Page 17 - open2U-June-2021
P. 17

Θέµατα            17


                              ΙΟΥΝΙΟΣ 2021




          Σύγχρονηεφαρµογήµεοµαδικό







          πνεύµαστηνεποχήτουCOVID!









          Οι φοιτητές της Θεµατικής Ενότητας «Σχεδιασµός Λογισµικού – ΠΛΗ24» του ΕΑΠ θέτουν ψηλά τον πήχη


             την εποχή του κορωνοgού το βλέµµα µας ήταν
             στραµµένο σε αριθµούς και σε στατιστικά δε-                                                                     Οι τρεις καλύτερες
          Σδοµένα  που  καθόριζαν  την  καµπύλη  της
          πανδηµίας  σε  εθνικό  και  παγκόσµιο  επίπεδο.                                                                    εργασίες
          Εδώ και ενάµιση χρόνο, καθηµερινά, ζούµε µε την
          αγωνία των αριθµών σε επιβεβαιωµένα κρούσµα-                                                                       Η Ο∆Π µε την ολοκλήρωση των εργα-
          τα, ενεργά κρούσµατα, νοσούντες και αποβιώ-                                                                        σιών βράβευσε τις τρεις καλύτερες ερ-
          σαντες από τον «ύπουλo ιό».                                                                                        γασίες της Θ.Ε. Οι οµάδες που βραβεύ-
          Αυτή η ανάγκη για την καταγραφή των δεδοµένων                                                                      τηκαν ήταν οι ακόλουθες:
          της πανδηµίας, ώθησε τους φοιτητές της Θεµα-
          τικής Ενότητας «Σχεδιασµός Λογισµικού – ΠΛΗ24»,                                                                     Βραβείο 1ης εργασίας
          του Προγράµµατος Σπουδών Πληροφορικής, υπό                                                                          ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ
          την καθοδήγηση του διδακτικού προσωπικού να                                                                         ΣΙΤΣΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
          σχεδιάσουν µια σύγχρονη εφαρµογή δεδοµένων                                                                          ∆ΑΛΚΙ∆ΟΥ ∆ΗΜΗΤΡΑ
          Covid – 19 θέτοντας ψηλά τον πήχη!
          Μια εφαρµογή που βραβεύτηκε, δικαιώνοντας την
          οµαδική προσπάθεια φοιτητών, εν µέσω περιορι-                                                                       Βραβείο 2ης εργασίας
          σµών λόγω της πανδηµίας. Ο συντονιστής της Οµά-                                                                     ΒΑΣΙΛΕΙΑ∆ΟΥ ΕΙΡΗΝΗ
          δας ∆ιδακτικού Προσωπικού της ΠΛΗ24, Πάνος Φι-                                                                      ΒΟΥΤΣΙΛΑΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
          τσιλής µίλησε στην «Open2U» για το εγχείρηµα που                                                                    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙ∆Η ΜΕΛΙΝΑ
          κλήθηκαν µέσω µιας οµαδικής εργασίας να υλο-
          ποιήσουν, δηλαδή να δηµιουργήσουν µια σύγχρο-                                                                       Βραβείο 3ης εργασίας
          νη εφαρµογή επεξεργασίας δεδοµένων Covid-19,
          σε γλώσσα προγραµµατισµού Java.                                                                                     ΛΙΟΛΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
          «Η Οµάδα ∆ιδακτικού Προσωπικού (Ο∆Π) της Θε-                                                                        ΚΑΤΑΧΑΝΑ ΑΝΝΑ
         µατικής  Ενότητας  «Σχεδιασµός  Λογισµικού  –                                                                        ΧΡΙΣΤΑΝΤΩΝΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
         ΠΛΗ24», του Προγράµµατος Σπουδών Πληροφο-
