Page 19 - Layout 1
P. 19
Θέµα 19
ΜΑΪΟΣ 2021
ΕΛΛΗΝΙΚΟΑΝΟΙΚΤΟΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
24 χρόνια ακαδηµαϊκής
παρουσίας
οιότητα, αριστεία, έρευνα, ευελιξία, πρόσβαση, νικού σταθµού του ΕΑΠ, µε στόχο να ακούγεται η φωνή
καινοτοµία!Αυτάείναιτακυρίαρχαχαρακτηριστικά της ακαδηµαUκής κοινότητας του Πανεπιστηµίου σε όλη
Πτου Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου, το οποίο την Ελλάδα και το εξωτερικό
φέτοςσυµπληρώνει24χρόνιαλειτουργίας,έχονταςκα- • Ανάπτυξη προγραµµάτων σπουδών σε συνεργασία
ταφέρει να καταξιωθεί στον ακαδηµαUκό χάρτη της χώ- µε πανεπιστήµια του εσωτερικού αλλά και του εξωτε-
ρας, αλλά και της Ευρώπης. Το Ελληνικό Ανοικτό Πα- ρικού στοχεύοντας στη διεθνοποίηση του Ιδρύµατος
νεπιστήµιο ιδρύθηκε το 1992 και άρχισε την λειτουρ- • Υπογραφή πρωτοκόλλων συνεργασίας µε υπουργεία
γία του το 1997 µε τον ορισµό της έδρας του στην Πά- καιφορείς,µεστόχοτηνσυνεργασίασεακαδηµαUκά πε-
τρα. Γρήγορα κέρδισε το στοίχηµα της εξ αποστάσε- δία και προσφορά επιµορφώσεων και προγραµµάτων,
ως εκπαίδευσης, ανοίγοντας έναν ευέλικτο, καινοτό- προσαρµοσµένων στις ανάγκες τις κοινωνίας.
µο και εύκολα προσβάσιµο δρόµο στην τριτοβάθµια εκ- προγραµµάτων, προσαρµοσµένων στις ανάγκες τις κοι-
παίδευση. νωνίας.
Οι σύγχρονες εξελίξεις στην οικονοµία, στις κοινωνι- • Πιστοποίηση των Προγραµµάτων Σπουδών από την
κές δοµές και στην τεχνολογία ευνόησαν την ανάπτυ- Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ)
ξητωνανοικτώνσυστηµάτωνεκπαίδευσης,ταοποίαδιέ- • ∆ηµιουργία Κέντρου ∆ια Βίου Μάθησης (ΚΕ∆ΙΒΙΜ)
πονται από την αντίληψη ότι η µόρφωση είναι δικαίω- • ΑξιοποίησητουΠρογράµµατος∆ηµοσίωνΕπενδύσεων,
µα όλων σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Κύριος εκ- γιατηναναβάθµιση τωνυποδοµώνκαιτουεξοπλισµού του
φραστής αυτής της αντίληψης, το Ελληνικό Ανοικτό Πα- Ιδρύµατος
νεπιστήµιο αποδεικνύει χρόνο µε τον χρόνο πως ήρθε • Επένδυση στην έρευνα και χρηµατοδότηση προ-
να καλύψει ένα µεγάλο κενό, απαντώντας ταυτόχρονα γραµµάτων µε ίδιους πόρους
στις σύγχρονες προκλήσεις… Το ΕΑΠ έγινε το πρώ- Αυτά και πολλά ακόµη, κατέταξαν το ΕΑΠ στην 4η θέση,
το και µεγαλύτερο δηµόσιο Ανώτατο ΑκαδηµαUκό Ίδρυ- µεταξύτων150αµιγώςανοικτώνπανεπιστηµίωντουκό-
µα της χώρας που προσφέρει αποκλειστικά εξ απο- σµου (Webometrics)!
