Page 5 - Layout 1
P. 5
Φοιτητική Μέριµνα 05
ΜΑΪΟΣ 2021
Πωςστηρίζουµετουςφοιτητέςµαςσεκάθετουςβήµα:
ΗΦοιτητικήµέριµνα
στηνΑνοικτή
Γραφείο Συνηγόρου του
Φοιτητή, Υποτροφίες,
Κέντρο Συµβουλευτικής ΕξΑποστάσεωςΕκπαίδευση
και Ψυχολογικής
Υποστήριξης
ξη της εύρυθµης λειτουργίας του ιδρύµατος. Ασφα- ναντι στο Ίδρυµα µας.
λώς, ο θεσµός αυτός δε µπορεί να έχει αρµοδιότη- ΕπιπλέονηλειτουργίατουΚέντρουΣυµβουλευτικής
φοιτητική µέριµνα (τουλάχιστον στο κοµµάτι τασεθέµαταεξετάσεωνκαιβαθµολογίαςτωνφοιτητών και Ψυχολογικής Υποστήριξης παρέχει πολύτιµη
τηςπουαφοράτιςυποδοµές,τηνκαθηµερι- του ΕΑΠ. αρωγήστουςφοιτητέςµαςπουτοέχουνανάγκη,ενώ
Ηνήπαροχήυπηρεσιώνήτηνσίτιση)µοιάζεινα Σηµαντικόρόλοστηφροντίδατουφοιτητήπαίζειτοσύ- αναπτύσσονταιπρογράµµαταεξατοµικευµένηςυπο-
µηνείναιένααντικείµενο«αιχµής»γιαέναπανεπι- στηµα υποτροφιών του Ιδρύµατος. Οι βασικές κατη- στήριξης ΑµΕΑ.
στηµιακό ίδρυµα, ανοιχτής εξ αποστάσεως εκπαί- γορίεςυποτροφιώνείναιδύο.Οιυποτροφίεςαριστείας Άλλωστεηβάσηπάνωστηνοποίαείναιοργανωµένη
δευσης. Είναι όµως τα δια ζώσης ή ψηφιακά αµφι- καιοιυποτροφίεςπουπροκύπτουναπόοικονοµικάή/και ολόκληρη η λειτουργία του ΕΑΠ, τόσο η ακαδηµα]κή
θέατραεκείναπουκαθορίζουντιςκαθηµερινέςανάγ- κοινωνικά κριτήρια. όσο και η διοικητική είναι απόλυτα φοιτητοκεντρική.
κεςτωνφοιτητώνήφοιτητριώνενόςσύγχρονουπα- Υποτροφίες αριστείας χορηγούνται σε ένα ποσοστό Είναι η σηµαντικότερη απόδειξη για το πόσο το ΕΑΠ
νεπιστηµιακούΙδρύµατος;Ειδικάότανηστήριξητου τωνενεργώνφοιτητώντουΠανεπιστηµίουκαιδίδον- είναιπροσηλωµένοστηνεξυπηρέτησητωναναγκών
παραµένειµιααπότιςπρώτεςπροτεραιότητεςτου; ταιαυτόµατασεόσουςκαλύπτουντιςαπαιτήσεις,χω- τωνφοιτητώντου.Καιβέβαιαόλοιαναγνωρίζουντον
ΑςαφήσουµεταγεγονόταστοΕλληνικόΑνοιχτόΠα- ρίς να χρειάζεται σχετική αίτηση του φοιτητή. Με τις
νεπιστήµιο (ΕΑΠ) να µας ξεναγήσουν. υποτροφίεςοικονοµικώνκαικοινωνικώνκριτηρίωνενι- τεράστιοκοινωνικόρόλοπουέχειτοΊδρυµαστηνελ-
ΣτοΕΑΠπριναπόέναχρόνοπερίπουσυστάθηκετο σχύονται οι οικονοµικά αδύναµοι φοιτητές να σπου- ληνική κοινωνία.
