Page 7 - Layout 1
P. 7
Οι ανθρωπιστικές επιστήµες στο ΕΑΠ 07
ΜΑΪΟΣ 2021
Μ Με ε µ µί ία α µ µα ατ τι ιά ά τ τα α π πρ ρο οπ πτ τυ υχ χι ια ακ κά ά π πρ ρο ογ γρ ρά άµ µµ µα ατ τα α… …
Παρέχοντας ευελιξία στο σύγχρονο ακαδηµαWκό περιβάλλον και δίνοντας την δυνατότητα προσέγγισης ενός ευρύτερου πεδίου σπου- Νικολία Λάτση
δών, τα προπτυχιακά προγράµµατα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστηµών έχουν «κερδίσει» το στοίχηµα των εκπαιδευτικών αναγκών
που καλύπτουν. Ας ρίξουµε όµως µία µατιά σε αυτά τα προγράµµατα: Π Πρ ρο οσ σω ωπ πι ικ κή ή
κ κα αι ι ε επ πα αγ γγ γε ελ λµ µα ατ τι ικ κή ή ε εξ ξέ έλ λι ιξ ξη η
«Η απόφαση να ξεκινήσεις ένα µεταπτυχιακό
πρόγραµµα είναι ιδιαίτερα σηµαντική, όπως και
τα κριτήρια που θέτεις για την τελική επι-
λογή του. Αυτό που προέχει είναι
να βρεις το κατάλληλο πρό-
γραµµα που θα σε αντιπρο-
σωπεύει και θα είσαι σίγου-
ρος ότι θα αντλήσεις απ’
αυτό όσα περισσότερα
πράγµατα χρειάζεσαι για
Ελληνικός Πολιτισµός Ευρωπα κός Πολιτισµός Ισπανική Γλώσσα την προσωπική, αλλά και
Ένα από τα εµβληµατικά προγράµµατα της Για πρώτη φορά ένα Ελληνικό Πανεπιστήµιο συγ- και Πολιτισµός επαγγελµατική σου εξέλιξη.
Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστηµών και του κρότησε και πρόσφερε ήδη από την αρχή της νέας Το Προπτυχιακό Πρόγραµµα Έτσι αποφάσισα να εγγραφώ
ΕΑΠ γενικότερα. ∆οµηµένο στις αρχές της χιλιετίας, ολοκληρωµένες προπτυχιακές Ευρω- «ΙΣΠ-Ισπανική Γλώσσα και Πο- στο Μεταπτυχιακό Πρόγραµµα
Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης παWκές σπουδές µε έµφαση σε θέµατα Πολιτισµού λιτισµός» του ΕΑΠ καταρτίζει “Επιστήµες της Αγωγής, Ειδική
αποτελεί στα πάνω από 20 χρόνια λει- υπό την ευρεία επιστηµονική έννοια του όρου. Στο στα ελληνικά και στα ισπανικά µε Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόµων µε Προβλήµατα
τουργίας του ένα προπτυχιακό πρόγραµµα Πρόγραµµα αναλύονται σηµαντικές πτυχές της αν- Θεµατικές Ενότητες όπως: Πο- Προφορικού και Γραπτού Λόγου” και το ταξίδι
που στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα θρώπινης δράσης και ζωής σε ολόκληρο το γεω- λιτισµοί και Ιστορία της Ισπανίας, ξεκίνησε. Μπορεί η παρακολούθηση του προ-
στους ενήλικες φοιτητές του να γνωρίζουν γραφικό χώρο της Ευρώπης –όπως π.χ. η δηµο- Πολιτισµοί και Ιστορία της Λατι- γράµµατος να µην ήταν εύκολη, κυρίως λόγω
τις πλούσιες πτυχές του Ελληνικού Πολιτι- γραφία, το κλίµα, η γεωγραφία, η κοινωνική οργά- νικής Αµερικής, Ισπανική Λο- του περιορισµένου χρόνου που είχα στην διά-
σµού στην ιστορική τους διαδροµή. Tο Πρό- νωση, οι θεσµοί, η αξιοποίηση των φυσικών πόρων, γοτεχνία και Λογοτεχνίες της θεσή µου, όµως το αποτέλεσµα ήταν… κερδο-
γραµµα συνδυάζει τη µελέτη της ιστορίας ως η οικονοµία, αλλά και τα προWόντα της ανθρώπινης Ισπανόφωνης Αµερικής. Είναι φόρο. Όχι µε την κυριολεκτική σηµασία της λέ-
υπόβαθρο,τη µελέτη της πνευµατικής δη- δράσης όπως η φιλοσοφία, η επιστήµη, η τέχνη, η ένα πρόγραµµα µε δυναµική και ξης, αλλά µε την ευρύτερη έννοια. Παρά το χρό-
µιουργίας (λογοτεχνία, φιλοσοφία, επιστή- πολιτική η οικονοµία, η δοµή των κοινωνιών κ.ά. ενθουσιασµό καθώς προσφέρει νο που χρειάστηκε να διαθέσω σε προσωπικό
