Page 11 - Open2U - JULY - 2022
P. 11

Νέα Προγράµµατα                        11


                             ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022




           Ιταλικός Πολιτισµός και ειδικά ζητήµατα ορολογίας και ερµηνείας


          Α Αν ντ τι ιγ γό όν νη η   Β Βλ λα αβ βι ια αν νο ού ύ: :   « «Μ Μι ια α   γ γό όν νι ιµ µη η   ε εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κή ή   π πρ ρό όκ κλ λη ησ ση η» »




                                   «Το Μεταπτυχιακό Πρόγραµµα Σπουδών «Ιταλικός Πολιτισµός και ειδικά ζητήµατα ορολογίας και ερµηνείας» δεν συνιστά µόνο γόνι-
                                   µη εκπαιδευτική πρόκληση, αλλά και µιαν εξίσου γόνιµη φιλοδοξία απόκτησης ενός πρωτοποριακού µεταπτυχιακού τίτλου σπουδών
                                   για την περαιτέρω επιστηµονική και επαγγελµατική εξέλιξη των σπουδαστών του, καθώς εστιάζει στην παροχή εξειδικευµένων γνώ-
                                   σεων σ’ ένα ευρύ πεδίο του σύγχρονου Iταλικού Πολιτισµού –όπως αναπτύχθηκε από το 1861, έτος σύστασης του σύγχρονου ιταλι-
                                   κού κράτους, έως σήµερα –σύµφωνα µε τις απαιτήσεις της επιστήµης, αλλά και τις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας στην
                                   Ελλάδα και στο εξωτερικό», επισηµαίνει η διευθύντρια του Προγράµµατος Αντιγόνη Βλαβιανού. Πρόκειται για ένα πρόγραµµα µε δυ-
                                   ναµική, καθώς όπως µας εξηγεί, «µέσω µιας διεπιστηµονικής και, συγχρόνως, δυναµικά πλουραλιστικής προσέγγισης των βασικότε-
                                   ρων εκφάνσεων του σύγχρονου Ιταλικού Πολιτισµού, που τον αναδεικνύουν σε διαµορφωτικό παράγοντα του ευρύτερου ευρωπαdκού
                                   γίγνεσθαι, η επιστηµονική εξειδίκευση διευρύνει την επικοινωνιακή προσέγγιση ποικίλων ερευνητικών και, πρωτίστως, επαγγελµατι-
                                   κών τοµέων της σύγχρονης Ιταλίας (αναφέρω ενδεικτικά τη φρασεολογία και την παροιµιολογία, την ιταλική στα µέσα κοινωνικής δι-
                                   κτύωσης και τη δηµοσιογραφία, στη µόδα, στο εµπόριο και στην οινογνωσία, αλλά και στη διπλωµατική ορολογία) σε επίπεδο γόνιµης
                                   διάδρασης µε άλλες χώρες της Ευρώπης και, φυσικά, µε την Ελλάδα, λόγω γεωγραφικής γειτνίασης και πολιτισµικής συγγένειας των
                                   δύο χωρών». Στο ερώτηµα εάν καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες, µας απαντά: «Ο νεωτερικός χαρακτήρας του εν λόγω προγράµµα-
                                   τος µεταπτυχιακών σπουδών συνίσταται στο γεγονός ότι κατορθώνει να συνδέσει ποικίλους επιστηµονικούς και επαγγελµατικούς το-
          µείς της σύγχρονης πραγµατικότητας στην Ιταλία, όπως είναι οι αισθητικές τάσεις στη λογοτεχνία και οι ψηφιακές τέχνες, τα ΜΜΕ, ο αθλητισµός, το εµπόριο, οι
