Page 10 - IOYLIOS-AYGOYSTOS-2024
P. 10

10               Ρεπορτάζ                                                                       ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2024










                      Οκτώ απόφοιτοι του ΕΑΠ µιλούν στην «Open2U» για την εµπειρία τους και για τα µελλοντικά τους σχέδια

                     Πολύτιµα εφόδια µέσα










                     από ένα ταξίδι γνώσης












                                   Εµπλούτισαν τη φαρέτρα τους µε πολύτιµα εφόδια, αποκτώντας επιστηµονικές και εµπεριστατωµένες γνώ-
                                   σεις αλλά και εµπειρίες κάνοντας ένα όνειρό τους πραγµατικότητα. Γνωρίζοντας αξιόλογους καθηγητές κα-
                                   τέκτησαν διαδροµές που δεν γνώριζαν, ανακάλυψαν επιστηµονικά πεδία που θέλησαν να εντρυφήσουν σε αυτά
                                   και παρά τις δυσκολίες που συνάντησαν, κατάφεραν να πάρουν το πτυχίο τους. Οκτώ απόφοιτοι Σχολών του
                                   Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου µιλούν στην «Open2U» για το πώς ένοιωσαν όταν πήραν το πτυχίο τους,
                                   περιγράφουν το ταξίδι στις Θεµατικές Ενότητες και αποκαλύπτουν τους µελλοντικούς τους στόχους.




