Page 2 - MARCH-2023
P. 2

02               Θέµατα                                                                                    ΜΑΡΤΙΟΣ 2023











            EDITORIAL                                         Οι ψηφιακές δεξιότητες στις

            ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ∆.Ε. ΕΑΠ
            ΣΤΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ
            Αξίζει να αναφερθούν  σηµαντικές αποφάσεις που λάβαµε ως ∆.Ε. του
            ΕΑΠ και που αναµένεται να προσδώσουν νέο αέρα και πνοή στην εξέ-  Τεχνολογίες Πληροφορικής
            λιξη της πορείας του Ιδρύµατος το διάστηµα Νοεµβρίου 2022- Απριλί-
            ου 2023 και που συνοψίζονται στις πιο κατω:
            1. Απόφαση της 577/16.01.2023  µε θέµα την ολοκλήρωση των διαδι-
            κασιών αυτονόµησης του Ιδρύµατος. Η απόφαση αυτή εστάλη στην Υπουρ-
            γό Παιδείας µε σκοπό την άµεση νοµοθέτηση για την αυτοδιοίκηση του
            Ιδρύµατος.                                        και Επικοινωνιών
            2. Απόφαση της 585/24.02.2023  για την ανανέωση του διδακτικού υλι-
            κού των Θεµατικών Ενοτήτων των ετήσιων πτυχιακών και µεταπτυχια-
            κών προγραµµάτων σπουδών του ΕΑΠ, κατόπιν σχετικών εγκρίσεων των
            Κοσµητειών, µε χρηµατοδότηση από ιδίους πόρους του Ιδρύµατος (Συ-
            νολικός προoπολογισµός έργου περίπου 370.000 ευρώ). Μια απόφα-  To ∆ιεθνές Συνέδριο του Ευρωπαϊκού έργου OLMEdu, που διοργάνωσε
            ση που συζητιόταν και συνεχώς αναβαλλόταν την τελευταία επταετία.
            3. Απόφαση  της 585/24.02.2023   για την προκήρυξη 165 θέσεων δι-
            οικητικού προσωπικού του ΕΑΠ µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αο-  η Ερευνητική Οµάδα DAISSy του ΕΑΠ, κέντρισε το ενδιαφέρον
            ρίστου χρόνου (Ι∆ΑΧ) µε σκοπό την κάλυψη των διοικητικών αναγκών του
            Ιδρύµατος και την ολισθική επίλυση του χρόνιου εργασιακού προβλήµατος
            που απασχολεί το Ίδρυµα πάνω από 20 έτη.               ι τελευταίες καινοτοµίες, τάσεις
            4. Νοµοθετική ρύθµιση για την δυνατότητα εξέτασης και  µε µεθόδους  και ανησυχίες, πρακτικές προ-
            εξ αποστάσεως αξιολόγησης στις Θ.Ε. των Πτυχιακών και µεταπτυχια-  Οκλήσεις και ψηφιακές λύσεις που
            κών Σπουδών του ΕΑΠ (άρθρο το άρθρο 28 «Θέµατα οργάνωσης προ-
            γραµµάτων σπουδών των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων - Τρο-  υιοθετήθηκαν στην Εκπαίδευση στο πε-
            ποποίηση παρ. 1 άρθρου 92, άρθρου 110, περ. η) παρ. 1 άρθρου 115  δίο του Μάνατζµεντ βρέθηκαν στο επί-
            και 416 ν. 4957/2022 και παρ. 10 άρθρου 5 ν. 2552/1997» του νόµου  κεντρο µιας ενδιαφέρουσας ανοικτής
            µε τίτλο «Ζούµε Αρµονικά Μαζί – Σπάµε τη Σιωπή»: Ρυθµίσεις για την  συζήτησης που κέντρισε το ενδιαφέρον.