«Γραφείο Συνηγόρου του Φοιτητή». Είναι µια αυτο- δάσουν,αδέλφιαήπρόσωπαµεάλλουτύπουσυγγένεια Κλείνοντας,θαήθελαναεπισηµάνωτοσηµαντικόρόλο
τελήςδοµή,ηοποίαλειτουργείµεσκοπότηδιαµε- α’βαθµού,στουςοποίουςχορηγούνταισηµαντικέςελα- πουέπαιξανοιφοιτητέςκαιοιαπόφοιτοίµαςστιςπρό-
σολάβηση µεταξύ φοιτητών και καθηγητών ή διοι- φρύνσεις στην οικονοµική τους συµµετοχή, αλλά και σφατες επιθεωρήσεις για την πιστοποίηση του Πα-
κητικών υπηρεσιών του ιδρύµατος. ∆ιερευνά υπο- ειδικέςοµάδεςατόµωνπουέχουνανάγκηόπως,µο- νεπιστηµίουκαιτωνΠροπτυχιακώνΠρογραµµάτωντου.
θέσεις,αυτεπαγγέλτωςήύστερααπόαναφοράφοι- νογονε]κέςοικογένειες,διαζευγµένουςγονείς,άτο- Του Στάθη Ευσταθόπουλου, Όλοιοιεπιθεωρητέςήτανεντυπωσιασµένοιαπότον
τητή,καιδιαµεσολαβείστααρµόδιαόργανατουιδρύ- µαµεαναπηρίακλπ.Αξίζειναγίνειιδιαίτερηµνείασε Αντιπροέδρου Ακαδηµαϊκών και ∆ιοικητικών τρόποπουοιάνθρωποιαυτοίµιλούσανγιατοΕΑΠκαι
µατος για την επίλυσή τους. Επιπλέον, είναι αρµό- φυλακισµένουςσυµπολίτεςµαςοιοποίοιχάρηστοΕΑΠ, Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριµνας του ΕΑΠ αναδείκνυαντηνεπίδρασηπουείχανστηζωήτουςκαι
διο για την τήρηση των κανόνων δεοντολογίας στο µπορούν να αξιοποιήσουν το χρόνο φυλάκισης τους στηνκαριέρατουςοισπουδέςτουςστοΕλληνικόΑνοι-
πλαίσιο της ακαδηµα]κής ελευθερίας, την αντιµε- δηµιουργικάµεπανεπιστηµιακέςσπουδέςαπαλλαγ- χτόΠανεπιστήµιο.Τιτεράστιαηθικήικανοποίησηγια
τώπισηφαινοµένωνκακοδιοίκησηςκαιτηδιαφύλα- µένοιπλήρωςαπόκάθεοικονοµικήυποχρέωσηαπέ- όλους εµάς που δουλεύουµε σε αυτό!!