                                       Αγγελική Ασκήτη, απόφοιτη                      Μαρίνα Κοπούκη-                            Βαρβάρα Φουστέρη,
                                    του προπτυχιακού προγράµµατος:                 απόφοιτη προπτυχιακού
           Ερωτήσεις                                                                                                    Απόφοιτη προπτυχιακού «∆ιοίκηση
                                       «Σπουδές στον Ελληνικό                      «∆ηµόσια ∆ιοίκηση»                    Επιχειρήσεων και Οργανισµών»
                                              Πολιτισµό»:                           « «Ε Επ πί ίτ τε ευ υξ ξη η   ε εν νό ός ς     « «Β Βρ ρή ήκ κα α   τ τη η   δ δύ ύν να αµ µη η   ν να α
          1.  Τ Τι ι   σ ση ηµ µα ατ το οδ δο οτ τε εί ί   η η  « «Ή Ήτ τα αν ν   έ έν να α   ό όν νε ει ιρ ρο ο   π πο ου υ  π πρ ρο οσ σω ωπ πι ικ κο ού ύ   σ στ το οι ιχ χή ήµ µα ατ το ος ς   µ µε ε     κ κά άν νω ω   έ έν να α   ν νέ έο ο   ξ ξε εκ κί ίν νη ηµ µα α» »
              α απ πο οφ φο οί ίτ τη ησ σή ή   σ σα ας ς
                α απ πό ό   τ το ο   Ε ΕΑ ΑΠ Π; ;
                                   π πα αρ ρέ έµ µε εν νε ε   α αν νε εκ κπ πλ λή ήρ ρω ωτ το ο» »  κ κα αθ θη ηµ µε ερ ρι ιν νή ή   π πρ ρο οσ σπ πά άθ θε ει ια α» »  Η αποφοίτηση µου από
                                     Με την αποφοίτησή
              Π Πο οι ιο οι ι   ή ήτ τα αν ν   ο οι ι   λ λό ό- -
          2.  γ γο οι ι   π πο ου υ   α απ πο οφ φα ασ σί ί- -  1.µου από το ΕΑΠ  1.ΕΑΠ σηµατοδοτεί                     1.το ΕΑΠ είναι το τέ-
                                                                              Η αποφοίτηση από το
                                                                                                                        λος ενός υπέροχου τα-
                                                                                                                        ξιδιού, η επίτευξη
              σ σα ατ τε ε   ν να α   σ σπ πο ου υδ δά ά- -  κλείνει ένας µεγά-  την ολοκλήρωση ενός                    ενός πολύ σηµαντι-
                                   λος κύκλος και
              σ σε ετ τε ε   σ στ το ο   Ε ΕΑ ΑΠ Π; ;     ολοκληρώνεται     εκπαιδευτικού ταξι-                         κού στόχου και η
                                                                            διού. Αποτελεί µία
                                                                                                                        αρχή για όσα ήθελα
                                   ένα µακρύ ταξίδι,
          3.    Σ Συ υν να αν ντ τή ήσ σα ατ τε ε     γεµάτο γνώσεις,       σηµαντική επιτυχία                          να αλλάξω στη ζωή
                                                                            σε ατοµικό επίπεδο
                 δ δυ υσ σκ κο ολ λί ίε ες ς; ;
                                                                                                                        µου. Τελειώνοντας τις
                                   εµπειρίες, σπου-
                Α Αν ν   ν να αι ι   π πο οι ιε ες ς; ;  δαίους ανθρώπους   και αντιπροσωπεύει                          σπουδές µου στο ΕΑΠ
               Π Πο οι ιο οι ι   ε εί ίν να αι ι   ο οι ι     (καθηγητές και συµ-  την αφοσίωση στην εκ-                λίγο πριν κλείσω τα 48 µου
           ε επ πό όµ µε εν νο οι ι   σ στ τό όχ χο οι ι   σ σα ας ς. .  φοιτητές). Η λήψη του  παίδευση για προσωπική  χρόνια βρήκα την αυτοπεποίθηση και τη δύναµη
                                                                            εξέλιξη και µία µετέπειτα επι-
                                   πτυχίου ήταν το επιστέγασµα των κόπων και των  τυχηµένη επαγγελµατική πορεία. Η ολοκλήρωση  να φύγω από µια δουλειά που δεν µε ικανοποι-
                                   προσπαθειών µου.  Όµως η αποφοίτηση ση-                                              ούσε σε κανένα επίπεδο και να κάνω ένα νέο ξε-
                                   µατοδοτεί και µια αρχή καθώς από εδώ και  των σπουδών µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ως  κίνηµα. Η απόφαση µου µε δικαίωσε όπως ακρι-
                                                                            αριστεύσασα του Προγράµµατος Σπουδών «∆η-
                                   πέρα θα έχω ένα επιπλέον εφόδιο στο βιο-  µόσια ∆ιοίκηση» της Σχολής Κοινωνικών Επι-  βώς και η επιλογή µου να παρακολουθήσω το
                                   γραφικό µου αλλά και γνώσεις για την περαι-                                          πρόγραµµα ∆ΕΟ στο ΕΑΠ.
                                   τέρω πορεία µου, προσωπική και επαγγελµα-  στηµών αποτελεί την επίτευξη ενός προσωπικού  Πάντα πίστευα στη δια βίου µάθηση. Στη ζωή
                                                                            στοιχήµατος, για το οποίο απαιτήθηκε καθηµε-
                                   τική.                                                                                2.µας πρέπει διαρκώς να στοχεύουµε στην εξέ-
                                     Οι σπουδές στην τριτοβάθµια εκπαίδευση  ρινή προσπάθεια.                           λιξη και την αυτοβελτίωσή µας. Όταν ξεκίνησα τις
