Page 16 - Open2U - December - 2021
P. 16

16               Εργαστήριο Μεθοδολογίας                                              ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2021 - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2022









                                Ψηφιακέςλύσεις






                                ενµέσωπανδηµίας









                                ΤοΕργαστήριοΕκπαιδευτικούΥλικούκαιΕκπαιδευτικήςΜεθοδολογίας(ΕΕΥΕΜ)τουΕΑΠ

                                χαιρέτισετηνπρωτοβουλίατηςEADTUναπροσφέρειτεχνογνωσίακαιποιότηταστηνonlineεκπαίδευση


                                    εµφάνιση της πανδηµίας λόγω της COVID-19                                         ο Τοµέας Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Υλικού και Πε-
                                    λειτουργεί ως επιταχυντής στην εξέλιξη της ψη-                                   ριεχοµένου Προγραµµάτων Σπουδών (ΤΟΜΑΠΣ),
                                Hφιακής εκπαίδευσης οδηγώντας το 95% των πα-                                         χαιρέτισε θετικά το κάλεσµα της EADTU και συµµε-
                                νεπιστηµιακών ιδρυµάτων να οργανώσουν online εξ                                      τείχε στην διαδικτυακή συνάντηση µε τίτλο «Invitation
                                αποστάσεως εκπαίδευση, όπως προκύπτει άλλωστε                                        European Commission's Initiative: Professional Ap-
                                από έρευνα της Ευρωπαqκής Επιτροπής που διεξήχ-                                      proaches to Digital Higher Education (Launch DigiTeL
                                θη το 2020. Παράλληλα, ο φόρτος εργασίας για το εκ-                                  Pro Courses), η οποία και διοργανώθηκε για τις ανάγ-
                                παιδευτικό προσωπικό αυξήθηκε, καθώς κλήθηκε να                                      κες του έργου «DigiΤel Pro» την Πέµπτη 18 Νοεµβρίου
                                προσαρµοστεί άµεσα στη νέα κατάσταση, ενώ αντί-                                      2021. Η συνάντηση είχε υψηλό αριθµό συµµετεχόν-
                                στοιχα οι φοιτητές άρχισαν να εκδηλώνουν τις ανη-                                    των, καθώς οµιλητές ήταν ειδικοί από τον χώρο της
                                συχίες τους για τη διασφάλιση της ποιότητας της µά-                                  ψηφιακής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Universitat
                                θησης.                                                                               Oberta de Catalunya, The Open University of The Ne-
                                Στο πλαίσιο αυτό, σύµφωνα µε τον George Ubachs, ∆ι-                                  therlands, UNINETTUNO), της σύγχρονης υβριδικής εκ-
                                ευθύνοντα Σύµβουλο της European Association of Di-                                   παίδευσης και της µεικτής µάθησης (KU Leuven).
                                stance Teaching Universities (EADTU) της οποίας µέ-
                                λος είναι το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, απαιτείται,                              Η υβριδική διδασκαλία και οι µορφές της
