Page 15 - Open2U - October - 2021
P. 15

Θέµατα            15


                              ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2021








             Ο Ο   ρ ρό όλ λο ος ς   τ τη ης ς   ε ερ ρε ευ υν νη ητ τι ικ κή ής ς   ο οµ µά άδ δα ας ς   D DA AI IS SS Sy y





             Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy (Dynamic Ambient Intelligent So-                       ανάπτυξη της βιοµηχανίας 4.0 και χρησι-
             ciotechnical Systems) διεξάγει εκπαιδευτική και τεχνολογι-                       µοποιεί τεχνολογία για την προώθηση της
             κή έρευνα µε επίκεντρο την κοινωνία, σχεδιάζει εκπαιδευ-                         ένταξης  και  της  πολυπολιτισµικότητας.
             τικά προγράµµατα, µαθήµατα και µαθησιακά µονοπάτια, δη-                          Tο όραµα των ατόµων που συµµετέχουν
             µιουργεί ψηφιακό περιεχόµενο, παρέχει τα µέσα για την αξιο-                      στην DAISSy, η οποία ιδρύθηκε το 2001, είναι να συµβάλουν
             λόγηση και πιστοποίηση των προσόντων και αναπτύσσει δια-                         στην βελτίωση της κοινωνίας µέσω της συνεργατικής ανά-
             δικτυακές πλατφόρµες µάθησης, MOOCs και τρισδιάστατα                             πτυξης ψηφιακών εφαρµογών και συστηµάτων που υποστη-
             περιβάλλοντα. Επιπλέον, η DAISSy υποστηρίζει την ανα-                            ρίζουν τις ανθρώπινες ανάγκες και όχι το αντίστροφο.
             βάθµιση των προσόντων των επαγγελµατιών και ιδιαίτερα την                        Μάλιστα, η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ θα οργανώ-
             ανάπτυξη ψηφιακών ικανοτήτων από πολίτες, υποστηρίζει δια-                       σει στις 19 Νοεµβρίου ειδική διαδικτυακή εκδήλωση για την
             δικτυακές κοινότητες πρακτικής, συµβάλλει σηµαντικά στην                         προβολή των αποτελεσµάτων των συγκεκριµένων πρωτο-
             υιοθέτηση της εκπαίδευσης STEAM, προωθεί την ψηφιακή                             βουλιών και ιδιαίτερα για συζήτηση και εύρεση νέων ιδεών
             πολιτιστική κληρονοµιά και υποστηρίζει τον πολιτιστικό το-                       για τη µεταφορά τεχνογνωσίας σε τοµείς όπου το Ίδρυµα δια-
             µέα, συµµετέχει στη δηµιουργία έξυπνων πόλεων και στην                           θέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα.








































