Page 7 - MARCH-2023
P. 7

Παρουσίαση                   07


                             ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
















































          «Συναρπαστική εµπειρία





          η δηµιουργία παιχνιδιού»









          Ο Αλέξανδρος Καραγιάννης, απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προγράµµατος Σπουδών

          «Μεταπτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συστήµατα» του ΕΑΠ µιλά στην Open2U

          για την νίκη της οµάδας του στον διαγωνισµό  Global game jam



                έσα σε 48 µόλις ώρες δηµιούργησαν  προαιρετικά, για την διαδραστική θόλο του Κέν-  περιµέναµε.  Έπρεπε να προσαρµόσουµε τις  την πρώτη θέση! Ήµασταν εκστασιασµένοι και
                ένα πρωτότυπο παιχνίδι µε κύρια στοι-  τρου, το οποίο και θα βράβευε την καλύτερη προ-  γωνίες της κάµερας και την κίνηση του παίκτη  περήφανοι για όσα είχαµε καταφέρει.  Ήταν
          Μχεία την καινοτοµία και τον πειραµα-  σπάθεια. Η δυσκολία του συγκεκριµένου έρ-  για να διασφαλίσουµε ότι το παιχνίδι φαινόταν  απίστευτο συναίσθηµα να κερδίζεις έναν δια-
          τισµό και κατάφεραν να εντυπωσιάσουν! Ο Αλέ-  γου έγκειτο στο γεγονός ότι τα “παιχνίδια”  και έπαιζε καλά στην κυρτή οθόνη και να δια-  γωνισµό µε µια τυχαία οµάδα και σε ένα περι-
          ξανδρος Καραγιάννης, απόφοιτος του Μετα-  έπρεπε να παίζονται σε µια κυρτή οθόνη µε  σφαλίσουµε ότι τα στοιχεία διεπαφής χρήστη  βάλλον όπως η θόλος που δεν υπήρχε καµία
          πτυχιακού Προγράµµατος Σπου-δών «Μετα-  οπτικό πεδίο 180 µοιρών», σηµείωσε.  του παιχνιδιού τοποθετήθηκαν σωστά και δεν  πρότερη γνώση», σηµείωσε.
          πτυχιακή Εξειδίκευση στα Πληροφοριακά Συ-  Η εκδήλωση έλαβε χώρα µέσα σε ένα Σαββα-  εµπόδιζαν την προβολή των παικτών. Μέχρι το
          στήµατα» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστη-  τοκύριακο και οι συµµετέχοντες είχαν τη δυ-  απόγευµα ενώ είχαµε ένα λειτουργικό πρω-  «ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ
          µίου µαζί µε την οµάδα του "On the Spot" βρα-  νατότητα να εργαστούν ατοµικά ή σε οµάδες.  τότυπο του παιχνιδιού στους προσωπικούς υπο-  ΣΥΝΕΒΑΛΑΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ»
          βεύτηκαν στο Global Game Jam από το Κέν-  ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ               λογιστές µας, αντιµετωπίζαµε προβλήµατα στον  Αναφερόµενος ο κ. Καραγιάννης σε µερικούς
          τρο Πολιτισµού «Ελληνικός Κόσµος» του Ι-                                  χειρισµό των παικτών στη θόλο. Το ηθικό είχε  βασικούς παράγοντες που συνέβαλαν στην επι-
          δρύµατος Μείζονος Ελληνισµού για την δηµι-  Την πρώτη µέρα, ανακοινώθηκε το θέµα του  αρχίσει να πέφτει. Οι δοκιµές που µπορού-  τυχία τους επισήµανε:
