Page 5 - Open2U - December - 2021
P. 5

∆ιοίκηση Μονάδων Υγείας                                     05


                              ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022








                                                                                             Τι λένε οι απόφοιτοι
                                                                                                για το πρόγραµµα           Η καλύτερη αξιολό-
                                                                                                                           γηση ενός προγράµ-
                                                                                                                           µατος γίνεται από
                                                                                                                           τους ίδιους τους
                                                                                                                           αποφοίτους του. Η
                                                                                                                           "Open2U" κατέγραψε
                                                                                                                           τις απόψεις τους.




                                                                                                                           Ε Ελ λέ έν νη η   Β Βί ίν νν νη η: :   " "Ο Ολ λο οκ κλ λη ηρ ρω ωµ µέ έν νη η

          ∆ ∆η ηµ µή ήτ τρ ρη ης ς   Ν Νι ιά άκ κα ας ς: :                                                                 π πρ ρο οσ σέ έγ γγ γι ισ ση η" "
                                                                                                                           Η νοσηλεύτρια στο Πανεπιστηµιακό Νοσοκοµείο
          Κ Κα ατ τα αξ ξί ίω ωσ ση η   µ µέ έσ σω ω   τ τη ης ς   γ γν νώ ώσ ση ης ς! !                                   Πατρών, Ελένη Βίννη, ολοκληρώνοντας το Πρό-
                                                                                                                           γραµµα διαπίστωσε: «Η µεταπτυχιακή µου εκπαί-
                                                                                                                           δευση στο Πρόγραµµα "∆ιοίκηση Μονάδων Υγείας"
                                                                                                                           του ΕΑΠ µε βοήθησε να δω πιο ολοκληρωµένα την
                                                                                                                           προσέγγιση και διαχείριση των θεµάτων υγείας. Ως
          Ο ∆ιευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράµµατος Σπουδών  επικαιροποίηση της ύλης των θεµατικών ενοτήτων µε σκο-      νοσηλεύτρια βίωνα τόσο τα προβλήµατα υγείας των
          «∆ιοίκηση Μονάδων Υγείας», ∆ηµήτρης Νιάκας δίνει το  πό τις σύγχρονες απόψεις για τη διοίκηση των υπηρεσιών      ασθενών, όσο και τα προβλήµατα λειτουργίας µιας
          «στίγµα» του σκοπού,  και των γνωστικών πεδίων του προ-  υγείας.                                                 νοσηλευτικής µονάδας. Με την ολοκλήρωση του
          γράµµατος. Όπως αναφέρει «συµπληρώνονται φέτος 22  «Το εξεταστικό σύστηµα το οποίο ακολουθείται από όλο          συγκεκριµένου Μεταπτυχιακού, συνειδητοποίησα
          χρόνια από την έναρξη του προγράµµατος, που στην πο-  το Πανεπιστήµιο, θεωρείται ένα από τα καλύτερα συστή-      το πώς πρέπει να οργανωθεί µια δοµή υγείας και
          ρεία του έχει υποστεί αλλαγές και στον τρόπο εκπαίδευ-  µατα εξετάσεων, καθώς συνδυάζει τόσο τις τέσσερις γρα-   γενικότερα ένα σύστηµα υγείας, αποσκοπώντας
          σης µε τις προσθήκες του moodle και τις τηλε-συναντή-  πτές εργασίες, όσο και τις τελικές γραπτές εξετάσεις. ∆ε-  στην παροχή γρήγορης και ολοκληρωµένης λύσης
          σεις και µε τα εργαλεία που είναι κυρίως το εκπαιδευτι-  δοµένου, λοιπόν, ότι το κοινό στο οποίο αναφερόµαστε απο-  σε κάθε πρόβληµα υγείας, σε κάθε ασθενή».
