Page 17 - IOYLIOS-AYGOYSTOS-2024
P. 17
‘Αρθρο 17
ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2024
Θερινό σχολείο για τη ∆ιαπολιτισµικότητα
και τη Μετασχηµατίζουσα Μάθηση
µε στόχο την ένταξη των ευπαθών οµάδων
Της Νεκταρίας Παλαιολόγου,
∆ ∆/ /ν ντ τρ ρι ια ας ς Π ΠΜ ΜΣ Σ L La an ng gu ua ag ge e E Ed du uc ca at ti io on n f fo or r R Re ef fu ug ge ee es s a an nd d
M Mi ig gr ra an nt ts s ( (L L. .R R. .M M. .) )
Με αφορµή τον εορτασµό της Παγκόσµιας Ηµέρα Προ-
σφύγων στις 20/6/2024, η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστηµών
(ΣΑΕ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ) σε συ-
νεργασία µε το Πανεπιστήµιο Oslo Metropolitan διοργάνω-
σαν το θερινό σχολείο µε θέµα «∆ιαπολιτισµικότητα, Μετα-
σχηµατίζουσα Μάθηση µε στόχο την ένταξη», στις 28, 29
και 30 Ιουνίου 2024, στις εγκαταστάσεις του ΕΑΠ στην Αθήνα.
Το θερινό σχολείο αποτέλεσε πόλο έλξης για τους φοιτητές
του Ιδρύµατος, ακαδηµαϊκούς και επαγγελµατίες που ερ-
γάζονται στην τυπική και µη τυπική εκπαίδευση ευπαθών οµά-
δων και ειδικότερα µεταναστών/ριών και προσφύγων/ισ-
σών.
Στο θερινό σχολείο ήταν προσκεκληµένος και συµµετείχε
ο Καθηγητής Fred Carlo Andersen από το Πανεπιστήµιο
Oslo Metropolitan στο πλαίσιο της κινητικότητας Erasmus
µεταξύ των δύο Ιδρυµάτων.
Βιωµατικά εργαστήρια
Η πρώτη ηµέρα του θερινού σχολείου ξεκίνησε µε την ει-
σήγηση του Καθηγητή κ. Γιώργου Κουλαουζίδη, ο οποίος
έθεσε το βασικό προβληµατισµό για τη θεµατική του θερι-
νού σχολείου. Η εισήγησή του µε τίτλο «Μετασχηµατίζουσα
Μάθηση: Γιατί; Τι και Πώς;» αποτέλεσε έµπνευση για όλους
τους συµµετέχοντες/ουσες για την όµορφη συνέχεια που ακο-
λούθησε.
Ο Καθηγητής Fred Carlo Andersen µετέφερε την εµπειρία
του από την έρευνα και την πρακτική εφαρµογή της µετα-
σχηµατίζουσας γνώσης σε διαπολιτισµικά πλαίσια στη Νορ-
βηγία µε ιδιαίτερη αναφορά στις ειδικές ανάγκες των µε-
ταναστών µαθητών που µπορεί να έχουν και αναπηρίες. έκαναν διαδραστικές δραστηριότητες ενδυνάµωσης και εµ- σφιξη σχέσεων µεταξύ των παρευρισκοµένων.
Η ∆ιευθύντρια του ΠΜΣ «Γλωσσική Εκπαίδευση σε Πρό- ψύχωσης. Οι συµµετέχοντες/ουσες εξασκήθηκαν στην τε- Ακολούθησε επίσκεψη στην ευρύτερη περιοχή της Πλά-
σφυγες και Μετανάστες» (L.R.M.) Νεκταρία Παλαιολόγου χνική των reflective teams και µοιράστηκαν δικές τους προ- κας µε γεύµα σε παραδοσιακή ταβέρνα.
µε αφορµή τη συµµετοχή και επίσκεψη του Καθηγητή Fred σωπικές εµπειρίες οι οποίες τους έφεραν πιο κοντά και εν- Την τρίτη ηµέρα οι συµµετέχοντες/ουσες είχαν τη δυνατό-
Carlo Andersen στο ΕΑΠ, µίλησε για τη σηµασία της συ- δυνάµωσαν την οµάδα. τητα να επισκεφτούν πολιτιστικούς χώρους στην περιοχή
νεργασίας ανάµεσα στα δύο ιδρύµατα µε στόχο τη διοργά- Μέσα από τις διαδραστικές δραστηριότητες, οι συµµετέ- της Ακρόπολης, γύρω από το Μουσείο.
νωση κοινών δράσεων και την ενίσχυση της εξωστρέφειας χοντες είχαν την ευκαιρία να εµβαθύνουν στη µετασχηµα- Το τριήµερο θερινό σχολείο του Ελληνικού Ανοικτού Πα-
του προγράµµατος. Μαζί µε την Ζωή Καρανικόλα Αναπλη- τίζουσα γνώση και να την εξερευνήσουν σε πρακτικό επί- νεπιστηµίου (ΕΑΠ) ήταν µια µοναδική εµπειρία που πρό-
ρώτρια ∆ιευθύντρια και τη συµµετοχή των φοιτητών/ριών έκα- πεδο. Η αλληλεπίδραση και η ανταλλαγή ιδεών δηµιούρ- σφερε σηµαντικές γνώσεις και έµπνευση σε όλους/ες
ναν δύο βιωµατικές δραστηριότητες για τη µετασχηµατί- γησαν ένα φιλικό και δηµιουργικό κλίµα, που ενίσχυσε την όσους/ες συµµετείχαν. Με την ολοκλήρωσή του, οι συµ-
ζουσα γνώση, δίνοντας την ευκαιρία στους συµµετέχον- εµπειρία όλων. µετέχοντες/ουσες έφυγαν µε νέες ιδέες και πρακτικές για
τες/ουσες να εκφραστούν. Επίσκεψη στο Μουσείο Μπενάκη και στην Πλάκα την ενίσχυση της διαπολιτισµικής εκπαίδευσης και της
Οι φοιτητές του ΠΜΣ L.R.M. Τόνια Τζελέπη και Βαγγέλης Γρη- Η επίσκεψη στο Μουσείο Μπενάκη, ένα περιβάλλον γεµάτο
γοριάδης παρουσίασαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες δραστη- ιστορία και πολιτισµό, οι συµµετέχοντες/ουσες είχαν την µετασχηµατίζουσας γνώσης, µε προβληµατισµό για την
ριότητες στις οποίες συµµετείχαν όλοι/ες ως οµάδα. ευκαιρία να συνεχίσουν την ανταλλαγή ιδεών και να εµβα- ανάπτυξη και απόκτηση νέων δεξιοτήτων στο σύγχρονο πο-
Τη δεύτερη µέρα του θερινού σχολείου η φοιτήτρια Ευαγ- θύνουν περαιτέρω στις συζητήσεις τους. Η ατµόσφαιρα ήταν λυπολιτισµικό σχολείο και από τους εκπαιδευτές και από τους
γελία Βόγκλη µαζί µε όλη την οµάδα των φοιτητών/ριών ζεστή, προάγοντας τη δηµιουργία νέων επαφών και τη σύ- εκπαιδευόµενους.

