Page 15 - Open2U - NOVEMBER-DECEMBER- 2022-2
P. 15
Ερευνητική Οµάδα 15
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ-∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022
Η Η µ µε εθ θο οδ δο ολ λο ογ γί ία α A Ag gi il le e σ στ τη ην ν Π Πρ ρω ωτ το οβ βά άθ θµ µι ια α
κ κα αι ι ∆ ∆ε ευ υτ τε ερ ρο οβ βά άθ θµ µι ια α Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση η
Το ευρωπαϊκό έργο “Agile2Learn – Innovative Agile Project φοδότησης για να επιτρέπει την ταχεία ανταπόκριση στις αλλαγές
Based Learning” επιδιώκει την επαγγελµατική ανάπτυξη εκ- του προϊόντος και τις συνεχείς βελτιώσεις στις διαδικασίες.
παιδευτικών Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκπαίδευ- Εποµένως, στοχεύει στη συνεχή βελτίωση και τον εξορθολο-
σης, µέσα από την εφαρµογή ενός καινοτόµου προγράµµατος γισµό όλων των διαδικασιών. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αυ-
σπουδών που θα συµβάλει στην απόκτηση των απαραίτητων γνώ- τών προϋποθέτει ασφαλώς την επαγγελµατική ανάπτυξη των εκ-
σεων και δεξιοτήτων εγκάρσιων, ευέλικτων και ψηφιακών. Οι παιδευτικών προκειµένου να καταστούν ευεπίφοροι της ευε- Ο Οπ πτ τι ικ κο οα ακ κο ου υσ στ τι ικ κό ό
εκπαιδευτικοί αρχικά θα µάθουν την µεθοδολογία Agile2Learn λιξίας και της εκπαίδευσης των νέων σε αυτήν.
και στη συνέχεια θα την εφαρµόσουν για να εκπαιδεύσουν Η οµάδα DAISSy έχει ήδη προχωρήσει στην ανάπτυξη της ∆ια- Ε Ερ ργ γα ασ στ τή ήρ ρι ιο ο ∆ ∆η ηµ µι ιο ου υρ ργ γι ικ κή ής ς
τους/τις µαθητές/τριες τους στην ευέλικτη προσέγγιση (agile δικτυακής πλατφόρµας, µέσω της οποίας θα προσφερθεί το
approach) µέσα από το σχεδιασµό και την υλοποίηση σχεδίων πολύγλωσσο και πολυµεσικό εκπαιδευτικό περιεχόµενο του Γ Γρ ρα αφ φή ής ς & & Α Αν νά άγ γν νω ωσ ση ης ς
εργασίας/µαθηµάτων. έργου. Η προβλεπόµενη µικτή µορφή εκπαίδευσης των εκ-
Η ευελιξία (agility) αποτελεί µια προσέγγιση διαχείρισης έρ- παιδευτικών αποτελείται από δύο φάσεις. Η πρώτη περιλαµβάνει Το ευρωπαϊκό έργο “CrAL - Creative Audiovisual Lab for
συνδυασµό εξ αποστάσεως ασύγχρονης και σύγχρονης εκ- the promotion of critical thinking and media literacy”
παίδευσης, ενώ στη δεύτερη προβλέπεται πρακτική επιδιώκει να εκπαιδεύσει εκπαιδευτικούς ∆ευτεροβάθ-
άσκηση/εφαρµογή µέσω σχεδίου µαθήµατος/εργασίας και µιας Εκπαίδευσης και εκπαιδευτές/ριες που εργάζονται
αξιολόγηση βάσει έργου ευέλικτης µάθησης. Στην πλατφόρµα σε µη τυπικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης στην εφαρµογή
θα φιλοξενηθεί και η ∆ιαδικτυακή Κοινότητα Πρακτικής των της καινοτόµου µεθοδολογίας Creative Audiovisual Read-
εκπαιδευτικών, εκπαιδευτών/τριών. ing and Writing, προκειµένου εκείνοι/ες µε τη σειρά τους
Η υλοποίηση του έργου αποτελεί την πρώτη συντονισµένη προ- να εκπαιδεύσουν νέες και νέους στην Οπτικοακουστική
σπάθεια εφαρµογής της καινοτόµου µεθοδολογίας της ευέλι- ∆ηµιουργική Ανάγνωση, Γραφή και Παραγωγή, στο πλαί-
κτης µάθησης βά- σιο µιας διεπιστηµονικής προσέγγισης, υλοποιώντας σχέ-
σει έργου στην δια εργασίας (projects). Πίσω από τη µεθοδολογία CrAL
Πρωτοβάθµια και βρίσκεται η ιδέα ότι, προκειµένου να αντιστραφεί η υφι-
∆ευτεροβάθµια στάµενη σχέση µεταξύ νέων και µέσων επικοινωνίας,
Εκπαίδευση. Επο- µετατρέποντας νέους και νέες από παθητικούς/ές σε
µένως, µπορεί να ενεργούς/ές καταναλωτές/τριες διαδικτυακού και offline
αποτελέσει και µία περιεχοµένου, πρέπει να αναπτύξουµε την οπτική και την
πρόταση µετασχη- κριτική τους σκέψη.