            πρόληψη και αντιµετώπιση της βίας και του εκφοβισµού στα σχολεία και  Αφορµή αποτέλεσε το υβριδικό ∆ιεθνές
            άλλες διατάξεις», ΦΕΚ A’ 55/10.03.2023). Μια ρύθµιση που θα επιτρέψει  Συνέδριο µε θέµα το Ευρωπαϊκό έργο
            στο ΕΑΠ να ανταποκριθεί σύντοµα στο να επιτελέσει µε απόλυτη επι-  «Open Lab for the up-skilling of higher
            τυχία ως εξ αποστάσεως και δια βίου Πανεπιστήµιο στον ρόλο του και  educational staff in on-line Manage-
            να ανταγωνισθεί µε απόλυτη επιτυχία άλλα Πανεπιστηµιακά Ιδρύµατα της  ment Education-OLMEdu», το οποίο
            ηµεδαπής και αλλοδαπής που ήδη εκτελούν εξ αποστάσεως ακαδηµαnκά  διοργάνωσε µε επιτυχία η ερευνητική
            προγράµµατα.                                      οµάδα DAISSy του Ελληνικού Ανοικτού
            5. Απόφαση της 586/16.03.2023  µε την οποία εγκρίνεται η συµµετοχή  Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) την Τρίτη 21 Φε-
            των Μελών ∆ΕΠ στις επιτροπές αξιολόγησης των ΣΕΠ, ισάξια ως ακρι-  βρουαρίου 2023, στην έδρα του Ελλη-
            βώς και οι εξωτερικοί αξιολογητές. Ικανοποίηση χρόνιου αιτήµατος των  νικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου στην Πά-
            Μελών ∆ΕΠ του ΕΑΠ.                                τρα.                             τικά µε τα προϊόντα και τα παραδοτέα  νέδριο παρακολούθησαν εξήντα πέντε
            6. Απόφαση µε θέµα την Ίδρυση και λειτουργία νέων  πτυχιακού προ-  Βασικός στόχος του ∆ιεθνούς Συνεδρίου  του.     άτοµα αυτοπροσώπως και πέντε άτοµα
            γράµµατος σπουδών της Σχολής Θετικών Επιστηµών και Τεχνολογίας  ήταν να παρουσιαστούν τόσο οι ψηφια-  Οι µαθησιακοί στόχοι  εξ αποστάσεως (µέσω της ηλεκτρονι-
            του ΕΑΠ µε τίτλο «Φαρµακευτική». Τα απαραίτητα έγγραφα διαβιβάστηκαν                                               κής πλατφόρµας  Zoom), τα οποία ήταν
            στο Υπουργείο Παιδείας για την έγκριση και έναρξη των διαδικασιών ίδρυ-  κές δεξιότητες στον άξονα των Τεχνολο-  Ακολούθως, η Φωτεινή Γατοµάτη, Υπεύ-  φοιτητές/φοιτήτριες, εκπαιδευτικοί, ερευ-
            σης. Αναµένονται ήδη από τις λοιπές σχολές η κατάθεση προς έγκρι-  γιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών  θυνη ∆ιαχείρισης έργων στην DAISSy  νητές/ερευνήτριες και επαγγελµατίες
            ση και αποστολή στο ΥΠΕΠΘ άλλων προπτυχιακών Π.Σ. που ήδη έχου-  (ΤΠΕ), που πρέπει να διαθέτει το ανώ-  και ∆ιαχειρίστρια του έργου OLMEdu,  στον τοµέα της εκπαίδευσης, της ψη-
            µε αποφασίσει.                                    τερο ακαδηµαϊκό προσωπικό (Higher  παρουσίασε το ΟLMEdu Μαζικό Ανοικτό  φιακής εκπαίδευσης και της επαγγελ-
            7. Απόφαση της 586/16.03.2023  µε θέµα την προκήρυξη διαγωνισµού  Education Staff - HES), έτσι ώστε να υπο-  ∆ιαδικτυακό Μάθηµα (Massive Open  µατικής κατάρτισης, καθώς και πάρο-
            για την αγορά ενός εµβληµατικού κτηρίου στο κέντρο της Πάτρας για την  στηρίξει την  ηλεκτρονική µάθηση µε  Online Course - MOOC), το οποίο θα  χοι κατάρτισης και υπεύθυνες/υπεύθυ-
            ενίσχυση του προφίλ του Πανεπιστηµίου στην Αχαnκή πρωτεύουσα αλλά  ολοκληρωµένο τρόπο, όσο και τα ψη-  αξιοποιηθεί από το προσωπικό της τρι-  νοι λήψης αποφάσεων στον τοµέα της εκ-
            και την µετεγκατάσταση της βιβλιοθήκης στο κέντρο της πόλης.  φιακά εργαλεία που θα βοηθήσουν το εν  τοβάθµιας εκπαίδευσης, αναφορικά µε  παίδευσης.
            8. Αποφάσεις Συνεδριάσεων της ∆ιοικούσας Επιτροπής του ΕΑΠ σχε-  λόγω προσωπικό στο διδακτικό έργο του.  την Εκπαίδευση στο πεδίο του Μάνα-  Πραγµατοποιήθηκε στην αγγλική γλώσσα,
            τικά µε εγκρίσεις υπογραφής µνηµονίων συνεργασίας τόσο µε Ανώτα-  Την έναρξη του συνεδρίου κήρυξε ο  τζµεντ, έτσι ώστε το προσωπικό να ανα-  ήταν ανοικτό στο ευρύ κοινό, χωρίς κό-
            τα Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα της ηµεδαπής και αλλοδαπής όσο και µε εται-  Αχιλλέας Καµέας, Κοσµήτορας της Σχο-  πτύξει τις ψηφιακές δεξιότητες που εί-  στος συµµετοχής και µε δυνατότητα από-
            ρίες και ερευνητικά κέντρα. Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω µνη-  λής Θετικών Επιστηµών και Τεχνολο-  ναι απαραίτητες στο πλαίσιο της παρο-  κτησης Πιστοποιητικού Παρακολούθη-
            µόνια συνεργασίας που υπογράφηκαν κατά τη διάρκεια της προαναφε-  γίας και Καθηγητής του ΕΑΠ, ∆ιευθυν-  χής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κατά  σης.
