Page 12 - JANUARY-2023
P. 12
12 Επιστηµονική Συνεργασία ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023
Πώς η Τεχνητή Νοηµοσύνη
άλλαξε την ηλεκτρονική
εκπαίδευση στην meta εποχή
Άρθρο του Κυριάκου Κουβελιώτη
στην Open2U
κόσµος αλλάζει µε απίστευτο ρυθµό και δια- δεµένη και υπερευφυή κοινωνία, η ζήτηση για επε- χαρακτηριστικά των καθηκόντων που τους έχουν ανα-
φορετικές διαδικασίες χρησιµοποιούν την τε- ξεργασία δεδοµένων αυξάνεται. Με αυτήν την επιτά- τεθεί, αλλά αυτό απαιτεί σηµαντικό ανθρώπινο δυνα-
Οχνολογία όλο και περισσότερο κάθε µέρα. Μία χυνση, η µετα-τεχνητή νοηµοσύνη θα ωφελήσει σί- µικό και χρόνο (Bengio et al., 2021).
από τις πιο ευρέως χρησιµοποιούµενες εφαρµογές της γουρα πολλούς χρήστες στο εγγύς µέλλον. Με την αυτόµατη επιλογή µετα-παραµέτρων, οι υπη-
τεχνητής νοηµοσύνης σήµερα είναι η απλοποίηση Σε αυτό το άρθρο, αρχικά, θα εισαχθεί το σύστηµα ρεσίες σχεδιάζονται έτσι ώστε τα προτεινόµενα µον-
των εργασιών των εργαζοµένων και του αυτοµατι- µετα-τεχνητής νοηµοσύνης. Στη συνέχεια, εξετάζον- τέλα να µπορούν να λειτουργούν αποτελεσµατικά κα-
σµού γραφείου. ται οι ευκαιρίες και οι διευκολύνσεις που παρέχει η τόπιν αιτήµατος των χρηστών, και ταυτόχρονα να ελα-
Στο µέλλον, τα ροµπότ θα µπορούν, όπως ένας συγ- τεχνητή νοηµοσύνη στους µαθητές. ∆εδοµένης της χιστοποιείται η συµµετοχή ειδικών και χρηστών (Wang
γραφέας, να παράγουν άρθρα ή να δηµιουργούν συ- κατάστασης που βίωσε ο κόσµος τα τελευταία χρόνια et al., 2020). Ένας από τους σηµαντικούς τοµείς που
νέδρια και εκπαιδευτικά βίντεο. από την αντιµετώπιση της πανδηµίας COVID-19 και θα µεταµορφώσει η τεχνητή νοηµοσύνη στο µέλλον
Όσο πιο έξυπνη γίνεται η τεχνητή νοηµοσύνη, τόσο πιο του ότι η εικονική εκπαίδευση έχει χρησιµοποιηθεί σε είναι ο τοµέας της σύγχρονης εκπαίδευσης (Holmes
προηγµένο θα είναι το νέο εκπαιδευτικό σύστηµα. Σε απίστευτο βαθµό στον κόσµο, ο ρόλος της τεχνητής et al., 2019). Οι υπολογιστές σήµερα είναι σε θέση να
αυτή την περίπτωση, η εκπαιδευτική µέθοδος για νοηµοσύνης στο µέλλον της εικονικής εκπαίδευσης µαθαίνουν και να λύνουν τα πιο περίπλοκα προβλή-
κάθε άτοµο µπορεί να είναι διαφορετική ανάλογα µε είναι αναµφισβήτητος και απαραίτητος. Το πιο δύ- µατα. Μία από τις πιο σηµαντικές χρήσεις της τεχνη-
την φυσική κατάστασή του/της. σκολο κοµµάτι της ηλεκτρονικής µάθησης στην αρχή τής νοηµοσύνης σήµερα είναι η απλοποίηση των ερ-
Η ταχύτητα διδασκαλίας και µάθησης, η αλληλεπί- της ευρείας χρήσης του στον κόσµο αφορούσε την γασιών των υπαλλήλων και η αυτοµατοποίηση γρα-
δραση µε τον δάσκαλο και η πρόσβαση στις απαντή- ασφάλεια των εξετάσεων. Στη συνέχεια, συζητούνται φείου. Βιβλία αποφοίτησης, µητρώα και οτιδήποτε
σεις στο “ευφυές” εκπαιδευτικό σύστηµα αυξάνεται. οι λύσεις που δίνονται από ειδικούς της µετα-τεχνη- υπάρχει σε έγγραφο στη σύγχρονη εκπαίδευση θα
Η τεχνητή νοηµοσύνη παρέχει µια ποικιλία διευκο- τής νοηµοσύνης. Εκτός από τα πλεονεκτήµατα που καταστραφεί. Επιπλέον, οι δάσκαλοι δεν χρειάζεται
λύνσεων για µαθητές µε διαφορετικά σωµατικά προ- έχει κάθε νέα τεχνολογία που προσφέρεται στον κό- πλέον να ξοδεύουν πολλές ώρες για να διορθώνουν
βλήµατα. σµο, έχει και µειονεκτήµατα και αδυναµίες. τα γραπτά των εξετάσεων και να εισάγουν βαθµούς.
