Page 7 - Open2U - JUNE - 2022
P. 7
Συνέντευξη 07
ΙΟΥΝΙΟΣ 2022
«Έναςαξιοθαύµαστος
καινούργιοςτοµέαςγνώσεων»
Ο39χρονοςΑναστάσιοςΜουιάνος,ταγµατάρχηςτουΣτρατούΞηράςµιλάστην«Οpen2U»γιατηναπόφασήτου
νασπουδάσειστοΕΑΠκαιστοΜΠΣ«ΧηµικήκαιΒιοµοριακήΑνάλυση»
ξιοποίησε την ευκαιρία της εξ αποστά-
σεως εκπαίδευσης που παρέχει το Ελ-
Αληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο για να δι-
ευρύνει τις γνώσεις του, να αποκτήσει περισ-
σότερα εφόδια και να µπορεί να ανταποκριθεί
στις προκλήσεις του µέλλοντος.
Ο λόγος για τον 39χρονο αξιωµατικό του Στρα-
τού Ξηράς, ταγµατάρχη, Αναστάσιο Μουιάνο, ο
οποίος υπηρετεί στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας
και είναι προtστάµενος, τεχνικός υπεύθυνος
∆ιαπιστευµένου Εργαστηρίου Ποιοτικού Ελέγ-
χου Καυσίµων και Ελαιολιπαντικών, διοικητής
Λόχου, Ανεφοδιαστικό Όργανο Καυσίµων Ελαι-
ολιπαντικών-Ανταλλακτικών Α/Φ-Ε/Π και Γενι-
κών Εφοδίων.
Τα τελευταία δύο χρόνια σπουδάζει στο ΕΑΠ στη
Σχολή Θετικών Επιστηµών και Τεχνολογίας και
στο Μεταπτυχιακό Πρόγραµµα "Χηµική και
ΒιοµοριακήΑνάλυση", ενώ έχει ήδη φοιτήσει στο
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο στη Σχολή Χη-
µικών Μηχανικών, στη Στρατιωτική Σχολή
Ευελπίδων και στη Σχολή Ανθυπολοχαγών.
Οκ.Μουιάνοςµιλάστην«Open2U»γιατιςσπου-
δές του, για τα οφέλη που αποκόµισε και για την
καθοριστική συµβολή της εξ αποστάσεως εκ-
παίδευσης για τους ενήλικες που θέλουν να εµ-
πλουτίσουν τις γνώσεις τους, τονίζοντας πα-
ράλληλα πως ο Στρατός αποτελεί ένα εξελισ-
σόµενο περιβάλλον, στο οποίο είναι επιτακτι-
κή η ανάγκη συνεχούς εκπαίδευσης σε θεω-
ρητικές και θετικές επιστήµες.
Θα παροτρύνατε συναδέλφους σας να
κ. Μουιάνε, τι σας ώθησε να σπουδά- ακολουθήσουν το παράδειγµά σας και
σετε στο ΕΑΠ; να διευρύνουν τους εκπαιδευτικούς
Το κίνητρο της προσωπικής επιλογής του τους ορίζοντες, αν υπηρετούν στον
Προγράµµατος αποτέλεσε ο τίτλος του, αυτός Στρατό;
της Χηµικής και Βιοµοριακής Ανάλυσης. Λόγω Όπως και πολύ άλλοι εργασιακοί τοµείς έτσι και
του προπτυχιακού τίτλου του Χηµικού Μηχανι- ο Στρατός αποτελεί ένα εξελισσόµενο περι-
κού και της ενασχόλησής µου µε τις φυσικο- βάλλον, στο οποίο είναι επιτακτική η ανάγκη συ-
χηµικές αναλύσεις καυσίµων και λιπαντικών, οι χαρακτηρίζεται από φιλική προς τους φοιτητές σπουδών, πιστεύω ότι η οικογενειακή ισορρο- νεχούς εκπαίδευσης σε θεωρητικές και θετι-
ενότητες της χηµικής ανάλυσης αποτελούσαν συµπεριφορά, την αµεσότητα και διαθεσιµότητα πία και υποστήριξη είναι ο βασικότερος πυλώ- κές επιστήµες. Τόσο για το όφελος του καθε-
έναγνώριµοαντικείµενοαλλάκαιέναπρόσφορο για οτιδήποτε χρειαστεί, τόσο σε εκπαιδευτι- νας σταθερότητας. νός, για την εκπλήρωση προσωπικών στόχων,
πεδίο για επιπλέον ουσιαστική εµβάθυνση κό όσο και προσωπικό επίπεδο. όσο και για την θετική εξέλιξη και την αντιµε-
στις αναλυτικές µεθόδους. Επίση, οι ενότητες Το πρόγραµµα εκπαίδευσης βασίζεται σε σύγ- Ποιο είναι το κλειδί για την επιτυχία τώπιση των προκλήσεων στον εργασιακό χώρο,
της µοριακής βιολογίας και της βιοχηµείας ήταν χρονακαιόχιπαρωχηµένααντικείµενακαιαπαρ- του εγχειρήµατος; θα πρότεινα ανεπιφύλακτα την παρακολούθη-
ένα σχεδόν άγνωστο αντικείµενο, αλλά και ένας χαιωµένες εργαστηριακές µεθόδους. Τα εκ- ση επιπλέον προγραµµάτων εκπαίδευσης.
