Page 10 - Open2U - JULY - 2022
P. 10
10 Νέα Προγράµµατα ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
Πρωτότυπακαικαινοτόµα
µεταπτυχιακάπρογράµµατα
ΠοιαηφιλοσοφίακαιταοφέληαπότιςνέεςεκπαιδευτικέςπροτάσειςτουΕΑΠπουξεδιπλώνονται
απότονΣεπτέµβριο–ΜέχριτατέληΑυγούστουοιαιτήσεις
να «ταξίδι» από τον σύγχρονο ιταλικό πολιτισµό πτέµβριο. Οι αιτήσεις για τα πέντε πρωτοποριακά και σπουδών του ΕΑΠ απαντούν στα ερωτήµατά µας για την
στις παραστατικές τέχνες αλλά και στη φιλο- καινοτόµα µεταπτυχιακά προγράµµατα συνεχίζονται µέ- καινοτοµία του κάθε προγράµµατος και πόσο καλύπτουν
Έσοφία στις τέχνες µε ενδιαφέρουσες «στάσεις» χρι και το τέλος Αυγούστου δίνοντας την δυνατότητα τις σύγχρονες ανάγκες, παρέχοντας πολύτιµες πλη-
στην επιδηµιολογία και την διοίκηση Καινοτοµίας και σε όλους όσοι επιθυµούν να σπουδάσουν εξ αποστά- ροφορίες για όσους ενδιαφέρονται να «ρουφήξουν» τη
Επιχειρηµατικότητα, προσφέρει το Ελληνικό Ανοικτό Πα- σεως από το σπίτι. γνώση σε εξειδικευµένα επιστηµονικά πεδία απο-
νεπιστήµιο το νέο ακαδηµαCκό έτος που ξεκινά από Σε- Οι διευθυντές των µεταπτυχιακών προγραµµάτων κτώντας εφόδια για την επαγγελµατική τους ανέλιξη.
«Φιλοσοφία και Τέχνες»
Γ Γε εώ ώρ ργ γι ιο ος ς Β Βλ λα αχ χά άκ κη ης ς: : « «Α Αφ φε ετ τη ηρ ρί ίε ες ς έ έρ ρε ευ υν να ας ς κ κα αι ι π πρ ρο οβ βλ λη ηµ µα ατ τι ισ σµ µο ού ύ» »
Μια βαθύτερη προσέγγιση στην σχέση της Φιλοσοφίας και των Τεχνών, οι οποίες αναµφίβολα υπήρ-
ξαν σηµαντικότατες ήδη από την εποχή της αρχαίας τραγωδίας και συνεχίζουν να είναι σηµαν-
τικές µέχρι σήµερα προσφέρει το Πρόγραµµα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Φιλοσοφία και Τέχνες»
όπως µας εξηγεί ο διευθυντής του, µέλος ∆ΕΠ στη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ αν.κα-
θηγητής Γεώργιος Βλαχάκης.
«Με το Πρόγραµµα "Φιλοσοφία και Τέχνες" η Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστηµών του ΕΑΠ προσφέρει
µια ακόµα επιλογή µεταπτυχιακών σπουδών στους αποφοίτους των προπτυχιακών της προγραµµάτων
ενώ παράλληλα το πρόγραµµα είναι ανοικτό για τους αποφοίτους ΑΕΙ από όλη την Ελλάδα και ανα-
γνωρισµένα Πανεπιστήµια του εξωτερικού. Ήταν επιλογή µας το πρόγραµµα να κάνει δεκτούς
αποφοίτους όλων των πανεπιστηµιακών σχολών, στο πλαίσιο της ανοικτότητας και της διεπι-
στηµονικότητας που αποτελούν εµβληµατικά στοιχεία του ΕΑΠ. Το πρόγραµµα είναι δοµηµένο έτσι
ώστε να αναδεικνύει τη σχέση της φιλοσοφίας µε τις τέχνες στη διαχρονία των πολιτισµών, όχι
µόνο του ελληνικού και του ευρωπαCκού, αλλά γενικότερα. Παράλληλα φιλοδοξεί να προσφέ-
ρει αφετηρίες έρευνας και προβληµατισµού για σύγχρονα σχετικά ζητήµατα. Αποτελείται
από έξι θεµατικές ενότητες και διπλωµατική εργασία. Στόχος µας είναι να προσφέρουµε ένα δυναµικό πρόγραµµα που
µε στέρεο υπόβαθρο το προσφερόµενο διδακτικό υλικό θα δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές του για µια πιο ελεύ-
θερη και ριζοσπαστική προσέγγιση στα θέµατα που περιλαµβάνονται σε αυτό, όπως ακριβώς είναι το ζητούµενο
στις µεταπτυχιακές σπουδές. Μάλιστα θα επιδιώξουµε τη γόνιµη συνεργασία και µε άλλα µεταπτυχιακά προ-
γράµµατα της Σχολής και ειδικότερα µε το "αδελφό" µεταπτυχιακό πρόγραµµα "Επικοινωνία της Επιστήµης"
που αποτελεί επίσης ένα καινοτόµο και µοναδικό στην Ελλάδα µεταπτυχιακό για αυτό το γνωστικό αν-
τικείµενο», επισηµαίνει.