στάσεως προπτυχιακούς και µεταπτυχιακούς τίτλους
σπουδών σε φοιτητές, µε µια σύγχρονη και διαφορο-
ποιηµένη ακαδηµαUκή προσέγγιση που ενσωµατώνει τις Πρόεδροι ∆ιοικούσας Επιτροπής
τεχνολογικές εξελίξεις και νέες τάσεις, για τον φοιτητή Αλέξιος Λυκουργιώτης
ή εργαζόµενο που στοχεύει σε ολοκληρωµένες σπου- Καθηγητής του τµήµατος Χηµείας του Παν/µίου
δές και επαγγελµατική εξέλιξη. Σήµερα στο ΕΑΠ λει- Πατρών (30.10.95 – 17.06.04)
τουργούν τέσσερις ακαδηµαUκές Σχολές (Κοινωνικών
Επιστηµών,ΕφαρµοσµένωνΤεχνών,ΘετικώνΕπιστηµών Παναγιώτης Σιαφαρίκας
& Τεχνολογίας, Ανθρωπιστικών Σπουδών), η κάθε µία Καθηγητής τµήµατος Μαθηµατικών Παν/µίου
µετηνδικήτηςδυναµικήκαιαναγνώριση,οιοποίεςπρο- Πατρών (18.06.04 – 09.06.09)
σφέρουν περισσότερα από 50 προγράµµατα προπτυ-
χιακώνκαιµεταπτυχιακώνσπουδών,πουκαλύπτουνένα Χάρης Κοκκώσης
ευρύ φάσµα αντικειµένων από οικονοµικές και αν- Καθηγητής του τµήµατος Μηχανικών Χωροταξίας
θρωπιστικές,έως φυσικές και τεχνολογικές επιστήµες, και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παν/µίου
µε ειδικότητες υψηλής ζήτησης από την αγορά εργα- Θεσσαλίας (10.06.09 – 26.08.15)
σίας,όπωςMBAκαιπληροφορική,αλλάκαιειδικούακα- Βασίλειος Καρδάσης
δηµαUκού ενδιαφέροντος. Ο εκσυγχρονισµός και η Καθηγητής του Τµήµατος Οικονοµικών Επιστηµών
ανανέωσητουΙδρύµατοςαποτελείένακαθηµερινόστοί- του Πανεπιστηµίου Κρήτης
χηµαγιατην∆ιοίκηση,τοακαδηµαUκόκαιδιοικητικόπρο- (27.08.2015 – 06.09.2019)
σωπικό, µε στόχο την συνεχή εξέλιξη των προσφερό-
µενων προγραµµάτων σπουδών και την αξιοποίηση των Οδυσσέας-Ιωάννης Ζώρας
νέων τεχνολογιών. Καθηγητής του Τµήµατος Ιατρικής του Πανεπι-
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ στηµίου Κρήτης (07.09.2019 – σήµερα)
Το ΕΑΠ από την ίδρυσή του, έθεσε ως βάση την εµ-
πέδωση κουλτούρας ποιότητας, ενώ η καινοτοµία ήταν
και είναι στη λογική ανάπτυξής του. Σηµαντικοί σταθ- ΟΚαθηγητής,ΑντώνηςΛιοναράκηςθυµάται
µοί στην πορεία του ήταν:
• Η αντικατάσταση του Τµήµατος από το ευέλικτο σχή- Τ Τα α π πρ ρώ ώτ τα α β βή ήµ µα ατ τα α… …
µα του "Προγράµµατος Σπουδών", που µπορεί εύκολα
να µεταβάλλεται, ανάλογα µε τις εκάστοτε κοινωνικές,
οικονοµικές και µορφωτικές ανάγκες
• Ο καθορισµός ως βασικής λειτουργικής µονάδας του
ΕΑΠ αντί του Μαθήµατος, της Θεµατικής Ενότητας.
(Κάθε ΘΕ αντιστοιχεί περίπου σε 3 µαθήµατα των λοι-
πών ΑΕΙ).
• Η Ίδρυση της Μονάδας Εσωτερικής Αξιολόγησης και
Επιµόρφωσης
• Η ίδρυση του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και
Μεθοδολογίας.
ΑΠΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ 2ης ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ, ΠΡΩΤΗΣ…
Τατελευταίαχρόνια,τοΕΑΠέχειγίνειαπόπανεπιστήµιο
2ης ευκαιρίας, πανεπιστήµιο πρώτης ευκαιρίας, προ-
σφέροντας σπουδές σε προπτυχιακό, µεταπτυχιακό και
διδακτορικό επίπεδο. Ταυτόχρονα επενδύει στην εξέ- Το 1998 το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο ξεκίνησε τησαν και ολοκλήρωσαν τη Θεµατική Ενότητα. Έτσι οι δηµιουργοί εκπαιδευτικού υλικού (περίπου 1500
λιξη του, προχωρώντας σε καίριες παρεµβάσεις, µε δύο Θεµατικές Ενότητες. Η µια ήταν του Μετα- σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα υπήρξε η πρώ- άτοµα) για την έκδοση 580 περίπου βιβλίων και άλ-
όπως: πτυχιακού Προγράµµατος των Αγγλικών και η άλλη τη µαγιά φοιτητών αλλά και ταυτόχρονα µελλοντι- λοι τόσοι περίπου που θα λειτουργούσαν ως κα-
• Αύξηση των προσφερόµενων θέσεων, η Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πολύ κών καθηγητών που στελέχωσαν το ίδρυµα. Κάποιοι θηγητές – σύµβουλοι στα επόµενα προγράµµατα
• ∆ηµιουργία νέων σύγχρονων προγραµµάτων σπου- σοφά η διοίκηση του Πανεπιστηµίου προσέφερε την έγιναν µέλη ∆ΕΠ, κάποιοι καθηγητές – σύµβουλοι σπουδών που ξεκίνησαν µετά περίπου από ένα χρό-
δών,προσαρµοσµένωνστιςνέεςεκπαιδευτικέςκαικοι- Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για να εκ- (ΣΕΠ) του ΕΑΠ και κάποιοι άλλοι µετέφεραν την αρ- νο. Το ξεκίνηµα για το Πανεπιστήµιο είχε γίνει. Μια
νωνικές απαιτήσεις, παιδεύσει τα µελλοντικά στελέχη του, τους µελ- χική τεχνογνωσία στα ιδρύµατα στα οποία υπηρε- από τις µεγαλύτερες καινοτοµίες που έγιναν ποτέ
• Ηλεκτρονικά τµήµατα συµβουλευτικών συναντήσε- λοντικούς καθηγητές – συµβούλους. Έτσι δηµοσι- τούσαν. στην ιστορία στον Ελληνικό ακαδηµαUκό χώρο είχε
ων φοιτητών και καθηγητών, για εξυπηρέτηση φοιτητών εύτηκε προκήρυξη η οποία καλούσε διδάκτορες των Από τη στιγµή που του ΕΑΠ µεταµορφωνόταν σε ένα θεµελιωθεί. Το πρώτο εναλλακτικό ακαδηµαUκόίδρυ-
από κάθε γωνιά της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού περισσοτέρων ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν τη µαζικό Πανεπιστήµιο θα έπρεπε να υπάρχει µια ορι- µα είχε γεννηθεί και µε τη σειρά του έδωσε ώθη-
- ∆ιενέργειαηλεκτρονικών,εξαποστάσεωςεξετάσεων, Θεµατική Ενότητα. Συγκεντρώθηκαν 245 διδάκτο- ζόντια επιµόρφωση όλων των εµπλεκοµένων. Το ση στον επαναπροσδιορισµό της εκπαίδευσης τον
για πρώτη φορά στη χώρα ρες πολλών γνωστικών αντικειµένων, οι οποίοι φοί- αµέσως επόµενο βήµα ήταν να επιµορφωθούν όλοι 21ο αιώνα.
• ∆ηµιουργία εκδοτικού οίκου ΕΑΠ
• Επέκταση και ανάπτυξη του διαδικτυακού ραδιοφω-