          ουργία του "Finding your roots" που παίζεται  διαγωνισµού «Οι "Ρίζες"» και δηµιουργήθη-  σαµε να κάνουµε στη θόλο ήταν περιορισµέ-  «Πρώτον, είχαµε ένα ξεκάθαρο όραµα για το τι
          στη διαδραστική οροφή - θολό του Κέντρου.  καν οι οµάδες για όσους δεν είχαν.   νες λόγω του κανονικού προγράµµατος προ-  θέλαµε να πετύχουµε και δουλέψαµε σκληρά
          Για την επιτυχία του αυτή µίλησε στην Open2U  Περιγράφοντας την εµπειρία του, µας είπε:  βολών του Κέντρου. Παρ' όλα αυτά, αργά το  για να το εκτελέσουµε. ∆εύτερον, είχαµε µια
          καταθέτοντας την εµπειρία του.       «Αφού γνωριστήκαµε, διαλέξαµε το όνοµα "On  βράδυ της δεύτερης ηµέρας είχαµε την πρώτη  εξαιρετική δυναµική της οµάδας και όλοι ήταν
          «Τα gamejam, αποτελούν µια συναρπαστική  the Spot" και συµφωνήσαµε να δοκιµαστούµε  µας επιτυχή λειτουργία του παιχνιδιού. Με την  πρόθυµοι να συνεισφέρουν τις δεξιότητές τους
          ευκαιρία για τους δηµιουργούς παιχνιδιών, να  σε κάτι καινούργιο όπως η θόλος. Είχαµε µια  ελπίδα να ξαναζωντανεύει µέσα µας αποφα-  και να εργαστούν συλλογικά. Τέλος, η συλλο-
          αναπτύξουν τη δηµιουργικότητα τους και να  γρήγορη εισαγωγική ενηµέρωση για την λει-  σίσαµε και περάσαµε ολόκληρο το βράδυ βελ-  γικότητα και το πνεύµα συνεργασίας όλων των
          δοκιµάσουν τις δεξιότητές τους σε ένα αντα-  τουργία της θόλου και έπειτα από συνεχείς  τιώνοντας το παιχνίδι µας, τροποποιώντας τους  συµµετεχόντων ήταν εντυπωσιακή ακόµη και
                                               διαβουλεύσεις η επικρατέστερη πρόταση ήταν
          γωνιστικό περιβάλλον. Το να κερδίζεις ένα δια-  ένα παιχνίδι που θα συνδύαζε τις φυσικές ρί-  µηχανισµούς του παιχνιδιού και διορθώνον-  µε τις άλλες "αντίπαλες" οµάδες που δηµι-
          γωνισµό δηµιουργίας δεν είναι µικρό κατόρ-  ζες ενός δέντρου µε αυτές του πολιτισµού, εµ-  τας σφάλµατα.        ουργούσαν παιχνίδι στη θόλο».
          θωµα, ειδικά όταν συνεργάζεσαι µε µια οµάδα  πνευσµένη εν µέρη από τον χώρο.   Ο χρόνος ήταν λίγος και µας είχαν αποµείνει δύο  Συµπερασµατικά, τόνισε: «Η νίκη σε έναν δια-
          αγνώστων και έχεις αναλάβει να δηµιουργήσεις  Αποφασίσαµε να χρησιµοποιήσουµε τη Unity  µόνο δοκιµές, µια το πρωί και µια το µεσηµέρι  γωνισµό δηµιουργίας παιχνιδιών δεν είναι µι-
          ένα παιχνίδι για ένα θόλο Πλανητάριου», τό-  ως τη µηχανή του παιχνιδιού µας, καθώς ήταν  της Κυριακής πριν την τελική προθεσµία υπο-  κρό κατόρθωµα, ειδικά όταν εργάζεστε µε µια
          νισε.                                µια ευέλικτη και ισχυρή µηχανή που γνωρί-  βολής του παιχνιδιού. ∆ουλέψαµε επίσης στα  τυχαία οµάδα και έχετε αναλάβει να δηµιουρ-
