Page 11 - JANUARY-2023
P. 11
Οµάδα DAISSy 11
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023
Οιψηφιακέςδεξιότητες
στοεπίκεντροτηςεκπαίδευσης
ToΕΑΠεντάσσεταιστουςστρατηγικούςσυνεργάτεςτουΙδρύµατοςVodafoneµεστόχοτην«επένδυση»στηµετάβασηστηνέαεποχή
ύο νέες πρωτοβουλίες που φέρνουν τις ψη-
φιακές δεξιότητες στο επίκεντρο της εκ-
∆παίδευσης αναλαµβάνει το Ίδρυµα Voda-
fone, τις οποίες παρουσίασε την Πέµπτη 19 Ια-
νουαρίου, σε ειδική εκδήλωση.
Πρόκειται για µια νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που
αναδεικνύει το ψηφιακό χάσµα στην πρωτοβάθ-
µια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση της Ελλάδας
και την έναρξη ενός νέου Εκπαιδευτικού Προ-
γράµµατος Σπουδών, σε συνεργασία µε την οµάδα
DAISSy του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστηµίου
(ΕΑΠ), τον εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Ορ-
γανισµό Επιστήµη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελ-
ληνογερµανική Αγωγή.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πραγµατοποιήθηκε
και δηµόσια συζήτηση για το θέµα των ψηφιακών
δεξιοτήτων στην εκπαίδευση, στην οποία συµµε-
τείχαν ο Πρόεδρος και ∆ιευθύνων Σύµβουλος της
Vodafone Ελλάδας και πρεσβευτής του Ιδρύµα-
τος Vodafone Χάρης Μπρουµίδης, ο ∆ιευθυντής
Πληροφορικής του MIT Media Lab και πρεσβευ-
τής του Ιδρύµατος Vodafone, Μιχάλης Μπλέτσας,
ο Καθηγητής, Κοσµήτορας Σχολής Θετικών Επι-
στηµών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού
Πανεπιστηµίου Αχιλλέας Καµέας και η ∆ιάνα Βου-
τυράκου, Γενική ∆ιευθύντρια και Συνιδρύτρια του
Μη Κερδοσκοπικού Οργανισµού Unique Minds.
Μπρουµίδης: Καταλύτης για τη χώρα µας
«Στη Vodafone πιστεύουµε ότι η τεχνολογία, η εκ-
παίδευση και η επιστηµονική γνώση θα είναι ο
καταλύτης της Ελλάδας για τα άλµατα που θα κλη-
θούµε να κάνουµε σήµερα και στο µέλλον. Και Χ Χά άσ σµ µα α κ κα αι ι ε ελ λλ λε εί ίµ µµ µα ατ τα α έ έδ δε ει ιξ ξε ε
συµβάλλουµε σε αυτήν την προσπάθεια µε ου-
σιαστικά προγράµµατα και ενέργειες για την εξοι- η η π πα αν νε ελ λλ λα αδ δι ικ κή ή έ έρ ρε ευ υν να α τ τη ης ς I IP PS SO OS S
κείωση των νέων µε τις δεξιότητες STEM, υπο-
στηρίζοντας έτσι την ψηφιακή µετάβαση της Ελ-
λάδας» δήλωσε ο κ. Μπρουµίδης. Σύµφωνα µε έρευνα που διενήργησε η IPSOS για λογαριασµό του
Καµέας: «Για µια σταδιοδροµία χωρίς φραγµούς» Ιδρύµατος Vodafone, οι λειτουργοί της πρωτοβάθµιας και της δευτε-
Σύµφωνα µε τον Καθηγητή και Κοσµήτορα της Σχο- ροβάθµιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν ότι στην πλειονότητά
λής Θετικών Επιστηµών και Τεχνολογίας του Ελ- τους διαθέτουν πολύ καλά επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική, µε
ληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου Αχιλλέα Καµέα, αποτέλεσµα η χώρα µας να αποκτά µία ιδιαίτερα υψηλή θέση στην Ευ-
χρειάζεται πλέον να επενδύσουµε στην περαιτέρω ρώπη.
ανάπτυξη των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών όλων Επιπλέον, διαπιστώνουν ότι δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η εξοι-
των βαθµίδων της εκπαίδευσης, ώστε να είναι σε κείωση µε τα ψηφιακά µέσα, η προσαρµοστικότητα και η ευελιξία
θέση να εκµεταλλευθούν τις ψηφιακές τεχνολο- θεωρούνται οι πιο σηµαντικές σε µια ψηφιακή κοινωνία. Όµως, ανα-
γίες για να υλοποιήσουν σύνθετες δραστηριότητες γνωρίζουν ότι υπάρχει χάσµα µεταξύ της συνάφειας ορισµένων ικα-
µέσα και πέρα από την τάξη. «Η προσέγγιση STEAM νοτήτων και της ικανότητας των σχολείων να τις προάγουν, όπως πρέ-
παρέχει ένα τέτοιο πλαίσιο και ταυτόχρονα δίνει τη πει.
