Page 8 - Open2U - November- 2021
P. 8

08               Εκπαιδευτική Μεθοδολογία                                                               ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021
























































                                ΑνάπτυξηΠρογραµµάτων






                                Σπουδώνµετεχνογνωσία









                                Και9.000ψηφιακάµαθησιακάαντικείµεναέχουνσχεδιαστείαπότονΤοµέαΑνάπτυξηςΕκπαιδευτικού
                                ΥλικούκαιΠεριεχοµένουΠρογραµµάτωνΣπουδώντουΕΑΠ



                                    ίκοσι τέσσερα µεταπτυχιακά προγράµµατα σπου-  στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση».    παιδευτικού υλικού τους, αξιοποιώντας διεθνή πρό-
                                    δών, δύο προπτυχιακά προγράµµατα σπουδών                                         τυπα και τυπολογίες.
                                Εκαι ένα ειδικό πρόγραµµα σπουδών αναπτύσ-  Σε σύγχρονα επιστηµονικά πεδία           Η διαδικασία που ακολουθεί αποτελεί µία πιστοποι-
                                σονται ήδη, ενώ έχουν σχεδιαστεί πάνω 9.000 ψηφιακά  Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, ένα Πανεπιστή-  ηµένη διαδικασία, κατά την οποία σχεδιάζεται και ανα-
                                µαθησιακά αντικείµενα.                    µιο που προσφέρει για πάνω από 20 χρόνια ανοικτή  πτύσσεται υποστηρικτικό υλικό, προκειµένου οι Θε-
                                Οι αριθµοί καταδεικνύουν τη σηµαντική συνεισφορά  και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, συνεχίζει µε όλη την  µατικές Ενότητες να ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις
                                του Τοµέα Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Υλικού Περιε-  τεχνογνωσία που κατέχει την ανάπτυξη νέων Προ-  της εκπαίδευσης ενηλίκων και της εξ αποστάσεως εκ-
                                χοµένου Προγραµµάτων Σπουδών του Εργαστηρίου Εκ-  γραµµάτων Σπουδών µε σκοπό να προσφέρει σε φοι-  παίδευσης.
                                παιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας  τητές και φοιτήτριες την ευκαιρία να σπουδάσουν πάνω
                                του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου.     σε σύγχρονα επιστηµονικά πεδία και γνωστικά αντι-  Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιβάλλον
                                Το δυναµικό του Εργαστηρίου έχει επιδοθεί σε αγώ-  κείµενα.                          Όσον αφορά στην φιλοσοφία στον σχεδιασµό, επι-
                                να δρόµου για να σχεδιάσει εκπαιδευτικά εργαλεία που  Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού & Εκπαιδευτι-  σηµαίνουν τα εξής: «Οι Θεµατικές Ενότητες σχεδιά-
                                να ανταποκρίνονται στις επιταγές της εποχής.  κής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) του ΕΑΠ µέσω του Το-  ζονται µε βάση τα µαθησιακά αποτελέσµατα, ενώ σχε-
                                Άλλωστε, όπως επισηµαίνουν, «σε µια ψηφιακή επο-  µέα Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Υλικού και Περιεχο-  διάζονται και αναπτύσσονται ψηφιακές εκπαιδευτικές
                                χή στην οποία είµαστε περικυκλωµένοι, αν όχι βυθι-  µένου Προγραµµάτων Σπουδών (ΤΟΜΑΠΣ) έχει ανα-  δραστηριότητες και µαθησιακά αντικείµενα διαµορ-
                                σµένοι στην τεχνολογία, o ρυθµός της τεχνολογικής  λάβει να φέρει εις πέρας την υποστήριξη των ακα-  φώνοντας ένα ουσιαστικό ψηφιακό εκπαιδευτικό πε-
                                αλλαγής δε δείχνει σηµάδια επιβράδυνσης. Αυτός ο  δηµαcκών οργάνων σχετικά µε τον εκπαιδευτικό σχε-
                                ρυθµός ανάπτυξης οδηγεί σε τεράστιες αλλαγές στην  διασµό του ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, προκει-  ριβάλλον αντί τη χρήση της τεχνολογίας ως «ψηφια-