         ρικής, στο πλαίσιο της 3ης εργασίας, δηµιούργη-                                                                     Οι νικητές του διαγωνισµού δήλωσαν πε-
         σαν µια οµαδική εργασία όπου οι φοιτητές κλήθηκαν  γράµµατος. Όλα τα µέλη προσέφεραν το δικό τους  απαιτούµενης προσπάθειας, οργάνωσης της ερ-  ρήφανοι για την επιβράβευση των κόπων
          να εργαστούν και να δηµιουργήσουν µια σύγχρο-  «λίθο» στην επιτυχή ολοκλήρωση του project και  γασίας, παρακολούθησης της προόδου της ερ-  τους και του οµαδικού πνεύµατος εργα-
          νη εφαρµογή επεξεργασίας δεδοµένων Covid-19,  αυτή η ενεργή συµµετοχή ενίσχυσε την αυτοεκτί-  γασίας της οµάδας    σίας. «Η βράβευση της οµάδας µας,
          σε γλώσσα προγραµµατισµού Java. Ταυτόχρονα,  µηση όλων των µελών. Η διαφορετικότητα στον τρό-  • Να κατανοήσουν ότι η ανάπτυξη λογισµικού εί-  αδιαµφισβήτητα προκαλεί τόνωση του
          θα έπρεπε να εργαστούν χρησιµοποιώντας σύγ-  πο σκέψης και ο διαµοιρασµός απόψεων και ιδε-  ναι µια οµαδική εργασία και όχι ατοµική όπως λαν-  ηθικού και αποτελεί κινητήριο µοχλό για
          χρονες και ευέλικτες µεθόδους υλοποίησης λο-  ών, οδήγησε σε αύξηση της δηµιουργικότητας και  θασµένα πολλοί πιστεύουν  τις προσπάθειές µας στη συνέχεια των
          γισµικού (agile software developmentmet hods). Για  κατά συνέπεια σε αύξηση της αποτελεσµατικότητας  • Να διαγωνιστούν για την ανάδειξη της εργασίας  σπουδών µας. Εν κατακλείδι, είναι κοινά
          τους περισσότερους φοιτητές ήταν η πρώτη φορά  ως προς τους στόχους της οµάδας. Από την άλλη  τους ως καλύτερης εργασίας  αποδεκτό µεταξύ των µελών της οµά-
          που τους δόθηκε η δυνατότητα να συνεργαστούν  εξαιτίας της διαφορετικότητας των ατόµων, στην                       δας, ότι στο πλαίσιο ενός Προγράµµατος
          µε άλλους φοιτητές σε οµαδική εργασία. Επιπλέ-  οµάδα δεν έλειψαν οι προσωπικές αντιπαραθέσεις,  Με τη βοήθεια των ψηφιακών µέσων
          ον, λόγω των πρωτόγνωρων συνθηκών που βιώ-  οι οποίες µέσω, αµοιβαίων διορθώσεων και εποι-                         Σπουδών, η συνεργασία και η ανταλλαγή
          νουµε εξαιτίας της πανδηµίας, και ως εκ τούτου  κοδοµητικού διαλόγου, προώθησαν την επικοινωνία,  Σηµειώνει, επίσης, πως «η µετάβαση από την ατο-  γνώσεων µέσω µιας οµαδικής εργασίας
          την κατάργηση των δια ζώσης συναντήσεων των  την κατανόηση µεταξύ των µελών και τον αλλη-  µική εργασία στην οµαδική εργασία και σήµερα στην  που προσοµοιώνει πραγµατικές συνθή-
                                                                                    οµαδική εργασία µε ψηφιακά µέσα ποτέ δεν ήταν
          φοιτητών, υπήρχε έντονη η ανησυχία για την επι-  λοσεβασµό».              απρόσκοπτη αλλά ούτε και εύκολη, διότι απαιτεί  κες εργασίας, αποτελεί µια ευχάριστη
          τυχή ολοκλήρωση αυτού του εγχειρήµατος», επι-                                                                      µαθησιακή δραστηριότητα και συντελεί
          σηµαίνει χαρακτηριστικά.             Τα οφέλη της οµαδικής εργασίας       επιπλέον χαρακτηριστικά όπως:            στην τόνωση της ατοµικής µάθησης, και
          Η ζητούµενη εφαρµογή, Covid19 Stats, όπως µας  Αξιολογώντας το αποτέλεσµα, ο κ. Φιτσιλής επι-  a) αυξηµένη εµπιστοσύνη µεταξύ των µελών της  στην προετοιµασία για τον εργασιακό
                                                                                    οµάδας που πιθανόν να µην έχουν βρεθεί ποτέ δια
          εξηγεί, «είναι µια εφαρµογή η οποία επεξεργάζεται  σηµαίνει ότι η εργασία αυτή έδωσε τη δυνατότη-  ζώσης και δεν γνωρίζονται,  στίβο», δήλωσαν χαρακτηριστικά.
          δεδοµένα που λαµβάνει από την υπηρεσία ιστού                                                                       Εκ µέρους της Ο∆Π της ΠΛΗ24, ο συν-
