Page 8 - JANUARY-2023
P. 8

08               ΓΡΑ∆ΙΜ - Γραφείο υποστήριξης διδασκαλίας                                               ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023











          Ανάπτυξη και προώθηση





          της εκπαιδευτικής καινοτοµίας








          Ξεκίνησε τη λειτουργία του το Γραφείο Υποστήριξης ∆ιδασκαλίας και Μάθησης/ΕΑΠ


              να ακόµα «εργαλείο» για την  της διδασκαλίας και της µάθησης,  γίας», το οποίο συντελεί ουσιαστικά  δαγωγικών Ερευνών και Επιµόρ-  της Οριζόντιας ∆ράσης των ΓΡΑ-
              ανάπτυξη και προώθηση της  σε όλα τα µέλη ∆ΕΠ και ΣΕΠ του  άµεσα και έµµεσα, στη λειτουργία  φωσης Αθανάσιος Καραλής.  ∆ΙΜ και ανέλυσε το χρονοδιάγραµµα
          Έεκπαιδευτικής καινοτοµίας   Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστη-  και στο έργο του ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ.   Μιλώντας µε θέµα : «Η ανάπτυξη  τους, επισηµαίνοντας τις δράσεις
          προστέθηκε στο δυναµικό του Ελ-  µίου.                                                   των Γραφείων ∆ιδασκαλίας και Μά-  που έχουν ήδη υλοποιηθεί καθώς
          ληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου.                             ∆. Καλλές: «Το Εκπαιδευτικό  θησης στην Ελλάδα» υπογράµµισε  και τις µελλοντικές ενέργειες. Κλεί-
          Πρόκειται για το νεοσύστατο Γρα-  Μ. Κουτούζης: «Να             υλικό ως υποδοµή»        τη σηµαντικότητα του εκπαιδευτικού  νοντας προσκάλεσε τους παρευρι-
          φείο Υποστήριξης ∆ιδασκαλίας και  αναδείξουµε τη δράση του»                              σχεδιασµού και των µεθόδων δι-  σκόµενους και τους άµεσα εµπλε-
          Μάθησης µε ακρωνύµιο «ΓΡΑ∆ΙΜ»                              Ενδιαφέρουσα ήταν και η εισήγηση  δασκαλίας στην εξ αποστάσεως εκ-  κόµενους στο ∆ιεθνές Συνέδριο
          και µε το διακριτικό τίτλο για την  Ο Κοσµήτορας της Σχολής Ανθρω-  του ∆ιευθυντή του Προπτυχιακού  παίδευση, παρουσιάζοντας τη δια-  των ΓΡΑ∆ΙΜ το οποίο θα διεξαχθεί
          αγγλική γλώσσα «Center for Tea-  πιστικών Επιστηµών, Καθηγητής  Προγράµµατος Σπουδών «Πληρο-  φορετικότητα και τις ιδιαίτερες απαι-  στις 6-7 Ιουλίου του 2023, στην πόλη
          ching and Learning», CTL), το οποίο  Μανώλης Κουτούζης, ευχαρίστησε  φορικής», Καθηγητή της Σχολής  τήσεις που δοµούν το ΕΑΠ.   Αλεξανδρούπολη.
          ιδρύθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό  τους εισηγητές και τους συµµετέ-  Θετικών Επιστηµών και Τεχνολο-  Πραγµατοποίησε µία µικρή ιστο-  Τον συντονισµό της παρουσίασης
          Πανεπιστήµιο µε γνώµονα την συ-  χοντες στην παρουσίαση και απο-  γίας του ΕΑΠ, ∆ηµήτριουΚαλλέ, µε  ρική αναδροµή των ΓΡΑ∆ΙΜ στον  έκανε ο επιστηµονικός συνεργά-
          νεχόµενη υποστήριξη της µαθη-  σαφήνισε τη διαδικασία υποβολής  θέµα «Το Εκπαιδευτικό υλικό ως  Ελληνικό χώρο καθώς και των δρά-  της του ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ  Βασίλης ∆η-
          σιακής και διδακτικής διαδικασίας.  της πρότασης για την ίδρυση και  υποδοµή».           σεων που έχουν ήδη ολοκληρωθεί.   µόπουλος, ο οποίος απηύθυνε ερω-
          Το ΓΡΑ∆ΙΜ εντάσσεται στο Εργα-  λειτουργία του ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ, ευ-  Στην οµιλία του παρουσίασε τα πρό-  Επιπλέον, ανέδειξε την πολύχρονη  τήσεις στο κοινό.
          στήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και  χήθηκε καλή επιτυχία στην πα-  τυπα ανάπτυξης, τους οδηγούς και  παρουσία του ΕΕΥΕΜ καθώς την  Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε κατό-
          Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας   ρουσίαση, αλλά κυρίως στο έργο  τις επιστηµονικές και τεχνικές προ-  συµβολή του στο ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ,  πιν συζήτησης των συµµετεχόντων
          (ΕΕΥΕΜ), το οποίο αποτελεί ανε-                                                                                        – εµπλεκοµένων, τον συντονισµό
          ξάρτητη µονάδα του ΕΑΠ και λει-                                                                                        της οποίας έκανε ο κ. Κουµανάκος,
          τουργεί ως αρωγός του ΓΡΑ∆ΙΜ.                                                                                          ενώ η λήξη της ηµερίδας σηµατο-
          «Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και                                                                                      δοτήθηκε µε έναν σύντοµο ευχα-
          τα δεδοµένα των σύγχρονων ερευ-                                                                                        ριστήριο χαιρετισµό του προς τους
          νών, στο γνωστικό αντικείµενο της                                                                                      εισηγητές και συµµετέχοντες οι
          Πανεπιστηµιακής Παιδαγωγικής και                                                                                       οποίοι τίµησαν µε την παρουσία
          της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, σχε-                                                                                         τους την εκδήλωση.
          διάζει και υλοποιεί στοχευµένες                                                                                        Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο
          επιµορφωτικές και ερευνητικές                                                                                          (ΕΑΠ) µε γνώµονα την συνεχόµενη
          δράσεις για την περαιτέρω ανά-                                                                                         υποστήριξη της µαθησιακής και δι-
          πτυξη και διασύνδεση κοινοτήτων                                                                                        δακτικής διαδικασίας, προχώρησε
          µάθησης καθώς και την προώθηση                                                                                         επίσηµα στην ίδρυση και λειτουρ-
          της εκπαιδευτικής καινοτοµίας.                                                                                         γία του «Γραφείου Υποστήριξης ∆ι-
          Οι δράσεις αυτές συµβάλλουν στην                                                                                       δασκαλίας και Μάθησης» µε ακρω-
          ενίσχυση της ποιότητας και αποτε-                                                                                      νύµιο «ΓΡΑ∆ΙΜ» και µε το διακρι-
          λεσµατικότητας της παρεχόµενης                                                                                         τικό τίτλο για την αγγλική γλώσσα
          εκπαίδευσης και του διδακτικού                                                                                         «Center for Teaching and Lear-
          έργου, τα οποία άπτονται σε ζητή-                                                                                      ning», CTL).
          µατα διδασκαλίας και µάθησης. Για                                                                                      Το ΓΡΑ∆ΙΜ εντάσσεται στο Εργα-
          την επίτευξη των παραπάνω στό-                                                                                         στήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και
          χων το ΓΡΑ∆ΙΜ συνεργάζεται µε το                                                                                       Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας
          σύνολο των ακαδηµαϊκών δοµών                                                                                           (ΕΕΥΕΜ), το οποίο αποτελεί ανε-
          του ΕΑΠ, αλλά και µε αντίστοιχες                                                                                       ξάρτητη µονάδα του ΕΑΠ και λει-
          δοµές στο εσωτερικό και το εξω-                                                                                        τουργεί ως αρωγός του ΓΡΑ∆ΙΜ.