                                οικονοµία, στον τρόπο που επικοινωνούµε και σχετι-  µένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ανοικτής  κό αποθετήριο». Με αυτό τον τρόπο οι φοιτητές και
                                ζόµαστε µεταξύ µας και όλο και περισσότερο στον τρό-  και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.  φοιτήτριες έχουν τη δυνατότητα να εµπλακούν πιο
                                πο που µαθαίνουµε. Η ανοικτή και εξ αποστάσεως εκ-                                   ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία και να αλληλο-
                                παίδευση έχει επεκταθεί εκθετικά στην τριτοβάθµια  Παράλληλα, συνιστά τον συνδετικό κρίκο µεταξύ  επιδρούν µε τις ψηφιακές δραστηριότητες ή /και µε
                                                                          των ειδικών του γνωστικού αντικειµένου και της οµά-
                                εκπαίδευση, καθώς δηµιουργεί νέες ευκαιρίες µά-                                      άλλους φοιτητές και άλλες φοιτήτριες. Από την
                                θησης, όπου σε συνδυασµό µε τα πιο πρόσφατα τε-  δας τεχνικής υλοποίησης, κατά την ανάπτυξη νέων θε-  άλλη µεριά, το εκπαιδευτικό προσωπικό των θεµατι-
                                χνολογικά µέσα η έρευνα στον τοµέα αυτό εξελίσσεται  µατικών ενοτήτων καθώς ο σχεδιασµός αποτελε-  κών ενοτήτων έχει τη δυνατότητα ενός µεγαλύτερου
                                συνεχώς. Υπάρχουν πολλά δοµικά µοντέλα για την  σµατικών ψηφιακών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων  ελέγχου της εκπαιδευτικής εµπειρίας των φοιτητών
                                αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ωστό-  απαιτεί τις συνεργατικές προσπάθειες διαφόρων εµ-  και φοιτητριών τους, δίνοντας τη δυνατότητα να
                                σο, το πιο γνωστό µοντέλο προβλέπει µια απευθεί-  πειρογνωµόνων.                     εστιάσουν στην ανατροφοδότηση και στον εντοπισµό
                                ας µεταφορά υλικού µεταξύ ιδρύµατος και εκπαι-                                       παρανοήσεων. Μέχρι στιγµής, σε συνεργασία µε τον
                                δευόµενου, η οποία περιλαµβάνει ανατροφοδότηση και  Υποστήριξη στις Ακαδηµα'κές Επιτροπές  ΤΟΜΑΠΣ έχουν αναπτυχθεί/αναπτύσσονται 24 µετα-
                                αλληλεπίδραση. Κατά συνέπεια, το εκπαιδευτικό  Αναλυτικότερα, ο ΤΟΜΑΠΣ υποστηρίζει τις Ακαδη-  πτυχιακά προγράµµατα σπουδών, 2 προπτυχιακά
                                περιεχόµενο αποτελεί καθοριστικό ρόλο στην εξ απο-  µαcκές Επιτροπές των Προγραµµάτων Σπουδών στο  προγράµµατα σπουδών και 1 ειδικό πρόγραµµα
                                στάσεως εκπαιδευτική διαδικασία και στην επιτυχή  αρχικό στάδιο σχεδιασµού µιας θεµατικής ενότητας,  σπουδών. Στο πλαίσιο αυτό έχουν σχεδιαστεί πάνω
                                ολοκλήρωση ενός µαθήµατος. Ως ακολούθως, το εκ-  ώστε να προτείνει και να υποστηρίξει σχεδιαστικές  9.000 ψηφιακά µαθησιακά αντικείµενα. Αξίζει να ση-
                                παιδευτικό περιεχόµενο εξακολουθεί να παραµένει  επιλογές και τη διαµόρφωση του ψηφιακού εκπαι-  µειωθεί πως η συνολική ανάπτυξη και διαχείριση των
                                ένα από τα πιο σηµαντικά συστατικά και να αποτελεί  δευτικού περιβάλλοντος.          προγραµµάτων σπουδών αποτελεί µία πολυδιάστατη
                                το κύριο εργαλείο µάθησης, επηρεάζοντας σε µεγά-  Επιπλέον, αναπτύσσει πρότυπα και οδηγούς για το  διαδικασία, στην οποία συµµετέχουν και συνεργάζονται
                                λο βαθµό την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας  σχεδιασµό θεµατικών ενοτήτων και του ψηφιακού εκ-  όλα τα διοικητικά τµήµατα του ΕΑΠ».
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13