Page 17 - JANUARY-2023
P. 17

Εκδήλωση                17


                              ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023




          Αναγκαίες οι πολιτικές συµπερίληψης








          Ενδιαφέρουσα επιστηµονική εκδήλωση του ΕΑΠ στο παράρτηµα της Αθήνας για την Παγκόσµια Ηµέρα Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων


              το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο (ΕΑΠ)
              στο Παράρτηµα Αθήνας στις 10 ∆εκεµ-
          Σβρίου διεξήχθη µε µεγάλη επιτυχία η επι-
          στηµονική εκδήλωση για την Παγκόσµια Ηµέρα
          Ανθρωπίνων ∆ικαιωµάτων.
          Φοιτητές/τριες µε καθηγητές/τριες της Σχολής
          Ανθρωπιστικών Επιστηµών και µε την παρου-
          σία του Προισταµένου της Γενικής ∆ιεύθυν-
          σης Ευρωπαϊκών Θεµάτων Παιδείας Οµογε-
          νών και ∆ιαπολιτισµικής Εκπαίδευσης Πανα-
          γιώτη Πασσά από το Υπουργείο Παιδείας και
          Θρησκευµάτων και την παρουσία του ∆ρ. Γιώρ-
          γου Σιµόπουλου, Υπεύθυνου Εκπαιδευτικών
          Προγραµµάτων της UNICEF γραφείου στην Ελ-
                              ,
          λάδα.
          H ∆ιευθύντρια του Προγράµµατος L.R.M. Αν. Κα-
          θηγήτρια στη ΣΑΕ, Νεκταρία Παλαιολόγου, ανέ-
          φερε: «Τα ανθρώπινα δικαιώµατα αφορούν  δεν θεωρούνται δεδοµένα. Οι µετανάστες και  οποίων οι ευκαιρίες για ισότητα αµφισβητούνται  µέσα από πολιτικές και πρακτικές συµπερίλη-
          όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την  οι πρόσφυγες βρίσκονται σε συνεχή κινητικό-  καθηµερινά στις σύγχρονες κοινωνίες. Στις µέ-  ψης, σε ένα ολιστικό πλαίσιο για αυτούς και
          εθνική τους προέλευση, τις θρησκευτικές τους  τητα, αντιµετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις  ρες µας, µε την πανδηµία, η υγεία, η οικογέ-  τις οικογένειές τους».
          αντιλήψεις και τις όποιες προσωπικές τους ιδι-  που τους στερούν τις βασικές τους ανάγκες,  νεια και η εργασία διακυβεύονται, ειδικά για  Στην εκδήλωση έγιναν διαδραστικές δραστη-
          αιτερότητες. Ειδικότερα τα ανθρώπινα δικαιώ-  προϋπόθεση για τη διασφάλιση των ανθρωπί-  τους πρόσφυγες και όλους τους εκτοπισµέ-  ριότητες από τη UNICEF µε τη συµµετοχή των
          µατα των µεταναστών και των προσφύγων απο-  νων δικαιωµάτων τους.         νους πληθυσµούς. Στον τοµέα της Εκπαίδευ-  φοιτητών/τριών του ΕΑΠ και των καθηγητριών
          τελούν µείζον ζήτηµα για τις σύγχρονες πολυ-  Αλλάζοντας χώρες και κατά συνέπεια αφή-  σης, είναι σηµαντικό να υποστηρίξουµε τις  Νεκταρίας Παλαιολόγου, ∆/ντριας του Προ-
          πολιτισµικές κοινωνίες, καθώς τα δικαιώµατά  νοντας τα σπίτια τους, αντιµετωπίζονται συνή-  ανάγκες των µεταναστών και των προσφύγων  γράµµατος L.R.M. και της Μαρίας Κατσαντώνη,
          τους συνήθως αµφισβητούνται και δυστυχώς  θως ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας, των  µαθητών στις δύσκολες περιόδους πανδηµίας,  ∆/ντριας του Προγράµµατος Γαλλικής.