αξιοθαύµαστος καινούργιος τοµέας γνώσεων. παιδευτικά βοηθήµατα που χορηγήθηκαν άµε- Αρχικά ήταν η επιλογή του Προγράµµατος της
∆ιαβάζοντας τον οδηγό σπουδών του συγκε- σα και χωρίς καµία καθυστέρηση µε την έναρ- Χηµικής και Βιοµοριακής Ανάλυσης, ενός µε- Ποιο είναι το µότο της ζωής σας;
κριµένου Προγράµµατος διαπίστωσα ότι είναι ξη της κάθε θεωρητικής ενότητας ήταν και αυτά ταπτυχιακού προγράµµατος συνυφασµένου µε
ένα Πρόγραµµα, το οποίο συνδυάζει την εξ απο- σύγχρονα και κάλυπταν τις ανάγκες της κάθε το αντικείµενο και τα επαγγελµατικά ενδιαφέ- To µότο της ζωής µου αποτελεί τον συνδυασµό
στάσεως θεωρητική εκπαίδευση στις διάφορες ενότητας. Επιπρόσθετα, οι εργασίες που ανα- ροντά µου. Επιπρόσθετα, το άρτια δοµηµένο δύο ρητών «Όρα το µέλλον» και «Τύχη µη πί-
µεθόδους χηµικών και βιοµοριακών αναλύσε- τέθηκανκαθ’όλητηδιάρκειατουΠρογράµµατος αλλά και απαιτητικό πρόγραµµα, το οποίο αν το στευε». Με την ολοκλήρωση και της διπλω-
ων, αλλά και την πραγµατοποίηση των εργα- αφορούσαν επίκαιρα επιστηµονικά αντικείµενα, ακολουθούσες πιστά, σε οδηγούσε από µόνο µατικής µου εργασίας, µία ακόµη φράση την
στηριακών ενοτήτων µε φυσική παρουσία, έτσι τα οποία απαιτούσαν αντίστοιχη βιβλιογραφική του προς την επιτυχία µε τα επιθυµητά απο- οποία θα προσπαθώ να εφαρµόζω στις επαγ-
ώστε να επιτευχθεί ο συνδυασµός της εκπαί- έρευνα. τελέσµατα. Τέλος, η συστηµατική ενασχόληση γελµατικές µου δραστηριότητες είναι η εξής:
δευσης τόσο σε θεωρητικό αλλά και εργαστη- Ολοκληρώνοντας το Πρόγραµµα µε την εκπό- µε τα εκπαιδευτικά αντικείµενα και η έγκαιρη «Αν δεν µπορεί να εκφραστεί µε αριθµούς, δεν
ριακό επίπεδο. νηση της διπλωµατικής εργασίας, δόθηκε η προετοιµασία για την ολοκλήρωση των εργα- είναι επιστήµη, είναι γνώµη».
