Page 7 - Open2U - NOVEMBER-DECEMBER- 2022-2
P. 7
Κέντρο ∆ια Βίου Μάθησης 07
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ-∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
«Πρωταγωνιστής» στη συνεχιζόµενη
εκπαίδευση και κατάρτιση
Τεράστιο το ενδιαφέρον για τα προγράµµατα που προσφέρει το Κέντρο ∆ιά Βίου Μάθησης του ΕΑΠ,
όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος Κ. Καραµάνης
ξήντα οκτώ εκπαιδευτικά προγράµµατα Ποια είναι τα πλεονεκτήµατα των προγραµµά-
υλοποιεί το Κέντρο ∆ιά Βίου Μάθησης των του ΚΕ∆ΙΒΙΜ του ΕΑΠ και σε ποιους
Ε(Κ.Ε.∆Ι.ΒΙ.Μ.) του Ελληνικού Ανοικτού απευθύνονται;
Πανεπιστηµίου από την έναρξη της λειτουρ- Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, ως αρωγός
γίας του στις αρχές Μαρτίου του 2021 και ήδη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιθυµεί µέσω
µέχρι σήµερα έχουν ολοκληρωθεί τα είκοσι του ΚΕ∆ΙΒΙΜ να πρωταγωνιστήσει και στη συ-
τρία, ενώ ήδη σχεδιάζονται καινούργια για το νεχιζόµενη εκπαίδευση και κατάρτιση συν-
επόµενο διάστηµα. δυάζοντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (e-
Ο πρόεδρος του Κέντρου Επιµόρφωσης και learning) µε τη µεικτή µάθηση (blended lear-
∆ιά Βίου Μάθησης του ΕΑΠ, αντιπρόεδρος
Έρευνας και ∆ιά Βίου Εκπαίδευσης Κωνσταν- ning) και επιµόρφωση υψηλής ποιότητας.
τίνος Καραµάνης µιλά στην «Open2U» για τη Μέσω του ΚΕ∆ΙΒΙΜ υλοποιείται και πιστοποι-
σπουδαιότητα της συνεχιζόµενης εκπαίδευ- είται κάθε δράση µη-τυπικής εκπαίδευσης και
σης και κατάρτισης και για τις προσπάθειες άτυπης µάθησης, η οποία περιλαµβάνει την µενου εργασιακού περιβάλλοντος, δείχνουν
που καταβάλλονται προς αυτήν την κατεύθυνση επιµόρφωση, την συνεχιζόµενη εκπαίδευση, τεράστιο ενδιαφέρον για τα εκπαιδευτικά προ-
µε προγράµµατα που καλύπτουν τις σύγχρονες την κατάρτιση και την εν γένει διά βίου µά- γράµµατα που προσφέρει το ΚΕ∆ΙΒΙΜ. ∆εν εί-
ανάγκες της αγοράς, αλλά και για το µεγάλο θηση. Η κατάρτιση και υλοποίηση των προ- ναι τυχαίο πως αρκετά από τα προσφερόµενα
ενδιαφέρον που καταγράφεται. γραµµάτων γίνεται µε βάση το εθνικό και ευ- προγράµµατα έχουν περάσει σε δεύτερο και
ρωπαϊκό θεσµικό πλαίσιο για τη διά βίου µά- τρίτο κύκλο παρακολούθησης, γεγονός που
Κύριε Καραµάνη, πόσο σηµαντική είναι στις θηση. µας χαροποιεί ιδιαίτερα.
