Page 17 - Open2U - October - 2021
P. 17

Θέµατα            17


                              ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021





          ΑπότηΣχολήΑνθρωπιστικώνΕπιστηµώντουΕΑΠ,26-28Νοεµβρίου
          1 11 1o o   Σ Συ υν νέ έδ δρ ρι ιο ο   γ γι ια α   τ τη ην ν   Α Αν νο οι ικ κτ τή ή   κ κα αι ι   ε εξ ξ   Α Απ πο οσ στ τά άσ σε εω ως ς   Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση η


          Η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστηµών του Ελλη-  διδάκτορες, διδάκτορες και άλλους). Μεταξύ των  τικές ενότητες του Συνεδρίου είναι:  Αγωγή
          νικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου σε συνεργασία µε  οµιλητών του Συνεδρίου θα είναι ο ∆ρ. Tony Ba-   Θεωρητικές προσεγγίσεις και αναστοχασµός    Εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην επαγγελ-
          το Ελληνικό ∆ίκτυο Ανοικτής και εξ Αποστάσε-  tes, ο οποίος έχει γράψει έντεκα βιβλία για την  στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση  µατική κατάρτιση και στη δια βίου µάθηση
          ως Εκπαίδευσης, διοργανώνουν το 11ο Συνέδριο  διαδικτυακή µάθηση και την εξ αποστάσεως εκ-    Στρατηγικές και πολιτικές στην εκπαίδευση    Εµπειρίες και Πρακτικές επιµόρφωσης εκ-
          για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση,  παίδευση, παρέχοντας παράλληλα, συµβου-  την περίοδο της πανδηµίας  παιδευτικών
          από τις 26 έως τις 28 Νοεµβρίου µε θέµα το εξαι-  λευτικές υπηρεσίες µε εξειδίκευση στην εκ-    ∆ιεθνείς εµπειρίες και εφαρµογές της εξ    Υποστήριξη εκπαιδευτικών, µαθητών και γο-
          ρετικά ενδιαφέρον και επίκαιρο θέµα «Η Ανοι-  παίδευση στον προγραµµατισµό και τη δια-  αποστάσεως εκπαίδευσης την περίοδο της παν-  νέων την περίοδο της πανδηµίας
          κτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση την εποχή  χείριση της διαδικτυακής µάθησης και της εξ  δηµίας στην πρωτοβάθµια, δευτεροβάθµια και    Εκπαιδευτικό υλικό για την εξ αποστάσεως
          της Πανδηµίας: Εµπειρίες, Προκλήσεις και Προ-  αποστάσεως εκπαίδευσης. Ο ∆ρ Τony Bates  τριτοβάθµια εκπαίδευση  εκπαίδευση
          οπτικές». Το Συνέδριο θα διεξαχθεί ψηφιακά και  συνεργάζεται µε περισσότερους από 40 ορ-    ∆ιδακτική  γνωστικών  αντικειµένων  στο   Ασφάλεια και Πνευµατικά ∆ικαιώµατα στο ∆ια-
          θα είναι ανοικτό σε όσους ενδιαφέρονται (κα-  γανισµούς σε 25 χώρες και είναι επιστηµονι-  πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  δίκτυο
          θηγητές, εκπαιδευτικούς, φοιτητές, υποψήφιους  κός συνεργάτης της Contact North. Οι θεµα-    Εξ  αποστάσεως  εκπαίδευση  και  Ειδική    Η εκπαίδευση µετά την πανδηµία.