          σης, τα αποτελέσµατα του έργου και ιδιαίτερα  κτικών λύσεων για τη γεφύρωση του χάσµατος  Το έργο STEAMedu προσφέρει στο ΕΑΠ τη δυ-  quality  assurance  processes  in  Technology
          αυτά στα οποία ηγείται ή συµµετέχει ενεργά η  µεταξύ των αναγκών/προσδοκιών της βιοµη-  νατότητα  να  κεφαλαιοποιήσει  την  εµπειρία  Enhanced Learning" έχει στόχο να βελτιώσει την
          ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ είναι ση-  χανίας και των αποτελεσµάτων του εκπαιδευ-  του στον εκπαιδευτικό σχεδιασµό και την ανά-  ποιότητα και τη συνάφεια της µάθησης που υπο-
          µαντικά και σε διάφορα επίπεδα και µπορούν  τικού συστήµατος, δηµιουργώντας ένα Πρό-  πτυξη  σύγχρονων  προγραµµάτων  σπουδών  βοηθιέται µέσω της τεχνολογίας (TΕL- Tech-
          να αξιοποιηθούν αντίστοιχα. Για παράδειγµα, ο  γραµµα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην εκπαί-  για τη δηµιουργία ενός καινοτόµου ΠΜΣ, αντί-  nology Enhanced Learning) στα ιδρύµατα τρι-
          διαδικτυακός οδηγός και τα ΜΟΟCs µπορούν  δευση STEAM. Το πρόγραµµα αυτό θα χρησι-  στοιχο του οποίου δεν προσφέρεται αυτή τη  τοβάθµιας εκπαίδευσης του Καζακστάν και να
          να αξιοποιηθούν άµεσα µετά την ολοκλήρωσή  µοποιηθεί για την κατάρτιση εν ενεργεία και µελ-  στιγµή στην Ελλάδα, ενώ και σε ευρωπαnκό επί-  καταστήσει ευκολότερη την ένταξή τους στον
          τους, εµπλουτίζοντας τη µεγάλη σχετική Βι-  λοντικών εκπαιδευτικών και εκπαιδευτών/τριών  πεδο τα παρόµοια ΠΜΣ είναι ελάχιστα. Επι-  ευρωπαnκό χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης.
          βλιοθήκη του Ιδρύµατος. Ωστόσο, τα συνολικά  σε όλες τις βαθµίδες εκπαίδευσης, ώστε να  πρόσθετα, µέσα από αυτό το έργο, η ερευνη-  Στο πλαίσιο του KUTEL το ΕΑΠ διενέργησε
          αποτελέσµατα  θα  συµβάλουν  ώστε  να  δια-  µπορούν να υποστηρίξουν µαθήµατα συναφή µε  τική οµάδα DAISSy, και επακόλουθα το ΕΑΠ, θα  έρευνα σε πανευρωπαnκό επίπεδο για τη συγ-
          µορφωθεί µια µεθοδολογία και ένας οδικός χάρ-  το µοντέλο STEAM (Science, Technology, En-  έχει την ευκαιρία να εµβαθύνει τις γνώσεις της  κέντρωση προτύπων, µεθοδολογιών και καλών
          της για την ανάπτυξη ενός µοντέλου για την  gineering, Arts and Mathematics) και θα προ-  στην εκπαίδευση STEAM, µε στόχο την αξιο-  πρακτικών σχετικών µε τη διασφάλιση ποιότη-
          υποστήριξη της πράσινης επιχειρηµατικότητας,  σφερθεί στις χώρες των ∆υτικών Βαλκανίων και  ποίησή τους για τη διαµόρφωση ενός νέου, µο-  τας σε περιβάλλοντα TEL. Βάσει των ευρηµά-
          της µετασχηµατιστικής ηγεσίας, της ψηφιακής  πιο συγκεκριµένα στην Αλβανία, το Κόσσοβο και  ναδικού  στο  αντικείµενό  του  στην  Ελλάδα  των, σχεδιάστηκε ένα Πλαίσιο ∆ιασφάλισης Ποι-
          ανάπτυξης και της κοινωνικής συµπερίληψης  τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Σκοπός είναι η µεταφορά  ΠΜΣ,  το  οποίο  δύναται  να  προσθέσει  στη  ότητας για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα
          µέσα από την εµπλοκή όλων των ενδιαφερο-  σηµαντικής τεχνογνωσίας από το Ευρωπαnκό Εκ-  συλλογή  των  προγραµµάτων  που  ήδη  προ-  του Καζακστάν. Το πλαίσιο στοχεύει αφενός στη
          µένων πλευρών. Και ενδεχοµένως θα οδηγή-  παιδευτικό Σύστηµα στα ιδρύµατα των χωρών-  σφέρει. Τέλος, η συνεργασία µε τις γείτονες  βελτίωση, ανάπτυξη και εφαρµογή προτύπων
          σει στην έναρξη συζήτησης για την ανάπτυξη  εταίρων των ∆υτικών Βαλκανίων για τον σχε-  χώρες των ∆υτικών Βαλκανίων ενισχύει τον  διαπίστευσης µέσω κατευθυντηρίων γραµµών
          µια δοµής εντός του ΕΑΠ για την υποστήριξη  διασµό ενός προγράµµατος σπουδών που θα  ρόλο και την αναγνωρισιµότητα του ΕΑΠ ως ηγε-  (σε επίπεδο στρατηγικής Ιδρύµατος) και αφε-
          σχετικών  δραστηριοτήτων  µε  έµφαση  στην  προσεγγίζει την εκπαίδευση STEAM ως ένα  τικού εκπαιδευτικού ιδρύµατος στον χώρο της  τέρου στην περιγραφή διαδικασιών για τη δια-