Στο ερώτηµά µας «Καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες;» µας απαντά: «Είναι βέβαια ένα µάλλον φι-
λοσοφικού τύπου ερώτηµα καθώς δεν είναι πάντα σαφές πώς ορίζεται το σύγχρονο και πώς
ορίζονται οι ανάγκες. Σχεδιάζοντας και υλοποιώντας αυτό το πρόγραµµα θέλαµε να απο-
δείξουµε ότι η φιλοσοφία και η επιστήµη µπορούν να συνδιαλέγονται µε τις τέχνες και
να προκύπτει ένα ενδιαφέρον αποτέλεσµα. Θα θέλαµε αυτή η αλληλεπίδραση να
µην περιγράφεται µηχανιστικά αλλά να ενσωµατώνει στοιχεία µιας ευρύτερης
ανθρωπιστικής προσέγγισης που ήταν κυρίαρχη πριν ο 19ος αιώνας βάλει
ένα τέλος σε αυτό που ονοµάζουµε "ενιαία κουλτούρα". Με το πνεύµα
αυτό θα απαντούσαµε ότι το πρόγραµµα καλύπτει διαχρονικές ανάγ-
κες και εποµένως φυσικά και σύγχρονες καθώς ελπίζουµε να δια-
«Παραστατικές Τέχνες» µορφώσει ένα πλαίσιο απάντησης στη µονοχρωµία της σύγ-
χρονης τεχνολογικής και όχι µόνο "ανάπτυξης".
Στο πρόγραµµα γίνονται δεκτοί κάτοχοι πτυχίου ή δι-
Α Αν νδ δρ ρέ έα ας ς Γ Γ. . Μ Μα αρ ρκ κα αν ντ τω ων νά άτ το ος ς: : « «Ρ Ρα αγ γδ δα αί ίω ως ς ε εξ ξε ελ λι ισ σσ σό όµ µε εν νο ο π πε εδ δί ίο ο» » πλώµατος ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς γνω-
στικού αντικειµένου. Η γλώσσα διδασκαλίας του
προγράµµατος είναι η ελληνική. Η γνώση
µίας ξένης γλώσσας καθώς και η εξοι-
Παραστασιολογία, αρχαίο και παγκόσµιο θέατρο, ιστορία και θεωρία του χορού, λυρικό θέατρο, Και προσθέτει: «Πιστεύω ακράδαντα ότι οι κείωση µε τη χρήση Η/Υ, e-mail και
σύγχρονες µορφές επιτέλεσης είναι ορισµένοι από τους κλάδους στους οποίους θα διεισδύσουν ποικίλες προσφερόµενες Θεµατικές Ενότητες βα- διαδικτύου θα βοηθήσει σηµαν-
µέσω θεωρητικής µελέτης και ερευνητικής προσέγγισης όσοι επιθυµούν να σπουδάσουν στο ΜΠΣ σίζονται σε έγκριτο και έγκυρο θεµατικό υλικό από πο- τικά στην παρακολούθηση
«Παραστατικές Τέχνες». λυάριθµους σύγχρονους κλάδους των παραστατικών τε- του προγράµµατος.
