Page 16 - Open2U - December - 2021
P. 16
16 Εργαστήριο Μεθοδολογίας ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022
Ψηφιακέςλύσεις
ενµέσωπανδηµίας
ΤοΕργαστήριοΕκπαιδευτικούΥλικούκαιΕκπαιδευτικήςΜεθοδολογίας(ΕΕΥΕΜ)τουΕΑΠ
χαιρέτισετηνπρωτοβουλίατηςEADTUναπροσφέρειτεχνογνωσίακαιποιότηταστηνonlineεκπαίδευση
εµφάνιση της πανδηµίας λόγω της COVID-19 ο Τοµέας Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Υλικού και Πε-
λειτουργεί ως επιταχυντής στην εξέλιξη της ψη- ριεχοµένου Προγραµµάτων Σπουδών (ΤΟΜΑΠΣ),
Hφιακής εκπαίδευσης οδηγώντας το 95% των πα- χαιρέτισε θετικά το κάλεσµα της EADTU και συµµε-
νεπιστηµιακών ιδρυµάτων να οργανώσουν online εξ τείχε στην διαδικτυακή συνάντηση µε τίτλο «Invitation
αποστάσεως εκπαίδευση, όπως προκύπτει άλλωστε European Commission's Initiative: Professional Ap-
από έρευνα της Ευρωπαqκής Επιτροπής που διεξήχ- proaches to Digital Higher Education (Launch DigiTeL
θη το 2020. Παράλληλα, ο φόρτος εργασίας για το εκ- Pro Courses), η οποία και διοργανώθηκε για τις ανάγ-
παιδευτικό προσωπικό αυξήθηκε, καθώς κλήθηκε να κες του έργου «DigiΤel Pro» την Πέµπτη 18 Νοεµβρίου
προσαρµοστεί άµεσα στη νέα κατάσταση, ενώ αντί- 2021. Η συνάντηση είχε υψηλό αριθµό συµµετεχόν-
στοιχα οι φοιτητές άρχισαν να εκδηλώνουν τις ανη- των, καθώς οµιλητές ήταν ειδικοί από τον χώρο της
συχίες τους για τη διασφάλιση της ποιότητας της µά- ψηφιακής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Universitat
θησης. Oberta de Catalunya, The Open University of The Ne-
Στο πλαίσιο αυτό, σύµφωνα µε τον George Ubachs, ∆ι- therlands, UNINETTUNO), της σύγχρονης υβριδικής εκ-
ευθύνοντα Σύµβουλο της European Association of Di- παίδευσης και της µεικτής µάθησης (KU Leuven).
stance Teaching Universities (EADTU) της οποίας µέ-
λος είναι το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, απαιτείται, Η υβριδική διδασκαλία και οι µορφές της
µεταξύ άλλων, διαµοιρασµός της τεχνογνωσίας και επί- Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν τρία διαδικτυακά
λυση των προκλήσεων που προκύπτουν από την ψη- µαθήµατα. Το πρώτο µάθηµα πραγµατεύεται την έν-
φιοποίηση (π.χ. ζητήµατα απορρήτου). νοια της υβριδικής διδασκαλίας και µάθησης και τις
Κάθε εκπαιδευτικό ίδρυµα θα πρέπει να επανεξετά- µορφές της, συζητά πώς µπορούµε να αυξήσουµε την
σει το εκπαιδευτικό του µοντέλο συµπεριλαµβάνον- εµπλοκή των συµµετεχόντων και ποιες είναι οι χω-
τας την επαγγελµατική ψηφιακή εκπαίδευση, να εκ- ροταξικές και τεχνολογικές απαιτήσεις.
