                              νεχιζόµενη εκπαίδευση και κατάρτιση συν-
          επόµενο διάστηµα.                                                         δυάζοντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (e-
          Ο πρόεδρος του Κέντρου Επιµόρφωσης και                                    learning) µε τη µεικτή µάθηση (blended lear-
          ∆ιά Βίου Μάθησης του ΕΑΠ, αντιπρόεδρος
          Έρευνας και ∆ιά Βίου Εκπαίδευσης Κωνσταν-                                 ning) και επιµόρφωση υψηλής ποιότητας.
          τίνος Καραµάνης µιλά στην «Open2U» για τη                                 Μέσω του ΚΕ∆ΙΒΙΜ υλοποιείται και πιστοποι-
          σπουδαιότητα της συνεχιζόµενης εκπαίδευ-                                  είται κάθε δράση µη-τυπικής εκπαίδευσης και
          σης και κατάρτισης και για τις προσπάθειες                                άτυπης µάθησης, η οποία περιλαµβάνει την  µενου εργασιακού περιβάλλοντος, δείχνουν
          που καταβάλλονται προς αυτήν την κατεύθυνση                               επιµόρφωση, την συνεχιζόµενη εκπαίδευση,  τεράστιο ενδιαφέρον για τα εκπαιδευτικά προ-
          µε προγράµµατα που καλύπτουν τις σύγχρονες                                την κατάρτιση και την εν γένει διά βίου µά-  γράµµατα που προσφέρει το ΚΕ∆ΙΒΙΜ. ∆εν εί-
          ανάγκες της αγοράς, αλλά και για το µεγάλο                                θηση. Η κατάρτιση και υλοποίηση των προ-  ναι τυχαίο πως αρκετά από τα προσφερόµενα
          ενδιαφέρον που καταγράφεται.                                              γραµµάτων γίνεται µε βάση το εθνικό και ευ-  προγράµµατα έχουν περάσει σε δεύτερο και
                                                                                    ρωπαϊκό θεσµικό πλαίσιο για τη διά βίου µά-  τρίτο κύκλο παρακολούθησης, γεγονός που
             Κύριε Καραµάνη, πόσο σηµαντική είναι στις                              θηση.                                 µας χαροποιεί ιδιαίτερα.
             µέρες της εξειδίκευσης και του ψηφιακού µε-                            Το ΚΕ∆ΙΒΙΜ απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές
             τασχηµατισµού της κοινωνίας η ανανέωση, η                              οµάδες, που επιθυµούν να εξειδικευτούν σε  Ποια είναι η βασική σας στόχευση για το Κέντρο;
             επικαιροποίηση και η αναβάθµιση γνώσεων;                               οποιονδήποτε τοµέα, όπως η τεχνολογία, οι  Ο πρωτεύων στόχος, από την έναρξη λειτουρ-
          Οι συνεχώς αυξανόµενοι ρυθµοί ζωής, οι ρα-                                θετικές, κοινωνικές και ανθρωπιστικές επι-  γίας του Κέντρου, ήταν να πρωταγωνιστεί στον
          γδαίες εξελίξεις σε τεχνολογικό-οικονοµικό,                               στήµες, οι επιστήµες υγείας κ.ά.      τοµέα της συνεχιζόµενης εκπαίδευσης και κα-
          αλλά και κοινωνικό επίπεδο, επιβάλλουν ο πο-                                                                    τάρτισης.  Ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια λει-
          λίτης όχι µόνο να βελτιώνει συνεχώς τις γνώσεις                               Ποια είναι η ανταπόκριση στα προγράµµατα  τουργίας, ο στόχος µας συνεχίζει να είναι ο
          του, αλλά και να εξειδικεύεται σε περισσότερα                                 που συνοδεύτηκαν µε την έναρξη της λει-  ίδιος, καθώς η εµπιστοσύνη που µας δείχνουν
          από ένα αντικείµενα. Η εν γένει διά βίου µά-                                  τουργίας του Κέντρου από τον περασµένο  οι ενδιαφερόµενοι, µας κάνει να νιώθουµε µε-
          θηση είναι το κλειδί για την προσωπική, αλλά                                  Οκτώβρη;                          γαλύτερη ευθύνη και θέληση να δηµιουργούµε
          και επαγγελµατική ανέλιξη του καθενός και αυτή                            Οι πολίτες τόσο του εσωτερικού όσο και του  ολοένα και περισσότερα επιµορφωτικά προ-
          προσφέρεται µέσω του ΚΕ∆ΙΒΙΜ.                                             εξωτερικού, λόγω του συνεχούς µεταβαλλό-  γράµµατα.



