Page 6 - Open2U - November- 2021
P. 6

06               Ρεπορτάζ                                                                               ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021









          Ορόσηµο για την καριέρα                                                                              « «Μ Με ετ τε εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση η   υ υψ ψη ηλ λή ής ς   π πο οι ιό ότ τη ητ τα ας ς» »
                                                                                                                Γεώργιος Κουµεντάκης




          και τη ζωή τους                                                                                      Ιδιαίτερη τιµή χαρακτηρίζει το γεγονός ότι είναι
                                                                                                               πλέον απόφοιτος του Μεταπτυχιακού Προ-
                                                                                                               γράµµατος Σπουδών «∆ιδακτική της Αγ-
                                                                                                               γλικής ως Ξένης ∆ιεθνούς Γλώσσας (ΑΓΓ)»
                                                                                                               του ΕΑΠ ο Γεώργιος Κουµεντάκης. «Έχον-
                                                                                                               τας σπουδάσει Αγγλική Γλώσσα και Φιλο-
                                                                                                               λογία και ζώντας στην Κρήτη, ο µόνος τρό-
          Μιλούν στην «Οpen2U» οι αριστεύσαντες που ολοκλήρωσαν τις µεταπτυχιακές τους                         πος για να εµπλουτίσω τις γνώσεις µου στο
                                                                                                               επάγγελµά µου ήταν είτε να καταβάλω ένα σε-
          σπουδές στο ΕΑΠ και πλέον είναι κάτοχοι µάστερ                                                       βαστό χρηµατικό ποσό σε κάποιο - ενδεχοµένως
                                                                                                               αµφιβόλου ποιότητας - µεταπτυχιακό εξ αποστάσεως
                                                                                                               του εξωτερικού, είτε να διακόψω την εργασία µου και να µετακοµίσω προ-
              λοκλήρωσαν  µε  άριστα  «Η συµµετοχή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραµµα ΜΒΑ του ΕΑΠ αποτέλεσε για έµενα µία µονα-  σωρινά στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη. Μέσω του ΕΑΠ και του Μεταπτυ-
              τις µεταπτυχιακές σπου-  δική και σίγουρα θετική εµπειρία, επιτρέποντάς µου να συνδυάσω τις επαγγελµατικές µου  χιακού του Προγράµµατος στη διδακτική της αγγλικής, πραγµατοποίησα
          Οδές τους τον Μάιο του     υποχρεώσεις µε τις ανάγκες µιας απαιτητι-                                 τον στόχο µου, χωρίς την καταβολή υψηλών διδάκτρων και χωρίς να στα-
          2021  και  η  ώρα  της  επιβρά-  κής εκπαιδευτικής διαδικασίας» µας είπε αρ-                         µατήσω να εργάζοµαι στον τόπο µου. Τουναντίον, τόσο η δοµή του Προ-
          βευσης έφθασε! Μπορεί η παν-  χικά ο Χρήστος Καρανικόλας, ο οποίος απέ-  Χρήστος Καρανικόλας         γράµµατος όσο και η επιλογή των καθηγητών µού παρείχαν µετεκπαίδευση
          δηµία της λοίµωξης Covid-19 να  κτησε Master στο Business Administration, και                        υψηλής ποιότητας, για να συνδυάσω τον χρόνο µελέτης µου µε την απρό-
          µην επέτρεψε για µία χρονιά η  συνέχισε: «Η όλη εµπειρία µου θα µπορού- « «Έ Έν να α   τ τα αξ ξί ίδ δι ι   σ στ τη η   γ γν νώ ώσ ση η» »  σκοπτη άσκηση του επαγγέλµατός µου. Επιπρόσθετα, το πρόγραµµα υπο-
          τελετή αποφοίτησης να γίνει διά  σε να θεωρηθεί ως ένα ταξίδι στη γνώση,                                 τροφιών µού πρόσφερε εκτός των άλλων ηθική επιβράβευση. Εί-