          Α Απ πο ον νο οµ µή ή   β βρ ρα αβ βε εί ίω ων ν   σ στ τι ις ς   κ κα αλ λύ ύτ τε ερ ρε ες ς   ε ερ ργ γα ασ σί ίε ες ς





























          Στο πλαίσιο της εκδήλωσης απονε-                                                                                       πιστηµίου Huston Clear Lake, MI-
          µήθηκαν βραβεία στις καλύτερες ερ-                                                                                     CHELE MALAMUD KAHN. Η απο-
          γασίες που παρουσιάστηκαν στο ∆ιε-                                                                                     νοµή του βραβείου έγινε από τη Νε-
          θνές Συνέδριο που είχε γίνει από την                                                                                   κταρία Παλαιολόγου, Αν. Καθηγήτρια
          ΙΑΙΕ και ΕΑΠ ΕΑΠ που διεξήχθει 1-                                                                                      ΣΑΕ, Αντιπρόεδρο ΙΑΙΕ.
          2 Οκτωβρίου 2022, µε τίτλο «Inter-                                                       MUD KAHN. Η απονοµή του βρα-  Πέµπτο βραβείο: Knowledge con-
          cultural Education on the move: fa-                                                      βείου έγινε από τον Barry van Driel,  struction through the use of ethical
          cing old and new challenges». Οι ερ-                                                     Πρόεδρο της International Associa-  dilemmas (PED Brazil:  Ένα ανα-
          γασίες αυτές είχαν ψηφιστεί από το                                                       tion for Intercultural Education (IAIE).  πτυσσόµενο δίκτυο εκπαιδευτικών
          κοινό-συµµετέχοντες στο Συνέδριο,                                                        Τρίτο βραβείο: In Other Words. An  δασκάλων) από τους Schmitz Boccia,
          µε βάση τα εξής τρία κριτήρια και                                                        online educational resource to ch-  Andrιa; Molina, Mila; Desiderio, Gui-
          σχετική τεκµηρίωσή τους:                                                                 allenge – and reverse – discrimi-  lherme; Simυes, Cιsar; Boreli, Fαbio.
          α) πρωτοτυπία της εργασίας και έµ-                                                       natory language (Με άλλα λόγια. ∆ια-  Το βραβείο είναι για την  IAIE. Το βρα-
          πνευση, β) καινοτοµία/ιες που πα-                                                        δικτυακές εκπαιδευτικές πηγές –για  βείο απένειµε ο Barry van Driel, Πρό-
          ρουσιάστηκαν και γ) συµβολή της ερ-                                                      διεκδίκηση και αντιστροφή της γλώσ-  εδρος της International Association
          γασίας στη θεωρία ή/και στην πράξη.                                                      σας που συνδέεται µε διακρίσεις) στη  for Intercultural Education (IAIE).
          Την εκδήλωση παρακολούθησαν και                                                          Giorgis, Paola; IOW Editorial Board,  Έκτο βραβείο: Knowledge con-
          διαδικτυακά Καθηγητές Σύµβουλοι  δας του ΕΑΠ Open2U. Τα βραβεία,  δίνου. ∆εύτερο βραβείο: Perspecti-  IOW Editorial Board. Το βραβείο εί-  struction through the use of ethical