µέρες της εξειδίκευσης και του ψηφιακού µε- Το ΚΕ∆ΙΒΙΜ απευθύνεται σε όλες τις ηλικιακές
τασχηµατισµού της κοινωνίας η ανανέωση, η οµάδες, που επιθυµούν να εξειδικευτούν σε Ποια είναι η βασική σας στόχευση για το Κέντρο;
επικαιροποίηση και η αναβάθµιση γνώσεων; οποιονδήποτε τοµέα, όπως η τεχνολογία, οι Ο πρωτεύων στόχος, από την έναρξη λειτουρ-
Οι συνεχώς αυξανόµενοι ρυθµοί ζωής, οι ρα- θετικές, κοινωνικές και ανθρωπιστικές επι- γίας του Κέντρου, ήταν να πρωταγωνιστεί στον
γδαίες εξελίξεις σε τεχνολογικό-οικονοµικό, στήµες, οι επιστήµες υγείας κ.ά. τοµέα της συνεχιζόµενης εκπαίδευσης και κα-
αλλά και κοινωνικό επίπεδο, επιβάλλουν ο πο- τάρτισης. Ύστερα από σχεδόν δύο χρόνια λει-
λίτης όχι µόνο να βελτιώνει συνεχώς τις γνώσεις Ποια είναι η ανταπόκριση στα προγράµµατα τουργίας, ο στόχος µας συνεχίζει να είναι ο
του, αλλά και να εξειδικεύεται σε περισσότερα που συνοδεύτηκαν µε την έναρξη της λει- ίδιος, καθώς η εµπιστοσύνη που µας δείχνουν
από ένα αντικείµενα. Η εν γένει διά βίου µά- τουργίας του Κέντρου από τον περασµένο οι ενδιαφερόµενοι, µας κάνει να νιώθουµε µε-
θηση είναι το κλειδί για την προσωπική, αλλά Οκτώβρη; γαλύτερη ευθύνη και θέληση να δηµιουργούµε
και επαγγελµατική ανέλιξη του καθενός και αυτή Οι πολίτες τόσο του εσωτερικού όσο και του ολοένα και περισσότερα επιµορφωτικά προ-
προσφέρεται µέσω του ΚΕ∆ΙΒΙΜ. εξωτερικού, λόγω του συνεχούς µεταβαλλό- γράµµατα.
Τ Τα α Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κά ά Π Πρ ρο ογ γρ ρά άµ µµ µα ατ τα α κ κα αι ι η η φ φι ιλ λο οσ σο οφ φί ία α τ το ου υς ς σ στ το ο 2 25 5ο ο F Fo or ru um m Α Αν νά άπ πτ τυ υξ ξη ης ς
«Το Κέντρο ∆ιά Βίου Μάθησης του ΕΑΠ πρω- ∆εξιότητες Καθοδήγησης για Στελέχη
τοπορεί υλοποιώντας 68 καινοτόµα εκπαιδευ- Λογιστική και Χρηµατοοικονοµική για ∆ι-
τικά προγράµµατα και στόχος είναι να εµ- κηγόρους
πλουτιστεί µε καινούργια», επεσήµανε ο πρό- Χρηµατοοικονοµικά για Στελέχη Ανθρώπι-
εδρος της ∆ιοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ, κα- νου ∆υναµικού.
θηγητής Ιωάννης Καλαβρουζιώτης χαιρετί- Εκπαιδευτές στα προγράµµατα του ΚΕ∆ΙΒΙΜ
ζοντας την συνεδριακή εκδήλωση που διορ- µπορούν να είναι µέλη ∆ΕΠ του ΕΑΠ και άλ-
γάνωσε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, στο λων Πανεπιστηµίων της ηµεδαπής και αλλο-
πλαίσιο του 25ου Forum Ανάπτυξης στις 20 δαπής, µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ, ερευνητικοί συ-
Νοεµβρίου 2022, στο ξενοδοχείο «Αστήρ». νεργάτες του ΕΑΠ και Ε∆ΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ άλ-
Πρόκειται για εκπαιδευτικά προγράµµατα που, λων Πανεπιστηµίων της ηµεδαπής και αλλο-
όπως είπε, αναφέρονται σε συγκεκριµένους δαπής, διακεκριµένοι διανοητές, καλλιτέχνες και
τοµείς της επιστήµης µε ιδιαίτερο ενδιαφέρον. επιστήµονες χωρίς διδακτορικό δίπλωµα, εκ-
Επεσήµανε τη σπουδαιότητα των προγραµµά- παιδευτές- επιστήµονες.
των του ΕΑΠ, τονίζοντας πως ορισµένα εξ αυ- Ακολούθως, παρουσιάστηκαν ενδεικτικά δύο
τών µετεξελίχθηκαν σε Προγράµµατα Μετα- από τα προγράµµατα του Κέντρου. Ο ακαδη-
πτυχιακώνΣπουδώνφέρνονταςωςπαράδειγµα µαϊκός υπεύθυνος Κυριάκος Σγάρµπας ανέ-
το πρόγραµµα Γεωργίας Ακριβείας που εκτός πτυξε το πρόγραµµα «Ανάπτυξη Ψυχαγωγικού
από το ΚΕ∆ΙΒΙΜ αποτελεί Μεταπτυχιακό Πρό- Λογισµικού» λέγοντας πως οι εκπαιδευόµενοι
γραµµα του ΕΑΠ. Ακολούθως, η Ευγενία Βε- σε αυτό απευθύνονται σε µια παγκόσµια αγορά
ρυκίου, ∆ιευθύντρια του Κέντρου Επιµόρφω- µε τζίρο 300 εκατοµµύρια δολάρια, που είναι
σηςκαι∆ιάΒίουΜάθησης,έκανεαναλυτικήπα- µεγαλύτερη της µουσικής και κινηµατογραφι-
ρουσίαση των προγραµµάτων του ΕΑΠ. Τόνισε κής βιοµηχανίας!
