Page 13 - Open2U - JULY - 2022
P. 13
Ερευνητική Οµάδα 13
ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
Εµπειρογνώµονας De-
vOps: Linux, Docker,
Kubernetes
Ειδικός ψηφιακών µέ-
σων: HTML, Javascript,
CSS
Επιπλέον, είναι σηµαντι-
κό για τους επαγγελµατίες
λογισµικού να κατανοούν καλά
τις αρχές προγραµµατισµού, ώστε
να µπορούν να προσαρµοστούν γρή-
γορα στη χρήση νέων τεχνολογιών. Οι επαγ-
γελµατίες λογισµικού δεν θα πρέπει να είναι µόνο
ειδικοί στο λογισµικό, αλλά και να έχουν ένα ευρύτε-
ρο σύνολο µη τεχνικών δεξιοτήτων, όπως προσωπικές ήπιες
δεξιότητες ή επιχειρηµατικές δεξιότητες.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε µία ειδική οµάδα ευρηµά-
των, σύµφωνα µε την οποία, το προσδόκιµο ζωής των ρό-
λων είναι αµφισβητήσιµο, εξ ου και η σηµασία της διά βίου
µάθησης και η ανάπτυξη νέων ικανοτήτων. Σε αυτό το πλαί-
σιο, η ύπαρξη διεπιστηµονικών οµάδων είναι ζωτικής ση-
µασίας αφού η συγχώνευση δυνατοτήτων γίνεται ολοένα και
πιοσηµαντική.Γενικότερα, υπάρχειηαπαίτησηγιασυνδυασµό
τεχνικών και µη ρόλων.
Το ΕΑΠ, µέσω της οµάδας DAISSy, έχει ολοκληρώσει τον
χουσες και µελλοντικές ανάγκες για δεξιότητες λογισµικού σε οργανισµούς. Έτσι, οι λεγόµενοι επαγγελµατίες σε σχή- αρχικό σχεδιασµό των προφίλ DevOps Expert και Solutions
και επαγγελµατίες στην Ευρώπη. Τα συµπεράσµατα προ- µα Τ και Π θα γίνονται όλο και πιο σηµαντικοί. Αυτοί είναι ει- Designer σε επίπεδο EQF7. O σχεδιασµός περιλαµβάνει τον
έκυψαν βάσει της µελέτης των κενών θέσεων εργασίας, της δικοί λογισµικού που διαθέτουν ένα ευρύ σύνολο δεξιοτή- καθορισµό των στόχων του κάθε προφίλ (βάσει των απο-
διαθέσιµης βιβλιογραφίας για δεξιότητες λογισµικού, των των (soft και business skills) και είναι σε θέση να συνερ- τελεσµάτων της έρευνας αλλά και του προτύπου δεξιοτή-
υπαρχόντων προγραµµάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης, γάζονται στενά µε άτοµα από διαφορετικούς τοµείς. των e-CF), τον εντοπισµό των απαραίτητων δεξιοτήτων και
εκθέσεων για την αγορά εργασίας και βάσεις δεδοµένων. Για να γεφυρωθεί το χάσµα δεξιοτήτων µεταξύ ζήτησης και τέλος, τις απαιτήσεις σε εκπαιδευτικούς στόχους (σε συ-
Συµµετείχαν επίσης ειδικοί από τις χώρες-εταίρους του έρ- προσφοράς, οι επαγγελµατίες λογισµικού θα πρέπει να εί- σχέτιση και µε την περιγραφή των ρόλων στο προηγούµε-
γου, και όχι µόνο. Η έκθεση είναι διαθέσιµη στον ιστότοπο ναι εξειδικευµένοι, και να ενηµερώνονται για τις τρέχουσες νοεπίπεδοEQF6).Σεπλήρη εξέλιξηβρίσκονταιπλέονοιδρά-
σεις σχεδιασµού των προγραµµάτων εκπαίδευσης (υπό τη
του έργου. Τα βασικά συµπεράσµατα που προέκυψαν από εξελίξεις µέσω επανειδίκευσης. Οι πάροχοι εκπαίδευσης µορφή είτε ολοκληρωµένων προγραµµάτων είτε δράσεων
την έρευνα αγοράς του ESSA είναι τα παρακάτω: και κατάρτισης και οι οργανισµοί µε ανάγκες σε δεξιότητες ενίσχυσης υπαρχόντων προγραµµάτων) σε συνδυασµό µε
Τα ευρήµατα επιβεβαιώνουν ότι οι προγραµµατιστές λογι- λογισµικού θα πρέπει να συνεργαστούν στενά για να εκ- ενέργειες που θα εξασφαλίσουν την πιστοποίησή τους, όταν
σµικού κάθε είδους έχουν µεγάλη ζήτηση στην ευρωπα\κή παιδεύσουν τους επαγγελµατίες λογισµικού του µέλλοντος. αυτά καταστούν έτοιµα για χρήση. Στο τέλος του έτους θα
αγορά. Επίσης, άτοµα σε άλλους ρόλους λογισµικού, όπως H έρευνα έδειξε ότι οι 3 πιο δηµοφιλείς δεξιότητες (hard ξεκινήσει η µεγάλη προσπάθεια υλοποίησης των προ-
ειδικοί DevOps και σχεδιαστές λύσεων έχουν µεγάλη ζήτηση. skills) ανά ρόλο λογισµικού είναι: γραµµάτων µέσω του σχεδιασµού και κατασκευής του
Οι επαγγελµατίες λογισµικού δεν θα πρέπει να είναι µόνο Προγραµµατιστής: SQL, Javascript, ΗΤML απαραίτητου εκπαιδευτικού υλικού. Παράλληλα, λαµβάνουν
ειδικοί στο λογισµικό, αλλά θα πρέπει επίσης να µπορούν Ειδικός δοκιµών: Selenium, Jira, SQL χώρα αρχικές δράσης για προετοιµασία της πιστοποίησης
να είναι ικανοί να εργάζονται αποδοτικά σε µια οµάδα µέσα Σχεδιαστής λύσεων: SQL, Microsoft & cloud, Javascript των εκπαιδευτικών προγραµµάτων.
D DA AI IS SS Sy y
Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy (Dynamic Ambient Intelligent Sociotech-
nical Systems) διεξάγει εκπαιδευτική και τεχνολογική έρευνα µε επί-
κεντρο την κοινωνία, σχεδιάζει εκπαιδευτικά προγράµµατα, µαθήµατα
και µαθησιακά µονοπάτια, δηµιουργεί ψηφιακό περιεχόµενο, παρέχει
τα µέσα για την αξιολόγηση και πιστοποίηση των προσόντων και ανα-
πτύσσει διαδικτυακές πλατφόρµες µάθησης, MOOCs και τρισδιάστα-
τα περιβάλλοντα. Ιδρυτής και επικεφαλής της DAISSy είναι ο ∆ρ.
Αχιλλέας Καµέας, Καθηγητής ΣΘΕΤ ΕΑΠ. Περισσότερες πληροφορίες
για τα έργα και της δραστηριότητες της DAISSy θα βρείτε στην ιστο-
σελίδα της οµάδας http://daissy.eap.gr/en/