          Τ Τα α   Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κά ά   Π Πρ ρο ογ γρ ρά άµ µµ µα ατ τα α   κ κα αι ι   η η   φ φι ιλ λο οσ σο οφ φί ία α   τ το ου υς ς   σ στ το ο   2 25 5ο ο   F Fo or ru um m   Α Αν νά άπ πτ τυ υξ ξη ης ς



          «Το Κέντρο ∆ιά Βίου Μάθησης του ΕΑΠ πρω-                                                                          ∆εξιότητες Καθοδήγησης για Στελέχη
          τοπορεί υλοποιώντας 68 καινοτόµα εκπαιδευ-                                                                        Λογιστική και Χρηµατοοικονοµική για ∆ι-
          τικά προγράµµατα και στόχος είναι να εµ-                                                                        κηγόρους
          πλουτιστεί µε καινούργια», επεσήµανε ο πρό-                                                                       Χρηµατοοικονοµικά για Στελέχη Ανθρώπι-
          εδρος της ∆ιοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ, κα-                                                                     νου ∆υναµικού.
          θηγητής Ιωάννης Καλαβρουζιώτης χαιρετί-                                                                         Εκπαιδευτές στα προγράµµατα του ΚΕ∆ΙΒΙΜ
          ζοντας την συνεδριακή εκδήλωση που διορ-                                                                        µπορούν να είναι µέλη ∆ΕΠ του ΕΑΠ και άλ-
          γάνωσε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, στο                                                                    λων Πανεπιστηµίων της ηµεδαπής και αλλο-
          πλαίσιο του 25ου Forum Ανάπτυξης στις 20                                                                        δαπής, µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ, ερευνητικοί συ-
          Νοεµβρίου 2022, στο ξενοδοχείο «Αστήρ».                                                                         νεργάτες του ΕΑΠ και Ε∆ΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ άλ-
          Πρόκειται για εκπαιδευτικά προγράµµατα που,                                                                     λων Πανεπιστηµίων της ηµεδαπής και αλλο-
          όπως είπε, αναφέρονται σε συγκεκριµένους                                                                        δαπής, διακεκριµένοι διανοητές, καλλιτέχνες και
          τοµείς της επιστήµης µε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.                                                                   επιστήµονες χωρίς διδακτορικό δίπλωµα, εκ-
          Επεσήµανε τη σπουδαιότητα των προγραµµά-                                                                        παιδευτές- επιστήµονες.
          των του ΕΑΠ, τονίζοντας πως ορισµένα εξ αυ-                                                                     Ακολούθως, παρουσιάστηκαν ενδεικτικά δύο
          τών µετεξελίχθηκαν σε Προγράµµατα Μετα-                                                                         από τα προγράµµατα του Κέντρου. Ο ακαδη-
          πτυχιακώνΣπουδώνφέρνονταςωςπαράδειγµα                                                                           µαϊκός υπεύθυνος Κυριάκος Σγάρµπας ανέ-
          το πρόγραµµα Γεωργίας Ακριβείας που εκτός                                                                       πτυξε το πρόγραµµα «Ανάπτυξη Ψυχαγωγικού
          από το ΚΕ∆ΙΒΙΜ αποτελεί Μεταπτυχιακό Πρό-                                                                       Λογισµικού» λέγοντας πως οι εκπαιδευόµενοι
          γραµµα του ΕΑΠ. Ακολούθως, η Ευγενία Βε-                                                                        σε αυτό απευθύνονται σε µια παγκόσµια αγορά
          ρυκίου, ∆ιευθύντρια του Κέντρου Επιµόρφω-                                                                       µε τζίρο 300 εκατοµµύρια δολάρια, που είναι
          σηςκαι∆ιάΒίουΜάθησης,έκανεαναλυτικήπα-                                                                          µεγαλύτερη της µουσικής και κινηµατογραφι-
          ρουσίαση των προγραµµάτων του ΕΑΠ. Τόνισε                                                                       κής βιοµηχανίας!