          (ΣΕΠ), φοιτητές/τριες από διαφορε-  αφορούν δωρεάν συµµετοχή σε επό-  ves on migrants and their everyday  ναι στη µνήµη του Καθηγητή του Πα-  dilemmas (Κατασκευή γνώσης µέσω
          τικές πόλεις και σε διεθνές επίπεδο  µενο Συνέδριο της IAIE, πρόσβαση  life: Reflections from an intercultu-  νεπιστηµίου του Λονδίνου JADGISH  της χρήσης ηθικών διληµµάτων) από
          όσοι και όσες δεν µπορούσαν να πα-  στο διεθνές περιοδικό Intercultural  ral teacher on changing teacher di-  SINGH GUNDARA. Η απονοµή του  τους Schmitz Boccia, Andrιa; Mo-
          ρευρεθούν δια ζώσης, ειδικότερα  Education, Taylor and Francis, Ro-  rected-practices towards commu-  βραβείου έγινε από τον Καθηγητή  lina, Mila; Desiderio, Guilherme; Si-
          όσοι βραβεύτηκαν από το εξωτερικό.  utledge.               nity based ethnographic practices  Leslie Bash, Καθηγητή του Πανεπι-  mυes, Cιsar; by Afentaki Maria. Το
          «Είναι µεγάλη χαρά και τιµή για όλους  Πρώτο βραβείο: Language & identity  (Προοπτικές για τους µετανάστες και  στηµίου του Λονδίνου.  βραβείο είναι για το Συνέδριο που
          και όλες, για το πρόγραµµα Language  maintenance: A qualitative study  την καθηµερινή τους ζωή: Σκέψεις  Τέταρτο βραβείο: Bilingual students  έγινε τον Οκτώβριο του 2022.
          Education for Refugees and Migrants  among Egyptians of diaspora (∆ια-  από έναν διαπολιτισµικό δάσκαλο  in specialized ‘booster’ education  Το βραβείο απένειµε η Νεκταρία Πα-
          (L.R.M.) και φυσικά για το ΕΑΠ ότι  τήρηση γλώσσας και ταυτότητας: Μια  σχετικά µε την αλλαγή των εκπαι-  programmes: Views and attitudes  λαιολόγου, Αν. Καθηγήτρια ΣΑΕ, Αν-
          φοιτητές και φοιτήτριες µας και Κα-  ποιοτική µελέτη µεταξύ των Αιγυ-  δευτικών πρακτικών προς την κα-  of secondary education teachers in  τιπρόεδρος της ΙΑΙΕ, η οποία κλεί-
          θηγητές Σύµβουλοι (ΣΕΠ) παρου-  πτίων της διασποράς), στους Siouta,  τεύθυνση εθνογραφικών πρακτικών  Greece (∆ίγλωσσοι µαθητές σε εξει-  νοντας την εκδήλωση ανέφερε:
          σίασαν πολύ καλές, πρωτότυπες ερ-  Anna, Zampaki, Theodora, Sampana,  που βασίζονται στην κοινότητα), στο  δικευµένα προγράµµατα «ενισχυτι-  «Ευελπιστούµε και σε νέες εκδηλώ-
          γασίες στην αγγλική γλώσσα στο ∆ιε-  Ihab. Το βραβείο είναι στη µνήµη του  Strand 4, στη Montero-Sieburth, Mar-  κής» εκπαίδευσης: Απόψεις και στά-  σεις µε τη συµµετοχή των φοιτη-
          θνές Συνέδριο της IAIE και ΕΑΠ που  Καθηγητή του Πανεπιστηµίου του  tha Adelia, Καθηγήτρια του Amster-  σεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθµιας  τών/τριών και της ακαδηµαϊκής κοι-
          διεξήχθη 1-2 Οκτωβρίου 2022», ανέ-  Λονδίνου JADGISH SINGH GUN-  dam University College, Netherlands.  εκπαίδευσης στην Ελλάδα), στο Strand  νότητας του ΕΑΠ για όλα αυτά τα καί-
          φερε η κα Παλαιολόγου. Σχετικό αφιέ-  DARA. Η απονοµή του βραβείου έγινε  Το βραβείο είναι στην µνήµη της Κα-  4 στις Bizas, Christina; Giannakou,  ρια θέµατα. Θερµές ευχαριστίες σε
          ρωµα στο ∆ιεθνές Συνέδριο έγινε σε  από τον Καθηγητή Leslie Bash, Κα-  θηγήτριας του Πανεπιστηµίου Hu-  Aretousa. Το βραβείο είναι στην  όλους/όλες για τη συµµετοχή τους
          προηγούµενο τεύχος της εφηµερί-  θηγητή του Πανεπιστηµίου του Λον-  ston Clear Lake, MICHELE MALA-  µνήµη της Καθηγήτριας του Πανε-  στην επιστηµονική εκδήλωση».
   12   13   14   15   16   17   18   19   20