Page 15 - Open2U - JULY - 2022
P. 15

Συνέδρια               15


                               ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022





                                                                                  «Συνάντηση»





                                                                                  Θρησκείας






                                                                                  και Επιστήµης









                                                                                  Οι µεταπτυχιακοί φοιτητές Νίκη Χασάπη και Γεράσιµος Αρτελάρης

                                                                                  και ο δ/ντής του Προγράµµατος Γ. Βλαχάκης εκπροσώπησαν
                                                                                  το ΕΑΠ στο Θερινό Σχολείο της Ορθόδοξης Ακαδηµίας Κρήτης


                                                    πίστη και η επιστήµη είναι δύο µεγάλα και ση-  να συναντήσουν σηµαντικούς ερευνητές από διακε-  «Η αποτίµηση της συµβολής τους στην επιτυχία του Θε-
                                                    µαντικά πνευµατικά µεγέθη, τα οποία συνθέτουν  κριµένα Εκπαιδευτικά και Ερευνητικά Ιδρύµατα της Ελ-  ρινού Σχολείου από τους διδάσκοντες και ειδικότερα
                                                Ητην ουσία του πολιτισµού. Θρησκεία και Επιστή-  λάδας και του εξωτερικού και να συζητήσουν µε αυτούς  από τον διοργανωτή του Θερινού Σχολείου, διευθυντή
                                                µη, πίστη και γνώση, είναι δύο βασικές και ουσιαστικές  σε ένα κλίµα επιστηµονικής δηµιουργίας», περιέγρα-  Ερευνών στο ΙΙΕ/ΕΙΕ, ήταν εξαιρετική», σηµείωσε ο κ.
                                                εκφάνσεις του ανθρώπινου πνεύµατος, που κινούνται  ψαν οι συµµετέχοντες.  Βλαχάκης.
                                                σε διαφορετικά επίπεδα.              Η Νίκη Χασάπη υπογράµµισε πως «το εντατικό Θερι-  Και κατέληξε, επισηµαίνοντας ότι «η συµµετοχή του ΠΜΣ
                                                Ποια είναι η ιστορική σχέση µεταξύ Θρησκείας και Επι-  νό Σχολείο είχε ως στόχο να προσφέρει στους συµ-  «Επικοινωνία της Επιστήµης» στο Θερινό Σχολείο και
                                                στήµης; Και γιατί είναι ένα θέµα που αποκτά ολοένα και  µετέχοντες µια εµπεριστατωµένη γνώση της ιστορίας  µάλιστα µε δύο υποτροφίες αναδεικνύει την αποδοχή
                                                περισσότερο ερευνητικό ενδιαφέρον στις µέρες µας;  των σχέσεων µεταξύ Θρησκείας και Επιστήµης, ένα θέµα  του προγράµµατος από την επιστηµονική κοινότητα κα-
                                                Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήµατα δόθηκαν στο Θε-  που αποκτά ολοένα και περισσότερο ερευνητικό εν-  θώς και τις δυνατότητες που προσφέρονται στους φοι-
                                                ρινό Σχολείο Επιστήµης και Θρησκείας, που διοργα-  διαφέρον στις µέρες µας».  τητές του, πέρα από τη φοίτησή τους σε αυτό, για ευ-