            ρόµενης χρονικής περιόδου:                        τής της ερευνητικής οµάδας DAISSy και
            (α) Μνηµόνιο συνεργασίας µε το µορφωτικό ίδρυµα της ΕΣΗΕΜΘ  Επιστηµονικός Υπεύθυνος του έργου  τη διάρκεια του συνεδρίου παρουσιά-
            (β) Μνηµόνιο συνεργασίας µε την εταιρία BETA CAE Systems A.E  OLMEdu.              στηκαν τα περιεχόµενα και οι µαθησια-  Έργο µε διετή διάρκεια
            (γ) Μνηµόνιο συνεργασίας µε την εταιρία ογκολόγων παθολόγων Ελλάδος  Στο πρώτο µέρος, το πρόγραµµα ξεκίνησε  κοί στόχοι αυτού από τον ∆ρ Χαριτω-  Το έργο OLMEdu έχει διετή διάρκεια,
            (δ) Μνηµόνιο µε το CERN                           µε µια παρουσίαση για την Εκπαίδευση  µένο Τσιόρδα, Πανεπιστήµιο Πατρών,  συγχρηµατοδοτείται από την Ευρωπαϊκή
            (σε) Μνηµόνιο συνεργασίας µε την ΕΣΗΠΕΠΙΝ                                          και την ∆ρ Ουράνιο Αναστασίου, Gran-  Ένωση, στο πλαίσιο του Προγράµµατος
            (στ) Μνηµόνιο Συνεργασίας µε την 6η ΥΠΕ           στο πεδίο του Μάνατζµεντ στην περίοδο  dexperts Consulting Limited  Κύπρου,  Erasmus+, Στρατηγικές Συµπράξεις
            (ζ) Μνηµόνιο Συνεργασίας µε το Οικονοµικό Επιµελητήριο της Ελλάδας/Πε-  του Covid -19. Συγκεκριµένα, ο Καθη-  η οποία ανέλυσε το εκπαιδευτικό πε-  στον τοµέα της σχολικής εκπαίδευσης,
            ριφερειακό Τµήµα Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και ∆υτικής Ελλάδας  γητής του ΕΑΠ Μανώλης Κουτούζης,  ριεχόµενο.      ∆ράση KA2. και υλοποιείται µε Συντο-
            (ι) Μνηµόνιο Συνεργασίας µε το ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης  Κοσµήτορας της Σχολής Ανθρωπιστι-
            (ια) Μνηµόνιο Συνεργασίας µε SALAH BOUBNIDER CONSTANTINE 3 UNI-  κών Επιστηµών, Υπεύθυνος του Μετα-  Εργαλεία για την ανάπτυξη   νιστή το Πανεπιστήµιο Frederick Κύ-
            VERSITY                                           πτυχιακού Προγράµµατος Εκπαίδευση  διαδικτυακών προσοµοιώσεων    πρου  και εταίρους την Ερευνητική Οµάδα
            (ιβ) Μνηµόνιο συνεργασίας ΥΠΑΤΙΑ – σύµπραξη καινοτοµίας επιχειρη-  Ενηλίκων του ΕΑΠ, παρουσίασε τους               DAISSy του ΕΑΠ και το Πανεπιστήµιο
            µατικότητας                                       τρόπους µε τους οποίους ένα Ανοικτό  Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στα τεχνικά  Πατρών (Ελλάδα), το Πανεπιστήµιο Tor
            (ιγ) Μνηµόνιο Συνεργασίας µε το µουσείο τύπου της ΕΣΗΕΠΗΝ  Πανεπιστήµιο εφάρµοσε την εξ απο-  αποτελέσµατα του έργου OLMEdu. Συγ-  Vergata της Ρώµης (Ιταλία) και την
            Επιπλέον σηµειώνεται ότι το ΕΑΠ αποφάσισε την συµµετοχή του Ιδρύ-  στάσεως εκπαίδευση στις νέες συνθή-  κεκριµένα, ο ∆ρ Αχιλλέας Αχιλλέως,  GrantXpert Consulting (Κύπρος).