Ε ΕΠ ΠΑ ΑΝ ΝΑ ΑΛ ΛΕ ΕΙ ΙΤ ΤΟ ΟΥ ΥΡ ΡΓ ΓΕ ΕΙ Ι Α ΑΠ ΠΟ Ο Τ ΤΟ ΟΝ Ν Α ΑΠ ΠΡ ΡΙ ΙΛ ΛΙ ΙΟ Ο Τ ΤΟ Ο Κ ΚΕ ΕΣ ΣΥ ΥΨ ΨΥ Υ Τ ΤΟ ΟΥ Υ Ε ΕΑ ΑΠ Π
« «Κ Κα ατ τα αφ φύ ύγ γι ιο ο» » σ στ τή ήρ ρι ιξ ξη ης ς κ κα αι ι ψ ψυ υχ χο ολ λο ογ γι ικ κή ής ς σ συ υµ µβ βο ου υλ λε ευ υτ τι ικ κή ής ς
Η µετάβαση στο Πανεπιστήµιο προσφέρει
πολλάερεθίσµαταγνωσιακήςαναζήτησηςκαι
αδιαµφισβήτητα αλλάζει τη ζωή όσων απο-
φασίσουνναδιανύσουνταµονοπάτιατου…
Ηνέακαθηµερινότητα,ιδίωςγιατουςσπου-
δαστέςτουΕΑΠ,πουείναιάνθρωποιµεπολ- Για την ιστορία
λές υποχρεώσεις, συνεπάγεται ταυτόχρο-
νη προσαρµογή σε καινούργιες συνθήκες,
περιβάλλοντα και προκλήσεις. Το εγχείρηµα ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2012, οπότε και η Κοσµη-
Το ΕΑΠ επενδύει κυρίαρχα στη γνώση, τεία της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστηµών ενέκρινε και εν συνε-
αλλάκαιστηνανθρώπινηπροσέγγισησεόλα χεία εισηγήθηκε στην τότε ∆ιοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ τη διεξαγω-
ταµέλητηςκοινότητας,δίνονταςβαρύτητα γή έρευνας, προκειµένου να εκτιµηθούν οι απόψεις και οι ανάγκες
στηνψυχολογικήστήριξηκαιενδυνάµωσητου των φοιτητών/τριών του για την ενδεχόµενη σύσταση µιας υπηρε-
δυναµικού του. σίας παροχής ψυχολογικής συµβουλευτικής µε στόχο την αντιµετώ-
Ήδη,απότονΑπρίλιοτου2021,άνοιξεκαι πιση προσωπικών ζητηµάτων-προβληµάτων, τα οποία δυσχεραίνουν
πάλιτιςπύλεςτουτοΚέντροΣυµβουλευτι- την οµαλή πορεία των σπουδών τους και την εν γένει λειτουργικότη-
κής&ΨυχολογικήςΥποστήριξης(ΚεΣυΨΥ),
µετάαπόδιακοπήλειτουργίαςτουενόςπε- τά τους στην προσωπική, οικογενειακή, και επαγγελµατική τους
ρίπου έτους, «αγκαλιάζοντας» όλους όσοι ζωή.
χρειάζονται τις υπηρεσίες του. Με βάση τα πολύ ενδιαφέροντα και σηµαντικά αποτελέσµατα της
Σκοπόςτου,όπωςεξηγείοΚωνσταντίνοςΠε- σύντροφο), ψυχοσωµατικά προβλήµατα, βιωµατικήευαισθητοποίησήτουςγύρωαπό έρευνας, η οποία διεξήχθη την άνοιξη του 2013 µε τυχαίο και αντι-
τρογιάννης, Καθηγητής της Σχολής Αν- προβλήµατα διαχείρισης χρόνου, λήψης αυτήν. προσωπευτικό δείγµα 800 περίπου προ- και µεταπτυχιακών φοιτη-
θρωπιστικώνΕπιστηµώνκαιΕπιστηµονικός αποφάσεων,αδυναµίαςσυγκέντρωσης,µει- Τααιτήµαταεξυπηρετούνταιµεαυστηρήσει- τών/φοιτητριών από όλες τις Σχολές του ΕΑΠ, στην 235η (26-8-
ΥπεύθυνοςτουΚεΣυΨΥ,είναινασυµβάλει ωµένηςαπόδοσης,έλλειψηςενδιαφέροντος ράπροτεραιότητας.Ηδιαχείρισηόλωντων 2013) Συνεδρίαση της ∆ιοικούσας Επιτροπής εγκρίθηκε οµόφωνα η
αποτελεσµατικάστηνβελτίωσητηςποιότη- κ.ά.», σηµειώνει ο κ. Πετρογιάννης. πληροφοριώνπουυποβάλλονταιαπότους/τις σύσταση του Κέντρου Συµβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήρι-
ταςζωήςτωναποδεκτώντωνυπηρεσιώντου. Παράλληλα,υπογραµµίζειότιµεταξύτωνστό- ενδιαφερόµενους/νες,µέσωτωνηλεκτρο- ξης.
