Page 11 - JANUARY-2023
P. 11

Οµάδα DAISSy                   11


                              ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023


          Οιψηφιακέςδεξιότητες






          στοεπίκεντροτηςεκπαίδευσης









          ToΕΑΠεντάσσεταιστουςστρατηγικούςσυνεργάτεςτουΙδρύµατοςVodafoneµεστόχοτην«επένδυση»στηµετάβασηστηνέαεποχή


               ύο νέες πρωτοβουλίες που φέρνουν τις ψη-
               φιακές δεξιότητες στο επίκεντρο της εκ-
          ∆παίδευσης αναλαµβάνει το Ίδρυµα Voda-
          fone, τις οποίες παρουσίασε την Πέµπτη 19 Ια-
          νουαρίου, σε ειδική εκδήλωση.
          Πρόκειται για µια νέα πανευρωπαϊκή έρευνα που
          αναδεικνύει το ψηφιακό χάσµα στην πρωτοβάθ-
          µια και δευτεροβάθµια εκπαίδευση της Ελλάδας
          και την έναρξη ενός νέου Εκπαιδευτικού Προ-
          γράµµατος Σπουδών, σε συνεργασία µε την οµάδα
          DAISSy του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστηµίου
          (ΕΑΠ), τον εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Ορ-
          γανισµό Επιστήµη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελ-
          ληνογερµανική Αγωγή.
          Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, πραγµατοποιήθηκε
          και δηµόσια συζήτηση για το θέµα των ψηφιακών
          δεξιοτήτων στην εκπαίδευση, στην οποία συµµε-
          τείχαν ο Πρόεδρος και ∆ιευθύνων Σύµβουλος της
          Vodafone Ελλάδας και πρεσβευτής του Ιδρύµα-
          τος Vodafone Χάρης Μπρουµίδης, ο ∆ιευθυντής
          Πληροφορικής του MIT Media Lab και πρεσβευ-
          τής του Ιδρύµατος Vodafone, Μιχάλης Μπλέτσας,
          ο Καθηγητής, Κοσµήτορας Σχολής Θετικών Επι-
          στηµών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού
          Πανεπιστηµίου Αχιλλέας Καµέας και η ∆ιάνα Βου-
          τυράκου, Γενική ∆ιευθύντρια και Συνιδρύτρια του
          Μη Κερδοσκοπικού Οργανισµού Unique Minds.
          Μπρουµίδης: Καταλύτης για τη χώρα µας
          «Στη Vodafone πιστεύουµε ότι η τεχνολογία, η εκ-
          παίδευση και η επιστηµονική γνώση θα είναι ο
          καταλύτης της Ελλάδας για τα άλµατα που θα κλη-
          θούµε να κάνουµε σήµερα και στο µέλλον. Και                                            Χ Χά άσ σµ µα α   κ κα αι ι   ε ελ λλ λε εί ίµ µµ µα ατ τα α   έ έδ δε ει ιξ ξε ε
          συµβάλλουµε σε αυτήν την προσπάθεια µε ου-
          σιαστικά προγράµµατα και ενέργειες για την εξοι-                                       η η   π πα αν νε ελ λλ λα αδ δι ικ κή ή   έ έρ ρε ευ υν να α   τ τη ης ς   I IP PS SO OS S
          κείωση των νέων µε τις δεξιότητες STEM, υπο-
          στηρίζοντας έτσι την ψηφιακή µετάβαση της Ελ-
          λάδας» δήλωσε ο κ. Μπρουµίδης.                                                         Σύµφωνα µε έρευνα που διενήργησε η IPSOS για λογαριασµό του
          Καµέας: «Για µια σταδιοδροµία χωρίς φραγµούς»                                          Ιδρύµατος Vodafone, οι λειτουργοί της πρωτοβάθµιας και της δευτε-
          Σύµφωνα µε τον Καθηγητή και Κοσµήτορα της Σχο-                                         ροβάθµιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα θεωρούν ότι στην πλειονότητά
          λής Θετικών Επιστηµών και Τεχνολογίας του Ελ-                                          τους διαθέτουν πολύ καλά επίπεδα δεξιοτήτων στην πληροφορική, µε
          ληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου Αχιλλέα Καµέα,                                          αποτέλεσµα η χώρα µας να αποκτά µία ιδιαίτερα υψηλή θέση στην Ευ-
          χρειάζεται πλέον να επενδύσουµε στην περαιτέρω                                         ρώπη.
          ανάπτυξη των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών όλων                                         Επιπλέον, διαπιστώνουν ότι δεξιότητες, όπως η υπευθυνότητα, η εξοι-
          των βαθµίδων της εκπαίδευσης, ώστε να είναι σε                                         κείωση µε τα ψηφιακά µέσα, η προσαρµοστικότητα και η ευελιξία
          θέση να εκµεταλλευθούν τις ψηφιακές τεχνολο-                                           θεωρούνται οι πιο σηµαντικές σε µια ψηφιακή κοινωνία. Όµως, ανα-
          γίες για να υλοποιήσουν σύνθετες δραστηριότητες                                        γνωρίζουν ότι υπάρχει χάσµα µεταξύ της συνάφειας ορισµένων ικα-
          µέσα και πέρα από την τάξη. «Η προσέγγιση STEAM                                        νοτήτων και της ικανότητας των σχολείων να τις προάγουν, όπως πρέ-
          παρέχει ένα τέτοιο πλαίσιο και ταυτόχρονα δίνει τη                                     πει.
          δυνατότητααξιοποίησηςτωνψηφιακώναλλάκαιτων                                             Σε σχέση µε τις ήπιες δεξιότητες, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θε-
          ήπιων δεξιοτήτων για την επίλυση πραγµατικών                                           ωρούν τα σχολεία καλά προετοιµασµένα για να προωθήσουν εκείνες
          προβληµάτων µε κοινωνικό αντίκτυπο. Με τη βοή-                                         της υπευθυνότητας και της επικοινωνίας. Αντίθετα, διαπιστώνουν ελ-
          θεια των εκπαιδευτικών STEAM, οι µαθητές και οι                                        λείµµατα στην προώθηση της αυτοργανωµένης µάθησης και του ψη-
          µαθήτριες θα προετοιµάζονται καλύτερα για να αν-                                       φιακού γραµµατισµού. Στα δύο αυτά θέµατα, οι  Έλληνες εκπαιδευ-
          ταποκριθούν στις απαιτήσεις της ψηφιακής κοι-                                          τικοί βαθµολογούν τα σχολεία τους χειρότερα από τους συναδέλ-
          νωνίας και να επιδιώξουν µια σταδιο-                                                   φους τους στην Ευρώπη, µε την κατάσταση να είναι κάπως καλύτερη
          δροµία χωρίς φραγµούς και                                                              στα λύκεια, σύµφωνα µε τους ίδιους τους καθηγητές.
          αποκλεισµούς», εξή-                                                                    Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θεωρούν τα σχολεία υπεύθυνα για προς
          γησε ο ίδιος.                                                                          την προετοιµασία των νέων για τις τεχνολογικές απαιτήσεις ενός ψη-
                                                                                                 φιακού µέλλοντος. Επιπλέον, δηλώνουν ότι τόσο οι οικογένειες όσο
                                                                                                 και τα σχολεία έχουν την ευθύνη για την ανάπτυξη των συναισθηµα-
                                   Ν Νέ έο ο   Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κό ό   Π Πρ ρό όγ γρ ρα αµ µµ µα α     τικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των µαθητών ώστε να προσαρµο-
                                                                                                 στούν στο αύριο της τεχνολογίας, διαφοροποιούµενοι από τους ξένους
                                                                                                 συναδέλφους ως προς τον ρόλο του σχολείου στη µετάβαση αυτή.
                       Σ Σπ πο ου υδ δώ ών ν   α απ πό ό   τ το ο   Κ ΚΕ Ε∆ ∆Ι ΙΒ ΒΙ ΙΜ Μ   τ το ου υ   Ε ΕΑ ΑΠ Π