            µατος στην εταιρία STUDY IN GREECE υπογράφοντας το σχετικό κατα-  κες. Η δεύτερη οµιλήτρια, Αναπληρώτρια  Λέκτορας Ηλεκτρολόγων Μηχανικών  Πληροφορίες σχετικά µε το έργο OL-
            στατικό δηµιουργίας της εταιρίας.                 Καθηγήτρια Νίκλεια Ετεοκλέους, Επι-  και Μηχανικών Υπολογιστών και Πλη-  MEdu καθώς κι άλλες δράσεις της Ερευ-
            9. Απόφαση της 569/18.11.2023 για τη διεξαγωγή όλων των ορκωµοσιών  κεφαλής της Επιτροπής Εξ Αποστάσεως  ροφορικής στο Πανεπιστήµιο Frederik  νητικής Οµάδας DAISSy:
            του Ιδρύµατος στην έδρα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου στην Πά-  Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήµιο Frede-  Κύπρου, παρουσίασε µία σειρά εργα-  • Website: http://daissy.eap.gr/en/
            τρα, αξιοποιώντας στο µέγιστο τις εγκαταστάσεις του Ιδρύµατος  rick Κύπρου, αναφέρθηκε στο πώς ένα  λείων για την ανάπτυξη διαδικτυακών  https://www.olmedu.eu/
            Όλα τα πιο πάνω αλλά και όλα όσα ήδη έχουν δροµολογηθεί δεν θα µπο-  εκπαιδευτικό ίδρυµα αντιµετώπισε τη  προσοµοιώσεων στην Εκπαίδευση στο  • Facebook : @DAISSyResearchGroup
            ρούσαν να επιτευχθούν χωρίς την υποστήριξη  (Αντιπροέδρων, Κοσµη-  µετάβαση σε διαδικτυακά µαθήµατα, και  πεδίο του Μάνατζµεντ, αρχικά θεωρη-  @projectdeltaeu
            τόρων και Μελών της ∆.Ε.) αλλά και των διοικητικών υπηρεσιών του Ιδρυ-  αναφέρθηκε στα ψηφιακά εργαλεία που  τικά και στη συνέχεια πρακτικά, σε µία  •Linkedin:  https://www.linkedin.
            µατός µας.  Συνεχίζουµε µε κάθε τρόπο και  πίεση αλλά κυρίως µε στο-  χρησιµοποίησαν για την ανάπτυξη του  διαδραστική δραστηριότητα που προ-  com/in/daissyresearchgroup/
            χευµένες και απαραίτητα συντονισµένες κινήσεις να ζητούµε την επι-  κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.  σέλκυσε την προσοχή του κοινού.   • Twitter : https://twitter.com/daissy_re-
            τάχυνση και δροµολόγηση των ενεργειών για την αυτοδιοίκηση του Ιδρύ-  Το δεύτερο µέρος του συνεδρίου ξεκί-  Τα µέλη της ερευνητικής οµάδας DAISSy  search
            µατος, το οποία αποτελούσε αλλά συνεχίζει να αποτελεί πρώτη προ-  νησε µε την οµιλία του κ. Καµέα ανα-  του ΕΑΠ, Φωτεινή Γατοµάτη και Γερά-  • Instagram: @daissy_researchgroup
            τεραιότητα τόσο για εµένα προσωπικά όσο και για όλη τη διοίκηση του  φορικά µε τα αποτελέσµατα του ΟL-  σιµος Βονιτσάνος, παρουσίασαν το δια-  • Email : info@daissy.eap.gr
            Ιδρύµατος.
                                       Ιωάννης Καλαβρουζιώτης  MEdu και συνεχίστηκε στο ίδιο πλαίσιο,  δικτυακό αποθετήριο και τα αποτελέ-  To έργο OLMEdu συγχρηµατοδοτείται
                                         Πρόεδρος ∆.Ε. του ΕΑΠ  µε τις αντίστοιχες παρουσιάσεις από  σµατα της αξιολόγησής του.  από το πρόγραµµα Erasmus+ της Ευ-
                                                              τους λοιπούς εταίρους του έργου, σχε-  Να σηµειωθεί τέλος πως το διεθνές συ-  ρωπαϊκής Επιτροπής.


                                                                                                                         MHNIAIA EΚ∆ΟΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ  ΕΤΟΣ: 2ο
                                                                                                                           ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ  ΤΕΥΧΟΣ: 24ο

          ΕΚ∆ΟΤΗΣ: Ιωάννης Καλαβρουζιώτης
          ∆ΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: Λεωνίδας ∆ουκάκης
          ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑ∆Α: Κωνσταντίνος Καραµάνης, Μαρία Λάζαρη, Μάρθα Μποτζακάκη, Ιωάννης Συµπέθερος, Ειρήνη Τερέζη
          ΓΡΑΦΕΙΑ: ΠΑΡΟ∆ΟΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ 18 - ΠΑΤΡΑ - ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 2610 367600 - email: open2u@eap.gr - ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΑ: ΓΕΡΟΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ 11, ΠΑΤΡΑ
   1   2   3   4   5   6   7