          ζώσης, όµως η συγκίνηση και η  συνδυαζόµενη µε συστηµατική µελέτη, διαµορφώνοντας τις συνθήκες για την κατάκτηση όχι  ναι τιµή µου που ανήκω στους αποφοίτους του ΕΑΠ, ενώ γνώ-
          ικανοποίηση  στους  πρωτεύ-  µόνο τυπικών προσόντων και γνώσεων, αλλά κυρίως συµβάλλοντας στην διεύρυνση του ορί-  ρισα καθηγητές και συναδέλφους, µε τους οποίους συ-
          σαντες  µεταπτυχιακούς  φοι-               ζοντα σκέψης και αντίληψής µου αναφορικά µε τον κυρίαρχο ρόλο του       νεχίζω  να  διατηρώ  επικοινωνία»,
          τητές/τριες του Ελληνικού Ανοι-               ανθρώπινου παράγοντα στη λειτουργία της επιχείρησης, της οικο-          δήλωσε χαρακτηρι-
          κτού Πανεπιστηµίου ήταν διά-                   νοµίας και της κοινωνίας γενικότερα. Ως ένα από τα σηµαντικό-              στικά.
          χυτη και µέσα από την διαδι-                    τερα χαρακτηριστικά, θα επέλεγα να αναδείξω το εξαιρετικά εν-
          κτυακή ορκωµοσία. Στην τελε-                    θαρρυντικό πλαίσιο επικοινωνίας, συνεργασίας, ανταλλαγής ιδε-
          τή, που πραγµατοποιήθηκε στις                    ών, εµπειριών και συναισθηµάτων, που αναπτύσσεται µέσα από
          14 Νοεµβρίου 2021, αναγνώ-                       ένα ευρύ και ποικιλόµορφο δίκτυο συµφοιτητών και καθηγητών
          στηκαν τα ονόµατα των απο-                      παρά την εξ αποστάσεως φύση του Προγράµµατος. Αυτή η αλ-
          φοίτων  ανά  Σχολή  και  ακο-                   ληλεπίδραση είχε ουσιαστικό αντίκτυπο κατά τη µετέπειτα εν-
          λούθησαν οι διαδικτυακές τε-                   σωµάτωση των αποκτηθέντων προσόντων στον επαγγελµατικό και
          λετές µε τα χαµόγελα να «φω-                 προσωπικό µου βίο».
          τίζουν»  τις  οθόνες…  Η  ολο-
          κλήρωση του Μεταπτυχιακού
          τους αποτελεί σπουδαίο ορό-  Είναι προXστάµενος του Τµήµατος Περιβάλλοντος ∆ΙΠΕΧΩΣ Κυκλάδων Π.Ν.Α. και ολοκλήρωσε πρό-
          σηµο,  καθώς  πιστοποιεί  την  σφατα το ΜΠΣ «∆ιαχείριση Αποβλήτων» της Σχολής Θετικών Επιστηµών και Τεχνολογίας. «Η «∆ια-
          τεχνογνωσία, την εξειδίκευση  χείριση Αποβλήτων» αποτελεί ένα σύγχρονο, δυναµικό και καινοτόµο πρόγραµµα µε υψηλό επί-
          και την αξιοπιστία σε έναν συγ-  πεδο σπουδών. Προσφέρει ολοκληρωµένη γνώση σε θέµατα περιβαλλοντικής επιστήµης και πε-
          κεκριµένο τοµέα. Η «Open2U»  ριβαλλοντικής διαχείρισης και στοχεύει στην ανάπτυξη της ικανότητας επιλογής, κριτικής αξιολό-
          συνοµίλησε µε τους µεταπτυ-  γησης και εφαρµογής µιας σειράς κατάλληλων τεχνικών και βέλτιστων πρακτικών που σχετίζον-
          χιακούς φοιτητές του ΕΑΠ που  ται µε την ολοκληρωµένη και αποτελεσµατική διαχείριση των αποβλήτων σε ολόκληρο τον κύκλο
          αποφοίτησαν  µε  την  υψηλή  ζωής τους. Οι καθηγητές διαθέτουν µεγάλη
          βαθµολογία, µας αποκάλυψαν  ακαδηµαXκή εµπειρία, τεχνογνωσία και διε-
          για  ποιον  λόγο  επέλεξαν  το             θνώς αναγνωρισµένο
          αντικείµενο σπουδών τους και                 έργοκαιείναιέτοι-  Νίκος ∆αφερέρας
          πόσο πολύτιµο εφόδιο για την                  µοι να ανταπο-
          επαγγελµατική τους καταξίωση                   κριθούν στις  « «Π Πρ ρο οσ σω ωπ πι ικ κή ή   κ κα αι ι   ε επ πα αγ γγ γε ελ λµ µα ατ τι ικ κή ή   ε εξ ξέ έλ λι ιξ ξη η» »
          θα είναι ο τίτλος που κατέκτη-                  ανάγκες των
          σαν µε εντατική προσπάθεια και                  φοιτητών και να συνεργαστούν σε οποιοδήποτε θέµα. Επίσης, ο σχε-
          προσήλωση στον στόχο τους.                      διασµός του Προγράµµατος δίνει µεγάλη ευελιξία σε εργαζόµενους
          Γιατί αδιαµφισβήτητα το master                  φοιτητές και ευνοεί την εξ αποστάσεως παρακολούθησή του. Κατά
          αποτελεί ανταγωνιστικό πτυχίο                  τη φοίτησή µου είχα τη δυνατότητα να έρθω σε επαφή µε αξιόλογους
          και δίνει προβάδισµα στην αγο-                ανθρώπους, καθηγητές και συναδέλφους, οι οποίοι συνετέλεσαν στην
          ρά εργασίας.
                                                       προσωπική και επαγγελµατική βελτίωση και εξέλιξή µου».