          τερικό περιβάλλον του ΕΑΠ, εντός                                                                                       Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και
          και εκτός των ελληνικών συνόρων,                                                                                       τα δεδοµένα των σύγχρονων ερευ-
          για την υλοποίηση κοινών δράσεων  του ΓΡΑ∆ΙΜ, προσκαλώντας τους  διαγραφές έντυπου και ψηφιακού  αλλά και στην αναγκαιότητα αλλη-  νών, στο γνωστικό αντικείµενο της
          µε σκοπό την βελτίωση των διδα-  εισηγητές να αναδείξουν µε τον κα-  εκπαιδευτικού υλικού που έχει ανα-  λοϋποστήριξης των ΓΡΑ∆ΙΜ της Ελ-  Πανεπιστηµιακής Παιδαγωγικής και
          κτικών µεθόδων και την ανάπτυξη  λύτερο τρόπο την δράση του.  πτύξει το ΕΕΥΕΜ και χρησιµοποι-  λάδας, µε σκοπό την συνεργασία  της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, σχε-
          αποτελεσµατικών τεχνικών µάθη-                             ούνται στο ΕΑΠ, από την έναρξη  και την ανάπτυξη για κοινών δρά-  διάζει και υλοποιεί στοχευµένες
          σης», επισηµαίνει ο επιστηµονικά  Ε. Κουµανάκος: «Στόχος   της λειτουργίας του. Στη συνέχεια,  σεων. Ολοκληρώνοντας αναφέρ-  επιµορφωτικές και ερευνητικές
          υπεύθυνος και συντονιστής του Γρα-  η περαιτέρω στελέχωση»  ακολούθησε η περιγραφή της δια-  θηκε στην επικείµενη µετονοµασία  δράσεις για την περαιτέρω ανά-
          φείου, αναπληρωτής Καθηγητής                               δικασίας ανάπτυξης και ουσιαστι-  των Γραφείων Υποστήριξης ∆ιδα-  πτυξη και διασύνδεση κοινοτήτων
          Ευάγγελος Κουµανάκος.        Ο Επιστηµονικά Υπεύθυνος και Συν-  κής γεφύρωσης της τεχνολογίας  σκαλίας και Μάθησης, σε Κέντρα  µάθησης καθώς και την προώθηση
          Να σηµειωθεί ότι το ΓΡΑ∆ΙΜ λει-  τονιστής του ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ, Ανα-  και της χρησιµότητας του εκπαι-  Υποστήριξης ∆ιδασκαλίας και Μά-  της εκπαιδευτικής καινοτοµίας. Οι
          τουργεί υπό την εποπτεία του Αντι-  πληρωτής Καθηγητής στη Σχολή  δευτικού υλικού καθώς της διδα-  θησης, καθώς στον σηµαντικό ρόλο  δράσεις αυτές συµβάλλουν στην
          πρύτανη (Αντιπροέδρου) ∆ιοικητι-  Κοινωνικών Επιστηµών του ΕΑΠ  κτικής µεθοδολογίας στους/στις  της ύπαρξης της Οριζόντιας ∆ρά-  ενίσχυση της ποιότητας και αποτε-
          κών Υποθέσεων, Ακαδηµαϊκών Υπο-  Ευάγγελος Κουµανάκος, αναφέρ-  φοιτητές/τριες του ΕΑΠ. Κλείνοντας  σης των ΓΡΑ∆ΙΜ.    λεσµατικότητας της παρεχόµενης
          θέσεων και Φοιτητικής Μέριµνας.  θηκε περιληπτικά στην λειτουργία  αναφέρθηκε στην πολυποίκιλη δρα-                    εκπαίδευσης και του διδακτικού
                                       και αποστολή του ΓΡΑ∆ΙΜ, στη χρη-  στηριοποίηση του ΓΡΑ∆ΙΜ στο ΕΑΠ,  Ζ. Γαβριηλίδου: Αναγκαιότητα  έργου, τα οποία άπτονται σε ζητή-
              Ι. Καλαβρουζιώτης:       µατοδότηση του έργου από το πρό-  ευχαριστώντας τους παρευρισκό-  η οριζόντια δράση       µατα διδασκαλίας και µάθησης.
           Σηµαντική η συµβολή του     γραµµα ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ πα-  µενους και τους οµιλητές της πα-  Η Πρόεδρος της Οριζόντιας ∆ρά-  Για την επίτευξη των παραπάνω
                                                                     ρουσίασης.
