Page 19 - Layout 1
P. 19

Θέµα          19


                              ΜΑΪΟΣ 2021




          ΕΛΛΗΝΙΚΟΑΝΟΙΚΤΟΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
          24 χρόνια ακαδηµαϊκής






          παρουσίας










              οιότητα, αριστεία, έρευνα, ευελιξία, πρόσβαση,  νικού σταθµού του ΕΑΠ, µε στόχο να ακούγεται η φωνή
              καινοτοµία!Αυτάείναιτακυρίαρχαχαρακτηριστικά  της ακαδηµαUκής κοινότητας του Πανεπιστηµίου σε όλη
          Πτου Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου, το οποίο  την Ελλάδα και το εξωτερικό
          φέτοςσυµπληρώνει24χρόνιαλειτουργίας,έχονταςκα-  • Ανάπτυξη προγραµµάτων σπουδών σε συνεργασία
          ταφέρει να καταξιωθεί στον ακαδηµαUκό χάρτη της χώ-  µε πανεπιστήµια του εσωτερικού αλλά και του εξωτε-
          ρας, αλλά και της Ευρώπης. Το Ελληνικό Ανοικτό Πα-  ρικού στοχεύοντας στη διεθνοποίηση του Ιδρύµατος
          νεπιστήµιο ιδρύθηκε το 1992 και άρχισε την λειτουρ-  • Υπογραφή πρωτοκόλλων συνεργασίας µε υπουργεία
          γία του το 1997 µε τον ορισµό της έδρας του στην Πά-  καιφορείς,µεστόχοτηνσυνεργασίασεακαδηµαUκά πε-
          τρα. Γρήγορα κέρδισε το στοίχηµα της εξ αποστάσε-  δία και προσφορά επιµορφώσεων και προγραµµάτων,
          ως εκπαίδευσης, ανοίγοντας έναν ευέλικτο, καινοτό-  προσαρµοσµένων στις ανάγκες τις κοινωνίας.
          µο και εύκολα προσβάσιµο δρόµο στην τριτοβάθµια εκ-  προγραµµάτων, προσαρµοσµένων στις ανάγκες τις κοι-
          παίδευση.                            νωνίας.
          Οι σύγχρονες εξελίξεις στην οικονοµία, στις κοινωνι-  • Πιστοποίηση των Προγραµµάτων Σπουδών από την
          κές δοµές και στην τεχνολογία ευνόησαν την ανάπτυ-  Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ)
          ξητωνανοικτώνσυστηµάτωνεκπαίδευσης,ταοποίαδιέ-  • ∆ηµιουργία Κέντρου ∆ια Βίου Μάθησης (ΚΕ∆ΙΒΙΜ)
          πονται από την αντίληψη ότι η µόρφωση είναι δικαίω-  • ΑξιοποίησητουΠρογράµµατος∆ηµοσίωνΕπενδύσεων,
          µα όλων σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Κύριος εκ-  γιατηναναβάθµιση τωνυποδοµώνκαιτουεξοπλισµού του
          φραστής αυτής της αντίληψης, το Ελληνικό Ανοικτό Πα-  Ιδρύµατος
          νεπιστήµιο αποδεικνύει χρόνο µε τον χρόνο πως ήρθε  • Επένδυση στην έρευνα και χρηµατοδότηση προ-
          να καλύψει ένα µεγάλο κενό, απαντώντας ταυτόχρονα  γραµµάτων µε ίδιους πόρους
          στις σύγχρονες προκλήσεις… Το ΕΑΠ έγινε το πρώ-  Αυτά και πολλά ακόµη, κατέταξαν το ΕΑΠ στην 4η θέση,
          το και µεγαλύτερο δηµόσιο Ανώτατο ΑκαδηµαUκό Ίδρυ-  µεταξύτων150αµιγώςανοικτώνπανεπιστηµίωντουκό-
          µα της χώρας που προσφέρει αποκλειστικά εξ απο-  σµου (Webometrics)!
          στάσεως προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς τίτλους
          σπουδών σε φοιτητές, µε µια σύγχρονη και διαφορο-
