Page 12 - MARCH-2023
P. 12

12               Ερευνητική Οµάδα                                                                          ΜΑΡΤΙΟΣ 2023











                                Μετάτονψηφιακό






                                µετασχηµατισµό






                                τηςΑνώτατηςΕκπαίδευσης









                                ΗΕρευνητικήΟµάδαDAISSyσυµµετέχεισεέργαπουστοχεύουνστηνανάπτυξηδεξιοτήτων
          Συντελεστές:

                                     ατά τα προηγούµενα λίγα έτη βιώσαµε έναν  δηµαϊκής κοινότητας. Για το παρόν τεύχος σταχυο-
                                     ταχύτατο επιβεβληµένο από τις συνθήκες ψη-  λογήσαµε τρία από αυτά.
                                Κφιακό µετασχηµατισµό της Ανώτατης Εκπαί-  Το έργο Learn.Inc επικεντρώνεται σε φοιτητές/τριες
                                δευσης, ο οποίος είχε αντίκτυπο σε όλες τις εκπαι-  και στοχεύει στην ενίσχυση της δηµιουργικότητας
                                δευτικές συνιστώσες.                      µέσω της µάθησης µέσω προκλήσεων, µε τη βοή-
                                Πλέον, έχοντας παρέλθει οι συνθήκες που τον προ-  θειαδιαδικτυακώνψηφιακώνεργαλείων(sandbox,in-
                                κάλεσαν, οι προσπάθειες των ερευνητών επικεντρώ-  cubator, archive).
                                νονται στην αξιολόγηση της προόδου που επετεύχθη  Το έργο OLMEDU εστίασε στην παροχή διαδικτυα-
                                και τη διατήρηση των θετικών αποτελεσµάτων.  κώνεργαλείων(online platform&simulator),ταοποία
                                Σηµαντικό ρόλο παίζουν για άλλη µια φορά οι άν-  βοηθούν το εκπαιδευτικό προσωπικό να εφαρµόσει
                                θρωποι της ακαδηµαϊκής κοινότητας, καθώς µέσα  στην πράξη τις ψηφιακές τους δεξιότητες.
                                από τη δική τους ανάπτυξη θα γίνει δυνατή η βελ-  Το έργο D-ChallengHE µελετά τη συστηµική πολυ-
                                τίωση του εκπαιδευτικού συστήµατος.       πλοκότητα που προκάλεσε ο ψηφιακός µετασχηµα-
          Αχιλλέας Καµέας       Η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ συµµετέχει σε  τισµός µέσω ενός «παρατηρητηρίου» για θέµατα ψη-
          Κοσµήτορας της ΣθΕΤ   αριθµό έργων τα οποία στοχεύουν ακριβώς στην ανά-  φιοποίησης του συστήµατος ανώτατης εκπαίδευσης
                                πτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων των µελών της ακα-  σε ευρωπαϊκό επίπεδο.







                                Θ Θε ερ ρµ µο οκ κο οι ιτ τί ίδ δα α   µ µά άθ θη ησ ση ης ς   γ γι ια α   φ φο οι ιτ τη ητ τέ ές ς