                                                νώθηκε µε επιτυχία από το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευ-  Η παρουσία των φοιτητών του προγράµµατος ήταν εξαι-  ρύτερες προοπτικές και απόκτηση ειδικών γνώσεων.
                                                νών του Εθνικού Ιδρύµατος Ερευνών και την Ορθόδο-  ρετικά θετική µε ουσιαστικές ερωτήσεις, σχόλια και πα-  Φυσικά το πρόγραµµα θα συνεχίσει τις προσπάθειές του
                                                ξη Ακαδηµία Κρήτης, σε συνεργασία µε το Τµήµα Ιστο-  ρεµβάσεις. Μάλιστα ο Γεράσιµος Αρτελάρης προσέφερε  για ανάλογες ευκαιρίες προς τους φοιτητές του και στο
                                                ρίας και Φιλοσοφίας της Επιστήµης του Εθνικού και Κα-  στους συµµετέχοντες ένα µικρό µάθηµα Αστρονοµίας  µέλλον».
                                                ποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών.   στον νυχτερινό ουρανό της Κρήτης.
                                                Στο εντατικό Θερινό Σχολείο διάρκειας µίας εβδοµά-
                                                δας, από τις 13 έως τις 17 Ιουνίου, συµµετείχαν προ-
                                                πτυχιακοί και µεταπτυχιακοί φοιτητές από όλο τον κό-
                                                σµο, υποψήφιοι διδάκτορες και ερευνητές στον τοµέα
                                                της Θρησκείας, της Επιστήµης, της Ιστορίας, της Φι-
                                                λοσοφίας, της Τεχνολογίας και της Θεολογίας.
                                                Το Πρόγραµµα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επικοινωνία
                                                της Επιστήµης» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµί-
                                                ου (ΕΑΠ) έδωσε το «παρών» µε τη συµµετοχή δύο µε-
                                                ταπτυχιακών φοιτητών του, της Νίκης Χασάπη και του
            ∆ ∆ι ιά άχ χυ υσ ση η   τ τη ης ς   Γ Γν νώ ώσ ση ης ς  Γεράσιµου Αρτελάρη, οι οποίοι έλαβαν σχετική υπο-
            κ κα ατ τά ά   τ τη η   δ δι ιά άρ ρκ κε ει ια α     τροφία για την κάλυψη των εξόδων συµµετοχής τους.
                                                Επίσης συµµετείχε ως διδάσκων ο διευθυντής Σπου-
                                                δών  του  προγράµµατος,  αναπληρωτής  καθηγητής
            τ το ου υ   Ψ Ψυ υχ χρ ρο ού ύ   Π Πο ολ λέ έµ µο ου υ  Γιώργος Ν. Βλαχάκης.
                                                «Μέσα σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον, στις εγκατα-
            Σηµαντική επιτυχία του Εργαστηρίου  στάσεις της Ορθόδοξης Ακαδηµίας Κρήτης στο Κο-
                                                λυµπάρι Χανίων, οι συµµετέχοντες είχαν την ευκαιρία
            Επικοινωνίας της Επιστήµης,
            της Τεχνολογίας και της Ιατρικής
            της Σχολής Ανθρωπιστικών
            Επιστηµών του ΕΑΠ                   « «C Cr ri is se es s: :   Ο Οι ικ κο ον νο οµ µι ικ κέ ές ς   κ κρ ρί ίσ σε ει ις ς   κ κα αι ι   Ι Ισ στ το ορ ρι ικ κό ότ τη ητ τε ες ς» »