          πως κατά το διάστηµα λειτουργίας του ΚΕ∆Ι-  στηρίων σε Περιβάλλον Unity     Αρχαία Αίγυπτος: Εισαγωγή στην Αρχαι-  Ένα άλλο επίσης ελκυστικό πρόγραµµα αφορά
          ΒΙΜ από τις 2 Μαρτίου 2021 έως σήµερα έχουν   Ανάπτυξη 3∆ ∆ιαδραστικών Εφαρµογών µε  ολογία, Ιστορία, Γλώσσα και Γραφή, Τέχνη, Θρη-  στη «Σχεδίαση ενσωµατωµένων συστηµάτων και
          εγκριθεί συνολικά 68 εκπαιδευτικά προγράµ-  την πλατφόρµα Unity           σκεία και Πολιτισµό των Αιγυπτίων     εφαρµογές µικροελεγκτών στο ∆ιαδίκτυο των
          µατα επιµόρφωσης εκ των οποίων 23 έχουν    Αειφορικός σχεδιασµός φορέων και επι-    Αρχαία Αίγυπτος: Εµβάθυνση στην Αρχαι-  Πραγµάτων (IoT)», για το οποίο µίλησε ο Βασίλης
          ολοκληρωθείµέχρισήµερακαι17είναιστηνδια-  χειρήσεων µε βάση τους στόχους βιωσιµότη-  ολογία, Ιστορία, Γλώσσα και Γραφή, Τέχνη, Θρη-  Φωτόπουλος, PhD-MSc, Υπεύθυνος Εργαστη-
          δικασία της υλοποίησης. Για 18 προγράµµατα  τας του ΟΗΕ (ΑΣΕ)             σκεία και Πολιτισµό των Αιγυπτίων     ρίου Ψηφιακών Συστηµάτων. Υπεύθυνος του
          είναι ανοικτή η πρόσκληση υποβολής αιτή-    Προσωπικό πρώτης γραµµής για τον προ-   ∆ιδακτικές προσεγγίσεις στον Προγραµµα-  προγράµµατος είναι ο Θεοφάνης Ορφανουδά-
          σεων ενώ αναµένονται νέα εκπαιδευτικά προ-  σβάσιµο Τουρισµό              τισµό µε το Scratch                   κης, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολής Θετι-
          γράµµατα το επόµενο χρονικό διάστηµα.   Στέλεχος διαχείρισης (manager) για τον προ-    Εισαγωγή στην Στατιστική Ανάλυση ∆εδο-  κών Επιστηµών και Τεχνολογίας, ∆ιευθυντής Ερ-
          Τ Τα α   ν νέ έα α   Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κά ά   Π Πρ ρο ογ γρ ρά άµ µµ µα ατ τα α   ε εί ίν να αι ι   τ τα α  σβάσιµο Τουρισµό  µένων (SPSS)  γαστηρίου Ψηφιακών Συστηµάτων και συµµε-
          ε εξ ξή ής ς: :                       Ακτινοπροστασία Ιατρών που συµµετέχουν σε    Στατιστικά µοντέλα µετανάλυσης µε την  τέχει επίσης ο ερευνητικός συνεργάτης Ανα-
           ∆ιοικητική κινδύνων και κρίσεων στην πρω-  Ακτινοσκοπικά Καθοδηγούµενες ∆ιαδικασίες  χρήση της R (Απλή µετανάλυση και µετανά-  στάσιος Φαναριώτης.
          τοβάθµια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση   Η µουσική αγωγή στην προσχολική και πρω-  λυση δικτύου)                 Κλείνοντας την παρουσίαση ο κ. Καλαβρου-
           Εκπαιδευτικό Πρόγραµµα Σπουδών σε Επι-  τοσχολική ηλικία                  Ειδικά Θέµατα στη ∆ιαφοροποιηµένη ∆ιδα-  ζιώτης ευχαρίστησε τους καθηγητές και όλο
          στήµες, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μα-   Μαθησιακές ∆υσκολίες: Θεωρία και Πράξη  σκαλία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  το προσωπικό του Πανεπιστηµίου που στηρί-
          θηµατικά (STEAM) για Εκπαιδευτικούς    Μουσική για την Εικόνα               Εισαγωγή στη ∆ιαφοροποιηµένη ∆ιδασκα-  ζει το ΚΕ∆ΙΒΙΜ για το σηµαντικό έργο που προ-
           Σχεδιασµός και Ανάπτυξη Εικονικών Εργα-    Σπουδές στον Ποντιακό Ελληνισµό  λία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  σφέρουν.
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12