Page 75 - praktikos-odigos
P. 75

74  ΠΡΑΚΤΙΚΌΣ ΌΔΗΓΌΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗΣ ΩΣ ΠΡΌΣ ΤΌ ΦΥΛΌ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΌ ΕΑΠ  ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι: ΥΠΌΔΕΙΓΜΑΤΑ  75


 Υπόδειγμα 2: Κανονισμός Σπουδών_Τμήμα Εκπαίδευσης  Προτεινόμενη Διόρθωση Υποδείγματος 2:

 […]      […]
 Η λογοκλοπή ολόκληρης πηγής αφορά στην περίπτωση που το σύνολο της εργασίας ενός   Η λογοκλοπή ολόκληρης πηγής αφορά στην περίπτωση που το σύνολο της εργασίας ενός
 τρίτου εμφανίζεται ως αποτέλεσμα δικής σας δουλειάς. Το συνηθέστερο παράδειγμα είναι   τρίτου/μίας τρίτης εμφανίζεται ως αποτέλεσμα δικής σας δουλειάς. Το συνηθέστερο παρά-
 όταν ένας φοιτητής «βάζει» το όνομα του σε μια εργασία που την έχει γράψει κάποιος άλλος.   δειγμα είναι όταν μία φοιτήτρια/ένας φοιτητής «βάζει» το όνομα της/του σε μια εργασία
          που την έχει γράψει κάποια άλλη/κάποιος άλλος. Η λογοκλοπή ολόκληρης πηγής αφορά
 Η λογοκλοπή ολόκληρης πηγής αφορά και τις περιπτώσεις μιας θεωρητικής προσέγγισης,   και τις περιπτώσεις μιας θεωρητικής προσέγγισης, μιας ερευνητικής μεθοδολογίας, ενός
 μιας ερευνητικής μεθοδολογίας, ενός σχεδιαγράμματος ή ενός επιστημονικού θεωρήματος.   σχεδιαγράμματος ή ενός επιστημονικού θεωρήματος.
 Στην κατηγορία λογοκλοπής ολόκληρης πηγής περιλαμβάνονται οι περιπτώσεις υποβολής   Στην κατηγορία λογοκλοπής ολόκληρης πηγής περιλαμβάνονται οι περιπτώσεις υποβολής
 ως δικής/δικού σας:   ως δικής/δικού σας:
 • εργασίας που εκπόνησε ένας συμφοιτητής/φίλος,   • εργασίας που εκπόνησε μία συμφοιτήτρια/φίλη/ένας συμφοιτητής/φίλος,
 • εργασίας που έχετε ‘αγοράσει’ από τρίτους και έχει προετοιμαστεί από αυτούς,   • εργασίας που έχετε ‘αγοράσει’ από τρίτους/τρίτες και έχει προετοιμαστεί από αυτούς/αυτές,
 • άρθρου που έχει δημοσιευτεί σε άλλη πηγή, όπως σε ένα επιστημονικό περιοδικό (journal)   •  άρθρου που έχει δημοσιευτεί σε άλλη πηγή, όπως σε ένα επιστημονικό περιοδικό (journal)
 ή στο Διαδίκτυο.   ή στο Διαδίκτυο.
 […]      […]
 Επειδή η συγγραφή μιας εργασίας μπορεί να είναι μια πράξη συνεργασίας, οι φοιτητές   Επειδή η συγγραφή μιας εργασίας μπορεί να είναι μια πράξη συνεργασίας, οι φοιτητές/-τριες
 που δεν έχουν προγενέστερη σχετική εμπειρία μπορεί να συγχέουν τη συνεργασία και τη   που δεν έχουν προγενέστερη σχετική εμπειρία μπορεί να συγχέουν τη συνεργασία και τη
 λογοκλοπή. Οι ίδιοι φοιτητές, λόγω της απειρίας τους, μπορεί να υποβάλλουν εργασίες   λογοκλοπή. Οι ίδιοι/-ες φοιτητές/-τριες, λόγω της απειρίας τους, μπορεί να υποβάλλουν
 με αντιγραμμένα μέρη, χωρίς να έχουν την πρόθεση να εξαπατήσουν. Σε αυτή την περί-  εργασίες με αντιγραμμένα μέρη, χωρίς να έχουν την πρόθεση να εξαπατήσουν. Σε αυτή την