          Το Global game jam, όπως ανέφερε, είναι ένα  ζαµε όλοι και είχε τη δυνατότητα να λειτουρ-  ηχητικά εφέ και τη µουσική του παιχνιδιού.  γήσετε ένα παιχνίδι στη θόλο µέσα σε 48 ώρες.
          διεθνές φεστιβάλ δηµιουργίας παιχνιδιών που  γήσει στη θόλο. Περάσαµε το µεγαλύτερο µέ-  Όταν ήρθε η ώρα να παρουσιάσουµε το παιχνίδι  Ωστόσο, µε σκληρή δουλειά, αφοσίωση και ξε-
          διοργανώνεται σε εκατοντάδες περιοχές ανά  ρος της πρώτης ηµέρας σκιαγραφώντας ιδέες  µας, ήµασταν νευρικοί και πολύ κουρασµένοι,  κάθαρο όραµα, είναι δυνατό να δηµιουργηθεί
          την υφήλιο µε σκοπό την ανάπτυξη της κοινό-  και πρότυπα κοµµάτια του παιχνιδιού για να  αφού συµπληρώναµε περίπου 30 ώρες εργα-  ένα παιχνίδι που να ξεχωρίζει και να εντυπω-
          τητας των ανθρώπων µε πάθος για τη δηµι-  κατανοήσουµε καλύτερα την λειτουργία του  σίας στο παιχνίδι χωρίς ξεκούραση. Υπήρχαν  σιάζει.
          ουργία παιχνιδιών.                   στη θόλο. Επιθυµία όλων ήταν ένα παιχνίδι που  πολλά εντυπωσιακά παιχνίδια που παρουσιά-  Ελπίζω, η ιστορία µας να εµπνεύσει τους επί-
          Η διοργάνωση διεξήχθη στην Αθήνα υπό την  θα ήταν οπτικά εντυπωσιακό και θα εκµεταλ-  στηκαν και δεν ήµασταν σίγουροι αν είχαµε  δοξους προγραµµατιστές παιχνιδιών να συµ-
          αιγίδα της Gifted Hellas ΑΚΜΕ και την  λευόταν πλήρως το καθηλωτικό περιβάλλον  µια ευκαιρία. Οι οµάδες που συµµετείχαµε στη  µετάσχουν σε τέτοιες διοργανώσεις δηµιουρ-
          ViRA(Virtual Reality Applications) και φιλο-  του θόλου».                 θόλο παίζαµε εναλλάξ το παιχνίδι µας στην  γίας παιχνιδιών και να τους ωθήσει να δοκι-
          ξενήθηκε από το Κέντρο Πολιτισµού «Ελλη-                                  οθόνη του και οι κριτές έδειχναν εντυπωσια-  µάσουν τις δεξιότητες και τη δηµιουργικότητά
          νικός Κόσµος» από τις 3, 4 έως και 5 Φε-  Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ                     σµένοι. Εκτίµησαν την απλή αλλά συναρπα-  τους σε νέα και προκλητικά περιβάλλοντα. Το
          βρουαρίου 2023.                      Τη δεύτερη µέρα, συνέχισε, «προχωρήσαµε  στική µηχανική του παιχνιδιού και το πνεύµα  παιχνίδι µας ελπίζουµε σύντοµα να είναι δια-
          «Στο Globalgamejam δεν υπάρχει νικητής,  στη φάση της υλοποίησης. Γρήγορα έγινε αν-  του πολιτισµού που απέπνεε. Αφού παρου-  θέσιµο σε όλους τους επισκέπτες του Κέντρου
          αλλά αυτή η χρονιά είχε µια µοναδική ανα-  τιληπτό ότι ο σχεδιασµός ενός παιχνιδιού για µια  σιάστηκαν όλα τα παιχνίδια, οι κριτές ανακοί-  Πολιτισµού «Ελληνικός Κόσµος» στα διαλείµ-
          τροπή. Τα παιχνίδια µπορούσαν να σχεδιαστούν,  κυρτή οθόνη ήταν πολύ πιο δύσκολος από ό,τι  νωσαν τους νικητές, το παιχνίδι µας κατέκτησε  µατα ανάµεσα στις προβολές».
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12