Page 9 - Layout 1
P. 9

Συνέντευξη                 09


                              ΜΑΪΟΣ 2021































































          πο ώστε, προGόντος του χρόνου, να επιτρέψουν το τα-  λόγο δίνουµε έµφαση στη τουριστική εκπαίδευση και  Ερ. : Τι θα συµβουλεύατε όλους εκείνους που  Η προσφορά του
          ξίδι χωρίς καραντίνα κατά την επιστροφή, ενώ πα-  την µετεκπαίδευση µε συγκεκριµένες ενέργειες: ανα-  αυτή την περίοδο σπουδάζουν ή, κατ' επιλογήν,  ΕΑΠ είναι πολύτιµη
          ράλληλα λαµβάνουµε κάθε µέριµνα ώστε η χώρα µας  βάθµιση των σχολών µας µε σχεδιασµό βελτιωµένου,  επενδύουν στη µόρφωση και εµπλουτίζουν τις
          θα αποτελέσει το παράδειγµα για το πώς µία χώρα  συνολικού νοµοθετικού πλαισίου, αλλά και δυναµική  γνώσεις τους και τις δεξιότητές τους, µέσω των  και καθοριστική,
          µπορεί να ανοίξει µε ασφάλεια για το τουρισµό, χω-  προώθηση της επανακατάρτισης και αναβάθµισης δε-  προγραµµάτων του ΕΑΠ, ώστε να ενταχθούν ή να  καθώς συµβάλλει
          ρίς καραντίνα.                            ξιοτήτων (reskilling και upskilling) για 20.000 εργα-  ενισχύσουν την ελληνική τουριστική βιοµηχανία;
                                                    ζόµενους στον τουρισµό και ανέργους, που σχεδιά-  Θα ήθελα να πω σε όλους όσοι σπουδάζουν είτε στο  στην εκπαίδευση
          Ερ.: Η παροχή τουριστικής εκπαίδευσης, αναµφι-  ζουµε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαµψης                                 των νέων που
          σβήτητα, αποτελεί κοµβικό παράγοντα προς την  και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0».      ΕΑΠ είτε σε όποια άλλη εκπαιδευτική δοµή τουριστικής  επιθυµούν να
          ανάπτυξη της τουριστικής βιοµηχανίας στη χώρα                                       εκπαίδευσης, όχι τόσο ως «συµβουλή», αλλά ως πρό-
          µας, µε το ΕΑΠ να µην έχει σταµατήσει -και εν  Ερ.: Με δεδοµένη την ποικιλοµορφία των τουρι-  ταση και ειλικρινή παρότρυνση, ότι αξίζει να συνεχί-  δραστηριοποιηθούν
          µέσω πανδηµίας- να την προσφέρει σε προπτυ-  στικών προ*όντων που προσφέρονται παγκο-  σουν και να επιµείνουν στον δρόµο που επέλεξαν. Η  στον τουριστικό
          χιακό και µεταπτυχιακό επίπεδο...         σµίως, και στον συνεχή εµπλουτισµό τους, πι-  κατάκτηση της γνώσης είναι µία πορεία µακρά, συ-
                                                    στεύετε ότι πρέπει να ενισχυθεί η τουριστική εκ-  νεχής και ενίοτε ιδιαίτερα κοπιώδης, πόσο µάλλον στις  κλάδο
          Πράγµατι, η προσφορά του ΕΑΠ είναι πολύτιµη και κα-                                 περιπτώσεις –και είναι πολλές αυτές στον κλάδο- που
          θοριστική, καθώς συµβάλλει και αυτό µαζί µε τις υπό-  παίδευση και προς ποια κατεύθυνση;  κάποιος σπουδάζει και εργάζεται ταυτόχρονα. Όµως
          λοιπες εκπαιδευτικές δοµές της χώρας στην εκπαί-  Είναι σύνηθες να προσεγγίζεται ο Τουρισµός υπό το  είναι η µόνη οδός που οδηγεί στην δηµιουργία και στο
          δευση των νέων που επιθυµούν να δραστηριοποιηθούν  πρίσµα του βασικού –και διεθνώς αναγνωρίσιµου ει-  αποτέλεσµα, σε κάθε τοµέα. Ειδικά στο ολοένα και
          στον τουριστικό κλάδο, αλλά και όσων ήδη δραστη-  δικά στην περίπτωση της χώρας µας- µοντέλου του  πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον του τουρισµού και της
          ριοποιούνται, δηλαδή των ανθρώπων στους οποίους  «ήλιου και της θάλασσας». Όµως, για µας, απαραί-  φιλοξενίας, η κυρίαρχη τάση είναι η εξειδίκευση και
          στηρίζεται τόσο το παρόν όσο και το µέλλον του ελ-  τητη είναι η ενίσχυση πρωτοβουλιών και προς άλλες  εµβάθυνση στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Ο τα-
          ληνικού τουρισµού. Τους ανθρώπους που εργάζον-  κατευθύνσεις, και ιδιαίτερα προς την ανάπτυξη των  ξιδιώτης ειδικά στη µετά Covid εποχή αναζητά εµ-
          ται ή σκοπεύουν να εργαστούν στον τουριστικό κλά-  ειδικών µορφών τουρισµού, την επιµήκυνση της του-  πειρίες µοναδικές, πέρα από τα συνηθισµένα. Αναζη-
          δο και, µέσα σε ένα περιβάλλον έντονου διεθνούς αν-  ριστικής περιόδου στην Ελλάδα, τη διεύρυνση της επο-  τά ψυχική ανάταση, ως αντίδοτο στη δοκιµασία που όλοι