µες), των τεχνών (εικαστικές τέχνες, πο- Κεντρικοί στόχοι του προγράµµατος είναι α) ο εµ- ∆ιδακτική Επάρκεια στην Ισπα- αλλά και επαγγελµατικό επίπεδο τα οφέλη αυ-
λεοδοµία, θέατρο, χορός, µουσική, κινηµα- πλουτισµός των γνώσεων και των δεξιοτήτων νική (ΠΕ40), Υποτροφίες Era- τής της εµπειρίας θα µε ακολουθούν σε ολό-
τογράφος, κ.ά.) και των φοιτητών του Προγράµµατος, β) η ανάπτυξη smus σε συνεργασία µε Ισπα- κληρη την επαγγελµατική αλλά και προσωπική
τη µελέτη της κοινωνικής ζωής (πολιτική ορ- της κριτικής ικανότητάς τους, γ) η δυνατότητα να νικά και Ισπανόφωνα Πανεπι- µου πορεία. Το συγκεκριµένο µεταπτυχιακό
γάνωση, δηµόσιος και ιδιωτικός βίος, το δια- κατανοούν τη σηµερινή ευρωπαWκή πραγµατικότητα στήµια ενώ διοργανώνει µαζί πρόγραµµα ενώ εξ αρχής αποτέλεσε περισσό-
σπορικό φαινόµενο, υποδοχή και ένταξη του την οποία οι ίδιοι βιώνουν ως πολίτες της Ελλάδας τους πολιτιστικές εκδηλώσεις, τερο µία επιλογή για προσωπική εξέλιξη, σαφέ-
παρελθόντος στη σηµερινή ελληνική πραγ- και της Ευρώπης, δ) η δυνατότητα να αντιλαµβά- προβολές, συναυλίες, επιστη- στατα επέφερε και επαγγελµατική εξέλιξη.
µατικότητα), ενώ ενθαρρύνει τη συνεξέτα- νονται τη σηµασία υπερεθνικών διαδικασιών. Άλ- Μέσα από το πρόγραµµα διδαχθήκαµε πέρα από
ση των πολιτιστικών φαινοµένων που εκ- λος στόχος είναι η ε) παρουσίαση της διαδικασίας µονικές συναντήσεις. τις µεθόδους και τις τεχνικές συγγραφής επι-
δηλώθηκαν και εκδηλώνονται στον ελληνι- σχηµατισµού της πολυ-πρισµατικής εικόνας του Ευ- στηµονικών εργασιών, το νόηµα της ειδικής δια-
κό χώρο µε το ευρύτερο ευρωπαWκό και παγ- ρωπαWκού φαινοµένου και πολιτισµού που καθορίζει παιδαγώγησης. Οι γνώσεις που προσφέρει το
κόσµιο πλαίσιο αναφοράς. Στο πρόγραµµα και τη σηµερινή φυσιογνωµία της Ευρώπης. µεταπτυχιακό πρόγραµµα στους φοιτητές, τους
φοιτούν πάνω από 3.000 φοιτητές. Στο πρόγραµµα φοιτούν πάνω από 2.300 φοιτητές. οπλίζουν µε εφόδια ώστε να µπορούν να αντα-
πεξέλθουν στις εκπαιδευτικές απαιτήσεις όλων
των παιδιών. Ολοκληρώνοντας θα ήθελα να
προσθέσω ότι µε την ολοκλήρωση του προγράµ-
Μεταπτυχιακά που ξεχωρίζουν… µατος νιώθω πιο έτοιµη να αντιµετωπίσω τις εκ-
παιδευτικές δυσκολίες των µαθητών µου, ενώ οι
Ενδεικτικό της δυναµικής της Σχολής είναι ότι την τελευταία 5ετία ιδρύθηκαν πέντε νέα Μεταπτυχιακά προγράµµατα. επαγγελµατικοί µου ορίζοντες διευρύνθηκαν.
Ως εκπαιδευτικός είµαι πλέον σίγουρη ότι το
*Το Πρόγραµµα «Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανάστες» είναι αγγλόγλωσσο.
Αξίζει να γνωρίζετε πως: συγκεκριµένο µεταπτυχιακό πρόγραµµα µε βοή-
*Το Πρόγραµµα «Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήµατα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και µάθησης» αξιοποιεί την µο-
θησε να ορίσω τον εαυτό µου σαν επαγγελµα-
ναδική παράδοση και τεχνογνωσία του ΕΑΠ στην Ανοικτή και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση.
*Στο Πρόγραµµα «Ορθόδοξη Χριστιανική Θεολογία και Θρησκευτικός Πλουραλισµός» προσεγγίζονται θέµατα που αφο-
τία, να συνδυάσω και να προσθέσω νέες γνώ-
ρούν την ιστορική πορεία και εξέλιξη των µορφών της Ορθόδοξης Χριστιανικής θεολογικής σκέψης και δράσης στα πλαί-
επαγγελµατικές ευκαιρίες».
Στα επόµενα τεύχη του Open 2U θα γίνουν ξεχωριστά αφιερώµατα στα παλαιότερα µεταπτυχιακά της Σχολής.