          διεθνείς σχέσεις και η διπλωµατία, µε την περιρρέουσα ευρωπαdκή πραγµατικότητα και αυτή καθαυτή την έννοια της διεθνοποίησης, σε επίπεδο ανθρω-
          πιστικών επιστηµών και επιχειρηµατικού πνεύµατος, συγχρόνως. Μέσω µιας επιλεκτικά διεπιστηµονικής εξοικείωσης µε τις αισθητικές, τις ιδεολο-
          γικές και τις πολιτισµικές ζυµώσεις που διαµόρφωσαν την Ιταλία των ηµερών µας, καθώς και τη σταδια-
          κή ανάπτυξη δεξιοτήτων στην ιταλική γλώσσα, οι δυνητικές/κοί φοιτήτριες/τητές του                                          «Επιδηµιολογία»
          εν λόγω ΠΜΣ θα δύνανται–µετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους– να υπηρετήσουν
          απρόσκοπτα ποικίλες επικοινωνιακές, εκπαιδευτικές, ερευνητικές και επαγγελµατικές
          δράσεις, µε βαθιά κατανόηση της θέσης του ιταλόφωνου κόσµου στο σύγχρονο πολι-                                 Α Απ πό όσ στ το ολ λο ος ς   Β Βα αν ντ τα αρ ρά άκ κη ης ς: :
          τικό και πολιτισµικό ευρωπαdκό στερέωµα». Η γλώσσα διδασκαλίας του προγράµµατος,
          όπως και της εκπόνησης της διπλωµατικής εργασίας, είναι η ελληνική, ενώ η ελάχιστη
          διάρκεια φοίτησης είναι τα δύο ακαδηµαdκά έτη, τέσσερα ακαδηµαdκά εξάµηνα, δηλαδή.               « «Ε Επ πι ισ στ τη ηµ µο ον νι ικ κό ός ς   κ κλ λά άδ δο ος ς   µ µε ε   ο ολ λο οέ έν να α
          Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα επιλογής ορισµένων µεµονωµένων Θεµατικών για
          όσους επιθυµούν να εστιάσουν σε συγκεκριµένο γνωστικό πεδίο. Στο πρόγραµµα                                      κ κα αι ι   µ µε εγ γα αλ λύ ύτ τε ερ ρη η   ζ ζή ήτ τη ησ ση η» »
          γίνονται δεκτοί κάτοχοι πτυχίου ή διπλώµατος ανώτατης εκπαίδευσης
          συγγενούς γνωστικού αντικειµένου. Η γλώσσα διδασκαλίας του
          προγράµµατος είναι η ελληνική. Η γνώση µίας ξένης γλώσ-
          σας καθώς και η εξοικείωση µε τη χρήση Η/Υ, e-mail    Η  Επιδηµιο-                                 λογία  και  την  εφαρµογή  της
          και διαδικτύου θα βοηθήσει σηµαντικά στην        λογία  και  οι  ειδικεύσεις  της  στη ∆ηµόσια Υγεία µε γνώµονα τον πολίτη. Οι γνώσεις και οι δε-
          παρακολούθηση του προγράµµατος.             κεντρίζουν το ενδιαφέρον ιδίως µετά  ξιότητες που θα αποκτηθούν αποτελούν σταθερή βάση για τα
          Περισσότερες πληροφορίες:              τα όσα βιώνουµε το τελευταίο διάστηµα µε  προγράµµατα έρευνας για την υγεία και ελέγχου ασθενειών, συµ-
          ita@eap.gr& 2610-                 την πανδηµία του κορωνοdού, την νέα απειλή που  περιλαµβανοµένης της εφαρµογής σε χώρες χαµηλού και χα-
          367600.                      ονοµάζεται «ευλογιά των πιθήκων» αλλά και γενικότερα  µηλού και µεσαίου εισοδήµατος. Αυτός ο επιστηµονικός κλάδος
                                  τους ιούς που αλλάζουν τη ζωή µας. Το συγκεκριµένο µεταπτυ-  έχει ολοένα και µεγαλύτερη ζήτηση στην έρευνα, τη βιοµηχα-
                             χιακό πρόγραµµα θα παρέχει στους µεταπτυχιακούς φοιτητές γνώσεις  νία και τη χάραξη πολιτικής. Η ανάγκη για την εκπαίδευση φά-
