Page 12 - MARCH-2023
P. 12
12 Ερευνητική Οµάδα ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Μετάτονψηφιακό
µετασχηµατισµό
τηςΑνώτατηςΕκπαίδευσης
ΗΕρευνητικήΟµάδαDAISSyσυµµετέχεισεέργαπουστοχεύουνστηνανάπτυξηδεξιοτήτων
Συντελεστές:
ατά τα προηγούµενα λίγα έτη βιώσαµε έναν δηµαϊκής κοινότητας. Για το παρόν τεύχος σταχυο-
ταχύτατο επιβεβληµένο από τις συνθήκες ψη- λογήσαµε τρία από αυτά.
Κφιακό µετασχηµατισµό της Ανώτατης Εκπαί- Το έργο Learn.Inc επικεντρώνεται σε φοιτητές/τριες
δευσης, ο οποίος είχε αντίκτυπο σε όλες τις εκπαι- και στοχεύει στην ενίσχυση της δηµιουργικότητας
δευτικές συνιστώσες. µέσω της µάθησης µέσω προκλήσεων, µε τη βοή-
Πλέον, έχοντας παρέλθει οι συνθήκες που τον προ- θειαδιαδικτυακώνψηφιακώνεργαλείων(sandbox,in-
κάλεσαν, οι προσπάθειες των ερευνητών επικεντρώ- cubator, archive).
νονται στην αξιολόγηση της προόδου που επετεύχθη Το έργο OLMEDU εστίασε στην παροχή διαδικτυα-
και τη διατήρηση των θετικών αποτελεσµάτων. κώνεργαλείων(online platform&simulator),ταοποία
Σηµαντικό ρόλο παίζουν για άλλη µια φορά οι άν- βοηθούν το εκπαιδευτικό προσωπικό να εφαρµόσει
θρωποι της ακαδηµαϊκής κοινότητας, καθώς µέσα στην πράξη τις ψηφιακές τους δεξιότητες.
από τη δική τους ανάπτυξη θα γίνει δυνατή η βελ- Το έργο D-ChallengHE µελετά τη συστηµική πολυ-
τίωση του εκπαιδευτικού συστήµατος. πλοκότητα που προκάλεσε ο ψηφιακός µετασχηµα-
Αχιλλέας Καµέας Η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ συµµετέχει σε τισµός µέσω ενός «παρατηρητηρίου» για θέµατα ψη-
Κοσµήτορας της ΣθΕΤ αριθµό έργων τα οποία στοχεύουν ακριβώς στην ανά- φιοποίησης του συστήµατος ανώτατης εκπαίδευσης
πτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων των µελών της ακα- σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Θ Θε ερ ρµ µο οκ κο οι ιτ τί ίδ δα α µ µά άθ θη ησ ση ης ς γ γι ια α φ φο οι ιτ τη ητ τέ ές ς
κ κα αι ι φ φο οι ιτ τή ήτ τρ ρι ιε ες ς µ µε ετ τα απ πτ τυ υχ χι ια ακ κο ού ύ ε επ πι ιπ πέ έδ δο ου υ
Θεόδωρος
Παναγιωτακόπουλος
Ερευνητής DAISSy ΕΑΠ
ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ σε συ- κεια του προγράµµατος.
