Page 13 - IOYLIOS-AYGOYSTOS-2024
P. 13

Μονάδα ∆ιασφάλισης Ποιότητας                               13

                              ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2024




          Ποιότητα και µε τη... βούλα!












           Εξωτερική Αξιολόγηση 48 Προγραµµάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)




                       Πρόεδρος και τα µέλη της
                       Μονάδας ∆ιασφάλισης Ποι-
                       ότητας (ΜΟ.∆Ι.Π.) του Ελ-
                       ληνικού Ανοικτού Πανε-
                       πιστηµίου (ΕΑΠ) Καθη-
                       γητής Ιωάννης Συµπέθε-
          Ορος ανακοίνωσε στα µέσα
          του Ιουλίου  στην ακαδηµαϊκή κοινότητα
          ότι πέρασαν από εξωτερική αξιολόγηση 48
          Προγράµµατα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
          Ειδικότερα, όπως επεσήµανε, το ΕΑΠ, αν-
          ταποκρινόµενο στην υπ’ αρ. 28357/25-07-
          2022 1η πρόσκληση & στην υπ’ αρ. 37948/24-
          10-23 2η πρόσκληση της Εθνικής Αρχής
          Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), έχει υπο-
          βάλει εµπρόθεσµα Προτάσεις Ακαδηµαϊκής
          Πιστοποίησης για τα συνολικά 68 προσφε-
          ρόµενα Προγράµµατα Μεταπτυχιακών Σπου-
          δών (ΠΜΣ).
          Κατά το ακαδηµαϊκό έτος 2023-24 (Σε-
          πτέµβριος 2023 – Ιούλιος 2024) διενεργή-
          θηκε από Επιτροπές εξωτερικών εµπειρο-
          γνωµόνων, που όρισε η ΕΘΑΑΕ, η διαδι-
          κασία εξωτερικής αξιολόγησης για 48 ΠΜΣ.
          ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΑ 23 ΠΜΣ
          Στην παρούσα φάση έχει πλήρως ολοκλη-
          ρωθεί η διαδικασία για 23 ΠΜΣ, τα οποία
          έχουν πιστοποιηθεί µε απόλυτη επιτυχία
          και υψηλές βαθµολογίες, γεγονός που επι-
          βεβαιώνει την ποιότητα των προγραµµά-
          των σπουδών του ΕΑΠ. Αξίζει να σηµει-
          ωθεί ότι τα 23 ΠΜΣ αξιολογήθηκαν, στο σύ-
          νολο των 10 αρχών του προτύπου, µε άριστα
          (πλήρη συµµόρφωση) σε ποσοστό 77,39%.
          Η διαδικασία αξιολόγησης για το σύνολο των
          48 ΠΜΣ διενεργήθηκε από 24 Επιτροπές εξω-
          τερικών αξιολογητών, 4-5 µελών έκαστη, στις
          οποίες συµµετείχαν:
            81 Καθηγητές και ερευνητές Πανεπιστη-
          µίων του εξωτερικού (Κύπρο, Αγγλία, Γαλλία,
          Ισπανία, Ιταλία, Ρουµανία, Πολωνία, Πορτογα-
          λία, Βέλγιο, Γερµανία, ∆ανία, Σουηδία, Λιθουανία,
          Γεωργία, Αµερική, Καναδά)
           24 µεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες /υποψή-  Η Η   δ δι ια ατ τή ήρ ρη ησ ση η   υ υψ ψη ηλ λή ής ς   π πο οι ιό ότ τη ητ τα ας ς   ε εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς   κ κα αι ι   υ υπ πη ηρ ρε εσ σι ιώ ών ν   α απ πο οτ τε ελ λε εί ί
          φιοι/ιες διδάκτορες Ελληνικών Πανεπιστηµίων
          (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΠΑ∆Α, ∆Ι.ΠΑ.Ε., Ιωαννίνων, Πε-  ε ευ υθ θύ ύν νη η   κ κα αι ι   π πρ ρό όκ κλ λη ησ ση η   γ γι ια α   τ το ο   Ε ΕΑ ΑΠ Π
          λοποννήσου, Θεσσαλίας, Ελληνικού Μεσογει-
          ακού Πανεπιστηµίου, Παντείου, Αιγαίου).