                        και δεξιότητες που θα µπορούν να τις χρησιµοποιήσουν στην ιατρική έρευνα  νηκε στην  πανδηµία. Το µεταπτυχιακό πρόγραµµα Επιδηµιολο-
                   και τη δηµόσια υγεία. Ο διευθυντής του προγράµµατος, καθηγητής Υγιεινής του Ερ-  γίας είναι προσιτό και ιδιαίτερα κατάλληλο για υποψήφιους που
             γαστηρίου Υγιεινής στο Τµήµα Ιατρικής του Πανεπιστηµίου Πατρών Απόστολος Βανταράκης  έχουν ήδη πτυχίο από διάφορες προελεύσεις. Στο ΠΜΣ διδά-
          µας δηλώνει: «Με την τεκµηριωµένη ιατρική να θέτει νέα πρότυπα, απαιτούνται άριστα εκπαιδευµένοι  σκουν καθηγητές από διάφορα Πανεπιστήµια (Παν/µιο Πατρών,
          επιστήµονες ειδικοί στο σχεδιασµό, τη συλλογή δεδοµένων, την ανάλυση και την ερµηνεία της  Ιωαννίνων, ΓΠΑ ) µε µεγάλη εµπειρία στην Επιδηµιολογία και τις
          επιδηµιολογικής έρευνας και της έρευνας για την υγεία. Η επιδηµιολογία είναι ένας βασικός κλά-  εφαρµογές της.
          δος για την κατανόηση και τη βελτίωση της παγκόσµιας υγείας. Οι επιδηµιολογικές µέθοδοι στη-  Απευθυνόµενος στους ενδιαφερόµενους, σηµειώνει: «Το MSc στην Επιδηµιολογία θα σας εξο-
          ρίζουν την κλινική ιατρική έρευνα, την πρακτική της δηµόσιας υγείας και την αξιολόγηση της υγει-  πλίσει µε τις γνώσεις και τις στατιστικές δεξιότητες που απαιτούνται για να κάνετε πολύτιµες
          ονοµικής περίθαλψης για τη διερεύνηση των αιτιών της νόσου και την αξιολόγηση των παρεµβάσεων  συνεισφορές στην ιατρική έρευνα καθώς και στη δηµόσια υγεία. Θα µάθετε πώς να εφαρµόζετε
          για την πρόληψη ή τον έλεγχο της νόσου. Αυτό το πρόγραµµα καλύπτει τόσο την επιδηµιολογία  επιδηµιολογικές µεθόδους για τη διερεύνηση των αιτιών της νόσου και την αξιολόγηση του αν-
          µεταδοτικών όσο και µη µεταδοτικών νόσων. Μπορείτε να γίνετε ειδικός σε αυτόν τον αναπτυσ-  τίκτυπου των παρεµβάσεων για τη θεραπεία και την πρόληψη της κακής υγείας. Ξεκινώντας από
          σόµενο τοµέα συµµετέχοντας στο µεταπτυχιακό µας πρόγραµµα. Είναι το µοναδικό µεταπτυχια-  το κλινικό ερώτηµα αντί για µια θεωρητική προσέγγιση. Ο στόχος είναι να σας παρέχει εκτετα-
          κό πρόγραµµα 1,5 έτους που έχει τρεις κατευθύνσεις ανάλογα µε τον τοµέα που θέλει να εξει-  µένες γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στον σχεδιασµό, την υλοποίηση, την ποσοτική ανάλυ-
          δικευτεί ο υποψήφιος δηλαδή κατευθύνσεις Κλινική, Περιβαλλοντική, Κοινωνική Επιδηµιολογία.  ση και την εφαρµογή της στην κλινική ιατρική και τη δηµόσια υγεία µε γνώµονα τον ασθενή. Να
          Ο στόχος του προγράµµατος είναι να παρέχουµε εκτεταµένες γνώσεις και πρακτικές δεξιότη-  σχηµατίσει µια σταθερή βάση για προγράµµατα έρευνας για την υγεία και ελέγχου ασθενειών,
          τες στον σχεδιασµό, την υλοποίηση, την ποσοτική ανάλυση και την εφαρµογή της στη επιδηµιο-  συµπεριλαµβανοµένης της εφαρµογής σε χώρες χαµηλού και χαµηλού και µεσαίου εισοδήµατος».