          κό υλικό. το οποίο µελετούν οι φοιτητές µας. Αυτό που δεν  τελείται από φοιτητές, οι οποίοι διδάσκονται µέσω πέντε
          έχει αλλάξει είναι ο σκοπός του:         συναντήσεων τον χρόνο, καθώς και µε εξ αποστάσεως επι-
          Ο κύριος σκοπός του Π.Μ.Σ. ∆ιοίκησης Μονάδων Υγείας  κοινωνία, η επιλογή των υποχρεωτικών εργασιών κρατά τους
          είναι η προετοιµασία στελεχών µε γνώσεις και ικανότητες  φοιτητές σε συνεχή εγρήγορση καθ’ όλο το ακαδηµαWκό έτος
          ώστε να διοικήσουν αποτελεσµατικά µονάδες υγείας. Μέσω  και οι τελικές εξετάσεις λειτουργούν ως το τελικό κριτή-  Χ Χρ ρι ισ στ τί ίν να α   Μ Μπ πά άµ µη η: :   " "Σ Ση ηµ µα αν ντ τι ικ κό ό
          της εκπαίδευσης οι απόφοιτοι θα αποκτήσουν τις αναγκαίες  ριο. Η αξιολόγηση της εξεταστικής διαδικασίας από διοι-  ε εφ φό όδ δι ιο ο   σ στ τη ην ν   π πο ορ ρε εί ία α   µ µο ου υ" "
          δεξιότητες ώστε να µπορούν να διαµορφώνουν και να λαµ-  κητικής άποψης γίνεται απολογιστικά από τους διδάσκοντες
          βάνουν αποφάσεις ορθολογικά θεµελιωµένες και κοινω-  κατά την υποβολή της βαθµολογίας, όπου προσδιορίζον-
          νικο-πολιτιστικά αποδεκτές. Πρόσθετος σκοπός του ΠΜΣ  ται τυχόν ελλείψεις ή παραλείψεις. Σε κάθε ΘΕ αυτός που    Η Χριστίνα Μπάµη που σήµερα εργάζεται ως προ-
          είναι η προαγωγή της επιστήµης και της έρευνας στον χώρο  επιµελείται της εξεταστικής διαδικασίας είναι το µέλος ΣΕΠ  Wσταµένη στο Τµήµα ∆ηµοσίων Σχέσεων & Marke-
          της υγείας και των υπηρεσιών υγείας και η καλλιέργεια διε-  ενώ τα θέµατα των εξετάσεων θέτονται από τον Συντονι-  ting σε µία από τις Κλινικές του µεγαλύτερου ιδιω-
                                                                                                                           τικού οµίλου στην Ελλάδα είναι µία ακόµη απόφοι-
          πιστηµονικής προσέγγισης στα θέµατα αυτά.  στή και την Ο∆Π. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον που µόλις                 τος του Προγράµµατος. Όπως λέει, «η παρακολού-
          Γνωστικό Αντικείµενο του ΠΣ είναι η σύγχρονη ∆ιοίκηση  περιγράφηκε, το εξεταστικό σύστηµα κρίνεται ως ικανο-     θηση του συγκεκριµένυ Μεταπτυχιακού Προγράµ-
          Μονάδων Υγείας και συγκεκριµένα η διεπιστηµονικότητα  ποιητικό και επαρκές.                                      µατος αποτέλεσε τη σηµαντικότερη εκπαιδευτική
          στη θεώρηση της υγείας και της ασθένειας, προκειµένου  Υπάρχει επίσης η εσωτερική αξιολόγηση από τους φοιτη-     επένδυση στη ζωή µου ενώ έδρασε καταλυτικά
          να συνεκτιµώνται οι διοικητικές, οικονοµικές και ψυχο-  τές µας και γίνεται κάθε χρόνο, όπου οι φοιτητές εκφρά-  στην πορεία της επαγγελµατικής µου εξέλιξης.