Ο διευθυντής του Προγράµµατος, καθηγητής - µελετητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας στο χνών, όπως λόγου χάριν αρχαίο ελληνικό και σύγχρονο παγ-
Τµήµα Φιλολογίας του Πανεπιστηµίου Πελοποννήσου, Ανδρέας Γ. Μαρκαντωνάτος µας «ξεναγεί» κόσµιο θέατρο, παραστασιολογία, ιστορία και θεωρία του χορού,
στην µαγεία των Παραστατικών Τεχνών αναφέροντας τα εξής: «Πρόκειται για ένα πρωτοπορια- ιστορία της όπερας, σύγχρονες µορφές επιτέλεσης, όψεις της σύγ-
κό Πρόγραµµα Μεταπτυχιακών Σπουδών, το οποίο αποσκοπεί στη θεωρητική µελέτη και στην ερευ- χρονης σκηνής, σύγχρονες ερµηνευτικές προσεγγίσεις στο αττικό
νητική προσέγγιση των παραστατικών τεχνών τόσο στο συγχρονικό όσο και στο διαχρονικό τους δράµα και πολλά άλλα. Επίσης, σε αυτό το πρωτοποριακό µεταπτυχιακό πρό-
εύρος. Εκκινώντας από την αρχαιότητα και φτάνοντας µέχρι τη σύγχρονη εποχή το εν λόγω και- γραµµα περιλαµβάνονται γνωστικά αντικείµενα που παρέχουν αξιοπρόσεκτες
νοτόµο µεταπτυχιακό πρόγραµµα προσφέρει στους φοιτητές και στις φοιτήτριες τη δυνατότητα επαγγελµατικές προοπτικές και έχουν προσέτι άρρηκτη σύνδεση µε το ραγδαίως
για µίαν εις βάθος κριτική προσέγγιση του συγκεκριµένου γνωστικού αντικειµένου διαµέσου ενός εξελισσόµενο πεδίο των παραστατικών τεχνών και εν γένει του πολιτισµού (όπως εί-
ευρύτατου φάσµατος δεκαπέντε Θεµατικών Ενοτήτων (Θ.Ε.) και τριών κατευθύνσεων/ειδικεύσεων: ναι παραδείγµατος χάριν η εκπαίδευση και η πολιτιστική πολιτική και διαχείριση). Εν κα-
αρχαίο ελληνικό θέατρο, σύγχρονο θέατρο και λυρικό θέατρο. Η ιδιαιτερότητά του µάλιστα έγ- τακλείδι θα ήθελα να υπογραµµίσω ότι οι απόφοιτοι αυτού του άρτια σχεδιασµένου µεταπτυ-
κειται σε αυτό ακριβώς το χαρακτηριστικό του γνώρισµα, ότι δηλαδή είναι το µόνο στο είδος του χιακού προγράµµατος θα είναι επαρκώς εφοδιασµένοι, για να ανταποκριθούν µε επιτυχία στις απαι-
που προσεγγίζει το αντικείµενό του ταυτόχρονα και διαθεµατικά και διαχρονικά. Αξίζει να σηµει- τήσεις µιας ανταγωνιστικής αγοράς εργασίας».
ωθεί εδώ µε ιδιάζουσα έµφαση ότι πρώτη φορά σε επίπεδο µεταπτυχιακής έρευνας το αρχαίο ελ- Γίνονται δεκτοί κάτοχοι πτυχίου ή διπλώµατος ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς γνωστικού αν-
ληνικό θέατρο αλληλεπιδρά µε τρόπο γόνιµο και δηµιουργικό µε τις σύγχρονες παραστατικές τέ- τικειµένου. Η γλώσσα διδασκαλίας του προγράµµατος είναι η ελληνική. Η γνώση µίας ξένης γλώσ-
χνες, καθώς επίσης πρώτη φορά προσφέρονται σπουδές µεταπτυχιακού επιπέδου τέτοιας µά- σας καθώς και η εξοικείωση µε τη χρήση Η/Υ, e-mail και διαδικτύου θα βοηθήσει σηµαντικά στην
λιστα υψηλής ακαδηµαCκής ποιότητας αναφορικά µε το λυρικό και µουσικό θέατρο». παρακολούθηση του προγράµµατος.