          καινοτοµία και ιδιαίτερα στην κοινωνική καινο-  ενοποιηµένο µοντέλο µάθησης.   εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην ευρύτερη  σφάλιση  της  ποιότητας  των  προγραµµάτων
          τοµία. Την οµάδα του ΕΑΠ που συµµετέχει στο  Ώς τώρα έχει ολοκληρωθεί η ανάλυση παρό-  περιοχή  διευρύνοντας  τις  προοπτικές  προ-  σπουδών (σε επίπεδο τµήµατος). Επιπλέον, πε-
          έργο συντονίζει η Ζωή Ακριβούλη, επιστηµονι-  µοιων εκπαιδευτικών προγραµµάτων και καλών  σέλκυσης φοιτητών.  ριλαµβάνει  διαδικασίες  και  κριτήρια  για  τη
          κή συνεργάτιδα της DAISSy.     πρακτικών, µε τη συµµετοχή της ερευνητικής  Την οµάδα του ΕΑΠ που συµµετέχει στο έργο
                                         οµάδας DAISSy στην έρευνα για τα προγράµ-  συντονίζει ο δρ. Θεόδωρος Παναγιωτακόπου-
          Αντιµετωπίζοντας               µατα σπουδών που υπάρχουν αυτή τη στιγµή σε  λος, µέλος ΣΕΠ ΕΑΠ και επιστηµονικός συ-
                                         ευρωπαnκό επίπεδο.
                                                                         νεργάτης της DAISSy.
          την έλλειψη                    Αξιοποιώντας µάλιστα τα ευρήµατα αυτά, η τρέ-
                                         χουσα φάση του έργου STEAMedu, η οποία συν-
                                         τονίζεται από την ερευνητική οµάδας DAISSy, ∆ιασφαλίζοντας
          δεξιοτήτων STEAM               εστιάζει  στην  ανάπτυξη  της  εκπαιδευτικής
                                         πλατφόρµας και της δοµής του προγράµµατος την Ποιότητα
          Το ΕΑΠ έχει αναλάβει και τη σχεδίαση ενός Με-  εκπαίδευσης του ΠΜΣ. Στο πλαίσιο των δρά-
          ταπτυχιακού Προγράµµατος Σπουδών µε αντι-  σεων, θα διεξαχθεί διαδικτυακή «εκπαιδευτι-  της Εκπαίδευσης
          κείµενο την εκπαίδευση STEAM, τοµέα στον  κή επίσκεψη», κατά την οποία το ΕΑΠ, µέσω της
          οποίο το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο έχει  ερευνητικής οµάδας DAISSy, θα µεταφέρει την  σε Εθνικό Επίπεδο  διασφάλιση ποιότητας των εµπλεκοµένων στη
          να  δείξει  σηµαντικές  αναπτυξιακές  πρωτο-  τεχνογνωσία του στη σχεδίαση και προσφορά        διαδικασία µάθησης (εκπαιδευτικό, διοικητικό,
          βουλίες.                       εξ αποστάσεως εκπαίδευσης µε έµφαση στη  Η διασφάλιση ποιότητας στην Τριτοβάθµια Εκ-  τεχνικό και διοικητικό προσωπικό) προκειµένου
          Ειδικότερα, το έργο "STEAMEdu - MSc course  δοµή και το περιεχόµενο προγραµµάτων σπου-  παίδευση, αποτελεί άλλη µία σηµαντική συνι-  να εκσυγχρονιστεί και να βελτιωθεί η µεθοδο-
          in STEAM education" εστιάζει στην παροχή πρα-  δών που σχετίζονται µε την εκπαίδευση STEAM.   στώσα της στρατηγικής της Ε.Ε. για τη βελτι-  λογία διδασκαλίας που αφορά στην ηλεκτρονική
                                                                         στοποίηση υπαρχουσών διαδικασιών και τον  µάθηση.
                                                                         σχεδιασµό νέων σε µία πληθώρα τοµέων. Στο  To KUTEL έχει διάρκεια 3 έτη και αναµένεται
                                                                         πλαίσιο αυτό, το ΕΑΠ συµµετέχει σε µία ση-  να ολοκληρωθεί τον Νοέµβριο. Την οµάδα του
                                                                         µαντική πρωτοβουλία που αφορά στη σχεδία-  ΕΑΠ που συµµετέχει στο έργο συντονίζει ο δρ.
                                                                         ση του εθνικού συστήµατος διασφάλισης ποι-  Βασίλης  Βασιλειάδης,  Αν.  Καθηγητής  Παν.
                                                                         ότητας  του Καζακστάν.          Πατρών, µέλος ΣΕΠ ΕΑΠ και επιστηµονικός συ-
                                                                         Το έργο ΚUTEL-"Kazakh Universities to foster  νεργάτης της DAISSy.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20