Page 17 - JANUARY-2023
P. 17
Εκδήλωση 17
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023
Αναγκαίες οι πολιτικές συµπερίληψης
Ενδιαφέρουσα επιστηµονική εκδήλωση του ΕΑΠ στο παράρτηµα της Αθήνας για την Παγκόσµια Ηµέρα Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων
το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο (ΕΑΠ)
στο Παράρτηµα Αθήνας στις 10 ∆εκεµ-
Σβρίου διεξήχθη µε µεγάλη επιτυχία η επι-
στηµονική εκδήλωση για την Παγκόσµια Ηµέρα
Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων.
Φοιτητές/τριες µε καθηγητές/τριες της Σχολής
Ανθρωπιστικών Επιστηµών και µε την παρου-
σία του Προισταµένου της Γενικής ∆ιεύθυν-
σης Ευρωπαϊκών Θεµάτων Παιδείας Οµογε-
νών και ∆ιαπολιτισµικής Εκπαίδευσης Πανα-
γιώτη Πασσά από το Υπουργείο Παιδείας και
Θρησκευµάτων και την παρουσία του ∆ρ. Γιώρ-
γου Σιµόπουλου, Υπεύθυνου Εκπαιδευτικών
Προγραµµάτων της UNICEF γραφείου στην Ελ-
,
λάδα.
H ∆ιευθύντρια του Προγράµµατος L.R.M. Αν. Κα-
θηγήτρια στη ΣΑΕ, Νεκταρία Παλαιολόγου, ανέ-
φερε: «Τα ανθρώπινα δικαιώµατα αφορούν δεν θεωρούνται δεδοµένα. Οι µετανάστες και οποίων οι ευκαιρίες για ισότητα αµφισβητούνται µέσα από πολιτικές και πρακτικές συµπερίλη-
όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την οι πρόσφυγες βρίσκονται σε συνεχή κινητικό- καθηµερινά στις σύγχρονες κοινωνίες. Στις µέ- ψης, σε ένα ολιστικό πλαίσιο για αυτούς και
εθνική τους προέλευση, τις θρησκευτικές τους τητα, αντιµετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις ρες µας, µε την πανδηµία, η υγεία, η οικογέ- τις οικογένειές τους».
αντιλήψεις και τις όποιες προσωπικές τους ιδι- που τους στερούν τις βασικές τους ανάγκες, νεια και η εργασία διακυβεύονται, ειδικά για Στην εκδήλωση έγιναν διαδραστικές δραστη-
αιτερότητες. Ειδικότερα τα ανθρώπινα δικαιώ- προϋπόθεση για τη διασφάλιση των ανθρωπί- τους πρόσφυγες και όλους τους εκτοπισµέ- ριότητες από τη UNICEF µε τη συµµετοχή των
µατα των µεταναστών και των προσφύγων απο- νων δικαιωµάτων τους. νους πληθυσµούς. Στον τοµέα της Εκπαίδευ- φοιτητών/τριών του ΕΑΠ και των καθηγητριών
τελούν µείζον ζήτηµα για τις σύγχρονες πολυ- Αλλάζοντας χώρες και κατά συνέπεια αφή- σης, είναι σηµαντικό να υποστηρίξουµε τις Νεκταρίας Παλαιολόγου, ∆/ντριας του Προ-
πολιτισµικές κοινωνίες, καθώς τα δικαιώµατά νοντας τα σπίτια τους, αντιµετωπίζονται συνή- ανάγκες των µεταναστών και των προσφύγων γράµµατος L.R.M. και της Μαρίας Κατσαντώνη,
τους συνήθως αµφισβητούνται και δυστυχώς θως ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, των µαθητών στις δύσκολες περιόδους πανδηµίας, ∆/ντριας του Προγράµµατος Γαλλικής.
Α Απ πο ον νο οµ µή ή β βρ ρα αβ βε εί ίω ων ν σ στ τι ις ς κ κα αλ λύ ύτ τε ερ ρε ες ς ε ερ ργ γα ασ σί ίε ες ς
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης απονε- πιστηµίου Huston Clear Lake, MI-
µήθηκαν βραβεία στις καλύτερες ερ- CHELE MALAMUD KAHN. Η απο-
γασίες που παρουσιάστηκαν στο ∆ιε- νοµή του βραβείου έγινε από τη Νε-
θνές Συνέδριο που είχε γίνει από την κταρία Παλαιολόγου, Αν. Καθηγήτρια
ΙΑΙΕ και ΕΑΠ ΕΑΠ που διεξήχθει 1- ΣΑΕ, Αντιπρόεδρο ΙΑΙΕ.
2 Οκτωβρίου 2022, µε τίτλο «Inter- MUD KAHN. Η απονοµή του βρα- Πέµπτο βραβείο: Knowledge con-
cultural Education on the move: fa- βείου έγινε από τον Barry van Driel, struction through the use of ethical
cing old and new challenges». Οι ερ- Πρόεδρο της International Associa- dilemmas (PED Brazil: Ένα ανα-
γασίες αυτές είχαν ψηφιστεί από το tion for Intercultural Education (IAIE). πτυσσόµενο δίκτυο εκπαιδευτικών
κοινό-συµµετέχοντες στο Συνέδριο, Τρίτο βραβείο: In Other Words. An δασκάλων) από τους Schmitz Boccia,
µε βάση τα εξής τρία κριτήρια και online educational resource to ch- Andrιa; Molina, Mila; Desiderio, Gui-
σχετική τεκµηρίωσή τους: allenge – and reverse – discrimi- lherme; Simυes, Cιsar; Boreli, Fαbio.