                                κ κα αι ι   φ φο οι ιτ τή ήτ τρ ρι ιε ες ς   µ µε ετ τα απ πτ τυ υχ χι ια ακ κο ού ύ   ε επ πι ιπ πέ έδ δο ου υ
          Θεόδωρος
          Παναγιωτακόπουλος
          Ερευνητής DAISSy ΕΑΠ
                                        ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ σε συ-  κεια του προγράµµατος.
                                        νεργασία µε Πανεπιστήµιο Lucian Blaga  Αυτό το πλαίσιο θα αποτελέσει τη βάση για το σχε-
                                  ΗUniversity of Sibiu από τη Ρουµανία, το Πα-  διασµό στη συνέχεια του εκπαιδευτικού υλικού,
                                  νεπιστήµιο Sofia St Kliment Ohridski από τη Βουλ-  µέσω της δηµιουργίας του Project-based Teaching
                                  γαρία, το Πανεπιστήµιο Canakkale Onsekiz Mart  Incubator (PROTINC). Μετά από δύο γύρους δια-
                                  από την Τουρκία και το Ίδρυµα Research & Training  γωνισµών που θα λάβουν χώρα στο VOCIS, τα πιο
                                  Point από τη Βουλγαρία, συµµετέχουν στο Ευρω-  βιώσιµα έργα θα επιλεγούν για το PROTINC. Εκεί
                                  παϊκόχρηµατοδοτούµενοέργοLearn.Inc-Learning  θαµπορέσουνοικαθηγητές/τριεςσεσυνεργασίαµε
                                  Incubator for Project-based Teaching and Training  τους/τις φοιτητές/τριες να επανασχεδιάσουν δηµι-
                                  through Research.                        ουργικά την έρευνα και τα αποτελέσµατα από τους
                                  ΤοLearn.Incεπικεντρώνεταιστηνπροώθησητηςδη-  πειραµατισµούς και τις προτάσεις που θα έχουν γί-
                                  µιουργικότητας και στον επανασχεδιασµό των χώ-  νει στο VOCIS, µε σκοπό να αναπτυχθεί νέο εκπαι-
          Βασιλική Τακούλη        ρων µάθησης µέσω της µάθησης που βασίζεται σε
          ∆ιαχειρίστρια έργων
          DAISSy ΕΑΠ              προκλήσεις (CBL) για φοιτητές µεταπτυχιακού επι-
                                  πέδου (MA και PhD). Πιο συγκεκριµένα, στοχεύει
                                  την προώθηση της καινοτοµίας στη µάθηση και τη
                                  διδασκαλία µε επίκεντρο τον φοιτητή, µε τους φοι-
                                  τητές και τις φοιτήτριες να συνδιαµορφώνουν ευέ-
                                  λικτες και αρθρωτές µορφές ηλεκτρονικής µάθη-
                                  σης που αναπτύσσονται σε απάντηση σε συναφή
                                  κοινωνικά ζητήµατα µέσω διαδικασιών (και δια-
                                  γωνισµών) που θα διεξαχθούν κατά τη διάρκεια
                                  του έργου. Επίσης, στη δηµιουργία τοπικών συµ-
                                  µαχιών υπό την ηγεσία των πανεπιστηµίων για την
                                  αντιµετώπιση πραγµατικών κοινοτικών ζητηµάτων
                                  και ταυτόχρονα ενισχύεται η πρακτική διάσταση
                                  της µαθησιακής διαδικασίας.
          Φωτεινή Γατοµάτη        Αρχικά το έργο θα παράξει το Virtual Open Com-
          ∆ιαχειρίστρια έργων
          DAISSy ΕΑΠ              mon Inter-university Sandbox (VOCIS). Ένας δι-
                                  κτυακός τόπος/πλατφόρµα έχει δηµιουργηθεί µε
                                  σκοπό τη συνεργασία, την ανταλλαγή και την αλ-  δευτικό περιεχόµενο και να δοκιµαστούν νέοι µα-
                                  ληλεπίδραση των φοιτητών και του διδακτικού προ-  θησιακοί πόροι.
                                  σωπικού µε τους τοπικούς φορείς (σε κάθε συ-  ΤέλοςθασχεδιαστείκαιαναπτυχθείτοOpenAccess
                                  νεργαζόµενο πανεπιστήµιο), καθώς και µεταξύ των  Archive of Digital Courses (OPENARC), ένα διαδι-
                                  πανεπιστηµίων. Οι φοιτητές/τριες θα έχουν την ευ-  κτυακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης για το εκ-  φιακό σε διάφορα µέσα (βίντεο, παρουσιάσεις) και
                                  καιρία µέσω της πλατφόρµας να συµµετάσχουν  παιδευτικό προσωπικό και τους/τις φοιτητές/τριες,  θα παρέχεται από το OPENARCH.
                                  διαδικτυακά σε ένα σύντοµο προπαρασκευαστικό  το οποίο θα περιλαµβάνει την πλατφόρµα Learn.Inc  Η οµάδα του ΕΑΠ συντονίζεται από την κα Βασιλική
                                  µάθηµα σχετικά µε τη µάθηση βάσει προκλήσεων  καθώς και τη δηµιουργία ψηφιακού εκπαιδευτι-  Τακούλη, διαχειρίστρια έργων της οµάδας DAISSy.
                                  και τη δοµή του VOCIS. Επιπλέον θα µπορέσουν να  κού υλικού - µια σειρά διαδικτυακών ανοικτών µα-  Για περισσότερες πληροφορίες για το έργο µπο-
                                  συµµετέχουν µε προτάσεις πιλοτικών προγραµµά-  θηµάτων (MOOC) σε µορφή βίντεο. Όλο το περιε-  ρείτε να επισκεφτείτε τη σελίδα https://www.le-
                                  των σε διαγωνισµούς που θα διεξαχθούν στη διάρ-  χόµενο από το VOCIS και το PROTINC θα γίνει ψη-  arn-inc.eu/.
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17