                                                                Ο ΟΙ Ι   ∆ ∆Ι ΙΑ ΑΠ ΠΙ ΙΣ ΣΤ ΤΩ ΩΣ ΣΕ ΕΙ ΙΣ Σ



          Κοινές διαπιστώσεις των ανωτέρω Επιτροπών                                                                       Αξιολόγησης (ΜΕΑ), του Γραφείο Στρατηγικού
          και για τα 48 ΠΜΣ του ΕΑΠ αποτελούν:                                                                            Σχεδιασµού και Ανάπτυξης και των ∆ιοικητικών
            Η πολύ καλή αναλογία Καθηγητών – Φοι-                                                                         Υπηρεσιών του Ιδρύµατος. Καθοριστική υπήρξε
          τητών.                                                                                                          η συµβολή φοιτητών, αποφοίτων, κοινωνικών
            Το άριστα καταρτισµένο ακαδηµαϊκό προ-                                                                        εταίρων και επαγγελµατικών φορέων που σχε-
          σωπικό.                                                                                                         τίζονται µε τα Προγράµµατα αυτά.
           Οι προηγµένες υποδοµές στη διαχείριση των                                                                      Ενδεικτικά σηµειώνεται ότι στη διαδικασία αξιο-
          ΠΜΣ.                                                                                                            λόγησης των 48 ΠΜΣ συµµετείχαν συνολικά:
            Το ευέλικτο περιβάλλον µάθησης, το οποίο                                                                       467 µέλη εκπαιδευτικού προσωπικού (∆ΕΠ
          επιτρέπει στους φοιτητές του ΕΑΠ να συνδυά-                                                                     & ΣΕΠ) των ΠΜΣ
          σουν τις σπουδές µε τις επαγγελµατικές και                                                                        507 ενεργές/οί φοιτήτριες/τές των ΠΜΣ
          προσωπικές τους υποχρεώσεις.                                                                                      421 απόφοιτες/οι των ΠΜΣ
            Η σηµαντική τεχνογνωσία που διαθέτει το                                                                         419 κοινωνικοί εταίροι/stakeholders που
          ΕΑΠ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.                                                                              συνεργάζονται µε τα ΠΜΣ
            Η άριστη επαφή Καθηγητών – Φοιτητών.                                                                          Κλείνοντας, ο κ. Συµπέθερος ανέφερε: «Θερ-
           Η ισχυρή δέσµευση που επιδεικνύει το Ίδρυµα                                                                    µές ευχαριστίες σε όλες/ους όσοι συνέδραµαν
          για συνεχή βελτίωση µέσω τακτικών αξιολο-                                                                       και εργάστηκαν µε επαγγελµατισµό και προ-
          γήσεων.                                                                                                         σήλωση στο επίπονο και συνάµα δηµιουρ-
            Τα καινοτόµα ΠΜΣ.                                                                                             γικό έργο της εξωτερικής αξιολόγησης και
          ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ                                                                                               πιστοποίησης των ΠΜΣ του ΕΑΠ. Η διατή-
                                                                                                                          ρηση υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και υπη-
          Στη διαδικασία αξιολόγησης των 48 ΠΜΣ συµ-                                                                      ρεσιών αποτελεί ευθύνη και πρόκληση για το
          µετείχαν ο Πρόεδρος της ΜΟ∆ΙΠ & Αντιπρό-  πής ΜΟ.∆Ι.Π., οι Κοσµήτορες των Σχολών, οι ∆ι-  Εσωτερικής Αξιολόγησης (ΟΜΕΑ) των Σχολών,  Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο και τους αν-
          εδρος Ακαδηµαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητι-  ευθύντριες/ντές, τα µέλη ∆ΕΠ, οι Συντονί-  το προσωπικό της Υπηρεσίας ∆ιασφάλισης Ποι-  θρώπους που το υπηρετούν µε αφοσίωση».
          κής Μέριµνας του ΕΑΠ, τα µέλη της Επιτρο-  στριες/ιστές και οι ΣΕΠ των  ΠΜΣ, οι Οµάδες  ότητας (ΜΟ.∆Ι.Π.), της Μονάδας Εσωτερικής
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18