Page 13 - MARCH-2023
P. 13

Ερευνητική Οµάδα                        13

                               ΜΑΡΤΙΟΣ 2023









          Σ Στ τη ηρ ρί ίζ ζο ον ντ τα ας ς   τ το ο   ρ ρό όλ λο ο   τ το ου υ   ε εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κο ού ύ   π πρ ρο οσ σω ωπ πι ικ κο ού ύ


          σ στ το ον ν   ψ ψη ηφ φι ια ακ κό ό   µ µε ετ τα ασ σχ χη ηµ µα ατ τι ισ σµ µό ό   τ τη ης ς   Α Αν νώ ώτ τα ατ τη ης ς   Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς





            To έργο OLMEdu – Open Lab for the up-  υποστηρίξει επιτυχώς την εξ αποστάσεως  στις γλώσσες των εταίρων του έργου.  έργου διοργανώθηκε στις 21 Φεβρουαρίου
            skilling of higher educational staff in on-line  εκπαίδευση.            Η καινοτοµία του έργου οφείλεται κυρίως  ένα συνέδριο στην έδρα του ΕΑΠ. Εξήντα
            Management Education χρηµατοδοτήθηκε  Αρχικά το έργο χαρτογράφησε τα θεωρητικά  στα τεχνικά αποτελέσµατα που παράχθηκαν.  πέντε (65) άτοµα παρακολούθησαν την εκ-
            στο πλαίσιο του Erasmus+ και υλοποιήθηκε  θεµέλια και τις ανάγκες για το προσδιορισµό  Συγκεκριµένα, το Πανεπιστήµιο Κύπρου Fre-  δήλωση αυτοπροσώπως και πέντε (5) άτοµα
            από µία κοινοπραξία 5 εταίρων από 3 Ευρω-  των µαθησιακών αποτελεσµάτων, το σχεδια-  derik, ανέπτυξε ένα διαδικτυακό εργαλείο  εξ αποστάσεως (µέσω της ηλεκτρονικής πλατ-
            παϊκές χώρες (Κύπρος, Ελλάδα, Ιταλία), µε-  σµό του εκπαιδευτικού υλικού και την ανά-  προσοµοιώσεων στην Εκπαίδευση στο πε-  φόρµας  Zoom).
            ταξύ των οποίων και το ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοι-                              δίο του Management.                  Το κοινό αποτελείτο από φοιτητές/φοιτήτριες,
            κτό Πανεπιστήµιο) µέσω της ερευνητικής                                  Η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ, υπό το  εκπαιδευτικούς, ερευνητές/ερευνήτριες και
            οµάδας DAISSy. Ξεκίνησε το Μάρτιο 2021 και                              συντονισµό της κας Φωτεινής Γατοµάτη, δια-  επαγγελµατίες στον τοµέα της εκπαίδευσης,
            ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο 2023 έχοντας                                 χειρίστριας έργων, δηµιούργησε ένα διαδι-  της ψηφιακής εκπαίδευσης και της επαγ-
            διάρκεια 24 µηνών.                                                      κτυακό περιβάλλον εκµάθησης ανοικτής πρό-  γελµατικής κατάρτισης, καθώς και πάροχους
            Ο στόχος του έργου OLMEdu ήταν η αντιµε-                                σβασης για το εκπαιδευτικό προσωπικό της  κατάρτισης και υπεύθυνες/υπεύθυνοι λήψης
            τώπιση της πρόκλησης του ψηφιακού µετα-                                 τριτοβάθµιας εκπαίδευσης, το οποίο περι-  αποφάσεων στον τοµέα της εκπαίδευσης. Το
            σχηµατισµού στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που                                λαµβάνει την ανάπτυξη µιας πλατφόρµας  συνέδριο αποτέλεσε µια ανοιχτή πλατφόρµα
            δηµιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια, και ει-                              ηλεκτρονικής µάθησης και ενός ψηφιακού  όπου συζητήθηκαν οι τελευταίες καινοτο-
            δικότερα το τελευταίο έτος της πανδηµίας                                διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού. Η πλατ-  µίες, τάσεις και ανησυχίες, πρακτικές προ-
            Covid-19. Αυτός ο µετασχηµατισµός υπέδειξε                              φόρµα δοκιµάστηκε πιλοτικά και τα αποτε-  κλήσεις και ψηφιακές λύσεις που υιοθετή-
            την ανάγκη παροχής υποστήριξης και κα-  πτυξη των δραστηριοτήτων κατάρτισης (µέ-  λέσµατα παρουσιάστηκαν στη τελευταία δια-  θηκαν στην Εκπαίδευση στο πεδίο του Ma-
            τάρτισης στο προσωπικό τριτοβάθµιας εκ-  θοδοι και τεχνικές) που χρησιµοποιήθηκε  κρατική συνάντηση του έργου. Τα αποτελέ-  nagement.
            παίδευσης ώστε να αποκτήσει τις κατάλλη-  στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού. Το  σµατα είναι διαθέσιµα στην ιστοσελίδα του  Για περισσότερες πληροφορίες για το έργο
            λες γνώσεις και δεξιότητες Τεχνολογιών Πλη-  εκπαιδευτικό υλικό  που δηµιουργήθηκε απο-  έργου.              µπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα
            ροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για να  τελείται από 6-8 ενότητες στα αγγλικά και  Για την παρουσίαση των αποτελεσµάτων του  https://platform.olmedu.eu/



