α) πρωτοτυπία της εργασίας και έµ- natory language (Με άλλα λόγια. ∆ια- Το βραβείο είναι για την IAIE. Το βρα-
πνευση, β) καινοτοµία/ιες που πα- δικτυακές εκπαιδευτικές πηγές –για βείο απένειµε ο Barry van Driel, Πρό-
ρουσιάστηκαν και γ) συµβολή της ερ- διεκδίκηση και αντιστροφή της γλώσ- εδρος της International Association
γασίας στη θεωρία ή/και στην πράξη. σας που συνδέεται µε διακρίσεις) στη for Intercultural Education (IAIE).
Την εκδήλωση παρακολούθησαν και Giorgis, Paola; IOW Editorial Board, Έκτο βραβείο: Knowledge con-
διαδικτυακά Καθηγητές Σύµβουλοι δας του ΕΑΠ Open2U. Τα βραβεία, δίνου. ∆εύτερο βραβείο: Perspecti- IOW Editorial Board. Το βραβείο εί- struction through the use of ethical
(ΣΕΠ), φοιτητές/τριες από διαφορε- αφορούν δωρεάν συµµετοχή σε επό- ves on migrants and their everyday ναι στη µνήµη του Καθηγητή του Πα- dilemmas (Κατασκευή γνώσης µέσω
τικές πόλεις και σε διεθνές επίπεδο µενο Συνέδριο της IAIE, πρόσβαση life: Reflections from an intercultu- νεπιστηµίου του Λονδίνου JADGISH της χρήσης ηθικών διληµµάτων) από
όσοι και όσες δεν µπορούσαν να πα- στο διεθνές περιοδικό Intercultural ral teacher on changing teacher di- SINGH GUNDARA. Η απονοµή του τους Schmitz Boccia, Andrιa; Mo-
ρευρεθούν δια ζώσης, ειδικότερα Education, Taylor and Francis, Ro- rected-practices towards commu- βραβείου έγινε από τον Καθηγητή lina, Mila; Desiderio, Guilherme; Si-
όσοι βραβεύτηκαν από το εξωτερικό. utledge. nity based ethnographic practices Leslie Bash, Καθηγητή του Πανεπι- mυes, Cιsar; by Afentaki Maria. Το
«Είναι µεγάλη χαρά και τιµή για όλους Πρώτο βραβείο: Language & identity (Προοπτικές για τους µετανάστες και στηµίου του Λονδίνου. βραβείο είναι για το Συνέδριο που
και όλες, για το πρόγραµµα Language maintenance: A qualitative study την καθηµερινή τους ζωή: Σκέψεις Τέταρτο βραβείο: Bilingual students έγινε τον Οκτώβριο του 2022.
Education for Refugees and Migrants among Egyptians of diaspora (∆ια- από έναν διαπολιτισµικό δάσκαλο in specialized ‘booster’ education Το βραβείο απένειµε η Νεκταρία Πα-
(L.R.M.) και φυσικά για το ΕΑΠ ότι τήρηση γλώσσας και ταυτότητας: Μια σχετικά µε την αλλαγή των εκπαι- programmes: Views and attitudes λαιολόγου, Αν. Καθηγήτρια ΣΑΕ, Αν-
φοιτητές και φοιτήτριες µας και Κα- ποιοτική µελέτη µεταξύ των Αιγυ- δευτικών πρακτικών προς την κα- of secondary education teachers in τιπρόεδρος της ΙΑΙΕ, η οποία κλεί-
θηγητές Σύµβουλοι (ΣΕΠ) παρου- πτίων της διασποράς), στους Siouta, τεύθυνση εθνογραφικών πρακτικών Greece (∆ίγλωσσοι µαθητές σε εξει- νοντας την εκδήλωση ανέφερε:
σίασαν πολύ καλές, πρωτότυπες ερ- Anna, Zampaki, Theodora, Sampana, που βασίζονται στην κοινότητα), στο δικευµένα προγράµµατα «ενισχυτι- «Ευελπιστούµε και σε νέες εκδηλώ-
γασίες στην αγγλική γλώσσα στο ∆ιε- Ihab. Το βραβείο είναι στη µνήµη του Strand 4, στη Montero-Sieburth, Mar- κής» εκπαίδευσης: Απόψεις και στά- σεις µε τη συµµετοχή των φοιτη-
θνές Συνέδριο της IAIE και ΕΑΠ που Καθηγητή του Πανεπιστηµίου του tha Adelia, Καθηγήτρια του Amster- σεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθµιας τών/τριών και της ακαδηµαϊκής κοι-
διεξήχθη 1-2 Οκτωβρίου 2022», ανέ- Λονδίνου JADGISH SINGH GUN- dam University College, Netherlands. εκπαίδευσης στην Ελλάδα), στο Strand νότητας του ΕΑΠ για όλα αυτά τα καί-
φερε η κα Παλαιολόγου. Σχετικό αφιέ- DARA. Η απονοµή του βραβείου έγινε Το βραβείο είναι στην µνήµη της Κα- 4 στις Bizas, Christina; Giannakou, ρια θέµατα. Θερµές ευχαριστίες σε
ρωµα στο ∆ιεθνές Συνέδριο έγινε σε από τον Καθηγητή Leslie Bash, Κα- θηγήτριας του Πανεπιστηµίου Hu- Aretousa. Το βραβείο είναι στην όλους/όλες για τη συµµετοχή τους
προηγούµενο τεύχος της εφηµερί- θηγητή του Πανεπιστηµίου του Λον- ston Clear Lake, MICHELE MALA- µνήµη της Καθηγήτριας του Πανε- στην επιστηµονική εκδήλωση».