          (web service) covid2019-api.herokuapp.com που  τα στους φοιτητές:         b) καλύτερη κατανόηση των προσωπικών περιο-  τονιστής Πάνος Φιτσιλής συγχαίρει
                                               • Να εργαστούν οµαδικά, γνωρίζοντας για πρώ-
                                                                                    ρισµών και ιδιαιτεροτήτων του καθενός,
          περιέχει  στοιχεία  για  περιστατικά  κορονοgού  τη φορά άλλους συµφοιτητές τους  c) ξεκάθαρη, συχνή και αποτελεσµατική επικοι-  όλους τους φοιτητές της Θεµατικής Ενό-
          Covid19 για όλες τις χώρες του κόσµου, τα οποία  • Να αναπτύξουν σχέσεις εµπιστοσύνης µεταξύ  νωνία, καθώς και     τητας γιατί, όπως χαρακτηριστικά ανα-
          άρχισαν να καταγράφονται από τις 22/01/2020 και  τους                     d) συχνή παρακολούθηση της προόδου της ερ-  φέρει, θέτουν τον πήχη πολύ ψηλά!
          αφορούν τέσσερις βασικές κατηγορίες δεδοµένων  •  Να  γνωρίσουν  µεθόδους  αξιολόγησης  της  γασίας».
          ανά χώρα: θάνατους, ασθενείς που έχουν αναρ-
          ρώσει,  επιβεβαιωµένα  κρούσµατα  καθώς  και
          ενεργά κρούσµατα. H εφαρµογή εκτός από το να
          επεξεργάζεται τα δεδοµένα, παρουσιάζει στατιστικά  ∆ιαδικτυακά εργαλεία µάθησης
          στοιχεία και δεδοµένα µε γραφικό τρόπο πάνω σε
          χάρτη».                                 Τo ΕΑΠ, από την ίδρυσή του, εστίασε την απο-  κάζοντάς τα να υιοθετήσουν αυτή τη «νέα κα-  αυτό το ψηφιακό περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό,
                                                  στολή του στην παροχή, εξ αποστάσεως προ-  νονικότητα». Το τελικό αποτέλεσµα έφερε σχε-  η ανάπτυξη ικανοτήτων, όπως αυτών της συ-
          Οι «πρωταγωνιστές» του project          πτυχιακής και µεταπτυχιακής εκπαίδευσης, κά-  δόν όλα τα ΑΕΙ, πολύ κοντά στο εκπαιδευτικό  νεργασίας και της οµαδικής εργασίας είναι ιδι-
          Οι πρωταγωνιστές αυτού του project, οι ίδιοι οι φοι-  νοντας χρήση διαδικτυακών εργαλείων µάθη-  µοντέλο του ΕΑΠ. Βέβαια, όπως και µε τις πε-  αίτερα σηµαντικές αλλά και αναγκαίες. Επι-
          τητές, καταθέτουν το δικό τους στίγµα από την εµ-  σης.                    ρισσότερες µεθόδους διδασκαλίας, η διαδι-  πλέον, η αίσθηση της αποµόνωσης των φοι-
          πειρία της οµαδικής εργασίας, τη δηµιουργικότη-  Όπως επισηµαίνει ο κ. Φιτσιλής, «η έλευση της  κτυακή µάθηση έχει το δικό της σύνολο θετι-  τητών της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι
          τα και τα αποτελέσµά της.               πανδηµίας  COVID-19  ανάγκασε  όλα  τα  εκ-  κών  και  αρνητικών  σηµείων.  Η  αποκωδικο-  ένα βασικό χαρακτηριστικό το οποίο δεν µπο-
          «Ο γνώµονας της οµάδας µας ήταν η ενίσχυση της  παιδευτικά ιδρύµατα να αναζητήσουν νέες δια-  ποίηση και η κατανόηση αυτών των θετικών και  ρούµε να αγνοήσουµε. Γι’ αυτό είναι επιτακτικό
          αξίας της συµµετοχής. Κάθε µέλος της οµάδας µας  δικτυακές πλατφόρµες µάθησης για να συνε-  αρνητικών θα µας βοηθήσει, να δηµιουργή-  το Πανεπιστήµιο να ενθαρρύνει κάθε µορφή
          είχε την ευκαιρία της συµµετοχής σε όλες τις πτυ-  χίσουν τη διαδικασία εκπαίδευσης των φοιτη-  σουµε στρατηγικές για την αποτελεσµατικό-  επικοινωνίας ή εκπαιδευτικής δραστηριότητας
          χές της εργασίας και εργάστηκε µε υποµονή και  τών, φέρνοντας τη διαδικτυακή µάθηση στον  τερη µετάδοση της γνώσης, αλλά και όλων των  που φέρνει τους φοιτητές αλλά και το εκπαι-
          συνέπεια ανάλογα µε τις γνώσεις και την εµπει-  πυρήνα αυτής της µεταµόρφωσης, και αναγ-  αναγκαίων σύγχρονων ικανοτήτων  µέσα  σε  δευτικό προσωπικό πιο κοντά».
          ρία που διέθετε, εντός του ορισµένου χρονοδια-
   12   13   14   15   16   17   18   19   20