νεργασία µε Πανεπιστήµιο Lucian Blaga Αυτό το πλαίσιο θα αποτελέσει τη βάση για το σχε-
ΗUniversity of Sibiu από τη Ρουµανία, το Πα- διασµό στη συνέχεια του εκπαιδευτικού υλικού,
νεπιστήµιο Sofia St Kliment Ohridski από τη Βουλ- µέσω της δηµιουργίας του Project-based Teaching
γαρία, το Πανεπιστήµιο Canakkale Onsekiz Mart Incubator (PROTINC). Μετά από δύο γύρους δια-
από την Τουρκία και το Ίδρυµα Research & Training γωνισµών που θα λάβουν χώρα στο VOCIS, τα πιο
Point από τη Βουλγαρία, συµµετέχουν στο Ευρω- βιώσιµα έργα θα επιλεγούν για το PROTINC. Εκεί
παϊκόχρηµατοδοτούµενοέργοLearn.Inc-Learning θαµπορέσουνοικαθηγητές/τριεςσεσυνεργασίαµε
Incubator for Project-based Teaching and Training τους/τις φοιτητές/τριες να επανασχεδιάσουν δηµι-
through Research. ουργικά την έρευνα και τα αποτελέσµατα από τους
ΤοLearn.Incεπικεντρώνεταιστηνπροώθησητηςδη- πειραµατισµούς και τις προτάσεις που θα έχουν γί-
µιουργικότητας και στον επανασχεδιασµό των χώ- νει στο VOCIS, µε σκοπό να αναπτυχθεί νέο εκπαι-
Βασιλική Τακούλη ρων µάθησης µέσω της µάθησης που βασίζεται σε
∆ιαχειρίστρια έργων
DAISSy ΕΑΠ προκλήσεις (CBL) για φοιτητές µεταπτυχιακού επι-
πέδου (MA και PhD). Πιο συγκεκριµένα, στοχεύει
την προώθηση της καινοτοµίας στη µάθηση και τη
διδασκαλία µε επίκεντρο τον φοιτητή, µε τους φοι-
τητές και τις φοιτήτριες να συνδιαµορφώνουν ευέ-
λικτες και αρθρωτές µορφές ηλεκτρονικής µάθη-
σης που αναπτύσσονται σε απάντηση σε συναφή
κοινωνικά ζητήµατα µέσω διαδικασιών (και δια-
γωνισµών) που θα διεξαχθούν κατά τη διάρκεια
του έργου. Επίσης, στη δηµιουργία τοπικών συµ-
µαχιών υπό την ηγεσία των πανεπιστηµίων για την
αντιµετώπιση πραγµατικών κοινοτικών ζητηµάτων
και ταυτόχρονα ενισχύεται η πρακτική διάσταση
της µαθησιακής διαδικασίας.
Φωτεινή Γατοµάτη Αρχικά το έργο θα παράξει το Virtual Open Com-
∆ιαχειρίστρια έργων
DAISSy ΕΑΠ mon Inter-university Sandbox (VOCIS). Ένας δι-
κτυακός τόπος/πλατφόρµα έχει δηµιουργηθεί µε
σκοπό τη συνεργασία, την ανταλλαγή και την αλ- δευτικό περιεχόµενο και να δοκιµαστούν νέοι µα-
ληλεπίδραση των φοιτητών και του διδακτικού προ- θησιακοί πόροι.
σωπικού µε τους τοπικούς φορείς (σε κάθε συ- ΤέλοςθασχεδιαστείκαιαναπτυχθείτοOpenAccess
νεργαζόµενο πανεπιστήµιο), καθώς και µεταξύ των Archive of Digital Courses (OPENARC), ένα διαδι-
πανεπιστηµίων. Οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευ- κτυακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης για το εκ- φιακό σε διάφορα µέσα (βίντεο, παρουσιάσεις) και
καιρία µέσω της πλατφόρµας να συµµετάσχουν παιδευτικό προσωπικό και τους/τις φοιτητές/τριες, θα παρέχεται από το OPENARCH.
διαδικτυακά σε ένα σύντοµο προπαρασκευαστικό το οποίο θα περιλαµβάνει την πλατφόρµα Learn.Inc Η οµάδα του ΕΑΠ συντονίζεται από την κα Βασιλική
µάθηµα σχετικά µε τη µάθηση βάσει προκλήσεων καθώς και τη δηµιουργία ψηφιακού εκπαιδευτι- Τακούλη, διαχειρίστρια έργων της οµάδας DAISSy.
και τη δοµή του VOCIS. Επιπλέον θα µπορέσουν να κού υλικού - µια σειρά διαδικτυακών ανοικτών µα- Για περισσότερες πληροφορίες για το έργο µπο-
συµµετέχουν µε προτάσεις πιλοτικών προγραµµά- θηµάτων (MOOC) σε µορφή βίντεο. Όλο το περιε- ρείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα https://www.le-
των σε διαγωνισµούς που θα διεξαχθούν στη διάρ- χόµενο από το VOCIS και το PROTINC θα γίνει ψη- arn-inc.eu/.

