Page 17 - Open2U - NOVEMBER-DECEMBER- 2022-2
P. 17

Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού                                       17


                              ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ-∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022




          Μάθηση STEM, εξ αποστάσεως






          εκπαίδευση και συνεργατικές προσεγγίσεις







          Σηµαντικές παρουσιάσεις εργασιών του ΕΕΥΕΜ του ΕΑΠ σε Πανελλήνια και Πανευρωπαϊκά Συνέδρια

              το 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για
              την εκπαίδευση STEM συµµετείχε το Ερ-
          Σγαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκ-
          παιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) στο πλαί-
          σιο της συµµετοχής του σε Συνέδρια και
          Επιστηµονικά Περιο-
          δικά, το οποίο διεξήχθη
          µεταξύ 23 µε 25 Σε-
          πτεµβρίου στο Εθνικό
          Μετσόβιο Πολυτεχνείο,
          (Πολυτεχνειούπολη Ζω-
          γράφου, Αθήνα).
          Η επιστηµονική συνερ-
          γάτιδα του ΕΕΥΕΜ, Θεο-
          δώρα Κουβαρά παρου-
          σίασε την εργασία µε τίτλο
          «Ευαισθητοποίηση σε πε-
          ριβαλλοντικά ζητήµατα
          µέσω STEM. Μια διδακτική
          παρέµβαση για µαθητές γυ-
          µνασίου». Στην εργασία
          αυτή, συµµετείχαν οι Κα-
          ραχρήστος Χριστόφορος,
          Κουβαρά Θεοδώρα, Ορφα-
          νουδάκης Θεοφάνης, Φωτό-
          πουλος Βασίλειος, Φαναριώ-
          της Αναστάσιος, εστιάζοντας στους τρόπους
          αξιοποίησης της µαθησιακής προσέγγισης
          STEM ως µέσου για την ευαισθητοποίηση των
          µαθητών σε περιβαλλοντικά ζητήµατα.
          «Η µάθηση µέσω STEM ενσωµατώνει τους
          κλάδους της επιστήµης, της τεχνολογίας, της µη-
          χανικής και των µαθηµατικών και αυξάνει τη δη-
          µοτικότητά της σε όλες τις χώρες της Ευρώπης
          και του κόσµου. Οι χώρες προσπαθούν να δια-
          σφαλίσουν ότι οι µαθητές αναπτύσσουν τις
          γνωστικές, συναισθηµατικές και επιστηµονι-
          κές δεξιότητές τους, ενσωµατώνοντας τη µα-
          θησιακή προσέγγιση STEM στα εκπαιδευτικά
          τους συστήµατα. Σε αυτό το πλαίσιο, θεωρεί-
          ται σηµαντικό να προετοιµαστεί το περιεχό-
          µενο του µαθήµατος κατάλληλα για την προ-
          σέγγιση της µάθησης STEM και να περιλη-                                                                         Ε Εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κέ ές ς   µ µε εθ θο οδ δο ολ λο ογ γί ίε ες ς
          φθούν δραστηριότητες βασισµένες σε αυτού                                                                        σ στ τη ην ν   ε επ πο οχ χή ή   τ το ου υ   C Co ov vi id d
          του είδους τον σχεδιασµό», επισηµαίνουν.
          Στην εργασία παρουσιάζεται µια εκπαιδευτική
          παρέµβαση η οποία βασίζεται στη µεθοδολο-                                                                       Η δεύτερη παρουσίαση πραγµατοποιήθηκε από
          γία της επίλυσης προβληµάτων (Problem  Ba-                                                                      τον Αν. Καθηγητή ΣΘΕΤ/ΕΑΠ Θεοφάνη Ορφα-
          sed Learning-PBL) εκπαιδευτικών δραστη-                                                                         νουδάκη µε την εργασία µε τίτλο «New educa-
          ριοτήτων STEM, µε στόχο την απόκτηση από τους                                                                   tional and technological methodologies for di-
          µαθητές εµπειριών του πραγµατικού κόσµου που                                                                    gital museum tours in the COVID-19 era. The VI-
          αφορούν την ευαισθητοποίηση σε περιβαλ-                                                                         SITOR project». Στην εργασία συµµετείχαν οι Θε-
          λοντικά ζητήµατα εν γένει, όπως αναφέρεται                                                                      οφάνης Ορφανουδάκης, Θεοδώρα Κουβαρά, Χρι-
          στο άρθρο – παράγωγο του ευρωπαϊκού έργου                                                                       στόφορος Καραχρήστος, Ροζαλία Καλαντζή, Να-
          (Erasmus+ – Call 2021- Round 1 – KA2) µε                                                                        ταλία Σπυροπούλου, Μαριάννα Σταµάτη. Αντικεί-
          τίτλο «PARADIGM - “PlAn for Green OppoR-                                                                        µενο της εργασίας αποτελεί η συµβολή της τε-
          tunities: Be a Digital scIentific chanGeMaker”»                                                                 χνολογίας στη µάθηση µέσω κατάλληλων εργα-
          µε Επιστηµονικά Υπεύθυνο τον Αν. Καθηγητή                                                                       λείων (εικονικές αίθουσες και εφαρµογές εικο-