                            «Ανάµεσα σε άλλα Μεταπτυχιακά Προγράµµατα, επέλε-
                             ξα το ΜΠΣ «Εγκληµατολογικές και Ποινικές Προσεγγί-
                              σεις της ∆ιαφθοράς, του Οικονοµικού και του Οργα-  Ευγένιος Μονοβάσιος
                               νωµένου Εγκλήµατος», καθώς κάλυπτε τόσο τα εν-
                               διαφέροντά µου για την αντεγκληµατική πολιτική όσο  « «Α Αφ φε ετ τη ηρ ρί ία α   µ µι ια ας ς   ν νέ έα ας ς   δ δι ια αδ δρ ρο οµ µή ής ς» »
                               και την ανάγκη µου για εξ αποστάσεως εκπαίδευση»,
                               επισηµαίνει ο Ευγένιος Μονοβάσιος. Και προσθέτει:
                              «Σ’ αυτό το πλαίσιο το ΕΑΠ µού παρείχε µια ολοκληρωµένη εκπαιδευτική εµπειρία, περιλαµβα-
                             νοµένης της εξειδικευµένης επιστηµονικής γνώσης και της επιστηµονικής έρευνας. Η διευθύν-
                            τρια του ΜΠΣ καθηγήτρια Σοφία Βιδάλη καθώς και οι καθηγητές του Μεταπτυχιακού µάς χάρισαν
                         απλόχερα τις γνώσεις τους και µαζί µε τους συµφοιτητές µου υπήρξαν συνοδοιπόροι σ’ αυτή τη δια-
          δροµή. Ολοκληρώνοντας αυτή τη διαδροµή ένιωσα ότι απέκτησα
          πολύτιµες γνώσεις, αλλά πολύ περισσότερο ότι διεύρυνα την κρι-
          τική µου σκέψη µπαίνοντας στους διαδρόµους του επιστηµονικού                Αγγελική-Αλίκη Λίναρη
          προβληµατισµού».
                                                                                     « «Γ Γν νώ ώσ σε ει ις ς, ,   π πρ ρο οσ σό όν ντ τα α   κ κα αι ι   ε εµ µπ πε ει ιρ ρί ίε ες ς» »


          Η εµπειρία της Αγγελικής-Αλίκης Λίναρη µε το ΕΑΠ  φάσισα να ρίξω µια      κα αρκετά µε τη φιλοσοφία της αυτοδιδασκαλίας που  τάρτιση στη συγγραφή εργασιών. Μία δεξιότητα που
          ξεκίνησε το 2018, όταν έχοντας αποφοιτήσει από  µατιά στα προγράµ-        απαιτεί ένα ασύγχρονο πρόγραµµα. Ούσα ένας συν-  απουσιάζει αισθητά από τα ελληνικά πανεπιστήµια,
          την Αγγλική Φιλολογία βρισκόταν στην αναζήτηση  µατα που προσέφερε        δυασµός ακουστικού και οπτικού τύπου, η απουσία  κυρίως σε προπτυχιακό επίπεδο. Το ακαδηµαXκό µου
          ενός µεταπτυχιακού, το οποίο θα συνδύαζε την εκ-  το πανεπιστήµιο. Έτσι,  διαλέξεων αποτέλεσε πρόκληση για εµένα. Ευτυ-  ταξίδι δεν ολοκληρώθηκε βέβαια µε την κτήση του
          παίδευση αλλά και ζητήµατα που άπτονται του κοι-  έπεσα πάνω στη «Γλωσ-   χώς, η πλειονότητα των καθηγητών ήταν εξαιρε-  εν λόγω µεταπτυχιακού. Συνεχίζω τις σπουδές µου
          νωνικο-πολιτισµικού γίγνεσθαι.       σική Εκπαίδευση για Πρόσφυ-          τική, όχι µόνο καταρτισµένοι αλλά και βοηθητικοί,  µε ένα ακόµα µεταπτυχιακό του ΕΑΠ, τη «∆ιδα-
          «Γνωρίζοντας ήδη το ΕΑΠ από τον πατέρα µου, ο  γες και Μετανάστες», που όχι µόνο συµπεριλάµ-  µε κατανόηση και προθυµία για συνεργασία. Πέρα  σκαλία της Αγγλικής ως Ξένης/∆ιεθνούς Γλώσσας»,
          οποίος είχε ολοκληρώσει ένα προπτυχιακό και ένα  βανε τους προαναφερθέντες τοµείς, αλλά ήταν και  από τις γνώσεις που απέκτησα στη διαπολιτισµι-  αναµένοντας να αποκοµίσω και από εκεί γνώσεις,
          µεταπτυχιακό εκεί, και συνέχιζε µε ακόµα δύο, απο-  αγγλόφωνο. Στην αρχή της φοίτησης δυσκολεύτη-  κή εκπαίδευση, εξέχουσας σηµασίας ήταν και η κα-  προσόντα και εµπειρίες», υπογράµµισε.
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11