Page 66 - praktikos-odigos
P. 66

66  ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΥΛΟ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΕΑΠ                                           ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ  67
               ΕΠΙΛΟΓΟΣ                                                                        ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ


               Αναμφισβήτητα η υπέρβαση του γλωσσικού σεξισμού σε επίσημα έγγραφα αποτελεί     Aikhenvald, A. (2016). How Gender Shapes the World. Oxford University Press.
               μία πρόκληση. Ωστόσο, κάθε φορά που σε επίσημα έγγραφα εφαρμόζονται μη          Alvanoudi, A. (2015). Grammatical Gender in Interaction. Cultural and Cognitive
               συμπεριληπτικές γλωσσικές πρακτικές και επικρατεί σε μεγαλύτερο ή μικρότερο      Aspects (2  ed.). Brill.
                                                                                                       nd
               βαθμό η χρήση των αρσενικών γραμματικών τύπων ως γενικευτικών και για τα
               δύο φύλα, διαμορφώνεται η αναπαράσταση της κοινωνικής πραγματικότητας           Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Α., & Χειλά-Μαρκοπούλου, Δ. (2003). Συγχρονικές
               ως γένους αρσενικού, αναπαράγοντας την ανισότητα των φύλων και φυσικο-           και διαχρονικές τάσεις στο γένος της ελληνικής. Μία θεωρητική πρόταση. Στο
               ποιώντας την επικράτηση του ανδρικού φύλου σε θέσεις εξουσίας. Η συζήτηση        Α. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Α. Ράλλη & Δ. Χειλά-Μαρκοπούλου (Επιμ.), Το
               για τον γλωσσικό σεξισμό, τις έμφυλες διακρίσεις και τους τρόπους υπέρβασής      γένος (σελ. 13-56). Εκδόσεις Πατάκη.
               τους είναι ακόμα ανοικτή και εξελίσσεται. Το ΕΑΠ εφαρμόζοντας με συνέπεια       Αραποπούλου, Μ. (1996). ‘Δημοτική’, ‘καθαρεύουσα’ και οι στάσεις των νέων. Στο
               τις προτάσεις του παρόντα Οδηγού για μία συμπεριληπτική ως προς τα φύλα          ‘Ισχυρές’ και ‘ασθενείς’ γλώσσες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Όψεις του γλωσσικού
               γλώσσα στα επίσημα έγγραφα του Ιδρύματος θα επιτύχει την ίση γλωσσική εκ-        ηγεμονισμού. Πρακτικά ημερίδας, Απρίλιος 1996, Θεσσαλονίκη (σελ. 149-159).
               προσώπηση όλης της ακαδημαϊκής κοινότητάς του, συμβάλλοντας στην ισότητα         Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
               των φύλων και θα αποτελέσει υπόδειγμα, αποδεικνύοντας ότι η υπέρβαση του
               γλωσσικού σεξισμού αν και δύσκολη είναι εφικτή.                                 Αραποπούλου, Μ. (2005). ‘Δημοτική’, ‘Καθαρεύουσα’ και οι Στάσεις των δύο
                                                                                                Φύλων. Στο Θ.-Σ. Παυλίδου (Επιμ.), Γλώσσα, γένος, φύλο, (2η εκδ., σελ. 138-
                                                                                                166). Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών [Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη].
                                                                                               Bengoechea, M. (2011). Non-sexist Spanish policies: an attempt bound to fail?
                                                                                                Current Issues in Language Planning, 12(1), 35-53.
                                                                                               Bourdieu, P., & Passeron, J.-Cl. (1996). Οι κληρονόμοι. Οι Φοιτητές και η Κουλτούρα
                                                                                                (μτφ. Ν. Παναγιωτόπουλος & Μ. Βιδάλη). Καρδαμίτσα (έτος έκδοσης πρω-
                                                                                                τότυπου 1964).
                                                                                               Browning, R. (1969). Medieval and modern Greek. Cambridge University Press.
                                                                                               Cameron, D. (1992). Feminism and Linguistic Theory (2  ed.). Palgrave McMillan.
                                                                                                                                     nd
                                                                                               Cameron, D. (2006). Language and Sexual Politics. Routledge.
                                                                                               Γεωργαλίδου, Μ., Λαμπροπούλου, Σ., & Σαρρή-Χασάν, Ν. (2018). Γλωσσικό
                                                                                                ζήτημα, γλωσσικός συντηρητισμός & το 2ο κύμα φεμινιστικής γλωσσολογίας:
                                                                                                η αναφορά στη γυναίκα στην ελληνική γλώσσα. Μελέτες για την Ελληνική
                                                                                                Γλώσσα, 38, 67-78.
                                                                                               Γκασούκα, Μ., & Γεωργαλίδου. Μ. (2014). Οδηγός Χρήσης μη-Σεξιστικής Γλώσσας
                                                                                                στα Διοικητικά Έγγραφα. Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων, Υπουργείο
                                                                                                Εσωτερικών.
                                                                                               Γκασούκα, Μ., Γεωργαλίδου Μ., & Φουλίδη. Ξ. (2020). Οδηγός Υπέρβασης του
                                                                                                Γλωσσικού σεξισμού στη Γλώσσα των εγγράφων της Δημόσιας Διοίκησης της
                                                                                                Κυπριακής Δημοκρατίας. Υπουργείο Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως.
                                                                                               Creswell, J. (2011). Educational Research: Planning. Conducting, and Evaluating
                                                                                                Quantitative and Qualitative Research. Pearson Education International.
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71