          κοινωνικές πτυχές της παροχής υπηρεσιών υγείας».  ζουν την άποψή τους για τους καθηγητές-συµβούλους για          Πρόκειται για ένα υψηλού επιπέδου Πρόγραµµα
                                                   την οργάνωση των σπουδών, για το εκπαιδευτικό υλικό και
          ΟΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΝΟΤΗΤΕΣ                τις διοικητικές υπηρεσίες του ΕΑΠ, τα αποτελέσµατα της                  Σπουδών, που σε συνδυασµό µε το άρτια καταρτι-
          Για να επιτευχθεί ο σκοπός του το Μεταπτυχιακό Πρό-  οποίας επικοινωνούνται σε όλους τους αρµόδιους και µας      σµένο ακαδηµαWκό προσωπικό και την εξαιρετική
                                                                                                                           οργάνωση και γραµµατειακή υποστήριξη, αποτέλε-
          γραµµα Σπουδών απαρτίζεται από τις 4 θεµατικές ενότη-  κάνουν  καλύτερους.  Τέλος,  υπάρχει  και  η  εξωτερική   σε ένα ιδιαίτερα σηµαντικό εφόδιο στην επαγγελ-
          τες (ΘΕ): Βασικές Αρχές ∆ιοίκησης-∆ιαχείρισης (Μάνα-  αξιολόγηση που έχει καθιερωθεί για το Πρόγραµµα και το     µατική µου πορεία. Ο κύριος σκοπός του Μεταπτυ-
          τζµεντ) Υπηρεσιών Υγείας µε υπεύθυνο συντονιστή τον ανα-  Πανεπιστήµιο, η οποία έχει επιβεβαιώσει και έχει εγκρί-  χιακού αυτού Προγράµµατος είναι η προετοιµασία
          πληρωτή καθηγητή Πέτρο Κωσταγιόλα του Ιονίου Πανε-  νει την εσωτερική αξιολόγηση και έχει κατατάξει το Πρό-      στελεχών µε γνώσεις και ικανότητες ώστε να διοι-
          πιστηµίου, Υπηρεσίες Υγείας-Νοσοκοµείο, Ιδιοτυπίες και  γραµµα Σπουδών στα πολύ καλά έως άριστα», τόνισε χα-     κήσουν αποτελεσµατικά µονάδες υγείας. Από το
          Προκλήσεις µε υπεύθυνο συντονιστή τον αναπληρωτή κα-  ρακτηριστικά.                                              2008 έως και σήµερα εργάζοµαι ως διοικητικός
          θηγητή Παύλο Σαράφη του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, Οι-                                                             υπάλληλος σε µία από τις Κλινικές του µεγαλύτε-
          κονοµική και Χρηµατοδοτική ∆ιαχείριση των Υπηρεσιών Υγεί-  ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΠΕ∆Ο                            ρου ιδιωτικού οµίλου στην Ελλάδα, ενώ µετά την
          ας µε τον καθηγητή ∆ηµήτρη Νιάκα του πανεπιστηµίου Αθη-  Τέλος, ο κ. Νιάκας εκφράζει την ικανοποίησή του για το Πρό-  ολοκλήρωση των µεταπτυχιακών µου σπουδών ανέ-
          νών,  Κοινωνιολογική  και  Ψυχολογική  Προσέγγιση  της  γραµµα επισηµαίνοντας πως «είµαστε πολύ ικανοποιηµέ-     λαβα τη θέση της προWσταµένης στο Τµήµα ∆ηµο-
          Υγείας και των Υπηρεσιών Υγείας µε τον καθηγητή Πέτρο  νοι (και ελπίζω να εκφράζω όλο το εκπαιδευτικό προσω-     σίων Σχέσεων & Marketing».
