Page 13 - Open2U - NOVEMBER-DECEMBER- 2022-2
P. 13

Παρουσίαση                  13


                              ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ-∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022













































         καιανθρωπίνωνδικαιωµάτων







         καιστοοποίοσυµµετείχανκαταξιωµένοιακαδηµαϊκοίαπόόλοτονκόσµο




          λαιολόγου και από τις εκδόσεις Παπαζήση).  µαντικά επιστηµονικά διεθνή περιοδικά (Intercultural  έχουν ειδικές απαιτήσεις και χρειάζονται ειδική φρον-
          Στο πάνελ της πρώτης ηµέρας µε θεµατική “Intercul-  Education, Multicultural Education Review, Taylor  τίδα. Για παράδειγµα τα παιδιά ηλικίας 4-5 ετών που
          tural and Multicultural Education: Old and new rea-  and Francis) αλλά και οι συζητήσεις από τους ακα-  θεωρούνται πολύ µικρά από τους γονείς τους για να
          lities” συµµετείχαν ο Πρόεδρος της ∆ιεθνούς Ένωσης  δηµαϊκούς και ερευνητές σε παγκόσµιο επίπεδο, εδώ  κάνουν το µακρύ ταξίδι µε λεωφορείο εκτός καταυ-
          ∆ιαπολιτισµικής Εκπαίδευσης ∆ρ. Barry van Driel  και 30 χρόνια, στα ∆ιεθνή Συνέδρια της IAIE, της  λισµού. Βέβαια θα πρέπει να ενθαρρύνονται οι γο-
          (Σύµβουλος στο Working Group για την Συµπεριλη-  NAME, της KAME και της AERA, έχουν προαγάγει  νείς τους να είναι υπέρ της συνεκπαίδευσής τους στον
          πτική Εκπαίδευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ε.Ε.),  τονδιεθνήδιάλογοκαιέχουναναδείξειτησηµασίααυ-  αστικό ιστό και να αλλάξει αυτή η νοοτροπία. Επίσης,
          Σύµβουλος στην οµάδα «Εκπαίδευση για την Ανοχή»  τώντωνζητηµάτων,δηµιουργώνταςένακοινότόποπρο-  υπάρχουν και άλλες ειδικές οµάδες που πρέπει να
          της Ε.Ε. και τέως ∆ιευθυντής Εκπαιδευτικών Προ-  βληµατισµού.                        ληφθούν υπόψη.
          γραµµάτων στο Anne Frank House στην Ολλανδία),  Οι Καθηγήτριες των ΗΠΑ Rachel Lotan (∆ιαφορετι-  Για παράδειγµα, επί του παρόντος δεν υπάρχει πρό-
          η Dr. Urszula Markowska-Manista από την Παιδα-  κότηταςαπότοΠανεπιστήµιοSanFrancisco)καιCarla  βλεψη για εκπαίδευση ενηλίκων γυναικών προσφύ-
          γωγική Σχολή του Πανεπιστηµίου της Βαρσοβίας (τον  Chamberlin-Quinlisk (Εφαρµοσµένης Γλωσσολογίας  γων, παρότι έχουν εκφράσει ενδιαφέρον, κυρίως εν-
          Ιούνιο 2022 είχε επισκεφτεί το ΕΑΠ στο πλαίσιο της  και Επικοινωνίας, Πολύγλωσσης Εκπαίδευσης από  τός των δοµών, λόγω του ότι έχουν µικρά παιδιά και
          κινητικότητας Erasmus προσκεκληµένη από το ΠΜΣ  το Πανεπιστήµιο Pensylvania State), αναφέρθηκαν  δεν µπορούν να τα αφήσουν κάπου», σηµείωσε η κ.
          Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανά-  στην υπέρµετρη αυστηροποίηση των χαρακτηρισµών  Παλαιολόγου.
          στες). Επίσης, συµµετείχαν η Rachel Lotan, Οµότιµη  υλικών και πηγών ως «divisive», κάνοντας δύσκολη  Επίσης, πολλά ζητήµατα συζητήθηκαν σχετικά µε την
          Καθηγήτρια Εκπαίδευσης του Πανεπιστηµίου Stan-  την τήρηση ισορροπιών σε ευαίσθητα θέµατα διδα-  ανάγκη συνέργειας µεταξύ τυπικής και µη τυπικής
