Page 16 - IOYLIOS-AYGOYSTOS-2024
P. 16
16 ∆ράσεις ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2024
Ενηµέρωση,
δικτύωση και
γόνιµες συζητήσεις
Το ΕΑΠ συµµετείχε στην ετήσια σύνοδο της ΕΑΕΑ και στην τελική
συνάντηση του έργου ΤΑLE που έγινε στο Ελσίνκι
υκαιρία για ενηµέρωση, Φινλανδία µία από τις πιο
δικτύωση και αφορµή ανεπτυγµένες κοινωνικά και ευ-
για γόνιµες συζητήσεις τυχείς χώρες στον κόσµο.
µεταξύ των πλέον ανα- Στις 13/6 και 14/6 πραγµατοποιήθηκε
γνωρισµένων σε παγ- και η τελική συνάντηση του έργου
Εκόσµιο επίπεδο εκπρο- TALE –«Transformative learning for
σώπων της εκπαίδευσης ενηλίκων green transition» (Erasmus+) όπου
αποτέλεσε η συνάντηση που έγινε και αναλύθηκαν τα έως τώρα απο-
στο Ελσίνκι. τελέσµατα του έργου, καθώς και η
To Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο προετοιµασία των τελικών εθνικών
και συγκεκριµένα το Εργαστήριο Βιο- συναντήσεων διάχυσης των αποτε-
γραφικής Μάθησης και Μετασχηµα- λεσµάτων και της τεχνογνωσίας του
τιστικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, στο έργου.
πλαίσιο και της τελικής συνάντησης ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΣΤΗ
του έργου Erasmus+ µε τίτλο TALE ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
–«Transformative Learning for Green Το Εργαστήριο Βιογραφικής Μάθη-
Transition», συµµετείχε στις 12/6/2024 σης και Μετασχηµατιστικής Εκπαί-
στην ετήσια σύνοδο της European δευσης Ενηλίκων θα οργανώσει τη
Association for Education of Adults συγκεκριµένη εθνική συνάντηση διά-
– EAEA µε τίτλο «Τransforming Li- χυσης των αποτελεσµάτων στη Θεσ-
ves, Communities and Society», που σαλονίκη το φθινόπωρο. Στη συνάν-
έλαβε χώρα στο Ελσίνκι της Φινλαν- τηση θα κληθούν να συµµετάσχουν
δίας. φορείς που ασχολούνται µε την εκ-
Τη σύνοδο τίµησε επίσης, µε την πα- παίδευση ενηλίκων. και την πράσινη
ρουσία της η πρώην Πρόεδρος της µετάβαση σε όλους τους τοµείς της
Φινλανδίας Tarja Halonen, που εξήρε κοινωνικής και οικονοµικής ζωής.
στο χαιρετισµό της τη σηµασία της Επιστηµονικά υπεύθυνος του έργου
δια βίου εκπαίδευσης στο θετικό πρό- TALE είναι ο επίκουρος καθηγητής
σηµο της ανάπτυξης, σε όλους του εκπαίδευσης ενηλίκων του ΕΑΠ, ∆ρ.
τοµείς της χώρας, καθιστώντας τη Γιώργος Κουλαουζίδης.