                                                                                                                            Α Αν ντ τι ιµ µε ετ τω ωπ πί ίζ ζο ον ντ τα ας ς


                                                                                                                                     τ τη η   σ συ υσ στ τη ηµ µι ικ κή ή

                                                                                                                                π πο ολ λυ υπ πλ λο οκ κό ότ τη ητ τα α


                                                                                                                                        π πο ου υ   ε ει ισ σά άγ γε ει ι


                                                                                                                                       ο ο   ψ ψη ηφ φι ια ακ κό ός ς


                                                                                                                             µ µε ετ τα ασ σχ χη ηµ µα ατ τι ισ σµ µό ός ς

                                                                                                                                   σ στ τη ην ν   Α Αν νώ ώτ τα ατ τη η


                                                                                                                                       Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση η





            Το έργο D-ChallengHE – Digital Challenge  λεπίδρασης σε διαδικτυακά περιβάλλοντα  των των διδασκόντων στην τριτοβάθµια εκ-  φοιτητές/τριες, ακαδηµαϊκούς φορείς, εµ-
            in Higher Education χρηµατοδοτείται στο  µάθησης και την αναγκαιότητα επικοινωνίας  παίδευση, στην προσφορά ενός µαθήµατος κα-  πειρογνώµονες και υπεύθυνος λήψης απο-
            πλαίσιο του Erasmus+ και υλοποιείται από µία  βέλτιστων πρακτικών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.  τάρτισης για τη σχεδίαση και ανάπτυξη σο-  φάσεων.
            κοινοπραξία 6 εταίρων από 5 Ευρωπαϊκές  Η καινοτοµία του έργου έγκειται στην ανάπτυξη  βαρών παιγνίων και, τέλος, στη σύνταξη κα-  Η ερευνητική οµάδα DAISSy του Ελληνικού
            χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Σλοβενία, Ρουµανία  ενός παραγωγικού δικτύου ετερογενών εν-                           Ανοικτού Πανεπιστηµίου, υπό το συντονισµό
            και Λιθουανία), µεταξύ των οποίων και το Ελ-  διαφερόµενων από διαφορετικούς φορείς                          του ∆ρ Θεόδωρου Παναγιωτακόπουλου, ερευ-
            ληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο µέσω της ερευ-  της ανώτατης εκπαίδευσης που λαµβάνει                            νητή του ΕΑΠ, συµµετέχει στη διαµόρφωση
            νητικής οµάδας DAISSy. Εκκίνησε τον Οκτώ-  υπόψη τη συστηµική πολυπλοκότητα που ει-                          του Ευρωπαϊκού κόµβου ψηφιακής καινο-
            βριο του 2022 και θα ολοκληρωθεί το Σε-  σάγει ο ψηφιακός µετασχηµατισµός στην εκ-                           τοµίας στην ανώτατη εκπαίδευση που προωθεί
            πτέµβριο του 2024 έχοντας διάρκεια 24 µη-  παίδευση. Επιπλέον, υιοθετεί συµµετοχικές                         το D-ChallengHE. Επιπρόσθετα, θα αναπτύ-
            νών.                                προσεγγίσεις µάθησης για την υποστήριξη                                  ξει την ηλεκτρονική πλατφόρµα µάθησης για
            Σκοπός του D-ChallengHE είναι η προώθηση  µαθητοκεντρικών µοντέλων διδασκαλίας µε                            την πιλοτική κατάρτιση διδασκόντων στην τρι-
            διασυνδεδεµένων συστηµάτων ανώτατης εκ-  παράλληλη χρήση ανοικτών εργαλείων και                              τοβάθµια εκπαίδευση, συµβάλλοντας πα-
            παίδευσης και την αντιµετώπιση του ψηφια-  εκπαιδευτικών πόρων.  Τα αναµενόµενα απο-                         ράλληλα στην ανάπτυξη του σχετικού εκπαι-
            κού µετασχηµατισµού και της καινοτοµίας  τελέσµατα του D-ChallengHE εστιάζουν στη                            δευτικού υλικού. Θα έχει επίσης ενεργό ρόλο
            στις πρακτικές µάθησης και διδασκαλίας σε  δηµιουργία ενός «παρατηρητηρίου» για θέ-                          στον προσδιορισµό των δεξιοτήτων που θα
            αυτό το επίπεδο εκπαίδευσης. Σε αυτό το  µατα ψηφιοποίησης του συστήµατος ανώτα-                             στοχεύσουν τα σενάρια του σοβαρού παι-
            πλαίσιο, το D-ChallengHE αναγνωρίζει την  της εκπαίδευσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο µε                            γνίου που θα κληθούν να σχεδιάσουν οι εκ-
            ανάγκη παραγωγής και επικύρωσης ενός συ-  συµµετοχή εκπροσώπων από το σύνολο των  τευθυντήριων οδηγιών για ηλεκτρονική και µι-  παιδευόµενοι. Τέλος, θα συνδράµει τις προ-
            νόλου νέων διαδικτυακών Προτύπων ∆ια-  εµπλεκοµένων στην τριτοβάθµια εκπαίδευση,  κτή µάθηση στην ανώτατη εκπαίδευση. Οι  σπάθειες κατασκευής ενός πλαισίου δια-
            σφάλισης Ποιότητας που θα λαµβάνουν υπόψη  στην πιλοτική προσφορά ηλεκτρονικού µα-  οµάδες-στόχος του D-ChallengHE περιλαµ-  σφάλισης ποιότητας για ηλεκτρονική και µι-
            την ποιοτική διάσταση της διδακτικής αλλη-  θήµατος ενίσχυσης των ψηφιακών δεξιοτή-  βάνουν καθηγητές/τριες, ερευνητές/τριες,  κτή µάθηση στην ανώτατη εκπαίδευσης.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18