          ΣΘΕΤ/ΕΑΠ Θεοφάνη Ορφανουδάκη ∆ιευθυντή                                                                          νικής περιήγησης σε µουσεία) και κατάλληλων εκ-
          του Εργαστηρίου Ψηφιακών Συστηµάτων και                                                                         παιδευτικών µεθοδολογιών (εξ αποστάσεως) στην
          Επεξεργασίας Ψηφιακών Μέσων (DSMC Lab)                                                                          εποχή του Covid-19 στο πλαίσιο του έργου µε
          Το συνέδριο διοργανώθηκε από τον Οργανι-  Στο Συνέδριο, που φέτος και για πρώτη φορά  µέσα από τις εµπειρίες και τα αποτελέσµατα  τίτλο «VIrtual muSeums In The cOvid eRa» (VI-
          σµό Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ και το Eu-  συνδιοργανώθηκε από το Ελληνικό Ανοικτό  που αντλήθηκαν τα τελευταία χρόνια που λει-  SITOR). Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό έργο που
          ropean Schoolnet (µια κοινοπραξία τριάντα  Πανεπιστήµιο, συµµετείχαν 150 εµπειρογνώ-  τουργεί ο συγκεκριµένος Τοµέας.  χρηµατοδοτείται στο πλαίσιο του προγράµµατος
          Υπουργείων Παιδείας µε έδρα τις Βρυξέλλες),  µονες και 255 σύνεδροι από τον κόσµο της  Αρχικά, παρουσιάστηκε κριτικά η µεθοδολογία  Erasmus+ ΚΑ2 µε τη συµβολή πέντε ευρωπαϊ-
          υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας &  διαδικτυακής, µικτής και εξ αποστάσεως εκ-  που έχει αναπτυχθεί ενώ στη συνέχεια ανα-  κών οργανισµών από τη Γαλλία, την Ελλάδα, το
          Θρησκευµάτων.                        παίδευσης, από περισσότερες από 28 χώρες.  λύθηκε το πώς εξελίχθηκαν οι διαδικασίες αυ-  Ηνωµένο Βασίλειο και το Βέλγιο και προωθεί
                                               Η πρώτη παρουσίαση πραγµατοποιήθηκε από  τής της µεθοδολογίας.             καινοτόµες µεθόδους και ψηφιακά εργαλεία.
                                               την Υπεύθυνη του Τοµέα Ανάπτυξης Εκπαι-  Καταγράφηκαν σηµαντικά συµπεράσµατα και  Αναπτύχθηκε διεξοδικά η δοµή του έργου VISI-
                                               δευτικού Υλικού και Περιεχοµένου Προγραµ-  ανατροφοδότηση από ακαδηµαϊκούς φορείς  TOR, επισηµαίνοντας τη µεθοδολογία που ακο-
                                               µάτων Σπουδών (ΤΟΜΑΠΣ) του ΕΕΥΕΜ, Να-  που συµµετείχαν στην ανάπτυξη του προ-  λουθήθηκε για την καθιέρωση των κατάλληλων
          Κ Κα αι ι   σ στ το ο   Π Πα αν νε ευ υρ ρω ωπ πα αϊ ϊκ κό ό     ταλία Σπυροπούλου, µε την εργασία µε τίτλο  γράµµατος σπουδών κατά το ακαδηµαϊκό έτος  εκπαιδευτικών εργαλείων και έγινε ανάλυση της
          Σ Συ υν νέ έδ δρ ρι ιο ο   τ τη ης ς   E EA AD DT TU U  «Digital educational design process through a  2021-2022, συµπεριλαµβανοµένων των προ-  παιδαγωγικής διάστασής του. Το παρόν άρθρο
                                                                                                                          είναι παράγωγο του ευρωπαϊκού έργου (Ευρω-
                                               collaborative team approach for Distance Hi-
                                                                                    τάσεων βελτίωσης της διαδικασίας, προβλη-
                                               gher Education: The case of HOU».    µάτων που αντιµετώπισε ο Τοµέας αλλά και  παϊκή  Ένωση -Πλαίσιο ERASMUS+/KA2) «VI-
          Επίσης, το Εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού  Η εργασία, η οποία φέρει την υπογραφή εκτός  των ενεργειών που έγιναν για την αντιµετώ-  SITOR – VIrtual muSeums In The cOvid eRa: A
          και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ) τον  της Ναταλίας Σπυροπούλου, των Νικολάου  πισή τους.                  Multidisciplinary and an Inclusive Digital Story-
          Οκτώβριο συµµετείχε στο Πανευρωπαϊκό Συ-  ∆ενδρινού, Θεοδώρας Κουβαρά, Χαράς Τα-  Η παρουσίαση οδήγησε σε µια γόνιµη ανταλ-  telling Project Method based on Experiential and
          νέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πανεπιστηµίων  πεινού, Ευάγγελου Κουµανάκου και Ευστά-  λαγή ιδεών κατά τη συζήτηση που ακολού-  constructivist Approaches in the E-learning Field»
          Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (EADTU) το οποίο  θιου Ευσταθόπουλου, εστιάζει στην τρέχουσα  θησε, προκαλώντας επίσης έντονο ενδιαφέ-  µε Επιστηµονικά Υπεύθυνο τον Αν. Καθηγητή
          διεξήχθη µεταξύ 19 µε 21 Οκτωβρίου, στο Συ-  διαδικασία συνεργασίας και ανάπτυξης εκπαι-  ρον των συµµετεχόντων για τις δραστηριότη-  ΣΘΕΤ/ΕΑΠ Θεοφάνη Ορφανουδάκη, ∆ιευθυντή
          νεδριακό Κέντρο του Πολεµικού Μουσείου,  δευτικών προγραµµάτων ακολουθώντας µία  τες και τις µελλοντικές δράσεις που σχετίζον-  του Εργαστηρίου Ψηφιακών Συστηµάτων και Επε-
          στην Αθήνα.                          συνεργατική προσέγγιση, όπως έχει εξελιχθεί  ται µε το έργο του ΤΟΜΑΠΣ/ΕΕΥΕΜ.  ξεργασίας Ψηφιακών Μέσων (DSMC Lab).
   12   13   14   15   16   17   18   19   20