Page 6 - Open2U - OCTOBER - 2022
P. 6

06               Ερευνητική οµάδα DAISSy                                                                 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022










                                «Όπλο»οιψηφιακέςδεξιότητες







                                ΤοΕΑΠσυµµετέχεισεδιαδικτυακέςακαδηµίεςανάπτυξηςικανοτήτων


                                     ολύτιµα αναγκαία εφόδια για τους Ευρωπαΐ-
                                     ους πολίτες αποτελούν οι ψηφιακές δεξιότη-
                                Πτες για να σπουδάσουν, να εργαστούν, να επι-
                                κοινωνήσουν, να έχουν πρόσβαση σε διαδικτυακές
                                δηµόσιες υπηρεσίες και να βρουν αξιόπιστες πλη-
                                ροφορίες.
                                Ωστόσο, πολλοί/ες Ευρωπαίοι/ες δεν διαθέτουν επαρ-
                                κείς ψηφιακές δεξιότητες. Ο ∆είκτης Ψηφιακής Οι-
                                κονοµίας και Κοινωνίας (DESI) δείχνει ότι 4 στους 10
                                ενήλικες και κάθε τρίτο άτοµο που εργάζεται στην
                                Ευρώπη στερείται βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων. Η
                                Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει στόχους στην ευ-
                                ρωπαϊκή ατζέντα δεξιοτήτων και στο σχέδιο δράσης
                                για την ψηφιακή εκπαίδευση για να διασφαλίσει ότι
                                το 70% των ενηλίκων θα έχει βασικές ψηφιακές δε-
          Γράφει ο Αχιλλέας Καµέας,  ξιότητες έως το 2025.
          Καθηγητής ΕΑΠ
                                Ενώ στην Ε.Ε. λαµβάνουν χώρα πολλές δράσεις κα-
                                τάρτισης σε σχετικά αντικείµενα, αυτές είναι συνή-
                                θως εθνικής εµβέλειας και κατακερµατισµένες, µε
                                αποτέλεσµα να µην τίθεται σε αµφιβολία η επίτευξη
                                του στόχου αυτού. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηµατο-
                                δοτείτηνανάπτυξητουEuropeanDigitalEducationHub,
                                µε στόχο να συγκεντρώσει την κοινότητα που εργά-
                                ζεται στην ψηφιακή εκπαίδευση και να παράσχει έναν
                                ψηφιακό χώρο αφιερωµένο στην διαµοίραση γνώ-
                                σεων και τη συνεργασία.
                                Ταυτόχρονα, αναπτύσσονται σε ευρωπαϊκό και εθνικό
                                επίπεδο διαδικτυακές πλατφόρµες µε στόχο να υπο-  vacy). Σηµειώνουµε ότι τα αντικείµενα αυτά πρόσφατα  που απορρέει από το ΠΜΣ Σ∆Υ (Συστήµατα Κινητού
                                στηρίξουντηνανάπτυξητωνψηφιακώνικανοτήτωντων  συµπεριλήφθηκαν στην έκδοση 2.2 του Ευρωπαϊκού  και ∆ιάχυτου Υπολογισµού) του ΕΑΠ, αλλά και από
                                Ευρωπαίων πολιτών σε εξειδικευµένους τοµείς ή αν-  Πλαισίου Ψηφιακών Ικανοτήτων (DigComp).  τη συµµετοχή του Α. Καµέα στην οµάδα εµπειρο-
                                τικείµενα.                                Εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτές ενηλίκων και επαγγελ-  γνωµόνων που ενσωµάτωσε το ΙοΤ στο DigComp 2.2.
                                Προς αυτήν την κατεύθυνση σηµαντική είναι η συµ-  µατίες θα επωφεληθούν από τη συµµετοχή τους στις  Τα αποτελέσµατα του έργου ADA πρόκειται να έχουν
                                βολή της ευρωπαϊκήςπλατφόρµας ALL DIGITAL Aca-  δύο Κοινότητες Πρακτικής (Communities of Practice  σηµαντικό και διαρκή αντίκτυπο. Η κοινοπραξία προ-
                                demy και της Εθνικής Ακαδηµίας Ψηφιακών Ικανο-  – CoP) που θα δηµιουργηθούν, µέσα από τις οποίες  τίθεται να ενηµερώσει περισσότερα από 10.000 άτοµα
                                τήτων, στην ανάπτυξη των οποίων συµµετέχει ενεργά  θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε Ανοικτούς Εκ-  και 500 οργανισµούς κατάρτισης για το έργο και ανα-
                                η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ. Η «Open2U»  παιδευτικούς Πόρους (Open Educational Resources  µένει ότι οι CoP θα συγκεντρώσουν περισσότερα από
                                επιχειρεί µια γνωριµία µε τις διαδικτυακές ακαδη-  – OERs) και σε Βέλτιστες Πρακτικές, θα ενηµερώ-  300 µέλη, τα οποία θα αναρτήσουν τουλάχιστον 30
                                µίες ανάπτυξης ψηφιακών ικανοτήτων και το πολύ-  νονται για τις τελευταίες εξελίξεις στα αντικείµενα  OERs, ενώ περισσότεροι/ες από 500 εκπαιδευτικοί
                                τιµο έργο τους.                           µέσα από ανακοινώσεις αλλά και πρόσβαση στο Απο-  από τουλάχιστον 10 ευρωπαϊκές χώρες θα εγγρα-
                                                                          θετήριο Εγγράφων, θα ανταλλάσσουν απόψεις και  φούν στο MOOC. Επιπλέον, αναµένεται ότι περισσό-
                                                                          εµπειρίες και θα χρησιµοποιούν εργαλεία αυτο-αξιο-  τεροι από 100 οργανισµοί από τουλάχιστον 10 ευρω-
                                                                          λόγησης των αντίστοιχων ικανοτήτων. Επιπλέον, θα  παϊκές χώρες θα συµµετάσχουν στα τουλάχιστον 10
                                                                          έχουντηδυνατότητανασυµµετάσχουνσεδιαδικτυακά  webinars ανάπτυξης ικανοτήτων.
                                                                          σεµινάρια (webinars) και στα αντίστοιχα Μαζικά Ανοι-  Περισσότερα για το έργο ADA µπορείτε να βρείτε
                                                                          κτά ∆ιαδικτυακά Μαθήµατα (Massive Online Open  στην ιστοσελίδα https://alldigitalacademy.eu/. Η εγ-
                                                                          Courses – MOOCs) που θα αναπτυχθούν.       γραφή στις Κοινότητες Πρακτικής του έργου είναι
                                                                          Ο ρόλος της DAISSy στο έργο ADA είναι καθοριστι-  δωρεάν και γίνεται στη διεύθυνση https://plat-
                                                                          κός. Αρχικά, έχει ήδη αναπτύξει την ιστοσελίδα του  form.alldigitalacademy.eu/.
                                ALL DIGITAL Academy
                                Από την 1η Απριλίου 2022, ξεκίνησε η υλοποίηση µιας
                                σηµαντικής διαδικτυακής ακαδηµίας ανάπτυξης ψη-
                                φιακών ικανοτήτων, µε χρηµατοδότηση από το πρό-
                                γραµµα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το
                                έργο ADA - ALL DIGITAL Academy υλοποιείται υπό
                                το συντονισµό του φορέα ALL DIGITAL και µε τη συµ-
                                µετοχή της ερευνητικής οµάδας DAISSy του Ελληνι-
                                κού Ανοικτού Πανεπιστηµίου και του Universita de-
                                gli Studi di Napoli Federico II. Κατά τους 30 µήνες
                                που θα διαρκέσει, θα υποστηρίξει δραστηριότητες
                                κατάρτισης για δύο σηµαντικές αναδυόµενες ψηφια-
                                κέςτεχνολογίεςαποσκοπώνταςστοναδιευκολύνει τον
                                συνεχή ψηφιακό µετασχηµατισµό. Συγκεκριµένα, θα
                                δοθείέµφασηστο∆ιαδίκτυοτωνΑντικειµένων(Internet
                                of Things – IoT) και την Τεχνητή Νοηµοσύνη (Artifi-
                                cial Intelligence – AI), µαζί µε τα οριζόντια θέµατα
                                του ψηφιακού εγγραµατισµού (digital literacy), της
                                προστασίας (protection) και της ιδιωτικότητας (pri-