          «Πυρήνες» έρευνας








          Νέα δυναµική αποκτά η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστηµών του ΕΑΠ µετά την ίδρυση τεσσάρων εργαστηρίων





                  ώς αποτυπώνεται και πως διασφαλίζε-
                  ται η ποιότητα και αποτελεσµατικότητα
              Πτων εκπαιδευτικών συστηµάτων; Ποιο   ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
              είναι το προφίλ των φοιτητών του Ελληνικού  Με σκοπό την ανάπτυξη υψηλού επιπέδου ερευνητικών, αναπτυξιακών, εκπαιδευτικών και ενηµερωτι-
              Ανοικτού Πανεπιστηµίου; Ποιο είναι το ευ-  κών δράσεων καθώς και συνεργασιών - δικτύωσης σε θέµατα που αφορούν την έρευνα και την ανάπτυξη
              ρύτερο ακαδηµαBκό όφελος του Ιδρύµατος;  στην εκπαίδευση και στην ψυχολογία το συγκεκριµένο εργαστήριο, προσβλέπει κυρίαρχα, στην αποτύ-
              Ποιος είναι ο ρόλος της ∆ιοίκησης και Ηγε-  πωση, διασφάλιση και βελτίωση της ποιότητας και της αποτελεσµατικότητας των εκπαιδευτικών συστηµάτων
              σίας των Εκπαιδευτικών Μονάδων; Καίρια  όλων των τύπων και των βαθµίδων εκπαίδευσης, στην ακαδηµαPκή ανάγνωση και γραφή καθώς και στη
              ερωτήµατα  στα  οποία  θα  επιχειρήσουν  να  µελέτη ζητηµάτων και καταστάσεων που αφορούν/συνδέονται µε την ανάπτυξη του ανθρώπου.
              «απαντήσουν» µέσω της έρευνας, τα τέσσε-  Επιπλέον, στόχος του Εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου που προ-
              ρα νέα εργαστήρια της Σχολής Ανθρωπιστι-  σφέρεται στο ΕΑΠ στα πεδία της µεθοδολογίας εκπαιδευτικής έρευνας και των εφαρµογών της, του επι-
              κών Επιστηµών (ΦΕΚ 2291/1-6-2021) που δί-  στηµονικού γραµµατισµού, της άµβλυνσης κοινωνικών ανισοτήτων (µε έµφαση τις έµφυλες ανισότητες)
              νουν στην Σχολή, νέα δυναµική στον ερευ-  στην εκπαίδευση, της ακαδηµαPκής γραφής και ανάγνωσης (παραγωγή γραπτών εργασιών και διπλω-
              νητικό τοµέα στο πεδίο των ανθρωπιστικών  µατικών εργασιών), της ψυχολογικής ανάπτυξης, της µάθησης και της εκπαίδευσης παιδιών, εφήβων,
              επιστηµών στη χώρα.                   και ενηλίκων. ∆ιευθύντρια του Εργαστηρίου είναι η Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Έρευνας Βασιλεία Χα-
                                                    τζηνικήτα.


                                      ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ
                                      Το Εργαστήριο Βιογραφικής Μάθησης και Μετασχηµατιστικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων σκο-
                                      πεύει στη διεξαγωγή διεπιστηµονικής ποιοτικής έρευνας σε τοµείς που αφορούν στη διερ-
                                      γασία της µάθησης κατά την ενηλικιότητα, όπως και τον σχεδιασµό, την υλοποίηση και την
                                      αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραµµάτων και δραστηριοτήτων αναφορικά µε κάθε είδους
                                      τυπικής, µη-τυπικής ή άτυπης µαθησιακής δράσης.
                                      Η ίδια η βιογραφία του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου έχει επηρεαστεί από τις κοινωνικές
                                      και τις οικονοµικές εξελίξεις, τον πληθωρισµό των ακαδηµαPκών προσόντων, την δηµοσιονοµική
                                      λιτότητα και την συρρίκνωση του κράτους πρόνοιας µε αποτέλεσµα την προσέλκυση ενός
                                      ευρέος φάσµατος τύπων φοιτητριών και φοιτητών οι οποίοι εγγράφονται χωρίς εξετάσεις
                                      στα προπτυχιακά και τα µεταπτυχιακά του προγράµµατα. Σε αυτό το πλαίσιο το εργαστή-
                                      ριο επιχειρεί να σκιαγραφήσει το προφίλ των φοιτητριών και των φοιτητών του ιδρύµατος
                                      καθώς και εκείνο των δυνάµει πτυχιούχων του.
                                      ∆ιευθυντής του Εργαστηρίου είναι ο Επίκουρος Καθηγητής Ζαχαρίας Παληός.