µατισµού του τρέ- Ο γραµµατισµός στα µέσα επικοινωνίας (Media literacy)
χοντος σχολικού σήµερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά θεωρείται από
προγράµµατος την Ευρωπαϊκή Ένωση ως µία κρίσιµη δεξιότητα, απα-
σπουδών προκει- ραίτητη για κάθε Ευρωπαίο/α πολίτη ανεξάρτητα από την
µένου να συµπε-
ριλάβει σηµαντικά ζητήµατα ευέλικτης διδασκαλίας και δια- ηλικία στην οποία βρίσκεται. Η παιδεία στα µέσα ανα-
πτύσσει την ενηµερότητα και την ικανότητά του/της να
χείρισης εκπαιδευτικών έργων παρέχοντας ένα εφαρµοσµένο πλοηγηθεί στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον και
πρόγραµµα σπουδών. Η βιωσιµότητα του έργου εξαρτάται ου- του/της επιτρέπει να οδηγείται σε τεκµηριωµένες επιλο-
σιαστικά από την διατήρηση της πλατφόρµας και της κοινότη- γές. H παιδεία στα µέσα επικοινωνίας καθίσταται προ-
τας πρακτικής των εκπαιδευτικών, την οποία έχει αναλάβει η τεραιότητα για την ενεργό άσκηση της ιδιότητας του πο-
οµάδα DAISSy. λίτη για νέους και νέες της γενιάς Ζ που ζουν σε ένα κό-
Το έργο Agile2Learn έχει διάρκεια δύο έτη και αναµένεται να σµο ο οποίος ψηφιοποιείται µε ταχύτατους ρυθµούς, που
ολοκληρωθεί στις 30/11/2023. Η κοινοπραξία περιλαµβάνει αλληλεπιδρούν µεταξύ τους συνήθως µε ψηφιακό τρόπο
τους φορείς European Projects & Management Agency, ∆η- και που έρχονται σε επαφή κυρίως µε οπτικοακουστικά
µοκρατία της Τσεχίας, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας, Ελλάδα, Con- περιεχόµενα.
sorzio Ro.Ma., Ιταλία, Helliwood, Γερµανία και την ερευνητική Η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ, πέραν του ορι-
γων που βασίζεται σε ένα συγκεκριµένο σύνολο αρχών και οµάδα DAISSy του ΕΑΠ. ζόντιου ρόλου της, καθώς συµµετέχει σε όλες τις δράσεις
πρακτικών, οι οποίες προωθούν τον προσαρµοστικό σχεδια- Π Πε ερ ρι ισ σσ σό ότ τε ερ ρε ες ς π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς σ στ τη ην ν ι ισ στ το οσ σε ελ λί ίδ δα α του CrAL, ως φορέας µε χρόνια εµπειρία στην τεχνική υλο-
σµό, την εξελικτική ανάπτυξη, την πρώιµη σταδιακή παράδοση h ht tt tp ps s: :/ // /a ag gi il le e2 2l le ea ar rn n. .e eu u/ /. . ποίηση και υποστήριξη, έχει ήδη σχεδιάσει και αναπτύ-
και τη συνεχή βελτίωση, µία προσέγγιση η οποία επικεντρώ- ξει τη ∆ιαδικτυακή ∆ιαδραστική Πλατφόρµα του έργου
νεται στην παροχή πολύτιµων λύσεων ενώ παράλληλα ενθαρ- (https://platform.cral-lab.eu/registration/). Η πλατφόρµα
ρύνει την ταχεία και ευέλικτη ανταπόκριση στις αλλαγές. Στον υποστηρίζει:
όλο και περισσότερο περίπλοκο και αβέβαιο κόσµο, στον οποίο • Ένα ∆ιαδικτυακό Εκπαιδευτικό Μάθηµα για εκπαι-
θα ζήσουν και θα δραστηριοποιηθούν οι νέοι και οι νέες του δευτικούς και εκπαιδευτές/τριες, το εκπαιδευτικό πε-
21ου αιώνα, η ευελιξία θα τους/τις επιτρέψει να δρουν τα- ριεχόµενο του οποίου έχει µεταφραστεί σε όλες τις γλώσ-
χύτερα και αποτελεσµατικότερα και να αναπτύξουν διαφο- σες των χωρών που συµµετέχουν στο έργο.
ρετικούς τρόπους σκέψης, µοντέλα και µεθόδους διαχείρι- • Την Έκθεση (Showcase) οπτικοακουστικού υλικού
σης του οργανισµού στον οποίο θα συµµετέχουν. Η ευελιξία που θα αναπτυχθεί κατά τη φάση υλοποίησης του έργου
λαµβάνει υπόψη την εγγενή αβεβαιότητα του περιβάλλοντος και θα περιέχει το οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο, ται-
του έργου και δηµιουργεί έναν οργανισµό που είναι ιδιαίτερα νίες µικρού µήκους, συνεντεύξεις κ.λπ.) που θα παραχ-
προσαρµοστικός. Χρησιµοποιεί σύντοµους κύκλους ανατρο-
θεί από νέους και νέες κατά τη διάρκεια της πιλοτικής δρά-
σης του έργου CrAL.