παιδεύσει το διδακτικό του προσωπικό στη χρήση ψη- Το δεύτερο µάθηµα έχει ως αντικείµενο τον τρόπο
φιακών διδακτικών τεχνικών και µεθόδων καθώς και σχεδιασµού και ανάπτυξης µεικτής εκπαίδευσης και
να κατανοήσει τι συνιστά ποιότητα στην online εκ- διδασκαλίας. Το τρίτο µάθηµα παρέχει στρατηγικές
παίδευση. H EADTU αναλαµβάνοντας να προσφέρει Υψηλής ποιότητας εκπαίδευση και πόρους για τον επιτυχή σχεδιασµό και υλοποίηση
την τεχνογνωσία της σε θέµατα σχεδιασµού, ανά- Σκοπός του έργου είναι η επαγγελµατική ανάπτυξη λύσεων για την διδασκαλία και τη µάθηση σε online
πτυξης και διάδοσης ψηφιακών µαθηµάτων, προχώ- για ψηφιακή διδασκαλία και µάθηση στη σύγχρονη και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
ρησε στον σχεδιασµό, την υλοποίηση και την προ- υβριδική, µεικτή και online µάθηση, η βελτιστοποίηση
ώθηση του έργου DigiΤel Pro Strategic Partnership (Pro- µοντέλων, κατευθυντήριων γραµµών και παιδαγωγι- Έναρξη από τον Μάρτιο
fessional Development for Digital Teaching and Lear- κών µεθόδων από οµάδες υψηλού επιπέδου έρευνας Τα µαθήµατα ξεκινούν τον Μάρτιο του 2022 και είναι
ning). Στο πλαίσιο αυτό συγκέντρωσε οµάδες ειδικών και καινοτοµίας στοχεύοντας στην υψηλής ποιότητας δωρεάν. Η διάρκεια κάθε µαθήµατος κυµαίνεται από
εµπειρογνωµόνων από πανεπιστηµιακά ιδρύµατα, εκπαίδευση και τέλος η επιτάχυνση του ψηφιακού µε- 14 εβδοµάδες έως 16 εβδοµάδες και απαιτεί περί-
ώστε να αναπτύξουν καλές πρακτικές και να παρέ- τασχηµατισµού της εκπαίδευσης στην Ευρώπη. που 30 ώρες ενασχόλησης. Για περισσότερες λε-
χουν ψηφιακές λύσεις κατά τη διάρκεια της κρίσης Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευ- πτοµέρειες επισκεφθείτε την σελίδα digitelpro.ead-
εξαιτίας της πανδηµίας. τικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) του ΕΑΠ, και ειδικότερα tu.eu.
« «Ρ Ρω ωτ τά άω ω, , µ µα αθ θα αί ίν νω ω, , α απ πο οφ φα ασ σί ίζ ζω ω» »
Εκδήλωση για τον επαγγελµατικό προσανατολισµό των νέων στον ∆ήµο Θέρµης
Ποιες είναι οι ευκαιρίες που µπορεί να αξιοποι- Σύνδεση µε την αγορά εργασίας
ήσει ο κάθε νέος για την προσωπική του εξέλι- Αξιοσηµείωτεςήτανοιαναφορέςεπιχειρηµατιών,
ξη;Μεποιακριτήριαγίνεταιηεπιλογήστονεπαγ- όπως του Ιωάννη Βασιλειάδη, ιδρυτή της ΚΥΑΝΑ
γελµατικό προσανατολισµό; Ποιες είναι οι δυνα- και της ΑCντα Νίκα, Managing Director της AIDA,
τότητες που δίνει για σπουδές το Ελληνικό Ανοι- οιοποίοιµίλησανγιατηνπροσωπικήτουςδιαδροµή
κτό Πανεπιστήµιο, σε προπτυχιακό και µεταπτυ- στονδρόµοτηςεπιχειρηµατικότητας καιπώς κα-
χιακό επίπεδο; Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερω- τάφεραν να ξεπεράσουν δυσκολίες που συνάν-
τήµαταδόθηκανκατάτηδιάρκειατηςηµερίδαςπου τησαν, ενηµερώνοντας τους νέους για τις τε-
πραγµατοποιήθηκετηνΠαρασκευή10∆εκεµβρίου χνολογικές δεξιότητες που χρειάζεται να ανα-
2021µετίτλο«Ρωτάω–Μαθαίνω–Αποφασίζω», πτύξουνπροκειµένουναπετύχουντουςστόχους
η οποία διοργανώθηκε από τον ∆ήµο Θέρµης και τους. Οι εισηγητές απάντησαν σε απορίες των
το Συµβούλιο Νέων του ∆ήµου Θέρµης, υπό την νέων και προσπάθησαν να τους καθοδηγήσουν.