          ποιηµένη ακαδηµαUκή προσέγγιση που ενσωµατώνει τις  Πρόεδροι ∆ιοικούσας Επιτροπής
          τεχνολογικές εξελίξεις και νέες τάσεις, για τον φοιτητή  Αλέξιος Λυκουργιώτης
          ή εργαζόµενο που στοχεύει σε ολοκληρωµένες σπου-  Καθηγητής του τµήµατος Χηµείας του Παν/µίου
          δές και επαγγελµατική εξέλιξη. Σήµερα στο ΕΑΠ λει-  Πατρών (30.10.95 – 17.06.04)
          τουργούν τέσσερις ακαδηµαUκές Σχολές (Κοινωνικών
          Επιστηµών,ΕφαρµοσµένωνΤεχνών,ΘετικώνΕπιστηµών  Παναγιώτης Σιαφαρίκας
          & Τεχνολογίας, Ανθρωπιστικών Σπουδών), η κάθε µία  Καθηγητής τµήµατος Μαθηµατικών Παν/µίου
          µετηνδικήτηςδυναµικήκαιαναγνώριση,οιοποίεςπρο-  Πατρών (18.06.04 – 09.06.09)
          σφέρουν περισσότερα από 50 προγράµµατα προπτυ-
          χιακώνκαιµεταπτυχιακώνσπουδών,πουκαλύπτουνένα  Χάρης Κοκκώσης
          ευρύ φάσµα αντικειµένων από οικονοµικές και αν-  Καθηγητής του τµήµατος Μηχανικών Χωροταξίας
          θρωπιστικές,έως φυσικές και τεχνολογικές επιστήµες,  και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παν/µίου
          µε ειδικότητες υψηλής ζήτησης από την αγορά εργα-  Θεσσαλίας (10.06.09 – 26.08.15)
          σίας,όπωςMBAκαιπληροφορική,αλλάκαιειδικούακα-  Βασίλειος Καρδάσης
          δηµαUκού ενδιαφέροντος. Ο εκσυγχρονισµός και η  Καθηγητής του Τµήµατος Οικονοµικών Επιστηµών
          ανανέωσητουΙδρύµατοςαποτελείένακαθηµερινόστοί-  του Πανεπιστηµίου Κρήτης
          χηµαγιατην∆ιοίκηση,τοακαδηµαUκόκαιδιοικητικόπρο-  (27.08.2015 – 06.09.2019)
          σωπικό, µε στόχο την συνεχή εξέλιξη των προσφερό-
          µενων προγραµµάτων σπουδών και την αξιοποίηση των  Οδυσσέας-Ιωάννης Ζώρας
          νέων τεχνολογιών.                     Καθηγητής του Τµήµατος Ιατρικής του Πανεπι-
          ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ               στηµίου Κρήτης (07.09.2019 – σήµερα)
          Το ΕΑΠ από την ίδρυσή του, έθεσε ως βάση την εµ-
          πέδωση κουλτούρας ποιότητας, ενώ η καινοτοµία ήταν
          και είναι στη λογική ανάπτυξής του. Σηµαντικοί σταθ-  ΟΚαθηγητής,ΑντώνηςΛιοναράκηςθυµάται
          µοί στην πορεία του ήταν:
          • Η αντικατάσταση του Τµήµατος από το ευέλικτο σχή-  Τ Τα α   π πρ ρώ ώτ τα α   β βή ήµ µα ατ τα α… …
          µα του "Προγράµµατος Σπουδών", που µπορεί εύκολα
          να µεταβάλλεται, ανάλογα µε τις εκάστοτε κοινωνικές,
          οικονοµικές και µορφωτικές ανάγκες
          • Ο καθορισµός ως βασικής λειτουργικής µονάδας του
          ΕΑΠ αντί του Μαθήµατος, της Θεµατικής Ενότητας.
          (Κάθε ΘΕ αντιστοιχεί περίπου σε 3 µαθήµατα των λοι-
          πών ΑΕΙ).
          • Η Ίδρυση της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και
          Επιµόρφωσης
          • Η ίδρυση του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και
          Μεθοδολογίας.
          ΑΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2ης ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ, ΠΡΩΤΗΣ…