                                       ρουσίασε αναλυτικά το αντικείµενο
                                                                                                                                 στόχων το ΓΡΑ∆ΙΜ συνεργάζεται
          Οι στόχοι και το πλαίσιο λειτουρ-  του έργου καθώς και τις περαιτέρω                     σης των Γραφείων Υποστήριξης  µε το σύνολο των ακαδηµαϊκών δο-
          γίας του Γραφείου Υποστήριξης ∆ι-  ενέργειες στελέχωσης της δράσης  Αθ. Καραλής: Αναγκαία   ∆ιδασκαλίας και Μάθησης, Αντι-  µών του ΕΑΠ, αλλά και µε αντί-
          δασκαλίας και Μάθησης/ΕΑΠ (ΓΡΑ-  ανάπτυξης του ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ.     η αλληλουποστήριξη        πρύτανης Ακαδηµαϊκών Υποθέ-   στοιχες δοµές στο εσωτερικό και
          ∆ΙΜ), παρουσιάστηκαν αναλυτικά  Υπογράµµισε την συµβολή του ΓΡΑ-                         σεων και Φοιτητικής Μέριµνας του  το εξωτερικό περιβάλλον του ΕΑΠ,
          την Παρασκευή 25 Νοεµβρίου2022,  ∆ΙΜ τόσο στον χώρο της Ακαδη-  Τη σκυτάλη έλαβε αµέσως µετά ο  ∆ηµοκρίτειου  Πανεπιστηµίου Θρά-  εντός και εκτός των ελληνικών συ-
          σε µια επιτυχηµένη εκδήλωση µε  µαϊκής Παιδαγωγικής όσο και στην  Συντονιστής του Γραφείου Υποστή-  κης Ζωή Γαβρηιλίδου προέβη στην  νόρων, για την υλοποίηση κοινών
          δια ζώσης αλλά συγχρόνως και δια-  Εκπαιδευτική Κοινότητα του ΕΑΠ.   ριξης της ∆ιδασκαλίας και της Μά-  παρουσίαση της Οριζόντιας δράσης  δράσεων µε σκοπό την βελτίωση
          δικτυακή παρουσίαση.         Κλείνοντας, αφού ευχαρίστησε τους  θησης του Πανεπιστηµίου Πατρών,  των ΓΡΑ∆ΙΜ επισηµαίνοντας την  των διδακτικών µεθόδων και την
          Η αυλαία άνοιξε µε σύντοµο χαι-  οµιλητές και τους παρευρισκόµε-  Καθηγητής ∆ιά Βίου Μάθησης και  αναγκαιότητα ύπαρξής της και ανα-  ανάπτυξη αποτελεσµατικών τεχνι-
          ρετισµό-καλωσόρισµα του Προ-  νους, επεσήµανε την σηµαντικό-  Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο Τµήµα  φέρθηκε στις κατευθύνσεις των  κών µάθησης.
          έδρου του Ελληνικού Ανοικτού Πα-  τητα της λειτουργίας της ανεξάρ-  Επιστηµών της Εκπαίδευσης και  δράσεων που θα πραγµατοποι-  Το ΓΡΑ∆ΙΜ λειτουργεί υπό την επο-
          νεπιστηµίου, Καθηγητή της Σχολής  τητης µονάδας του ΕΑΠ µε τίτλο  της Αγωγής στην Προσχολική Ηλι-  ηθούν και στους επιδιωκόµενους  πτεία του Αντιπρύτανη (Αντιπρο-
          Θετικών Επιστηµών και Τεχνολο-  «Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλι-  κία του Πανεπιστηµίου Πατρών και  στόχους.             έδρου) ∆ιοικητικών Υποθέσεων,
          γίας ΕΑΠ, Ιωάννη Καλαβρουζιώτη,  κού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολο-  ∆ιευθυντής του Εργαστηρίου Παι-  Επίσης, περιέγραψε τα παραδοτέα  Ακαδηµαϊκών Υποθέσεων και Φοι-
          ο οποίος αναφέρθηκε στην ίδρυση                                                                                        τητικής Μέριµνας. Επιστηµονικά
          του ΓΡΑ∆ΙΜ/ΕΑΠ καθώς και στην                                                                                          υπεύθυνος και Συντονιστής του Γρα-
          σηµαντική συµβολή του στην πε-    Γ Γι ια α   π πε ερ ρι ισ σσ σό ότ τε ερ ρε ες ς   π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς   γ γι ια α   τ το ο   Γ ΓΡ ΡΑ Α∆ ∆Ι ΙΜ Μ   τ το ου υ   Ε ΕΑ ΑΠ Π   µ µπ πο ορ ρε εί ίτ τε ε   ν να α   ε επ πι ικ κο οι ιν νω ων νή ήσ σε ετ τε ε   µ µε ε   τ το ο   τ τη ηλ λέ έφ φω ων νο ο     φείου ανέλαβε ο Αναπληρωτής Κα-
          ραιτέρω ανάπτυξη και υποστήριξη                  2 26 61 10 0   3 36 67 7   9 97 73 3   κ κα αι ι   σ στ τη ην ν   η ηλ λε εκ κτ τρ ρο ον νι ικ κή ή   δ δι ιε εύ ύθ θυ υν νσ ση η   g gr ra ad di im m@ @e ea ap p. .g gr r  θηγητής Ευάγγελος Κουµανάκος.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13