          Σκαπινάκη του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων.   πικό του ΜΠΣ) από το επίπεδο των φοιτητών µας, οι οποί-
          Βασικό στοιχείο του προγράµµατος, το οποίο ίσως το δια-  οι είναι κυρίως επαγγελµατίες υγείας (γιατροί, νοσηλευ-
          κρίνει από τα άλλα µεταπτυχιακά προγράµµατα σπουδών,  τές, παραWατρικά επαγγέλµατα και διοικητικοί) ή επιθυµούν
          αποτελεί η ∆ιπλωµατική Εργασία, η οποία συµπληρώνει στο  να έχουν µια καριέρα στον χώρο των υπηρεσιών υγείας.    Ν Νι ικ κο ολ λέ έτ τα α   Ε Ελ λε ευ υθ θε ερ ρί ίο ου υ: :
          τέλος την εκπαίδευση του προγράµµατος. Η διπλωµατική  Τα τελευταία χρόνια γίναµε πραγµατικά ένα ανοικτό και εξ
          εργασία των φοιτητών µας έχει οδηγήσει σε πληθώρα ανα-  αποστάσεως πανεπιστήµιο, το οποίο δίνει εκπαίδευση σε    " "Γ Γέ έφ φυ υρ ρα α   µ µε ετ τα αξ ξύ ύ   θ θε εω ωρ ρί ία ας ς
          κοινώσεων σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και  όλους. Όσοι κάνουν αίτηση γίνονται δεκτοί στο ΜΠΣ, εφό-
          κυρίως δηµοσιεύσεων άρθρων σε περιοδικά υψηλού κύ-  σον πληρούν τις προXποθέσεις και έχουν πτυχίο της Τρι-       κ κα αι ι   π πρ ρά άξ ξη ης ς" "
          ρους ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα και ίσως είναι το ισχυ-  τοβάθµιας εκπαίδευσης.
          ρότερο τµήµα ή/και το ατού του προγράµµατος.  Ιδιαίτερα σήµερα σε συνθήκες κρίσης και πανδηµίας νο-              Από την πλευρά της, η επίσης απόφοιτος του Προ-
          Το µεταπτυχιακό πρόγραµµα σπουδών διδάσκεται στην ελ-  µίζω η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (χαρακτηριστικό του ΕΑΠ   γράµµατος και προWσταµένη σε δηµόσιο Νοσοκο-
          ληνική γλώσσα µε τον ελάχιστο χρόνο σπουδών τα δύο έτη  και του Προγράµµατος Σπουδών), έγινε κτήµα όλης της εκ-  µείο των Αθηνών, Νικολέτα Ελευθερίου, ανέφερε:
          και το µεγαλύτερο (ανάλογα µε τον ρυθµό των φοιτητών  παιδευτικής κοινότητας και έλαβε την θέση που της αξί-     «Η φοίτηση στο Μεταπτυχιακό Πρόγραµµα "∆ιοίκη-
          και τις επαγγελµατικές ασχολίες τους) που φθάνει και τα  ζει.                                                    ση Μονάδων Υγείας" ήταν σίγουρα µια πάρα πολύ
          5 χρόνια. Οι πιστωτικές µονάδες του  είναι 120 και κατα-  Και στις τέσσερις Θεµατικές Ενότητες του προγράµµατος  θετική εµπειρία αλλάζοντας τον τρόπο µε τον οποίο
          νέµονται 20 σε κάθε ΘΕ και 40 στην Μ∆Ε και γι’ αυτό δί-  που συνδέονται λειτουργικά σε ένα ενιαίο σύνολο, αλλά   αντιλαµβανόµουν τον κόσµο και τη διοίκηση. Με
          νουµε πολύ µεγάλο βάρος σε αυτήν. Οι φοιτητές µας προς  και στη ∆Ε υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι (µέλη ∆ΕΠ) από     βοήθησε να εξελίξω την θεωρητική γνώση του προ-
          το τέλος του προγράµµατος εκπονούν την Μ∆Ε. Αυτή ορί-  την ακαδηµαWκή κοινότητα και διδάκτορες, οι οποίοι είναι  πτυχιακού µου προγράµµατος σε συνδυασµό µε την