Μεποιοτρόποάραγε;«ΤοΚεΣυΨΥέχειως χωντουΚεΣυΨΥείναινασυµβάλειστοντο- νικών υπηρεσιών, διέπονται από τους κα- Κατά την πρώτη φάση (Απρίλιος του 2014-Οκτώβριος 2020) το Κε-
«αποστολή»ναπαρέχειδωρεάνυπηρεσίες µέατηςπληροφόρησηςσεθέµαταψυχικής νόνες εµπιστευτικότητας, τις αρχές δεον- ΣυΨΥ λειτουργούσε µε ιδίους πόρους του ΕΑΠ. Από τον Απρίλιο του
ενηµέρωσης, στήριξης και ψυχολογικής υγείαςκαισυµβουλευτικής,ναεπικουρείτο τολογίας και πρακτικής για την ψυχολογική 2021 µετά από συντονισµένες προσπάθειες του Κέντρου και την
συµβουλευτικήςσε όλα τα µέλη της κοινό- έργοτουΕΑΠκαιναυποστηρίζειτιςσπου- συµβουλευτική. υποστήριξη της ∆ιοικούσας Επιτροπής και του ΕΛΚΕ του ΕΑΠ, προ-
τηταςτουΕΑΠ(φοιτητές/ριες,διοικητικόκαι δέςφοιτητών/τριώνµεαναπηρία,ναδιενεργεί Το ΚεΣυΨΥ λειτουργεί µε δύο συµβού- κειµένου να εξασφαλιστούν οι απαιτούµενοι οικονοµικοί πόροι, επα-
ακαδηµα]κόπροσωπικό)πουαντιµετωπίζουν µελέτες γύρω από ποικίλα θέµατα που λους,αδειούχουςψυχολόγους-ψυχοθερα- ναλειτουργεί στο πλαίσιο του έργου «Υποστήριξη παρεµβάσεων κοι-
περιστασιακές δυσκολίες σε αναπτυξιακά, αφορούνσεδιάφορεςεκφάνσειςτηςζωής πεύτριες:στιςεγκαταστάσειςτουΕΑΠστην νωνικής µέριµνας φοιτητών του ΕΑΠ», το οποίο υποστηρίζεται µέσω
προσωπικά και εκπαιδευτικά ζητήµατα, τωνµελώντηςπανεπιστηµιακήςκοινότητας, ΠάτρακαιστοΠαράρτηµατουΕΑΠστηνΑθή- του Επιχειρησιακού Προγράµµατος ΕΣΠΑ 2014-2020 "Ανάπτυξη Αν-
όπως εκδηλώσεις άγχους και στρες, προ- καθώς και επιµορφωτικές ηµερίδες και να. Εξερευνήστε την ιστοσελίδα του θρωπίνου ∆υναµικού, Εκπαίδευση & ∆ιά Βίου Μάθηση" και συγχρη-
βλήµατααποµόνωσης,δυσκολίεςπροσαρ- βιωµατικάεργαστήρια,µεθεµατολογίαπου (https://kesypsy. eap.gr, mail: kesyp-
µογήςστιςσυνθήκεςσπουδών,προβλήµα- αφορά σε όψεις της ακαδηµα]κής, προσω- sy.info@eap.gr) για να λάβετε άλλες εν- µατοδοτείται από την Ευρωπα]κή Ένωση (Ευρωπα]κό Κοινωνικό Τα-
τα ή δυσκολίες στις σχέσεις (π.χ. µε φί- πικής,εργασιακήςκαικοινωνικήςζωήςτων διαφέρουσες πληροφορίες και χρήσιµους µείο) και το Ελληνικό ∆ηµόσιο.
λους/ες, συµφοιτητές/τριες, οικογένεια, αποδεκτών της υπηρεσίας και µε στόχο τη συνδέσµους για θέµατα ψυχικής υγείας.