Ε Ερ ργ γα ασ στ τή ήρ ρι ιο ο Β Βι ιο ογ γρ ρα αφ φι ικ κή ής ς Μ Μά άθ θη ησ ση ης ς κ κα αι ι
Μ Με ετ τα ασ σχ χη ηµ µα ατ τι ισ στ τι ικ κή ής ς Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς Ε Εν νη ηλ λί ίκ κω ων ν
ο ερευνητικό έργο Κριτική συ- στρατόγλου. Η έρευνα υλοποιήθηκε λακές καθώς και η εκτεταµένη δια- Στο πλαίσιο της διάχυσης των ερευ-
νειδητοποίηση, Μάθηση και Με- σε έξι διαφορετικά Σχολεία ∆εύτερης θεµατική βιβλιογραφική έρευνα που νητικών αποτελεσµάτων ολοκληρώ-
Ττασχηµατισµός σε Σωφρονιστικά Ευκαιρίας ελληνικών φυλακών. έγινε στο πλαίσιο της µελέτης επιτρέ- θηκε την άνοιξη του 2023 επιµορφω-
περιβάλλοντα (Κ.Ε. 80253, χρηµατο- Η µελέτη, µοναδική σε µεθοδολογία, πουν, παρά την ποιοτική της προσέγ- τικό σεµινάριο στο πλαίσιο της πρω-
δότηση ΕΛΚΕ ΕΑΠ) είναι µια τριετής διάρκεια και εύρος για τον συγκεκρι- γιση, µια διευρυµένη θέαση του θέ- τοβουλίας Πανεπιστήµιο των Πολιτών
εθνογραφική µελέτη (09/2021 – µένο τοµέα στη χώρα µας και από τις µατος µε τρόπο που αντανακλά ευ- που υλοποιούνταν στο ∆ήµο Λάρισας
08/2024) του Εργαστηρίου Βιογραφι- λίγες του είδους διεθνώς, στηρίχθηκε ρύτερους κοινωνικούς προβληµατι- (η καταγραφή του οποίου είναι προ-
κής Μάθησης και Μετασχηµατιστικής κατά κύριο λόγο σε λήψη βιογραφι- σµούς. Σε επίπεδο επιστηµονικών δη- σβάσιµη εδώ) ενώ επίσης γίναν δύο
Εκπαίδευσης Ενηλίκων που είχε ως κών αφηγήσεων κρατούµενων µα- µοσιεύσεων έχουν γίνει µέχρι σήµερα ανοικτές παρουσιάσεις της έρευνας
στόχο να µελετήσει διαστάσεις του θητών, σε µακροπρόθεσµη συµµετο- τρεις ανακοινώσεις σε διεθνή επι- σε Χανιά και Λάρισα µε συµµετοχή
φαινοµένου της µάθησης των ενηλί- χική παρατήρηση της σχολικής ζωής στηµονικά συνέδρια (ICODL 2021, ES- εκπαιδευτικών, διευθυντών σχολείων
κων που κρατούνται στις ελληνικές σε τρία διαφορετικά Σχολεία στα οποία REA 2022, ESREA (TEAE) 2023) ενώ και άλλων θεσµικών εκπροσώπων.
φυλακές και παρακολουθούν το εκ- η ερευνήτρια δίδασκε παράλληλα ως έχει δηµοσιευθεί επίσης ένα άρθρο Στα παραδοτέα του έργου περιλαµ-
παιδευτικό πρόγραµµα των Σχολείων εκπαιδευτικός (τα Σ∆Ε Κορυδαλλού, µε τίτλο Understanding the Challen- βάνεται επίσης η συγγραφή και η έκ-
∆εύτερης Ευκαιρίας που λειτουργούν Λάρισας και ∆οµοκού) καθώς και πε- ges of Perspective Transformation in δοση της ερευνητικής έκθεσης που
σε αυτές. ριστασιακή παρατήρηση µαθηµάτων σε Prison: Biographical Narratives of Fo- θα αποτυπώνει την ερευνητική δια-
Την επιστηµονική εποπτεία του έργου άλλα τρία (∆ιαβατών, Χανίων και Θή- reign National Students of a Second δροµή, ενώ παράλληλα θα γίνονται
είχε ο Επίκουρος Καθηγητής Μεθο- βας). Chance School in Greece στο διεθνές τακτικά δράσεις ευαισθητοποίησης
δολογίας της Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Οι εκατοντάδες άτυπες επικοινωνίες επιστηµονικό περιοδικό Journal of του κοινού. Για την εξέλιξη του έργου
∆ρ. Γιώργος Κουλαουζίδης, ενώ την στο πεδίο, οι συνεντεύξεις µε έµπει- Prison Education Research. Σύντοµα µπορείτε να ενηµερώνεστε από την
έρευνα υλοποίησε η µεταδιδακτορική ρους εκπαιδευτικούς και άλλους επαγ- αναµένεται και δεύτερη επιστηµονική ιστοσελίδα του: https://fhagigjh.
ερευνήτρια του ΕΑΠ, Αντιγόνη Ευ- γελµατίες που απασχολούνται σε φυ- δηµοσίευση. my.canva.site/.

