Page 15 - MARCH-2023
P. 15
Σεµινάριο 15
ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Μ Μ. . Κ Κα ατ τσ σα αν ντ τώ ών νη η: :
« «Τ Τό όπ πο ος ς σ συ υν νά άν ντ τη ησ ση ης ς
κ κα αι ι α αν ντ τα αλ λλ λα αγ γή ής ς ι ιδ δε εώ ών ν» »
Η Επιστηµονική Υπεύθυνη Έργου και Οργανωτική Συντονί-
στρια RELANG για την Ελλάδα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
- Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστηµών – ΕΑΠ, ∆ιευθύντρια
ΜΠΣ «∆ιδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας» Μαρία
Κατσαντώνη µιλά στην Open2U για τα οφέλη του σεµιναρίου
και για τα συµπεράσµατα που προέκυψαν.
«Η επιµόρφωση αποτέλεσε έναν τόπο συνάντησης και αν-
ταλλαγής ιδεών των συµµετεχόντων εκπαιδευτικών σε αυτή.
Οι επιµέρους βιωµατικές δράσεις και τα εργαστήρια επι-
κεντρώνονταν στα θεµατικά πεδία : - Relating foreign/sec-
ond language curricula to the CEFR and its Companion
Volume - Alternative, continuous methods of assessment
in line with the CEFR and the Companion Volume
https://www.ecml.at/
Στόχος της επιµόρφωσης ήταν να δοθεί αφετηρία για πε-
ραιτέρω ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών των επιµορ-
φούµενων εκπαιδευτικών σχετικά µε την υποστήριξη µορ-
φών αξιολόγησης σε περιβάλλοντα σύγχρονης και α-σύγ-
LANG, ειδικός στην αξιολόγηση γλωσσών, µέλος του Εθνι- Γλώσσας (ΓΑΛ), ∆ιδακτική της Γερµανικής ως Ξένης Γλώσ- χρονης µάθησης των µαθητευοµένων/φοιτητών τους που τους
κού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Μέτρησης της Ολλανδίας σας (ΓΕΡ), Language Education for Refugees and Mi- καθιστούν πάνω από όλα επαρκείς χρήστες µιας ξένης
και grants/Γλωσσική Εκπαίδευση Μεταναστών Προσφύγων γλώσσας µας, µε στόχο να ανταποκριθούν στο ρόλο τους
- Gαbor Szabσ, Καθηγητής Εφαρµοσµένης Γλωσσολογίας (LRM), Ισπανική Γλώσσα και Πολιτισµός (IΣΠ), ειδικότερα ως εκπαιδευτικοί, ως διαπολιτισµικοί διαµεσολαβητές, ως
στην Αγγλική Γλώσσα, µε ειδίκευση στην αξιολόγηση ξένων οι εκπαιδευτικοί Ζ. Κανταρίδου, Β. Οικονοµίδου, Μ.-Ε. Γα- διαµορφωτές και σχεδιαστές προγραµµάτων σπουδών και
γλωσσών και στην εκµάθηση/διδασκαλία δεύτερης γλώσ- λάνη, ∆. Κάκαρη, Μ. Κατσαντώνη, Θ. Λεονταρίδου, Β. Παν- εγχειριδίων, αλλά και ως εξεταστές/αξιολογητές στους δια-
σας, Ινστιτούτο Αγγλικών Σπουδών, Πανεπιστήµιο του Pιcs, ταζή, Κ. Πλιάκα, Μ. Στεφάνου, Α. Τάντση, Ε. Βώβου, Β. Μάρ- φόρους τίτλους γλωσσοµάθειας που συµµετέχουν ως προς
Ουγγαρία. κου, Σ. Μιχαλοπούλου, Α. Αλεξοπούλου, ∆. Ακριώτου, Α. την αγγλική, γαλλική, γερµανική, ιταλική, ισπανική ή νέα
Το σεµινάριο απευθυνόταν αποκλειστικά σε εκπαιδευτικό Γιαννάκου, Ε. Κασσωτάκη, Α. Κωστούλας, Σ. Παϊδά. Eπίσης, ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα» αναφέρει η κα Κα-
προσωπικό τριτοβάθµιας εκπαίδευσης µε γνωστικό πεδίο τη συµµετείχε ενεργά εκπαιδευτικό προσωπικό µέλη ∆ΕΠ, τσαντώνη.