πως κατά το διάστηµα λειτουργίας του ΚΕ∆Ι- στηρίων σε Περιβάλλον Unity Αρχαία Αίγυπτος: Εισαγωγή στην Αρχαι- Ένα άλλο επίσης ελκυστικό πρόγραµµα αφορά
ΒΙΜ από τις 2 Μαρτίου 2021 έως σήµερα έχουν Ανάπτυξη 3∆ ∆ιαδραστικών Εφαρµογών µε ολογία, Ιστορία, Γλώσσα και Γραφή, Τέχνη, Θρη- στη «Σχεδίαση ενσωµατωµένων συστηµάτων και
εγκριθεί συνολικά 68 εκπαιδευτικά προγράµ- την πλατφόρµα Unity σκεία και Πολιτισµό των Αιγυπτίων εφαρµογές µικροελεγκτών στο ∆ιαδίκτυο των
µατα επιµόρφωσης εκ των οποίων 23 έχουν Αειφορικός σχεδιασµός φορέων και επι- Αρχαία Αίγυπτος: Εµβάθυνση στην Αρχαι- Πραγµάτων (IoT)», για το οποίο µίλησε ο Βασίλης
ολοκληρωθείµέχρισήµερακαι17είναιστηνδια- χειρήσεων µε βάση τους στόχους βιωσιµότη- ολογία, Ιστορία, Γλώσσα και Γραφή, Τέχνη, Θρη- Φωτόπουλος, PhD-MSc, Υπεύθυνος Εργαστη-
δικασία της υλοποίησης. Για 18 προγράµµατα τας του ΟΗΕ (ΑΣΕ) σκεία και Πολιτισµό των Αιγυπτίων ρίου Ψηφιακών Συστηµάτων. Υπεύθυνος του
είναι ανοικτή η πρόσκληση υποβολής αιτή- Προσωπικό πρώτης γραµµής για τον προ- ∆ιδακτικές προσεγγίσεις στον Προγραµµα- προγράµµατος είναι ο Θεοφάνης Ορφανουδά-
σεων ενώ αναµένονται νέα εκπαιδευτικά προ- σβάσιµο Τουρισµό τισµό µε το Scratch κης, Αναπληρωτής Καθηγητής Σχολής Θετι-
γράµµατα το επόµενο χρονικό διάστηµα. Στέλεχος διαχείρισης (manager) για τον προ- Εισαγωγή στην Στατιστική Ανάλυση ∆εδο- κών Επιστηµών και Τεχνολογίας, ∆ιευθυντής Ερ-
Τ Τα α ν νέ έα α Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κά ά Π Πρ ρο ογ γρ ρά άµ µµ µα ατ τα α ε εί ίν να αι ι τ τα α σβάσιµο Τουρισµό µένων (SPSS) γαστηρίου Ψηφιακών Συστηµάτων και συµµε-
ε εξ ξή ής ς: : Ακτινοπροστασία Ιατρών που συµµετέχουν σε Στατιστικά µοντέλα µετανάλυσης µε την τέχει επίσης ο ερευνητικός συνεργάτης Ανα-
∆ιοικητική κινδύνων και κρίσεων στην πρω- Ακτινοσκοπικά Καθοδηγούµενες ∆ιαδικασίες χρήση της R (Απλή µετανάλυση και µετανά- στάσιος Φαναριώτης.
τοβάθµια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση Η µουσική αγωγή στην προσχολική και πρω- λυση δικτύου) Κλείνοντας την παρουσίαση ο κ. Καλαβρου-
Εκπαιδευτικό Πρόγραµµα Σπουδών σε Επι- τοσχολική ηλικία Ειδικά Θέµατα στη ∆ιαφοροποιηµένη ∆ιδα- ζιώτης ευχαρίστησε τους καθηγητές και όλο
στήµες, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνες και Μα- Μαθησιακές ∆υσκολίες: Θεωρία και Πράξη σκαλία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες το προσωπικό του Πανεπιστηµίου που στηρί-
θηµατικά (STEAM) για Εκπαιδευτικούς Μουσική για την Εικόνα Εισαγωγή στη ∆ιαφοροποιηµένη ∆ιδασκα- ζει το ΚΕ∆ΙΒΙΜ για το σηµαντικό έργο που προ-
Σχεδιασµός και Ανάπτυξη Εικονικών Εργα- Σπουδές στον Ποντιακό Ελληνισµό λία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σφέρουν.