                                µεταξύ άλλων, διαµοιρασµός της τεχνογνωσίας και επί-                                 Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν τρία διαδικτυακά
                                λυση των προκλήσεων που προκύπτουν από την ψη-                                       µαθήµατα. Το πρώτο µάθηµα πραγµατεύεται την έν-
                                φιοποίηση (π.χ. ζητήµατα απορρήτου).                                                 νοια της υβριδικής διδασκαλίας και µάθησης και τις
                                Κάθε εκπαιδευτικό ίδρυµα θα πρέπει να επανεξετά-                                     µορφές της, συζητά πώς µπορούµε να αυξήσουµε την
                                σει το εκπαιδευτικό του µοντέλο συµπεριλαµβάνον-                                     εµπλοκή των συµµετεχόντων και ποιες είναι οι χω-
                                τας την επαγγελµατική ψηφιακή εκπαίδευση, να εκ-                                     ροταξικές και τεχνολογικές απαιτήσεις.
                                παιδεύσει το διδακτικό του προσωπικό στη χρήση ψη-                                   Το δεύτερο µάθηµα έχει ως αντικείµενο τον τρόπο
                                φιακών διδακτικών τεχνικών και µεθόδων καθώς και                                     σχεδιασµού και ανάπτυξης µεικτής εκπαίδευσης και
                                να κατανοήσει τι συνιστά ποιότητα στην online εκ-                                    διδασκαλίας. Το τρίτο µάθηµα παρέχει στρατηγικές
                                παίδευση. H EADTU αναλαµβάνοντας να προσφέρει  Υψηλής ποιότητας εκπαίδευση           και πόρους για τον επιτυχή σχεδιασµό και υλοποίηση
                                την τεχνογνωσία της σε θέµατα σχεδιασµού, ανά-  Σκοπός του έργου είναι η επαγγελµατική ανάπτυξη  λύσεων για την διδασκαλία και τη µάθηση σε online
                                πτυξης και διάδοσης ψηφιακών µαθηµάτων, προχώ-  για ψηφιακή διδασκαλία και µάθηση στη σύγχρονη και  εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
                                ρησε στον σχεδιασµό, την υλοποίηση και την προ-  υβριδική, µεικτή και online µάθηση, η βελτιστοποίηση
                                ώθηση του έργου DigiΤel Pro Strategic Partnership (Pro-  µοντέλων, κατευθυντήριων γραµµών και παιδαγωγι-  Έναρξη από τον Μάρτιο
                                fessional Development for Digital Teaching and Lear-  κών µεθόδων από οµάδες υψηλού επιπέδου έρευνας  Τα µαθήµατα ξεκινούν τον Μάρτιο του 2022 και είναι
                                ning). Στο πλαίσιο αυτό συγκέντρωσε οµάδες ειδικών  και καινοτοµίας στοχεύοντας στην υψηλής ποιότητας  δωρεάν. Η διάρκεια κάθε µαθήµατος κυµαίνεται από
                                εµπειρογνωµόνων από πανεπιστηµιακά ιδρύµατα,  εκπαίδευση και τέλος η επιτάχυνση του ψηφιακού µε-  14 εβδοµάδες έως 16 εβδοµάδες και απαιτεί περί-
                                ώστε να αναπτύξουν καλές πρακτικές και να παρέ-  τασχηµατισµού της εκπαίδευσης στην Ευρώπη.  που 30 ώρες ενασχόλησης. Για περισσότερες λε-
                                χουν ψηφιακές λύσεις κατά τη διάρκεια της κρίσης  Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευ-  πτοµέρειες επισκεφθείτε την σελίδα digitelpro.ead-
                                εξαιτίας της πανδηµίας.                   τικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) του ΕΑΠ, και ειδικότερα  tu.eu.