γλωσσική εκµάθηση, τη διδασκαλία δεύτερης/ξένης γλώσ- Ε.Ε.Π., Ε∆ΙΠ και αποσπασµένοι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθ- Και προσθέτει:
σας, τη γλωσσική διαφοροποίηση, την πολυγλωσσία και τη µιας εκπαίδευσης από τα Τµήµατα Αγγλικής, Γαλλικής, Γερ- « «Έ Έµ µφ φα ασ ση η δ δό όθ θη ηκ κε ε: :
διαπολιτισµική κατανόηση. µανικής, Ιταλικής & Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του α) στη δυνατότητα διασύνδεσης των Προγραµµάτων Σπου-
Ποιοι συµµετείχαν Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών και δών (Γλωσσικής Εκπαίδευσης και ∆ιδακτικής Ξένων Γλωσ-
Συµµετείχαν µέλη ∆ΕΠ και ΣΕΠ του Ελληνικού Ανοικτού του Αριστοτελείου Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης, όπως και σών) και των γλωσσικών, επικοινωνιακών, διαπολιτισµικών/
Πανεπιστηµίου των Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προ- από το Τµήµα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και ∆ιερµηνείας πολυπολιτισµικών ικανοτήτων που καλούνται να καλλιερ-
γραµµάτων Σπουδών, ∆ιδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/∆ιε- του Ιονίου Πανεπιστηµίου, οι Κ. Ευσταθιάδη, Ο. Βοσκάκη, Ε. γήσουν και να αποκτήσουν οι φοιτητές (απόφοιτοι) των εν
θνούς Γλώσσας (ΑΓΓ), ∆ιδακτική της Γαλλικής ως Ξένης Μαυροπούλου, Θ. Ρουσουλιώτη, Σ. Κίτσου, Μ. Παππά. λόγω Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Προγραµµάτων
Σπουδών σύµφωνα µε τις προδιαγραφές του Κοινού Ευ-
ρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις γλώσσες (CEFR): εκ-
µάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση, αναθεωρηµένη έκδ. 2020,
Συνοδευτικός Τόµος.
β) στον καθορισµό των κριτηρίων και των τρόπων αξιολό-
γησης των παραπάνω ικανοτήτων, επεξηγώντας τη συνά-
φεια τους µε τις προτάσεις αξιολόγησης του ΚΕΠΑ. Ανα-
δείχθηκε παράλληλα :
χρήση και η αξιολόγηση δραστηριοτήτων που περιλαµ-
βάνουν κατά την επιτέλεσή τους την πρόσληψη-παραγωγή
προφορικού και γραπτού λόγου, τη διάδραση και τη γραπτή
διαµεσολάβηση.
η διαπροσωπική και συνεργατική χρήση της γλώσσας.
η χρήση της γλώσσας µε στόχο τη συναλλαγή σε ποικί-
λες επικοινωνιακές περιστάσεις.
η διαµόρφωση γνώσεων και στάσεων πολιτών που ενερ-
γούν ανεξάρτητα µέσα από τις αρχές της πολυγλωσσίας.
η διαµεσολάβηση πολιτών που δεν έχουν την ίδια γλώσσα
επικοινωνίας».
Ευχαριστίες
«Με την ολοκλήρωση του επιστηµονικού έργου, θα ήθελα να εκ-
φράσω τις θερµές µου ευχαριστίες σε όλους τους συντελεστές του
πολύπλευρου έργου, αρχικά στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων
Γλωσσών, Οργανισµό του Συµβουλίου της Ευρώπης, στους Α. Rosca
και Μ. Αrmstrong, στους επιµορφωτές J. Noijons και G. Szabσ και
στη συνέχεια στη ∆ιεύθυνση Ευρωπαϊκών & ∆ιεθνών Θεµάτων του
Υ.ΠΑΙ.Θ. για την υποστήριξη και τη συνεργασία, στον Προϊστάµενο
Γεν. ∆/νσης Ευρωπαϊκών, ∆ιεθνών Θεµάτων, Παιδείας Οµογενών
και ∆ιαπολιτισµικής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. Π. Πασσά και ειδι-
κότερα στην Α. Μποµπέτση για τη συνεργασία και την αµέριστη κα-
θοδήγηση της όλο το χρονικό διάστηµα της υλοποίησης της επι-
µόρφωσης.