• Την ∆ιαδικτυακή Κοινότητα Πρακτικής (online Com-
munity of Practice-COP), η οποία θα διασφαλίσει την
ετοιµότητα των εκπαιδευτών/τριών τους, θα διαχειριστεί
την εκπαίδευσή τους µε τον πιο κατάλληλο και αποτελε-
σµατικό τρόπο και θα προσφέρει τη δυνατότητα σε επαγ-
γελµατίες όλων των βαθµίδων εκπαίδευσης να προαγά-
γουν τη συνεργατική µάθηση και τη συνδηµιουργία πε-
ριεχοµένου σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.
NEFELE BOX θα περιλαµβάνει επίσης προσωπικά τους ενδιαφέροντα. Το τε- Το έργο CrAL έχει διάρκεια τρία έτη και αναµένεται να ολο-
το NEFELE APP για να παίζεται το παι- λευταίο µέρος του MOOC θα περιέχει κληρωθεί τον Ιανουάριο του 2024. Το συντονισµό έχει το
,
χνίδι σε smartphones και το NEFELE παραδείγµατα χρήσης του NEFELE BOX, ευρωπαϊκό δίκτυο ALL DIGITAL, Βέλγιο, και συµµετέ-
WINDOWS EDITOR για εκπαιδευτικούς ιδιαίτερα δραστηριότητες σχεδιασµού χουν το Istituto Centrale per I Beni Sonori e Audiovisivi,
και µαθητές/τριες, για να δηµιουργούν και εφαρµογής σεναρίων παιχνιδιών Ιταλία, το Universitat Autςnoma de Barcelona, Ισπανία, το
εύκολα σενάρια παιχνιδιού. στις τάξεις των Γυµνασίων, οι οποίες θα Centre of Technical Culture Rijeka, Κροατία, η Associa-
Αρχικά έγινε χαρτογράφηση των θεω- υποστηρίξουν µια πολυαισθητηριακή tion Langas į ateitį, Λιθουανία, η Egina, Ιταλία και η ερευ-
ρητικών θεµελίων και των αναγκών για προσέγγιση διαµέσου παιχνιδιού µε απτά νητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ.
τον προσδιορισµό των µαθησιακών απο- αντικείµενα, η οποία θα πυροδοτήσει Π Πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς σ στ το ον ν ι ισ στ τό ότ το οπ πο ο h ht tt tp ps s: :/ // /w ww ww w. .c cr ra al l- -l la ab b. .e eu u/ /
τελεσµάτων, η οποία οδήγησε στο πα- ρων Εκπαίδευσης (OERs-Open Educa- τον προβληµατισµό και την κατασκευή
ραδοτέο “Πλαίσιο της ΕΕ για την ανά- tion Resources) που θα διατίθενται ελεύ- ιστοριών από τους µαθητές.
πτυξη της σταδιοδροµίας στην εκπαί- θερα στην διαδικτυακή πλατφόρµα NE- Στην πλατφόρµα θα διατίθενται ακόµη κα-
δευση των εκπαιδευτικών”, το οποίο πε- FELE. τευθυντήριες γραµµές και καλές πρα-
ριλαµβάνει το Πλαίσιο ανάπτυξης στα- Το NEFELE MOOC θα αναπτυχθεί από κτικές και συστάσεις πολιτικής για εκ-
διοδροµίας, το Πλαίσιο θετικής ανάπτυ- την ερευνητική οµάδα DAISSy και θα παιδευτικούς, ενώ θα επιτρέπεται η µε-
ξης των νέων και τη Μεθοδολογία δη- εκπαιδεύει τους/τις εκπαιδευτικούς ώστε ταφόρτωση όλου του περιεχοµένου σε
µιουργίας των Απτικών ∆ιεπαφών Χρή- να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους/τις όσους/ες θα χρησιµοποιήσουν το εκ-
στη. Αυτό το πλαίσιο θα αποτελέσει τη εφήβους να ενισχύσουν τις απαραίτητες παιδευτικό µοντέλο NEFELE.
βάση για το σχεδιασµό του µαζικού ανοι- δεξιότητες που προωθούν την ευελιξία Γ Γι ια α π πε ερ ρι ισ σσ σό ότ τε ερ ρε ες ς π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς γ γι ια α τ το ο
κτού διαδικτυακού µαθήµατος (MOOC), και την προσαρµοστικότητα και να έ έρ ργ γο ο µ µπ πο ορ ρε εί ίτ τε ε ν να α ε επ πι ισ σκ κε εφ φτ τε εί ίτ τε ε τ τη ην ν ι ισ στ το ο- -
του NEFELE BOX και των Ανοικτών Πό- τους/τις βοηθήσουν να αυξήσουν τα σ σε ελ λί ίδ δα α h ht tt tp ps s: :/ // /w ww ww w. .n ne ef fe el le e- -p pr ro oj je ec ct t. .e eu u/ /. .

