Page 53 - praktikos-odigos
P. 53

52  ΠΡΑΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΦΥΛΟ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΟ ΕΑΠ  Η ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΕΑΠ: ΕΜΦΥΛΟΣ ΛΟΓΟΣ   53
 Αντίστοιχα σχεδόν με τις γλωσσικές πρακτικές που εφαρμόζονται ως προς τη
 μορφολογία του ονόματος είναι και τα στοιχεία σχετικά με τη συμφωνία των   […] τα στελέχη που έχουν αποφοιτήσει από τις ΑΣΣΥ, τα οποία αν και εισά-
 συμπληρωμάτων τους. Στα περισσότερα παραδείγματα συμπεριληπτικής χρήσης   γονται μέσω πανελλαδικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εξέρ-
 των επαγγελματικών που προαναφέρθηκαν υπάρχει συμπεριληπτική συμφωνία   χονται ως απόφοιτοι μεταδευτεροβάθμιας […]
 στη χρήση των συμπληρωμάτων τους, ενώ στις περιπτώσεις γενικευτικής χρήσης
 των αρσενικών τύπων των επαγγελματικών τα συμπληρώματά τους βρίσκονται σε   […] Στο μεταπτυχιακό αυτό, μαθαίνει κανείς τους όρους και τα όριά τους,
 συμφωνία μαζί τους στο αρσενικό γένος. Ωστόσο, υπάρχουν και φαινόμενα όπου   τις κοινωνικές τους διαστάσεις, αλλά και την υπολογιστική σκέψη και τη
 δεν παρατηρείται τήρηση της γραμματικής συμφωνίας μεταξύ επαγγελματικών   λογική των εργαλείων που διαρκώς αλλάζουν. Μαθαίνει να δουλεύει διεπι-
 και προσαρτημάτων/συμπληρωμάτων, με τα προσαρτήματα/συμπληρώματα   στημονικά, να συνεργάζεται με επιστήμονες της πληροφορικής, αλλά στην
 είτε να είναι συμπεριληπτικά ενώ το όνομα που συμπληρώνουν να βρίσκεται σε   κατεύθυνση που ο ίδιος ή η ίδια θέτει, μαθαίνει να γράφει κώδικα αν θέλει,
 αρσενικό τύπο είτε το αντίθετο, να υπάρχει συμπερίληψη στη μορφολογία του
 ονόματος και όχι στο προσάρτημα/συμπλήρωμα.  κυρίως όμως μαθαίνει να μαθαίνει και να εφαρμόζει κάθε φορά κριτικά στα
                δικά του/της συμφραζόμενα όσα μαθαίνει […]
 Αιρετά μέλη
 μέλη Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού  ο/η υπεύθυνος εκπαιδευτής/τρια
 πολλά στελέχη
 τα στελέχη    Τέλος, ανάμεσα στις σεξιστικές χρήσεις των εγγράφων συγκαταλέγεται και η
 Αξιότιμες/οι κυρίες/οι,  χρήση του αρσενικού επαγγελματικού ‘Εκπαιδευτή’ ο οποίος αποδίδεται και
 ο/η εκπαιδευόμενος/η  χαρακτηρίζει συγκεκριμένο γυναικείο πρόσωπο.

 μεταπτυχιακοί φοιτητές  11) Τμήμα Εκπαίδευσης
 οι Ισραηλινοί καθηγητές  Τα έγγραφα που αναλύθηκαν από το Τμήμα Εκπαίδευσης περιλαμβάνουν
 τους συναδέλφους  οδηγίες και κανονισμούς σπουδών. Παρόμοια με τα έγγραφα άλλων υπηρεσιών
 επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων  η εικόνα των εγγράφων είναι ετερόκλητη ως προς τη σεξιστικές χρήσεις της
 σε όλους τους πολίτες ίσα δικαιώματα  γλώσσας τους. Καταγράφονται κυρίως συμπεριληπτικές χρήσεις, είτε με διπλή
 τους φοιτητές και τους αποφοίτους  σήμανση γένους, είτε με τη χρήση ουδέτερου λεξιλογίου, ενώ είναι περιορισμέ-
               νες οι χρήσεις αρσενικών τύπων που λειτουργούν γενικευτικά και για τα δύο
 […] κοινότητα των φοιτητών και ερευνητών στις ανθρωπιστικές επιστήμες   φύλα. Αντίστοιχα με τις γλωσσικές πρακτικές που εφαρμόζονται ως προς τη
 και τέχνες στη χώρα μας με τον ψηφιακό μετασχηματισμό των πρακτικών   μορφολογία του ονόματος είναι και τα στοιχεία σχετικά με τη συμφωνία των
 παραγωγής και διάδοσης της γνώσης στον χώρο της δουλειάς τους και να   συμπληρωμάτων τους. Σχεδόν σε όλα τα παραδείγματα συμπεριληπτικής χρήσης
 συγκροτήσει […]  των επαγγελματικών που προαναφέρθηκαν υπάρχει συμπεριληπτική συμφωνία
 […] τι μπορεί να μάθει κανείς σε ένα μεταπτυχιακό που δεν εστιάζει σε μία   στη χρήση των συμπληρωμάτων τους, ενώ στις περιορισμένες περιπτώσεις γενι-
 επιστήμη ή μια τέχνη, αλλά γενικά σε ψηφιακές μεθόδους και πρακτικές και   κευτικής χρήσης των αρσενικών τύπων των επαγγελματικών τα συμπληρώματά
 εργαλεία; Το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό ξεκινά από μια παραδοχή: την κοι-  τους βρίσκονται σε συμφωνία μαζί τους στο αρσενικό γένος. Ωστόσο, υπάρχουν
 νή βάση των επιστημών του ανθρώπου και των τεχνών, που είναι η μελέτη   και μεμονωμένες περιπτώσεις όπου δεν παρατηρείται τήρηση της γραμματικής
 του ανθρώπου, του πολιτισμού και της κοινωνίας του και η μεταφορά […]  συμφωνίας μεταξύ επαγγελματικών και προσαρτημάτων/συμπληρωμάτων, με τα
               προσαρτήματα/συμπληρώματα να μην ακολουθούν τη συμπεριληπτική πρακτική
 Στόχος του προγράμματος είναι οι απόφοιτοι να είναι ικανοί….  των ονομάτων που συνοδεύουν.
 Γενικός Διευθυντής
 του αποτελεσματικού ηγέτη
 του Αποτελεσματικού Διαπραγματευτή
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58