Θερµές ευχαριστίες στον Γ.Γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης και πρώην
Χαιρετισµοί Πρόεδρο του ΕΑΠ Καθηγητή O.-Ι. Ζώρα για το ιδιαίτερο ενδιαφέ-
ρον και τη στήριξη του έργου όταν ξεκίνησε, στον Κοσµήτορα της
Κ Κα ατ τά ά τ τη η δ δι ιά άρ ρκ κε ει ια α τ τη ης ς ε επ πι ιµ µό όρ ρφ φω ωσ ση ης ς δείας Οµογενών και ∆ιαπολιτισµι- Γλώσσα και Πολιτισµός», Αναπλη- Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστηµών, Καθηγητή Μ. Κουτούζη, για την
α απ πη ηύ ύθ θυ υν να αν ν χ χα αι ιρ ρε ετ τι ισ σµ µό ό κ κα ατ τά ά σ σε ει ιρ ρά ά: : κής Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ. Πα- ρωτής Καθηγητής EAΠ ∆ηµήτρης εµπιστοσύνη του και τη στήριξη του έργου των µελών ∆ΕΠ της Σχο-
Η Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα ναγιώτης Πασσάς. Φιλιππής. λής µας, δίχως την παρότρυνση του η συγκεκριµένη δράση δεν θα
είχε υλοποιηθεί, στον Πρόεδρο του ΕΑΠ Καθηγητή Ι. Καλαβρουζιώτη
Μακρή µέσω βιντεοσκοπηµένου µη- Ο Κοσµήτορας της Σχολής Αν- Ο ∆ιευθυντής του ΜΠΣ «∆ιδα- για την ολοκλήρωση του επιστηµονική έργου.
νύµατος. θρωπιστικών Επιστηµών και ∆ιευ- κτική της Γερµανικής ως ξένης γλώσ- Τέλος, ένα µεγάλο ευχαριστώ στους συναδέλφους που ανταποκρί-
Ο Γενικός Γραµµατέας Ανώτατης θυντής του ΜΠΣ «Eκπαίδευση Ενη- σας», Καθηγητής EΚΠΑ Μάριος Χρύ- θηκαν στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος µε τη συµµε-
Εκπαίδευσης και πρώην Πρόεδρος λίκων», Καθηγητής Μανόλης Κου- σου. τοχή τους στο επιµορφωτικό σεµινάριο ως µέλη του κλάδου που ασχο-
του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπι- τούζης Η ∆ιευθύντρια του ΜΠΣ Language λούνται µε τη γλωσσική διδασκαλία, την πιστοποίηση και την αξιο-
στηµίου Καθηγητής Οδυσσέας- Ιωάν- Οι ∆ιευθυντές των ξενόγλωσσων Education for refugees and mi- λόγηση γλωσσοµάθειας, ως εκπαιδευτικοί και ερευνητές, ως επι-
νης Ζώρας µέσω τηλεδιάσκεψης. Προγραµµάτων Σπουδών της Σxo- grants/ Γλωσσική Εκπαίδευση µε- µορφωτές, ως στελέχη εκπαίδευσης, ως εξεταστές», καταλήγει η
Με δια ζώσης παρουσία: λής Ανθρωπιστικών Επιστηµών του ταναστών προσφύγων, Αναπληρώ-
Ο Προϊστάµενος Γεν. ∆/νσης Ευ- ΕΑΠ τρια Καθηγήτρια ΕΑΠ Νεκταρία Πα-
ρωπαϊκών, ∆ιεθνών Θεµάτων, Παι- Ο ∆ιευθυντής του ΠΠΣ «Ισπανική λαιολόγου.