 πτωση, δυο σημαντικοί κανόνες πρέπει να ακολουθούνται προκειμένου να αποφευχθεί η   περίπτωση, δυο σημαντικοί κανόνες πρέπει να ακολουθούνται προκειμένου να αποφευχθεί
 ακούσια λογοκλοπή:   η ακούσια λογοκλοπή:
 • Κάθε μορφή βοήθειας που δέχεστε από κάποιον άλλο, ή μια ιδέα ή ένα σχέδιο ενός   •  Κάθε μορφή βοήθειας που δέχεστε από κάποιον/-α άλλο/-η, ή μια ιδέα ή ένα σχέδιο ενός
 τρίτου, πρέπει να αναγνωρίζεται μέσα στην εργασία σας.   τρίτου/μίας τρίτης, πρέπει να αναγνωρίζεται μέσα στην εργασία σας.
 • Εάν έχετε απορίες ή αμφιβολίες σχετικά με το ποιες πληροφορίες χρειάζεται να ανα-  •  Εάν έχετε απορίες ή αμφιβολίες σχετικά με το ποιες πληροφορίες χρειάζεται να αναγνωρί-
 γνωρίζετε και ποιες όχι, να απευθύνεστε στον υπεύθυνο Καθηγητή-Σύμβουλο (Κ-Σ)   ζετε και ποιες όχι, να απευθύνεστε στην/στον υπεύθυνη/-ο Καθηγήτρια/-τή - Σύμβουλο
 του τμήματός σας.   (Κ-Σ) του τμήματός σας.
 […]      […]
 5.1 Ποιος βλάπτεται από την λογοκλοπή;   5.1 Ποια/Ποιος βλάπτεται από την λογοκλοπή;
 • Ο φοιτητής: Η λογοκλοπή είναι μια πράξη που παρεμποδίζει τη μάθηση, που είναι ο   • Η/Ο φοιτήτρια/-τής: Η λογοκλοπή είναι μια πράξη που παρεμποδίζει τη μάθηση, που είναι ο
 σημαντικότερος λόγος για τον οποίο κάποιος φοιτητής εγγράφεται σε ένα πανεπιστήμιο.   σημαντικότερος λόγος για τον οποίο κάποια/-ος φοιτήτρια/-τής εγγράφεται σε ένα πανεπιστήμιο.
 • Οι άλλοι φοιτητές: Εκείνοι οι φοιτητές που εργάζονται σκληρά για να ολοκληρώσουν   • Οι άλλες/-οι φοιτήτριες/-ητές: Εκείνες/-οι φοιτήτριες/-τές που εργάζονται σκληρά για
 την εργασία τους μπορούν δικαίως να αισθάνονται αδικημένοι από εκείνους που δεν   να ολοκληρώσουν την εργασία τους μπορούν δικαίως να αισθάνονται αδικημένες/-οι από
 καταβάλουν την ίδια προσπάθεια και που επιχειρούν να κερδίσουν πλεονέκτημα στις   εκείνες/-ους που δεν καταβάλουν την ίδια προσπάθεια και που επιχειρούν να κερδίσουν
 βαθμολογίες τους με εξαπάτηση.   πλεονέκτημα στις βαθμολογίες τους με εξαπάτηση.
 • Οι διδάσκοντες: Οι διδάσκοντες αφιερώνουν πολύτιμο χρόνο και προσπάθεια στην   • Οι διδάσκοντες/-ουσες: Οι διδάσκοντες/- ουσες αφιερώνουν πολύτιμο χρόνο και προσπάθεια
 προετοιμασία των γραπτών εργασιών στις συναντήσεις τους με τους φοιτητές και στη   στην προετοιμασία των γραπτών εργασιών στις συναντήσεις τους με τους/τις φοιτητές/-τριες
 διόρθωσή τους. Εξαιτίας αυτών, ένας διδάσκοντας μπορεί δικαίως να θεωρεί πως αντιμε-  και στη διόρθωσή τους. Εξαιτίας αυτών, ένας διδάσκοντας/μία διδάσκουσα μπορεί δικαίως
 τωπίζεται με ασέβεια από εκείνους που υποπίπτουν σε λογοκλοπή.   να θεωρεί πως αντιμετωπίζεται με ασέβεια από εκείνους/- ες που υποπίπτουν σε λογοκλοπή.
 […]      […]
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80