          Τατελευταίαχρόνια,τοΕΑΠέχειγίνειαπόπανεπιστήµιο
          2ης ευκαιρίας, πανεπιστήµιο πρώτης ευκαιρίας, προ-
          σφέροντας σπουδές σε προπτυχιακό, µεταπτυχιακό και
          διδακτορικό επίπεδο. Ταυτόχρονα επενδύει στην εξέ-  Το 1998 το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο ξεκίνησε  τησαν και ολοκλήρωσαν τη Θεµατική Ενότητα. Έτσι  οι δηµιουργοί εκπαιδευτικού υλικού (περίπου 1500
          λιξη του, προχωρώντας σε καίριες παρεµβάσεις,  µε δύο Θεµατικές Ενότητες. Η µια ήταν του Μετα-  σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα υπήρξε η πρώ-  άτοµα) για την έκδοση 580 περίπου βιβλίων και άλ-
          όπως:                                   πτυχιακού Προγράµµατος των Αγγλικών και η άλλη  τη µαγιά φοιτητών αλλά και ταυτόχρονα µελλοντι-  λοι τόσοι περίπου που θα λειτουργούσαν ως κα-
          • Αύξηση των προσφερόµενων θέσεων,      η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πολύ  κών καθηγητών που στελέχωσαν το ίδρυµα. Κάποιοι  θηγητές – σύµβουλοι στα επόµενα προγράµµατα
          • ∆ηµιουργία νέων σύγχρονων προγραµµάτων σπου-  σοφά η διοίκηση του Πανεπιστηµίου προσέφερε την  έγιναν µέλη ∆ΕΠ, κάποιοι καθηγητές – σύµβουλοι  σπουδών που ξεκίνησαν µετά περίπου από ένα χρό-
          δών,προσαρµοσµένωνστιςνέεςεκπαιδευτικέςκαικοι-  Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για να εκ-  (ΣΕΠ) του ΕΑΠ και κάποιοι άλλοι µετέφεραν την αρ-  νο. Το ξεκίνηµα για το Πανεπιστήµιο είχε γίνει. Μια
          νωνικές απαιτήσεις,                     παιδεύσει τα µελλοντικά στελέχη του, τους µελ-  χική τεχνογνωσία στα ιδρύµατα στα οποία υπηρε-  από τις µεγαλύτερες καινοτοµίες που έγιναν ποτέ
          • Ηλεκτρονικά τµήµατα συµβουλευτικών συναντήσε-  λοντικούς καθηγητές – συµβούλους. Έτσι δηµοσι-  τούσαν.       στην ιστορία στον Ελληνικό ακαδηµαUκό χώρο είχε
          ων φοιτητών και καθηγητών, για εξυπηρέτηση φοιτητών  εύτηκε προκήρυξη η οποία καλούσε διδάκτορες των  Από τη στιγµή που του ΕΑΠ µεταµορφωνόταν σε ένα  θεµελιωθεί. Το πρώτο εναλλακτικό ακαδηµαUκόίδρυ-
          από κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού  περισσοτέρων ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν τη  µαζικό Πανεπιστήµιο θα έπρεπε να υπάρχει µια ορι-  µα είχε γεννηθεί και µε τη σειρά του έδωσε ώθη-
          - ∆ιενέργειαηλεκτρονικών,εξαποστάσεωςεξετάσεων,  Θεµατική Ενότητα. Συγκεντρώθηκαν 245 διδάκτο-  ζόντια επιµόρφωση όλων των εµπλεκοµένων. Το  ση στον επαναπροσδιορισµό της εκπαίδευσης τον
          για πρώτη φορά στη χώρα                 ρες πολλών γνωστικών αντικειµένων, οι οποίοι φοί-  αµέσως επόµενο βήµα ήταν να επιµορφωθούν όλοι  21ο αιώνα.
          • ∆ηµιουργία εκδοτικού οίκου ΕΑΠ
          • Επέκταση και ανάπτυξη του διαδικτυακού ραδιοφω-
   14   15   16   17   18   19   20