                                                                              Ο κύριος λόγος επιλογής του ΕΑΠ είναι η δυ-
                                   2.ήταν ένα όνειρο που παρέµενε ανεκπλή-  2.νατότητα που προσφέρει για εξ’ αποστάσεως  σπουδές δεν σκόπευα να αλλάξω δουλειά αυτό
                                   ρωτο, ωστόσο πάντα βρισκόταν στην σκέψη  σπουδές ανώτατης εκπαίδευσης. Με τον τρόπο  προέκυψε λίγο πριν τις τελειώσω. Οι δυσκολίες αρ-
                                   µου. Έχοντας οικογένεια και καθηµερινή ερ-  αυτό καθιστά το πανεπιστήµιο προσιτό και σε ερ-  κετές. Κυρίως η έλλειψη χρόνου. ∆εν είναι εύ-
                                   γασία δεν υπήρχε, όµως, αρκετός ελεύθερος  γαζόµενους ενήλικες, για τους οποίους η φοί-  κολο να είσαι µητέρα, σύζυγος εργαζόµενη και
                                                                                                                        φοιτήτρια. Το ήθελα όµως πολύ και αυτό ήταν αρ-
                                   χρόνος. Αποφάσισα να φοιτήσω στο ΕΑΠ γιατί  τηση σε παραδοσιακά πανεπιστήµια είναι αρκετά
                                   αφενός µου έδινε την ευκαιρία να σπουδάσω  δύσκολη, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται σε διαφορε-  κετό για να βρω δηµιουργικούς τρόπους να κερ-
                                                                                                                        δίζω χρόνο! Με ηχογραφούσα να διαβάζω θεω-
                                   σε ένα πεδίο που ήταν του άµεσου ενδιαφέ-  τική περιοχή από αυτή που διαµένουν και εργά-
                                   ροντός µου και σχετιζόταν µε τον Ελληνικό  ζονται. Επιπλέον, η ευελιξία στο χρόνο σπουδών  ρία και µε άκουγα όταν σιδέρωνα, όταν άπλωνα
                                                                                                                        ρούχα, ακόµα και όταν µαγείρευα. Έλυνα ασκή-
                                   Πολιτισµό, αφετέρου µου παρείχε την δυνα-  που προσφέρει η παρακολούθηση ενός προ-   σεις στο αυτοκίνητο όσο περίµενα τα κορίτσια µου
                                   τότητα και την ευελιξία να χειριστώ εγώ το  γράµµατος σπουδών του ΕΑΠ δίνει την ευκαιρία  να τελειώσουν την προπόνηση. ∆ιάβαζα κυριο-
                                   χρόνο µου ως προς την µελέτη µου, και να  για σπουδές παράλληλα µε τις καθηµερινές υπο-  λεκτικά παντού!
                                   διαµορφώσω πρόγραµµα παρακολούθησης      χρεώσεις. Φυσικά η φοίτηση, ακόµη και εξ΄ απο-  Θα ήθελα να είχα ξεκινήσει άµεσα κάποιο µε-
                                   ανάλογα µε την καθηµερινότητά µου ώστε να  στάσεως, δεν αποτελεί µία εύκολη διαδικασία.  3.ταπτυχιακό πρόγραµµα στο ΕΑΠ. Ελπίζω στο
                                   ανταπεξέλθω µε επιτυχία στις σπουδές µου.  Απαιτείται να θυσιάσεις τον ελεύθερο χρόνο σου  µέλλον οι συνθήκες να µου επιτρέψουν να πραγ-
                                   ∆υσκολίες συνάντησα αρκετές φορές και σχε-  ώστε να πετύχεις τον στόχο σου. Πολλές φορές δη-  µατοποιήσω και αυτό µου το όνειρο
                                   τίζονταν, κυρίως, µε την ταυτόχρονη παρά-  µιουργούνται δυσκολίες, ώστε να ανταποκριθείς
                                   δοση εργασιών ή την αφοµοίωση του µεγάλου  στις απαιτήσεις του προγράµµατος σπουδών σε
                                   όγκου της ύλης. Με καλή διάθεση τις ξεπέ-  συνδυασµό µε τις προσωπικές υποχρεώσεις.
                                   ρασα.                                    Όµως, µε υποµονή, πειθαρχία και καλή οργάνωση
                                     Ο στόχος της επαγγελµατικής µου εξέλι-  µπορούν εύκολα να ξεπεραστούν.
                                   3.ξης βρίσκεται σε στάδιο υλοποίησης καθώς  Στους επόµενους στόχους περιλαµβάνεται,
                                   κατέθεσα το πτυχίο στην υπηρεσία µου και  3.αρχικά, η προσωπική ανάπτυξη και η συνέχιση
                                   προχώρησαν οι  διαδικασίες της µετάταξής  των σπουδών σε δεύτερο επίπεδο εκπαίδευσης,
                                   µου σε κλάδο ΠΕ ∆ιοικητικού-Οικονοµικού.  στο ίδιο γνωστικό πεδίο, αποκτώντας µεγαλύτερη
                                   Μέσα από την διαδικασία της κινητικότητας  επαγγελµατική εξειδίκευση και ανέλιξη. Ο καθέ-
                                   ή/και προκήρυξης θέσεων θα επιδιώξω να   νας πρέπει να καθορίζει τους προσωπικούς του
                                   εργαστώ στο αντικείµενο των Σπουδών µου  στόχους σύµφωνα µε τα ενδιαφέροντα και τις φι-
                                   (πχ στο Υπουργείο Πολιτισµού). Επιπλέον µε εν-  λοδοξίες του. Θέτοντας στόχους µπορείς να ανα-
                                   διαφέρει να παρακολουθήσω κάποιο µετα-   πτύξεις τις δυνατότητές σου και µε επιµονή και προ-
                                   πτυχιακό πρόγραµµα στις ανθρωπιστικές και  σπάθεια να ξεπεράσεις κάθε εµπόδιο για την επί-
                                   κοινωνικές επιστήµες. Μου αρέσουν ιδιαίτερα  τευξή τους. Τέλος, θα ήθελα να συγχαρώ όλους
                                   η «∆ιατήρηση και ∆ιαχείριση Πολιτιστικής κλη-  τους πτυχιούχους και να τους ευχηθώ υγεία και
                                   ρονοµιάς» και η «Ιστορία της Τέχνης».    ευηµερία!»
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15