             Το επιτυχηµένο πρόγραµµα εκµάθησης δε-  επιµορφούµενοι/ες θα λαµβάνουν πιστο-  δευτικών της ∆ευτεροβάθµιας εκπαίδευσης,  οριζόντιες δεξιότητες (21st century skills),
             ξιοτήτων STEM του Ιδρύµατος Vodafone, Ge-  ποίηση καθώς και 5,2 ακαδηµαϊκές µονά-  προκειµένου να καλλιεργήσουν τις δεξιότη-  τις σχετικές µε την εκπαίδευση STE(Α)M ικα-
             neration Next εισάγει ένα νέο πρωτοποριακό  δες ECTS.                   τες και ικανότητες που απαιτούνται για τη δι-  νότητες, αλλά και τις πράσινες δεξιότητες
             δωρεάν Εκπαιδευτικό Πρόγραµµα Σπουδών,  Όπως εξηγεί ο κ. Καµέας, το πρόγραµµα  δασκαλία θεµάτων STEM εκπαίδευσης και την  (green skills) των ιδίων καθώς επίσης και
             σε συνεργασία µε την οµάδα DAISSy του Ελ-  απευθύνεται σε µελλοντικούς/ες ή ενερ-  διαµόρφωση ενός σύγχρονου, ελκυστικού  των µαθητών και µαθητριών τους και θα δη-
             ληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), τον  γούς/ες εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο  µαθησιακού περιβάλλοντος STEM/STEAM  µιουργήσουν τις προϋποθέσεις που απαι-
             εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισµό  να τους/τις εισάγει στον κόσµο της STEAM εκ-  προσεγγίσεων.         τούνται για ελκυστικές και ποιοτικά αναβαθ-
             Επιστήµη Επικοινωνία (SciCo) και την Ελλη-  παίδευσης.                  «Με την ολοκλήρωση του Σύντοµου Προ-  µισµένες µαθησιακές εµπειρίες στη ∆ευτε-
             νογερµανική Αγωγή.                  Βασίζεται στην οµαδική εργασία και την ανά-  γράµµατος Σπουδών οι εκπαιδευόµενοι/ες  ροβάθµια τυπική και µη τυπική εκπαίδευση,
             Το νέο πρόγραµµα θα ξεκινήσει τον Φε-  πτυξη της αναλυτικής σκέψης για την επί-  θα είναι ικανοί να αξιοποιούν σύγχρονα ηλε-  προετοιµάζοντας τη µαθητική κοινότητα να αν-
             βρουάριο και θα διατεθεί από το ΚΕ∆ΙΒΙΜ  λυση αυθεντικών, σύνθετων συνδυαστικών  κτρονικά περιβάλλοντα µάθησης αλλά και  ταπεξέλθει στις υψηλές απαιτήσεις της ψη-
             του ΕΑΠ (https://kedivim.eap.gr/). Μέσω του  προβληµάτων της σύγχρονης ζωής και απαντά  νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες στην STE(A)M  φιακής εποχής και αγοράς εργασίας», κα-
             νέου προγράµµατος, διάρκειας 130 ωρών, οι  στην αναγκαιότητα εκπαίδευσης των εκπαι-  τάξη. Θα αναπτύξουν τις ψηφιακές και τις  ταλήγει.
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16