            Μια σηµαντική δράση θα υλοποιηθεί το προ-
            σεχές διάστηµα καθώς στο πλαίσιο της προ-  Ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 1ο Θερινό Σχολείο Ιστορίας και Οικονοµίας
            κήρυξης για το ανταγωνιστικό πρόγραµµα IKY-
            DA 2022 εγκρίθηκε προς χρηµατοδότηση η πρό-
            ταση που είχε υποβληθεί από τον αναπληρω-  Με επιτυχία που ξεπέρασε κάθε προσδοκία πραγµα-
            τή καθηγητή της ΣΑΕ και διευθυντή του εργα-  τοποιήθηκε το χρονικό διάστηµα από 7 έως 10 Ιουλί-
            στηρίου Επικοινωνίας της Επιστήµης, της Τε-  ου 2022 στις εγκαταστάσεις του Τµήµατος Λογιστικής
            χνολογίας και της Ιατρικής Γιώργο Ν. Βλαχά-  και Χρηµατοοικονοµικής του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων,
            κη. Η πρόταση µε θέµα «Επικοινωνία της Επι-  στην Πανεπιστηµιούπολη Πρέβεζας στο Ψαθάκι, το Πρώ-
            στήµης και η ∆ιάχυση της Γνώσης κατά τη διάρ-  το Θερινό Σχολείο Ιστορίας και Οικονοµίας (HISEC) µε
            κεια του Ψυχρού Πολέµου» θα υλοποιηθεί σε  θέµα ”Crises: Οικονοµικές κρίσεις και Ιστορικότητες”.
            συνεργασία µε την καθηγήτρια Μαρία Ρεντε-  Στην έναρξη του HISEC απηύθυναν χαιρετισµό ο πρύ-
            τζή, η οποία κατέχει την Έδρα Επιστήµης, Τε-  τανης του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων Αλµπάνης Τριαν-
            χνολογίας και Σπουδών Φύλου στο Friedrich-  τάφυλλος και ο αντιπρόεδρος Ακαδηµαgκών Υποθέσε-
            Alexander-Universität  Erlangen-Nürnberg  στη  ων του ΕΑΠ Ευστάθιος Ευσταθόπουλος. Και οι δύο τό-
            Γερµανία και την οµάδα της.         νισαν τη σηµασία και τη µοναδικότητα της συνάντησης
            Το πρόγραµµα ήρθε δεύτερο στη σειρά αξιο-  δύο διαφορετικών επιστηµών µε διεπιστηµονική προ-
            λόγησης της µικτής ελληνο-γερµανικής επι-  σέγγιση στο επίκαιρο θέµα των οικονοµικών κρίσεων.
            τροπής και θα έχει διάρκεια ένα χρόνο.   Εκτός από τα µαθήµατα υπήρξαν και τρεις κεντρικές οµι-
                                                λίες. Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, π. Υπουργός Οικονο-
                                                µικών, Καθηγητής Τµήµατος Οικονοµικών Επιστηµών
                                                Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών, επί-
                                                τιµος διδάκτορας του Τµήµατος Λογιστικής και Χρη-  µατος ∆ιεθνών και Ευρωπαgκών Οικονοµικών Σπουδών,  ρειακών αεροδροµίων. Οι φοιτητές έδειξαν µεγάλο εν-
                                                µατοοικονοµικής του Πανεπιστηµίου Ιωαννίνων, ανέλυσε  του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, παρουσίασε  διαφέρον,κάτιτοοποίο αποδεικνύεταιαπότιςεξαιρετικά
                                                τις παγκόσµιες κρίσεις και τον τρόπο µε τον οποίο τις  την εξέλιξη του δηµόσιου χρέους, επισήµανε τους κυ-  ενδιαφέρουσες συζητήσεις που ακολούθησαν κάθε διά-
                                                αντιλαµβάνονται οι οικονοµολόγοι, οι ιστορικοί και οι πο-  ριότερους σταθµούς της κρίσης και πρότεινε την  λεξη του προγράµµατος.
                                                λιτικοί.                             ανάγκη σχεδιασµού µιας νέας αναπτυξιακής πολιτικής  Η ικανοποίηση διδασκόντων και διδασκοµένων εκ-
                                                Χρησιµοποιώντας την γκραµσιανή προβληµατική για την  στην Ελλάδα. Τέλος, ο Γεώργιος Βήλος, Γενικός ∆ι-  φράστηκε από τη θέληση όλων να συµµετέχουν και
                                                ηγεµονία και την κυριαρχία στη θεώρηση των κρίσεων  ευθυντής Εµπορικής και Επιχειρηµατικής Ανάπτυξης της  στο επόµενο, ∆εύτερο Θερινό Σχολείο, το οποίο προ-
                                                κατέληξε ότιηκατανόησητωνπαγκόσµιων κρίσεωναπαι-  Fraport Greece µίλησε για τις επιπτώσεις της πανδηµίας  γραµµατίζεται για το καλοκαίρι του 2023. Να σηµει-
                                                τεί µελέτη όχι µόνο της οικονοµίας αλλά και των συν-  Covid-19 στις Αεροµεταφορές και τον Τουρισµό, την  ωθεί ότι και οι κεντρικοί οµιλητές και οι διδάσκοντες
                                                θηκών και καταστάσεων που τις γεννούν ιστορικά.  αποτύπωσή τους στο χώρο της εργασίας, εστιάζοντας  συνέδραµαν την προσπάθεια σε εθελοντική βάση και
                                                O Γεώργιος Οικονοµίδης, Καθηγητής, Πρόεδρος Τµή-  παράλληλα στην προοπτική ανάπτυξης των περιφε-  αφιλοκερδώς.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20