          ford σε ζητήµατα γλωσσικής εκπαίδευσης µαθητών  σκαλίας, όπως στην ιστορία ή κοινωνικές επιστήµες.  εκπαίδευσης, σε διάφορα πλαίσια, µε παραδείγµατα
          µε διαφορετική γλωσσική και πολιτισµική εκπαίδευση  Ο συνταξιούχος Καθηγητής του Πανεπιστηµίου του  καλών πρακτικών µε στόχο την εκπαίδευση ανθρω-
          και τέως ∆ιευθύντρια του Stanford Teacher Educa-  Λονδίνου Leslie Bash, µίλησε για τη σηµασία του πο-  πίνων δικαιωµάτων, την παροχή εκπαίδευσης σε όλες
          tion Program (STEP), η Καθηγήτρια Εφαρµοσµένης  λιτικού λόγου για τη διαφορετικότητα και ο Dr. Barry  τις οµάδες προσφύγων και µεταναστών, µε στόχο τη
          Γλωσσολογίαςκαι∆ιαπολιτισµικήςΕπικοινωνίαςCarla  van Driel, Πρόεδρος της IAIE, για τις προσκλήσεις της  συµπερίληψη και τη συνεκπαίδευση.
          Chamberlin-Quinlisk από το Πανεπιστήµιο Pensyl-  εποχής, αναφέρθηκε στο πολιτικό κλίµα µε ακραίο  Στο πλαίσιο του Συνεδρίου συζητήθηκαν πολύ καλές
          vania State καθώς και ο συνταξιούχος Καθηγητής  εθνικισµό και εξτρεµιστικές ιδεολογίες που κυριαρ-  ιδέες για συνέργειες και νέες συνεργασίες ανάµεσα
          του Πανεπιστηµίου του Λονδίνου Leslie Bash.  χεί σε πολλές χώρες, ενώ µίλησε και για τις αδικίες  στο ΕΑΠ και Πανεπιστήµια της Ασίας και της Αµερι-
          Ιστορικής σηµασίας συνάντηση              που εξακολουθούν να υπάρχουν και σήµερα και µε  κήςστοπλαίσιοstudyvisitsµεστόχοτηνανάληψη νέων
                                                                                               πρωτοβουλιών και ιδεών για κοινά νέα ερευνητικά
                                                    πολλαπλές όψεις.
          Το συνέδριο κάλυψε πολλά θέµατα από πολλές οπτι-  Στο πάνελ της δεύτερης ηµέρας, µε θεµατική “Inter-  προγράµµατα στο χώρο της ∆ιαφορετικότητας, Με-
          κές γωνίες. Αξίζει να σηµειωθεί ότι η συγκίνηση ήταν  cultural and Multicultural Education: Research prio-  τανάστευσης, ∆ιαπολιτισµικής - Πολυπολιτισµικής
          διάχυτη αφού ήταν ιστορικής σηµασίας η συνάντηση  rities in the field”, συµµετείχαν οι Καθηγήτριες Luisa  και Πολυγλωσσικής Εκπαίδευσης.
          των σηµαντικών προσκεκληµένων, οι οποίοι ανα-  Conti, από το Πανεπιστήµιο Jena της Γερµανίας, και  Οι συµµετέχοντες ψήφισαν τις έξι καλύτερες εργασίες
          φέρθηκαν στις προσωπικές τους εµπειρίες για το τι  Miri Shonfeld, Γενική Γραµµατέας στην IAIE και ακα-  µεκριτήριατηνκαινοτοµία,τηνερευνητικήπρωτοτυπία
          καθόρισε την πορεία τους στο χώρο της πολυπολιτι-  δηµαϊκός στο MOFET Institute, ∆ιευθύντρια στο On-  και την άρτια µεθοδολογία τους. Στους εισηγητές τους
          σµικής εκπαίδευσης και εκπαίδευσης για τη διαφο-  line College στο Kibbutzim College of Education, Te-  θα δοθούν τα διεθνή βραβεία εις µνήµη “Jagdish
          ρετικότητα.                               chnology and the Arts, στο Ισραήλ.         Singh Gundara” και “Michele Malamud Kahn” και θα
          Συγκεκριµένα, ο Καθηγητής James A. Banks ανα-                                        γίνουν δύο δωρεές σε ιδρύµατα και οργανισµούς µε