σια των πολυπολιτισµικών και πολυθρησκευτικών κοινωνιών. σεις γνώση και τελικά να έχω περισσότερες
Αναστασία Μπεζεριάνου
« «Ν Νέ έε ες ς ε εµ µπ πε ει ιρ ρί ίε ες ς κ κα αι ι γ γν νώ ώσ σε ει ις ς» »
Φιλόδοξες και πρωτοποριακές συνεργασίες Παρακολουθώντας το πρόγραµµα «Γλωσσική
Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και
Μετανάστες (LRM), η Καθηγή-
τρια Αγγλικών και ιδιοκτήτρια
Η διαδροµή της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών έχει αναγνωριστεί πανελλαδικά. Έτσι έχει αναπτύξει φιλόδοξες και πρω- Κέντρου Ξένων Γλωσσών,
τοποριακές συνεργασίες µε άλλα πανεπιστηµιακά ιδρύµατα. Συγκεκριµένα, σε συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο Θεσσα- Αναστασία Μπεζεριάνου
λίας προσφέρει το Πρόγραµµα «Επιστήµες της Αγωγής - Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Ατόµων µε Προβλήµατα Προφο- µιλά για την δική της εµ-
ρικού και Γραπτού λόγου», το οποίο είναι το µεγαλύτερο (σε αριθµό φοιτητών) πρόγραµµα µεταπτυχιακών σπουδών στην πειρία. «Το συγκεκριµένο
χώρα, στον χώρο της εκπαίδευσης, ενώ σε συνεργασία µε το Πανεπιστήµιο ∆υτικής Μακεδονίας προσφέρει το Πρόγραµµα πρόγραµµα είναι µια µονα-
«∆ηµιουργική Γραφή». Επίσης, να σηµειωθεί ότι Πρόγραµµα «Εκπαίδευση Ενηλίκων» Ενηλίκων ήταν το πρώτο στο είδος δική εµπειρία για κάθε εκ-
του και παραµένει το µοναδικό απόλυτα εξειδικευµένο πρόγραµµα για την εκπαίδευση ενηλίκων σε όλη την Ελλάδα, όπως παιδευτικό και κυρίως για
και το Πρόγραµµα «Επιστήµες της Αγωγής» ήδη έχει συµπληρώσει περισσότερα όσους ασχολούνται µε την δια-
από 15 χρόνια παρουσίας. πολιτισµική εκπαίδευση. Σαν καθη-
γήτρια αγγλικών και ιδιοκτήτρια Κέντρου Ξένων
Γλωσσών έρχοµαι καθηµερινά σε επαφή µε µα-
θητές από διαφορετικές χώρες και πολιτισµικά
υπόβαθρα. Το συγκεκριµένο πρόγραµµα σου
Επενδύει στην εξωστρέφεια προσφέρει εµπειρίες και γνώσεις για να αντιµε-
τωπίζεις κάθε ξεχωριστή κατάσταση που αν και
φαίνεται απλή, µπορεί να δηµιουργήσει πρόβληµα
στην τάξη προκαλώντας εµπόδια σε ορισµένους
Η Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών επενδύει στην εξωστρέφεια.Συγκεκριµένα, οργανώνει τακτικά κάθε δύο χρόνια το «Πα- µαθητές. Παράλληλα, διαπίστωσα πως το πρό-
νελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση» µε διεθνείς συµµετοχές και περίπου 5.000 Συνέ-
δρους. γραµµα είναι αρκετά ευέλικτο, συνεπώς δίνει την
Οργανώνει κάθε έτος ειδικό πρόγραµµα επιµόρφωσης για τα µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. δυνατότητα στους ενήλικες µε επιβαρυµένο πρό-
γραµµα να το παρακολουθήσουν, αφού είναι εξ
Οι συνεργαζόµενοι φορείς «Επιστηµονική Ένωση Εκπαίδευσης Ενηλίκων» και το Ελληνικό ∆ίκτυο Ανοικτής και εξ Απο-
στάσεως Εκπαίδευσης εκδίδουν επιστηµονικά περιοδικά. αποστάσεως. Αυτό όµως που ξεχωρίζει και σε
απαλλάσσει από πρόσθετες έννοιες είναι η άρτια
Παράλληλα, στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης των προσφερόµενων προγραµµάτων σπουδών που µεταβάλλονται διαρ-
κώς τα µέλη ∆ΕΠ της Σχολής συµµετέχουν τακτικά σε διεθνή συνέδρια, ηµερίδες ενώ καλούνται για διαλέξεις οργάνωση και µεθοδικότητα, ενώ οι Καθηγητές
και συνεργασίες από Πανεπιστήµια του εξωτερικού. είναι πάντα πρόθυµοι και διαθέσιµοι να µας λύ-
σουν κάθε απορία. Ελπίζω στο µέλλον η απόκτη-
ση του πτυχίου να µου ανοίξει νέους επαγγελµα-
τικούς ορίζοντες τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο
εξωτερικό, αφού το θέµα της διαπολιτισµικής εκ-
παίδευσης είναι πιο επίκαιρο από ποτέ».