σιών και λοιπών υποχρεώσεων συνεισφέρουν
ελευθερία της πρότασης και επιλογής θέµατος, Στην εποχή της εξειδίκευσης, του
Πόσο σας βοήθησαν οι µεταπτυχιακές του τρόπου προσέγγισης του εξεταζόµενου αν- σε µεγάλο βαθµό για την αποτελεσµατικότερη
σπουδές στον χώρο εργασίας σας; ολοκλήρωση του προγράµµατος. ψηφιακού µετασχηµατισµού και των
τικειµένου και της ανάπτυξης του θεωρητικού νέων προκλήσεων ποιος κατά τη
Ολοκληρώνοντας τόσο τις θεωρητικές όσο και και πειραµατικού µέρους αυτής. Συνεπώς, Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των γνώµη σας είναι ο ρόλος της εκπαί-
τις εργαστηριακές ενότητες του Προγράµµα- αυτή η διαδικασία µπορεί να χαρακτηριστεί ως ενηλίκων κερδίζει ολοένα και µεγα- δευσης σε όλους τους τοµείς της
τος, αποκτήθηκαν γνώσεις και επιπλέον εµ- η επιτοµή του όλου Προγράµµατος. λύτερο έδαφος και στην χώρα µας. ζωής µας;
βάθυνσηστιςσύγχρονεςµεθόδουςχηµικήςανά- Πού το αποδίδετε;
λυσης, οι οποίες δύναται να χρησιµοποιηθούν Πόσο εύκολο είναι να συνδυαστούν Κατά την προσωπική µου άποψη και οπτική των
σε ένα αναλυτικό εργαστήριο. Επίσης οι ενό- επάγγελµα, οικογένεια και σπουδές; Οι συνεχώς αυξανόµενες δυνατότητες από τη πραγµάτων, η στασιµότητα σε οποιοδήποτε το-
χρήση του διαδικτύου, όπως είναι η εξ απο-
τητες των βιοµοριακών αναλύσεων προσέφε- Σε ένα εργασιακό περιβάλλον όπως είναι ο στάσεως και η ασύγχρονη εκπαίδευση, αλλά µέα αποτελεί έναν ζηµιογόνο παράγοντα, παρά
ραν επιπλέον αυτοπεποίθηση για ενασχόληση Στρατός Ξηράς, για την αρµονική συνύπαρξη και έναν παράγοντα σταθερότητας. Αυτό οφείλε-
και µε έναν εντελώς διαφορετικό τοµέα ανα- τον συνδυασµό της οικογενειακής ευηµερίας και οι εργασιακές και εκπαιδευτικές απαιτήσεις ται στο ότι η εξέλιξη σε όλους τους τοµείς εί-
του σύγχρονου τρόπου ζωής, αποτελούν τους
λύσεων. Τέλος, η εκπόνηση της διπλωµατικής µε τις εργασιακές υποχρεώσεις, απαιτείται υπο- βασικότερους παράγοντες, για τους οποίους ναι πλέον µέρος της καθηµερινότητάς µας και
εργασίας, το θέµα της οποίας αφορούσε ένα στήριξη, αλληλοκατανόηση, αρκετές υποχω- οι ενήλικες στρέφονται προς την εξ αποστά- ο καθένας µας προσωπικά οφείλει να αντιµε-
αντικείµενο συνυφασµένο µε την υπηρεσία µου, ρήσεις και σε πολλές περιπτώσεις υπερβάσεις, σεως εκπαίδευση. Με αυτού του είδους την εκ- τωπίζει τις νέες προκλήσεις µε τη χρήση των
καλύτερων δυνατών εφοδίων, τα οποία µπορούν
πραγµατοποιήθηκε µε βάση τον τρόπο προ- ώστε στο τέλος όλα αυτά να ισοσταθµίζονται παίδευση παρέχεται η δυνατότητα ολοκλή- να αποκτηθούν µέσω της εκπαίδευσης, η
σέγγισης και ανάπτυξης αναλυτικών µεθό- για το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσµα. ρωσης πληθώρας προγραµµάτων σχεδόν σε οποία προσφέρει πολλά πλεονεκτήµατα όπως
δων, ο οποίος αποκτήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια Στα προαναφερόµενα αν προσθέσουµε και όλους τους επιστηµονικούς τοµείς, όχι µόνο ορθή και κριτική σκέψη, διαφορετική αντίληψη
του Προγράµµατος. τις επιλογές των σπουδών σε οποιοδήποτε επί- σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο, συν- των προκλήσεων και διεύρυνση των πνευµα-
πεδο, επιφορτίζεται αυτό το ισοζύγιο µε επι- δυάζοντας την εργασία µε την επιλογή αντί- τικών και εκπαιδευτικών οριζόντων. Συνεπώς,
Μιλήστε µας για την εµπειρία σας πλέον παραµέτρους, µε τις οποίες, εάν δεν τις στοιχου εκπαιδευτικού προγράµµατος χωρίς τις
κατά την φοίτησή σας στο ΕΑΠ η εξειδίκευση και ο ψηφιακός µετασχηµατισµός
διαχειριστείς σωστά, δηµιουργείται µία εύ- δεσµεύσεις της φυσικής παρουσίας αλλά µε είναι τα απόλυτα βοηθήµατα, τα οποία πρέπει
Το Πρόγραµµα αυτό έχει δοµηθεί άρτια, τόσο θραυστη ισορροπία, µε απώτερο κίνδυνο την τη δυνατότητα προσαρµογής του προγράµµα- να γίνουν τα καθηµερινά µας εργαλεία για το
στο θεωρητικό όσο και στο εργαστηριακό του αποτυχία σε όλους τους τοµείς. Συνεπώς για τος εκπαίδευσης στον προσωπικό διαθέσιµο σήµερα, ώστε να µπορούµε να αντιµετωπίσουµε
µέροςαπότοεκπαιδευτικό προσωπικό,τοοποίο τον συνδυασµό επαγγέλµατος, οικογένειας και χρόνο. τις προκλήσεις του αύριο.