Η αυξανόµενη ανάγκη για χρήση των πιο πρόσφα- Η τεχνητή νοηµοσύνη (AI) θα παίξει το ρόλο ενός εκ-
θα επιταχύνει την ανάπτυξη και την πρόοδό τους και Το σύστηµα Meta AI παιδευτικού προσωπικού. Η κατάταξη των επιστηµο-
των τεχνολογικών προόδων στη µάθηση των µαθητών
νικών άρθρων, των βαθµών και όλων των επιστηµο-
θα τους δώσει τη δυνατότητα να αντιµετωπίσουν τις νικών προτύπων θα είναι ακριβέστερη. Επιπλέον, οι
προκλήσεις του συνεχώς ανταγωνιστικού κόσµου. Κατά την ανάπτυξη ενός συστήµατος meta AI, τρία δάσκαλοι και οι καθηγητές θα έχουν περισσότερο
κύρια µέρη πρέπει να ληφθούν υπόψη: η δηµιουργία
Μετά την επιδηµία του ιού COVID-19, τόσο οι δάσκα- χρόνο για να εκπαιδεύσουν και να επικοινωνήσουν µε
λοι όσο και οι γνώσεις έχουν εκπαιδευτεί σε µια νέα µιας διεπαφής µετα-τεχνητής νοηµοσύνης, η ανά- τους µαθητές (Dwivedi et al., 2021). Η τεχνητή νοη-
πτυξη βασικών αλγορίθµων και η δηµιουργία µιας
κατανόηση της χρήσης της τεχνολογίας, πράγµα που µοσύνη και η εκπαίδευση αναπτύσσονται παράλληλα.
σηµαίνει ότι οι στρατηγικές για την αντιµετώπιση των υποδοµής συµπλέγµατος (Arrieta et al., 2020). Πρέ- Το έξυπνο περιεχόµενο είναι ένα από τα στοιχεία που
πει πρώτα να δηµιουργηθεί µια διεπαφή για να πα-
περιορισµών του πραγµατικού κόσµου (όπως οι χρο- θα φέρουν δραµατικές αλλαγές στη σύγχρονη εκ-
νικοί περιορισµοί που προκλήθηκαν από αυτή την ρέχει στους χρήστες λεπτοµερείς πληροφορίες σχε- παίδευση. Επιπλέον, η τεχνητή νοηµοσύνη έχει ει-
τικά µε τη διαδικασία του συστήµατος, καθώς και για
πανδηµία και την καραντίνα) είναι όλο και πιο πρακτικές. σαχθεί στη συγγραφή σχολικών βιβλίων και τα σχο-
τη λήψη δεδοµένων και άλλων εισροών από αυτούς. λεία θα εξοπλιστούν µε ψηφιακά βιβλία. Η Netex Le-
Επίσης, η σχεδίαση διεπαφών για τη δοκιµή των µον-
ΕΙΣΑΓΩΓΗ τέλων που παράγονται και τη διανοµή τους. ∆εύτερον,η arning είναι µια από τις εταιρείες που δραστηριοποι-
Η τεχνητή νοηµοσύνη (AI) έχει εισαχθεί ως κλάδος της εφαρµογή δύο βασικών τύπων αλγορίθµων για την ούνται στο χώρο της σύγχρονης εκπαίδευσης. Επι-
σκεπτόµενοι την ιστοσελίδα της εταιρείας, οι άνθρω-
επιστήµης που προσπαθεί να προσοµοιώσει τις µε- υλοποίηση αυτοµατισµού (Pappa et al., 2014). ποι µπορούν να λάβουν ένα πρόγραµµα σπουδών µε