                                                                          έργου και την διαδικτυακή πλατφόρµα, η οποία θα
                                                                          φιλοξενήσει τις CoPs. Στη συνέχεια, θα συµµετάσχει
                                                                          στον εκπαιδευτικό σχεδιασµό, θα υλοποιήσει τα MO-
                                                                          OCs και θα υποστηρίξει τεχνικά και εκπαιδευτικά τη
                                                                          διάθεση τριών κύκλων εκπαίδευσης κατά το δεύτερο
                                                                          µισό του έργου. Η DAISSy διαθέτει µακροχρόνια εµ-
                                                                          πειρία στο σχεδιασµό και την ανάπτυξη MOOCs, χρη-
                                                                          σιµοποιώντας την πλατφόρµα Moodle, ενώ έχει ανα-
                                                                          πτύξει τη δική της µεθοδολογία, η οποία βασίζεται
                                                                          στο µοντέλο ADDIE (Analysis, Design, Deve-
                                                                          lopment, Implementation, Evaluation). Επι-
                                                                          πλέον, η DAISSy έχει ήδη ξεκινήσει
                                                                          την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
                                                                          περιεχοµένου που σχετίζε-
                                                                          ται µε το ΙοΤ, βασιζό-
                                                                          µενη στην εµπει-
                                                                          ρία
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11