          « «Ρ Ρω ωτ τά άω ω, ,   µ µα αθ θα αί ίν νω ω, ,   α απ πο οφ φα ασ σί ίζ ζω ω» »



          Εκδήλωση για τον επαγγελµατικό προσανατολισµό των νέων στον ∆ήµο Θέρµης

          Ποιες είναι οι ευκαιρίες που µπορεί να αξιοποι-                                                                 Σύνδεση µε την αγορά εργασίας
          ήσει ο κάθε νέος για την προσωπική του εξέλι-                                                                   Αξιοσηµείωτεςήτανοιαναφορέςεπιχειρηµατιών,
          ξη;Μεποιακριτήριαγίνεταιηεπιλογήστονεπαγ-                                                                       όπως του Ιωάννη Βασιλειάδη, ιδρυτή της ΚΥΑΝΑ
          γελµατικό προσανατολισµό; Ποιες είναι οι δυνα-                                                                  και της ΑCντα Νίκα, Managing Director της AIDA,
          τότητες που δίνει για σπουδές το Ελληνικό Ανοι-                                                                 οιοποίοιµίλησανγιατηνπροσωπικήτουςδιαδροµή
          κτό Πανεπιστήµιο, σε προπτυχιακό και µεταπτυ-                                                                   στονδρόµοτηςεπιχειρηµατικότητας καιπώς κα-
          χιακό επίπεδο; Απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερω-                                                                   τάφεραν να ξεπεράσουν δυσκολίες που συνάν-
          τήµαταδόθηκανκατάτηδιάρκειατηςηµερίδαςπου                                                                       τησαν, ενηµερώνοντας τους νέους για τις τε-
          πραγµατοποιήθηκετηνΠαρασκευή10∆εκεµβρίου                                                                        χνολογικές δεξιότητες που χρειάζεται να ανα-
          2021µετίτλο«Ρωτάω–Μαθαίνω–Αποφασίζω»,                                                                           πτύξουνπροκειµένουναπετύχουντουςστόχους
          η οποία διοργανώθηκε από τον ∆ήµο Θέρµης και                                                                    τους. Οι εισηγητές απάντησαν σε απορίες των
          το Συµβούλιο Νέων του ∆ήµου Θέρµης, υπό την                                                                     νέων και προσπάθησαν να τους καθοδηγήσουν.
          αιγίδα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου.                                                                    ΗηµερίδαφιλοξένησεδιαδικτυακάτονΝαούµΜυ-
          ΗδιοργάνωσηπραγµατοποιήθηκευβριδικάστοΠο-                                                                       λωνά, ο οποίος είναι Επίκουρος Καθηγητής στο
          λιτιστικό Κέντρο ∆ήµου Θέρµης και µεγάλη συµ-                                                                   ΙόνιοΠανεπιστήµιοκαιέκανετηνεισήγησήτουµε
          µετοχή σηµειώθηκε στην ζωντανή µετάδοση                                                                         θέµα τοσύγχρονο περιβάλλον τουΤουρισµού και
          µέσω Facebook Live.                                                                                             τιςευκαιρίεςαπασχόλησηςκαισταδιοδροµίας,ενώ
          Στηνεκδήλωσησυµµετείχανκαιχαιρέτισαντηδιε-  ΗεκδήλωσηξεκίνησεµετηνπαρουσίασητουΣυµ-  καθώς και οι δυνατότητες που δίνει, από τον Ευ-  ολοκληρώθηκε µε µια πολύ ενδιαφέρουσα οµιλία
          ξαγωγή της, ο δήµαρχος Θέρµης Θεόδωρος Πα-  βουλίου Νέων του ∆ήµου Θέρµης από την υπεύ-  στάθιοΕυσταθόπουλο,αντιπρόεδροΑκαδηµαqκών  τουΠάρηΚοκορότσικου,∆ιευθύνονταΣυµβούλου
          παδόπουλος, η Μαγδαληνή Φιλιππιάδου, περι-  θυνη εξωτερικής επικοινωνίας Γενικού Κύκλου,  ΥποθέσεωνκαιΦοιτητικήςΜέριµναςτουΕΑΠ.Έγι-  της εταιρείας «Ευρωσύµβουλοι Α.Ε.», ο οποίος
          φερειακή σύµβουλος Κεντρικής Μακεδονίας, ο  Χαρά Κόκκαλη, η οποία αναφέρθηκε στους τρό-  νε σηµαντικήαναφοράστη∆ιά ΒίουΜάθησηαπό  αναφέρθηκε στη σύνδεση νέων και επιχειρηµα-
          ΣτυλιανόςΑποστόλουΑντιδήµαρχοςΠαιδείας,∆ιά  πουςκαιτιςδιαδικασίεςµετουςοποίεςλειτουργεί  τονΓεώργιοΚουλαουζίδη,ΕπίκουροΚαθηγητήτου  τικότητας, στη δηµιουργία start-up επιχειρήσεων
          Βίου Μάθησης, Πολιτισµού, Νέας Γενιάς και  το Συµβούλιο Νέων.             ΕΑΠ και ακολούθησε οµιλία σχετικά µε την εκ-  από νέους καθώςκαι στα εργαλεία που έχουντη
          Κοινωνικής Προστασίας του ∆ήµου Θέρµης, και  Στην πρώτη ενότητα έγιναν εισηγήσεις ακαδη-  παίδευσηενηλίκωνκαιτιςπροοπτικέςπουδίνουν  δυνατότητα να χρησιµοποιήσουν. Στόχος του
          ο Χρήστος Φάσσας, επικεφαλής µείζονος αντι-  µαqκώναναφορικάµετη∆ιάΒίουΜάθησηκαιπα-  τα δηµόσια ΙΕΚ από τον Αντώνιο Καταβέλο, ∆ι-  ∆ήµουΘέρµηςείναιηεκδήλωσηναγίνειθεσµός
          πολίτευσης του ∆ήµου Θέρµης.         ρουσιάστηκε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο,  ευθυντή του ΙΕΚ Θέρµης.     ανανεώνοντας το ραντεβού τους για το 2022!
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20