          ζεται από τον ∆ιευθυντή και ανάλογα µε το ενδιαφέρον του  καταξιωµένοι επαγγελµατίες υγείας που εφαρµόζουν τη δι-  έως τότε εργασιακή µου εµπειρία, καθώς παρακο-
          φοιτητή, την πρότασή του και τις ανάγκες του προγράµµατος  οίκηση υπηρεσιών υγείας στην πράξη όπως π.χ. ∆ιοικητές  λούθησα το Μεταπτυχιακό δίχως να έχω αρκετά
          δυο επιβλέποντες καθηγητές, οι οποίοι είναι οι σύµβου-  ΥΠΕ, ∆ιοικητές και Υποδιοικητές Νοσοκοµείων (ανεξάρ-     χρόνια επαγγελµατικής απασχόλησης στον χώρο
          λοί του για την εργασία που πρόκειται να εκπονήσει. Επί-  τητα από την πολιτική συγκυρία), διευθυντικά στελέχη νο-  της υγείας επιτυγχάνοντας όµως µετέπειτα να γε-
          σης ανάλογα µε τον ρυθµό του φοιτητή έχει το δικαίωµα  σοκοµείων και σύµβουλοι αξιολόγησης υπηρεσιών υγείας.     φυρώσω το κενό µεταξύ θεωρίας και πράξης. Ανέ-
          ο φοιτητής να τελειώσει την µεταπτυχιακή εργασία του σε  Πολλοί από τους αποφοίτους µας διετέλεσαν ή διατελούν   πτυξα µια ολοκληρωµένη αντίληψη αποκτώντας τις
          5 ή 8 µήνες.                             και είναι στελέχη των υπηρεσιών υγείας και αυτό µας δί-                 βάσεις για τα επόµενα επαγγελµατικά µου βήµατα
                                                   νει δύναµη και κουράγιο σε όλους µας». Και καταλήγει:                   εφοδιάζοντάς µε, µε γνώσεις και ικανότητες για
          ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ                «Μόνο το συγκεκριµένο πανεπιστήµιο µεταφέρει γνώση που                  την αποτελεσµατική και ορθολογική λήψη αποφά-
          Σύµφωνα µε τον κ. Νιάκα το σηµερινό πρόγραµµα σπου-  προέρχεται από στελέχη της ακαδηµαWκής κοινότητας και       σεων στη διοίκηση µονάδων υγείας, καθώς από το
          δών καλύπτει υπαρκτές ανάγκες, ως προς τις δεξιότητες  από διοικητικούς επαγγελµατίες της διοίκηση των υπη-      2000 έως τον Ιούλιο του 2017 εργαζόµουν ως διοι-
          των αποφοίτων του. Η ύλη των θεµατικών ενοτήτων συν-  ρεσιών υγείας και συνδυάζει θεωρητική και πρακτική εφαρ-   κητική υπάλληλος σε µεγάλο Μαιευτήριο των Αθη-
          τονίζεται στη βάση του ακαδηµαWκού ηµερολογίου που έχει  µογή.                                                   νών και από τον Αύγουστο του 2017 έως και σήµε-
          εγκριθεί από το αρµόδιο ακαδηµαWκό όργανο. ∆εν υπάρ-  Αυτό θέλουµε να εµφυσήσουµε και σε εσάς, τους φοιτη-       ρα εργάζοµαι σε δηµόσιο Νοσοκοµείο των Αθηνών
          χει ουδεµία επικάλυψη ύλης µεταξύ των θεµατικών ενο-  τές, να λάβετε όλα τα διοικητικά εφόδια της γνώσης, τα     κατέχοντας θέση προWσταµένης».
          τήτων, ούτε κενά ύλης. Η έκταση της ύλης των θεµατικών  οποία θα εφαρµόσετε στην καθηµερινή σας πρακτική που
          ενοτήτων είναι σε γενικές γραµµές ορθολογική, πλην όµως  θα σας επιτρέψουν να διαπρέψετε επαγγελµατικά στο πε-
          κάθε 2-3 χρόνια γίνεται επανεκτίµηση, αναπροσαρµογή και  δίο ενασχόλησής σας».
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10