          φέρθηκε στις δυσκολίες και το ρατσισµό που βίωσε  Εκπροσώπησαν το ΕΑΠ                παιδιά, στην διεθνή επιστηµονική εκδήλωση-ηµερίδα
          ως παιδί στο σχολείο στην πολυπολιτισµική Αµερική  ΑπότοΕΑΠκαισυγκεκριµένααπότοL.R.M.ΠΜΣ,συµ-  που πραγµατοποιήθηκε στις 10 ∆εκεµβρίου 2022,
          της δεκαετίας του 1950 και 1960 και στις προσπά-  µετείχαν η Νεκταρία Παλαιολόγου, ∆/ντρια του ΠΜΣ  Παγκόσµια Ηµέρα Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων, σε συ-
          θειες των εκπαιδευτικών να διδάξουν κρυφά στα παι-  και Πρόεδρος του Συνεδρίου, η οποία είχε το ρόλο  νεργασία ΕΑΠ και ΙΑΙΕ.
          διά διαφορετικής πολιτισµικής καταγωγής τις παρα-  της συντονίστριας, ο Αχιλλέας Κωστούλας Συντονι-  Εν κατακλείδι, η κ. Παλαιολόγου ευχαριστεί
          δόσεις τους και τη γλώσσα τους, γιατί κινδύνευαν µε  στής της Πρακτικής Άσκησης του L.R.M. και Ε∆ΙΠ  όσους/όσες στήριξαν αυτή την προσπάθεια, µε πε-
          απόλυση.                                  του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας, η Βικτωρία Πρεκατέ,  ρίπου τρία χρόνια εντατικής προετοιµασίας, ώστε να
          Η Dr. Urszula Markowska-Manista είπε ότι γεννή-  εκπαιδευτικός και ψυχολόγος, τέως Συντονίστρια Εκ-  γίνει πραγµατικότητα. Συγκεκριµένα, θα ήθελε να
          θηκε µέσα στον πόλεµο και ότι ακόµα και σήµερα ζει  παίδευσης Προσφύγων και µεταπτυχιακή φοιτήτρια  ευχαριστήσει όλους/όλες τους συναδέλφους/ισσες
          µέσα στον πόλεµο, αφού στην Πολωνία δέχονται τους  στοL.R.M.καθώςκαιη∆ρ.ΕλένηΣαµσάρη,ειδικήπαι-  που ως µέλη της Επιστηµονικής Επιτροπής του Συ-
          Ουκρανούς πρόσφυγες και οι οικογένειες προσφύ-  δαγωγός.                             νεδρίου συνέβαλαν στις σχετικές κρίσεις (reviews)
          γων που επιζητούν βοήθεια είναι µια εικόνα στις κα-  «Ως σηµαντικό ζήτηµα αναδείχθηκαν οι ανάγκες που  των εργασιών που υποβλήθηκαν, τα µέλη της Ορ-
          θηµερινές τους ζωές.                      ανακύπτουν στο ερευνητικό πεδίο, και προκύπτουν  γανωτικής Επιτροπής και Προγράµµατος του Συνε-
          Αναφορικά µε καλά παραδείγµατα και τα βήµατα στο  από την ίδια την πραγµατικότητα. Για παράδειγµα,  δρίου και ειδικότερα τους Ζωή Καρανικόλα και Αχιλ-
          χώρο της ∆ιαπολιτισµικής-Πολυπολιτισµικής Εκπαί-  αναµφίβολα, ο απώτερος στόχος όλης της εκπαίδευ-  λέα Κωστούλα, οι οποίοι είναι και συνεργάτες στο ΠΜΣ
          δευσηςκαιΕκπαίδευσηςγιατη∆ιαφορετικότητα,οΚα-  σης προσφύγων/µεταναστών είναι η πλήρης ένταξη  L.R.M., την Ελένη Σαµσάρη, καθώς και τους συνερ-
          θηγητής James A. Banks ανέφερε ότι η έρευνα και  στην κανονική ηµερήσια τυπική εκπαίδευση, σε ισό-  γάτες του Τµήµατος Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης
          η επιστήµη στο χώρο έχουν προχωρήσει σηµαντικά  τιµη βάση µε όλα τα παιδιά των γηγενών. Ωστόσο,  Έργων του ΕΑΠ για την άρτια τεχνική υποστήριξη
          και η συνεχής δηµοσίευση σχετικών άρθρων σε ση-  υπάρχουν ειδικές οµάδες προσφυγόπουλων που  του Συνεδρίου.
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18