          ταγωνισµού, δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να  χικότητας, την ανάδειξη και τον συνδυασµό πολλών,  περάσαµε. Αλλά και πέραν της υγειονοµικής κρίσης,
          µεταφερθεί και διαδοθεί παγκοσµίως η µοναδικότη-  ποιοτικών και διαφοροποιηµένων τουριστικών επι-  οι διεθνείς τάσεις είναι σαφείς και προHπάρχουσες αυ-
          τα της ελληνικής τουριστικής εµπειρίας, κάτι που συν  λογών σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.  τής. Η τεχνολογία και ειδικά η τεχνητή νοηµοσύνη αλ-
          τω χρόνω λειτουργεί πολλαπλασιαστικά. Όπως καλά  Γι αυτό και επιλέξαµε στο πλαίσιο του Εθνικού Σχε-  λάζουν ολόκληρο τον κόσµο γύρω µας εισάγοντας τε-
          γνωρίζετε, θεµέλιο της ανάπτυξης -και ειδικότερα της  δίου Ανάκαµψης να διατυπώσουµε προτάσεις και για  ράστιες δυνατότητες αλλά και νέες προκλήσεις. Η προ-
          ανάπτυξης του τουριστικού κλάδου- παραµένει η διαρ-  την κατά προτεραιότητα επένδυση στην ανάπτυξη υπο-  ετοιµασία για ένα βιώσιµο τουριστικό προιόν είναι επί-
          κής εκπαίδευση σε όλες τις µορφές και τα επίπεδα.  δοµών και στη στοχευµένη ανάδειξη µορφών τουρι-  σης αυτονόητη προυπόθεση των δράσεων µε το
          Και η αναβάθµιση της ποιότητας του παρεχόµενου του-  σµού όπως ο γαστρονοµικός–αγροτουρισµός, ο ορει-  βλέµµα στο µέλλον. Ο µόνος τρόπος για να προετοι-
          ριστικού προGόντος µπορεί να επέλθει µόνο µε τον εµ-  νός, ο αναρριχητικός, ο καταδυτικός, ο ευεξίας. Και  µάσουµε τους ανθρώπους της ελληνικής φιλοξενίας
          πλουτισµό των δεξιοτήτων και την ανάπτυξη νέων, µε  έχει σηµασία ότι και µέσω του ΕΑΠ, δίνεται η δυνα-  του αύριο για την επιτυχή αντιµετώπιση αυτών των προ-
          απώτερο στόχο την παροχή συνεχώς καλύτερης ποι-  τότητα εκπαίδευσης για τον εµπλουτισµό των προ-  κλήσεων και την αξιοποίηση των νέων ευκαιριών, εί-
          ότητας υπηρεσιών. Άλλωστε, ο παράγοντας της  σόντων και των δεξιοτήτων όλων όσοι απασχολούν-  ναι να τους παρέχουµε τα απαραίτητα εφόδια. Και τα
          ποιότητας επηρεάζει καταλυτικά την επιλογή του τε-  ται στον τουριστικό κλάδο, ανεξάρτητα από το σε ποιο  εφόδια αυτά είναι πέραν από τις γνώσεις και τις δε-
          λικού ταξιδιωτικού προορισµού. Εποµένως, και το ΕΑΠ,  σηµείο της χώρας βρίσκονται και δραστηριοποιούν-  ξιότητες, η εµπέδωση εννοιών όπως η διαρκής αυτο-
          µαζί µε τις εκπαιδευτικές µονάδες του Υπουργείου  ται. Η δυνατότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,  βελτίωση, η δια βίου µάθηση, το να «µαθαίνουµε πώς
          Τουρισµού, µέσω της εκπαίδευσης που παρέχεται και  που σε επίπεδο εκπαιδευτικών δοµών της χώρας συ-  να µαθαίνουµε» ως κοµµάτι της ζωής µας. Ένας νέος
          των συνεργειών που αναπτύσσονται, µπορούν να δη-  νολικά αναπτύχθηκε εν µέσω κρίσης, αποτελεί µια  κόσµος ανοίγεται µπροστά µας, και η τουριστική εκ-
          µιουργήσουν την απαραίτητη βάση για την ανάδυση  υπερπολύτιµη παρακαταθήκη στην κατεύθυνση του ψη-  παίδευση έχει ρόλο κοµβικό και αναντικατάστατο στο
          ενός ακόµη καλύτερου -και ακόµη πιο προσαρµο-  φιακού µετασχηµατισµού της Ελλάδας, και της πορείας  να διεκδικήσουµε, και στο πεδίο του τουρισµού, την
          σµένου στις ανάγκες του µέλλοντος- ελληνικού  της χώρας τις επόµενες δεκαετίες. Και σε ότι αφο-  θέση που ως χώρα αξίζουµε, η οποία αποτελεί αναγκαία
          τουρισµού.                                ρά ειδικά την τουριστική εκπαίδευση, ένα ανεκτίµη-  συνθήκη διασφάλισης ευηµερίας για την Ελλάδα του
          Αποτελεί σταθερή πεποίθηση µας ότι η εκπαίδευση  το εργαλείο, που οφείλουµε και έχουµε σκοπό να αξιο-  21ου αιώνα. Πρόκειται για έναν εθνικό στόχο, και γι αυτό
          είναι το κλειδί που µπορεί να ξεκλειδώσει τις τερά-  ποιήσουµε και στο µέλλον, επικουρικά µε την δια ζώ-  η µέριµνα και η έµπρακτη στήριξη για την αναβάθµιση
          στιες δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης και εξέλι-  σης διδασκαλία, στην νέα κανονικότητα της µετά Co-  της ελληνικής τουριστικής εκπαίδευσης αποτελεί κο-
          ξης της ελληνικής τουριστικής αγοράς. Γι αυτό τον  vid εποχής.                      ρυφαία προτεραιότητα µας.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14