           «∆ιοίκηση Καινοτοµίας και Επιχειρηµατικότητα - IME»


          Α Αν να ασ στ τα ασ σί ία α   Κ Κω ων νσ στ τα αν ντ τέ έλ λο ου υ: :   « «Ε Εσ στ τι ιά άζ ζε ει ι   σ σε ε   σ σύ ύγ γχ χρ ρο ον να α   α αν ντ τι ικ κε εί ίµ µε εν να α

          γ γι ια α   τ τη ην ν   α αγ γο ορ ρά ά   ε ερ ργ γα ασ σί ία ας ς» »




                                   «H καινοτοµία δεν είναι µια τυ-  ρήσεων, οι οποίοι επιθυµούν να αποκτήσουν γνώσεις και δε-  inking, κ.α.)».
                                   χαία διαδικασία αλλά προκύ-  ξιότητες για να αντιµετωπίσουν τις τεχνολογικές και καινοτοµι-  Σηµειώνει, επίσης, πως το Πρόγραµµα Σπουδών ΙΜΕ εµβαθύνει
                                   πτει µέσα από σύνθετο σχε-  κές προκλήσεις στο περιβάλλον εργασίας τους ενώ παράλλη-  στη σύνθετη διαδικασία της καινοτοµίας και στη συστηµατική δια-
                                   διασµό και στοχευµένη δρά-  λα µπορούν να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους για να αναπτύ-  χείρισή της αναγνωρίζοντας τα σηµαντικότερα στάδια της δια-
                                   ση», σηµειώνει η δρ Αναστασία  ξουν επιχειρηµατική δράση ή/και να σταδιοδροµήσουν στο αν-  δικασίας, τους κινδύνους που ελλοχεύουν και τις δεξιότητες που
                                   Κωνσταντέλου, αναπλ. Καθη-  τικείµενο της ∆ιοίκησης της Καινοτοµίας. Στοιχεία που διαµορ-  απαιτούνται για την υλοποίησή της µε επιτυχία και συνέπεια. Ως
                                   γήτρια ∆ιοίκησης Καινοτοµίας  φώνουν  το  ανταγωνιστικό  πλεονέκτηµα  του  συγκεκριµένου  εκ τούτου, οι απόφοιτοι του Προγράµµατος θα µπορούν να εκ-
                                   στο  Πανεπιστήµιο  Αιγαί-  Προγράµµατος, εκτός του ότι προσφέρεται εξ’ ολοκλήρου εξ’ απο-  µεταλλευτούν αναδυόµενες ευκαιρίες και να οργανωθούν κα-
                                   ου,  Πολυτεχνική  Σχολή  στο  στάσεως - όπως συµβαίνει σε όλα τα προγράµµατα του ΕΑΠ- εί-  τάλληλα για να καινοτοµήσουν σε υπάρχοντα οργανισµό, σε µια
                                   Τµήµα Μηχανικών Οικονοµίας  ναι η προσαρµογή στις ανάγκες και επιλογές του φοιτητή -για  οικογενειακή επιχείρηση, ή να εξελίξουν τη δική τους ιδέα σε
                                   και ∆ιοίκησης και διευθύντρια  παράδειγµα,  η  εκπόνηση  διπλωµατικής  εργασίας  δεν  είναι  νέο επιχειρηµατικό εγχείρηµα. Το Πρόγραµµα είναι Καινοτόµο
                                   του ΠΜΣ «∆ιοίκηση Καινοτο-  υποχρεωτική και µπορεί να υποκατασταθεί µε παρακολούθηση  σε σύλληψη για τα ελληνικά και διεθνή δεδοµένα, είναι σχεδια-
                                   µίας  και  Επιχειρηµατικότητα  επιπλέον µαθηµάτων για όποιον/όποια το επιθυµεί. Το Πρόγραµµα  σµένο σύµφωνα µε τα πρότυπα επιτυχηµένων αντίστοιχων προ-
                                   – IME».                 είναι επίσης ελκυστικό ακόµη και για κατόχους άλλων ΠΜΣ ή/και  γραµµάτων των εξωτερικού αλλά και προσαρµοσµένο στις ιδι-
          Όπως µας εξηγεί: «Το Πρόγραµµα είναι σχεδιασµένο από επι-  ΜΒΑ ως 2ος µεταπτυχιακός τίτλος καθώς περιλαµβάνει σύγχρονη  αιτερότητες µικρότερων οικονοµιών και επιχειρήσεων όπως οι
          σπεύδουσα οµάδα µε µεγάλη διδακτική και διεθνή ερευνητική εµ-  θεµατολογία και µαθήµατα που πρώτη φορά διδάσκονται σε µε-  ελληνικές επιχειρήσεις, και εστιάζει σε σύγχρονα αντικείµενα
          πειρία στο αντικείµενο της ∆ιοίκησης Καινοτοµίας. Απευθύνε-  ταπτυχιακό πρόγραµµα σπουδών  στην Ελλάδα (InnovationMa-  για την αγορά εργασίας όπως η Σχεδιαστική Σκέψη, ο Ψηφιακός
          ται σε νέους αποφοίτους, επαγγελµατίες και στελέχη επιχει-  nagement, ewVentureCreation, DigitalTransformation, DesignTh-  Μετασχηµατισµός, και η Πράσινη Καινοτοµία και Επιχειρηµατι-
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16