αιγίδα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου. ΗηµερίδαφιλοξένησεδιαδικτυακάτονΝαούµΜυ-
ΗδιοργάνωσηπραγµατοποιήθηκευβριδικάστοΠο- λωνά, ο οποίος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο
λιτιστικό Κέντρο ∆ήµου Θέρµης και µεγάλη συµ- ΙόνιοΠανεπιστήµιοκαιέκανετηνεισήγησήτουµε
µετοχή σηµειώθηκε στην ζωντανή µετάδοση θέµα τοσύγχρονο περιβάλλον τουΤουρισµού και
µέσω Facebook Live. τιςευκαιρίεςαπασχόλησηςκαισταδιοδροµίας,ενώ
Στηνεκδήλωσησυµµετείχανκαιχαιρέτισαντηδιε- ΗεκδήλωσηξεκίνησεµετηνπαρουσίασητουΣυµ- καθώς και οι δυνατότητες που δίνει, από τον Ευ- ολοκληρώθηκε µε µια πολύ ενδιαφέρουσα οµιλία
ξαγωγή της, ο δήµαρχος Θέρµης Θεόδωρος Πα- βουλίου Νέων του ∆ήµου Θέρµης από την υπεύ- στάθιοΕυσταθόπουλο,αντιπρόεδροΑκαδηµαqκών τουΠάρηΚοκορότσικου,∆ιευθύνονταΣυµβούλου
παδόπουλος, η Μαγδαληνή Φιλιππιάδου, περι- θυνη εξωτερικής επικοινωνίας Γενικού Κύκλου, ΥποθέσεωνκαιΦοιτητικήςΜέριµναςτουΕΑΠ.Έγι- της εταιρείας «Ευρωσύµβουλοι Α.Ε.», ο οποίος
φερειακή σύµβουλος Κεντρικής Μακεδονίας, ο Χαρά Κόκκαλη, η οποία αναφέρθηκε στους τρό- νε σηµαντικήαναφοράστη∆ιά ΒίουΜάθησηαπό αναφέρθηκε στη σύνδεση νέων και επιχειρηµα-
ΣτυλιανόςΑποστόλουΑντιδήµαρχοςΠαιδείας,∆ιά πουςκαιτιςδιαδικασίεςµετουςοποίεςλειτουργεί τονΓεώργιοΚουλαουζίδη,ΕπίκουροΚαθηγητήτου τικότητας, στη δηµιουργία start-up επιχειρήσεων
Βίου Μάθησης, Πολιτισµού, Νέας Γενιάς και το Συµβούλιο Νέων. ΕΑΠ και ακολούθησε οµιλία σχετικά µε την εκ- από νέους καθώςκαι στα εργαλεία που έχουντη
Κοινωνικής Προστασίας του ∆ήµου Θέρµης, και Στην πρώτη ενότητα έγιναν εισηγήσεις ακαδη- παίδευσηενηλίκωνκαιτιςπροοπτικέςπουδίνουν δυνατότητα να χρησιµοποιήσουν. Στόχος του
ο Χρήστος Φάσσας, επικεφαλής µείζονος αντι- µαqκώναναφορικάµετη∆ιάΒίουΜάθησηκαιπα- τα δηµόσια ΙΕΚ από τον Αντώνιο Καταβέλο, ∆ι- ∆ήµουΘέρµηςείναιηεκδήλωσηναγίνειθεσµός
πολίτευσης του ∆ήµου Θέρµης. ρουσιάστηκε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, ευθυντή του ΙΕΚ Θέρµης. ανανεώνοντας το ραντεβού τους για το 2022!