δυνατότητααξιοποίησηςτωνψηφιακώναλλάκαιτων Σε σχέση µε τις ήπιες δεξιότητες, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θε-
ήπιων δεξιοτήτων για την επίλυση πραγµατικών ωρούν τα σχολεία καλά προετοιµασµένα για να προωθήσουν εκείνες
προβληµάτων µε κοινωνικό αντίκτυπο. Με τη βοή- της υπευθυνότητας και της επικοινωνίας. Αντίθετα, διαπιστώνουν ελ-
θεια των εκπαιδευτικών STEAM, οι µαθητές και οι λείµµατα στην προώθηση της αυτοργανωµένης µάθησης και του ψη-
µαθήτριες θα προετοιµάζονται καλύτερα για να αν- φιακού γραµµατισµού. Στα δύο αυτά θέµατα, οι Έλληνες εκπαιδευ-
ταποκριθούν στις απαιτήσεις της ψηφιακής κοι- τικοί βαθµολογούν τα σχολεία τους χειρότερα από τους συναδέλ-
νωνίας και να επιδιώξουν µια σταδιο- φους τους στην Ευρώπη, µε την κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη
δροµία χωρίς φραγµούς και στα λύκεια, σύµφωνα µε τους ίδιους τους καθηγητές.
αποκλεισµούς», εξή- Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία υπεύθυνα για προς
γησε ο ίδιος. την προετοιµασία των νέων για τις τεχνολογικές απαιτήσεις ενός ψη-
φιακού µέλλοντος. Επιπλέον, δηλώνουν ότι τόσο οι οικογένειες όσο
και τα σχολεία έχουν την ευθύνη για την ανάπτυξη των συναισθηµα-
Ν Νέ έο ο Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κό ό Π Πρ ρό όγ γρ ρα αµ µµ µα α τικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των µαθητών ώστε να προσαρµο-
στούν στο αύριο της τεχνολογίας, διαφοροποιούµενοι από τους ξένους
συναδέλφους ως προς τον ρόλο του σχολείου στη µετάβαση αυτή.
Σ Σπ πο ου υδ δώ ών ν α απ πό ό τ το ο Κ ΚΕ Ε∆ ∆Ι ΙΒ ΒΙ ΙΜ Μ τ το ου υ Ε ΕΑ ΑΠ Π
Το επιτυχηµένο πρόγραµµα εκµάθησης δε- επιµορφούµενοι/ες θα λαµβάνουν πιστο- δευτικών της ∆ευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, οριζόντιες δεξιότητες (21st century skills),
ξιοτήτων STEM του Ιδρύµατος Vodafone, Ge- ποίηση καθώς και 5,2 ακαδηµαϊκές µονά- προκειµένου να καλλιεργήσουν τις δεξιότη- τις σχετικές µε την εκπαίδευση STE(Α)M ικα-
neration Next εισάγει ένα νέο πρωτοποριακό δες ECTS. τες και ικανότητες που απαιτούνται για τη δι- νότητες, αλλά και τις πράσινες δεξιότητες
δωρεάν Εκπαιδευτικό Πρόγραµµα Σπουδών, Όπως εξηγεί ο κ. Καµέας, το πρόγραµµα δασκαλία θεµάτων STEM εκπαίδευσης και την (green skills) των ιδίων καθώς επίσης και
σε συνεργασία µε την οµάδα DAISSy του Ελ- απευθύνεται σε µελλοντικούς/ες ή ενερ- διαµόρφωση ενός σύγχρονου, ελκυστικού των µαθητών και µαθητριών τους και θα δη-
ληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), τον γούς/ες εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο µαθησιακού περιβάλλοντος STEM/STEAM µιουργήσουν τις προϋποθέσεις που απαι-
εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισµό να τους/τις εισάγει στον κόσµο της STEAM εκ- προσεγγίσεων. τούνται για ελκυστικές και ποιοτικά αναβαθ-
Επιστήµη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελλη- παίδευσης. «Με την ολοκλήρωση του Σύντοµου Προ- µισµένες µαθησιακές εµπειρίες στη ∆ευτε-
νογερµανική Αγωγή. Βασίζεται στην οµαδική εργασία και την ανά- γράµµατος Σπουδών οι εκπαιδευόµενοι/ες ροβάθµια τυπική και µη τυπική εκπαίδευση,
Το νέο πρόγραµµα θα ξεκινήσει τον Φε- πτυξη της αναλυτικής σκέψης για την επί- θα είναι ικανοί να αξιοποιούν σύγχρονα ηλε- προετοιµάζοντας τη µαθητική κοινότητα να αν-
βρουάριο και θα διατεθεί από το ΚΕ∆ΙΒΙΜ λυση αυθεντικών, σύνθετων συνδυαστικών κτρονικά περιβάλλοντα µάθησης αλλά και ταπεξέλθει στις υψηλές απαιτήσεις της ψη-
του ΕΑΠ (https://kedivim.eap.gr/). Μέσω του προβληµάτων της σύγχρονης ζωής και απαντά νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες στην STE(A)M φιακής εποχής και αγοράς εργασίας», κα-
νέου προγράµµατος, διάρκειας 130 ωρών, οι στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης των εκπαι- τάξη. Θα αναπτύξουν τις ψηφιακές και τις ταλήγει.