θόδους που χρησιµοποιούν οι άνθρωποι για να λύσουν Η µία είναι η τεχνολογία που βρίσκει αυτόµατα την τη βοήθεια της τεχνητής νοηµοσύνης και να βρουν
τα προβλήµατά τους. Οι ειδικοί της τεχνητής νοηµο- καταλληλότερη δοµή νευρωνικών δικτύων για την τα δυνατά και τα αδύνατα σηµεία τους. Το πιο ενδια-
σύνης προσπαθούν να διδάξουν τη µηχανή να συµ- εκµάθηση συνόλων δεδοµένων. Έχει προταθεί η προ- φέρον είναι ότι µπορούν να λαµβάνουν αρχεία ήχου
περιφέρεται σαν άνθρωπος. Ο όρος νοηµοσύνη ορί- βολή ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής, η οποία επιτρέ- και βίντεο, τα οποία είναι κατασκευασµένα εξ ολο-
ζεται ως η δυνατότητα ή η ικανότητα επίλυσης ενός πει την αποτελεσµατική αναζήτηση αρχιτεκτονικής κλήρου από AI, σύµφωνα µε τις ανάγκες τους (Sethi
προβλήµατος και τεχνητή σηµαίνει κάθε συστηµα- δικτύου µε αλγόριθµους βελτιστοποίησης. Επιπλέον, et al., 2020).
τική ανθρώπινη µέθοδο που µπορεί να επιτύχει στό- προσπαθήστε να εφαρµόσετε µια τεχνική που µπο-
χους επίλυσης προβληµάτων. Το MetaAI αναφέρεται ρεί να αναζητήσει όχι µόνο προκαθορισµένες µονά-
σε ένα σύστηµα τεχνητής νοηµοσύνης που µπορεί δες σε δίκτυα αλλά ολόκληρη τη δοµή των νευρωνι- Ευκαιρίες AI για φοιτητές
αυτόµατα να µάθει από δωθέντα δεδοµένα ή να προ- κών δικτύων. Ένα άλλο είναι η αυτόµατη επιλογή
σαρµοστεί γρήγορα σε νέα περιβάλλοντα µε ελάχιστη µετα-παραµέτρων που χρησιµοποιούνται στη µηχα- και µαθητές
επίβλεψη από ειδικούς (Canhoto και Clear, 2020). νική εκµάθηση. Για παράδειγµα, πριν από την εκπαί-
Επειδή το meta-AI µπορεί να είναι ένα εξαιρετικό ερ- δευση, οι επαγγελµατίες πρέπει να προσαρµόσουν Όλοι οι µαθητές ενδιαφέρονται περισσότερο για κά-
γαλείο αυτοµατισµού, το σύστηµα meta-AI µπορεί να σωστά τις µετα-παραµέτρους - τις παραµέτρους που ποια µαθήµατα σε σύγκριση µε κάποια άλλα. Σε κά-
χρησιµοποιηθεί σε µια ποικιλία έργων ουσιαστικής απαιτούνται για την ουσιαστική µάθηση - µε βάση την ποια µαθήµατα αποδίδουν καλύτερα και σε άλλα εί-
µάθησης. Επιπλέον, σε αυτήν την εξαιρετικά συνδε- εµπειρία και τις γνώσεις τους, λαµβάνοντας υπόψη τα ναι αδύναµα. Στο παραδοσιακό σύστηµα, χρησιµο-