                        ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
                        Προσεγγίζοντας µε σύγχρονο τρόπο θέµατα που αφορούν τις σχέσεις επιστήµης και κοινωνίας,
                        το Εργαστήριο Επικοινωνίας της Επιστήµης, της Τεχνολογίας και της Ιατρικής στοχεύει στο ευ-
                        ρύτερο ακαδηµαPκό όφελος του Ιδρύµατος και όχι µόνο και αποβλέπει στην κάθε µορφής συνεργασία
                        µε εγχώριους και διεθνείς οργανισµούς, καθώς και µε διακρατικούς φορείς, δηµόσιους και ιδιω-
                        τικούς. Στους στόχους του εντάσσεται, επίσης, η συνεργασία µε αντίστοιχα Εργαστήρια, Ερευ-
                        νητικά Κέντρα, συναφείς κρατικούς και ιδιωτικούς φορείς και ακαδηµαPκά ιδρύµατα ελληνικά και
                        της αλλοδαπής.  Στις κύριες επιδιώξεις του ανήκουν, µεταξύ άλλων, η ανάληψη –αυτοτελώς ή
                        από κοινού µε άλλους φορείς– ερευνητικών προγραµµάτων, η διοργάνωση επιστηµονικών εκ-
                        δηλώσεων (ηµερίδων και συνεδρίων), η δηµοσίευση ερευνητικών και επιστηµονικών αποτελεσµάτων
                        σε διεθνούς αναγνώρισης επιστηµονικά περιοδικά και συνέδρια η έκδοση επίτοµων έργων, επι-
                        στηµονικών σειρών και επιστηµονικών περιοδικών, καθώς και η πρόσκληση σηµαντικών Ελλήνων
                        και ξένων επιστηµόνων που υπηρετούν το αντικείµενο του εργαστηρίου.
                        ∆ιευθυντής του Εργαστηρίου είναι ο Αναπληρωτής Καθηγητής Γιώργος Βλαχάκης.


          ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΗ ∆ΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ
          Το επιστηµονικό αντικείµενο «Εκπαιδευτική ∆ιοίκηση και Ηγεσία» φαίνεται  να αποκτά ιδι-
          αίτερη δυναµική τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα.
          Το ΕΑΠ ήταν πραγµατικά πρωτοπόρο όταν το 2000 ενέταξε την Θεµατική Ενότητα «∆ιοί-
          κηση Εκπαιδευτικών Μονάδων» στο ΜΠΣ «Σπουδές στην Εκπαίδευση» το οποίο αργότε-
          ρα µετονοµάστηκε «Επιστήµες της Αγωγής, γι’ αυτό και δεν είναι υπερβολή να ισχυριστεί
          κανείς ότι το ΕΑΠ συνέβαλε καθοριστικά στην εδραίωση του επιστηµονικού πεδίου της Εκ-
          παιδευτικής ∆ιοίκησης και Ηγεσίας στην Ελλάδα.
          Με δεδοµένη λοιπόν αυτή τη δυναµική ιδρύθηκε το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής ∆ιοίκησης
          και Ηγεσίας (ΕΕ∆Η), το οποίο έχει σκοπό τη διεξαγωγή υψηλού επιπέδου διεπιστηµονικής
          έρευνας σε θέµατα που αφορούν στη ∆ιοίκηση και Ηγεσία των Εκπαιδευτικών Μονάδων (Τυ-
          πικής και µη Τυπικής Εκπαίδευσης), την Επαγγελµατική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών και
          Εκπαιδευτών στο πεδίο της (Τυπικής και µη Τυπικής) Εκπαίδευσης. Επιπλέον σκοπός του
          εργαστηρίου είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού έργου που προσφέρεται
          στο ΕΑΠ στην περιοχή Εκπαιδευτικής ∆ιοίκησης, Ηγεσίας.
          ∆ιευθυντής του Εργαστηρίου είναι ο Καθηγητής Μανώλης Κουτούζης.
   12   13   14   15   16   17   18   19   20