Page 9 - MARCH-2023
P. 9
Φάκελος: Προεκλογική καµπάνια 09
ΜΑΡΤΙΟΣ 2023
Σ Στ τη ην ν ψ ψη ηφ φι ια ακ κή ή ε επ πο οχ χή ή
η η « «µ µά άχ χη η» » τ τω ων ν ε εκ κλ λο ογ γώ ών ν
Από τις µεγάλες προεκλογικές συγκεντρώσεις στα social media
και σε εναλλακτικές επικοινωνιακές καµπάνιες
o 2023 είναι χρονιά εκλογών! Η αντί- ρώνουν πολύ από τον χρόνο τους στα κοινω- µες όπως το Tiktok, το Instagram, το Face- 400.000 νέους που ψηφίζουν για πρώτη φορά.
στροφη µέτρηση για την 21η Μαΐου, ηµέρα νικά δίκτυα, ενώ υπήρχε και η ανάγκη να γίνει book! Η τεχνολογία γίνεται το µέσο µεταφο- Είναι πλέον σαφές ότι τα social media (µε όλη
Tτων εθνικών εκλογών έχει ξεκινήσει και προσπάθεια τα κόµµατα να περάσουν τα µη- ράς των µηνυµάτων πολιτικών και κοµµάτων που τη δυναµική και τις ιδιαιτερότητές τους) θα
ήδη όλο το προηγούµενο διάστηµα βιώνουµε νύµατα τους σε πληθυσµιακές οµάδες που µέ- αναγκάστηκαν να προσαρµοστούν στην ψη- έχουν βασικό, αν όχι πρωταγωνιστικό, ρόλο
την µεγάλη αλλαγή της προεκλογικής περιόδου χρι σήµερα ήταν πιο δύσκολο να προσεγγί- φιακή εποχή. στις πολιτικές καµπάνιες. Ωστόσο, επειδή όλα
σε σχέση µε τις προηγούµενες. σουν. Από τη «λαοθάλασσα» στους δρόµους στα ολι- απαιτούν µέτρο, οι ειδικοί επισηµαίνουν πως η
Οι µεγάλες προεκλογικές συγκεντρώσεις του Έτσι, λοιπόν, στη «µάχη» για την κάλπη ρί- γόλεπτα βίντεο των ελάχιστων δευτερολέπτων χρήση του µέσου πρέπει να γίνεται µε φειδώ,
παρελθόντος κοσµούν πλέον τις αρχειοθήκες, χνονται και οι δηµοφιλείς ψηφιακές πλατφόρ- στο TikTok µε σκοπό να φτάσει το µήνυµα στους αφού τα social media είναι διαδραστικό µέσο
καθώς η πραγµατικότητα πλέον είναι διαφο- που πολλές φορές δηµιουργεί µια αίσθηση οι-
ρετική. κειότητας, η οποία αν δεν είναι ελεγχόµενη
Συγκεντρώσεις σε µικρά ακροατήρια, ελάχι- µπορεί να φέρει ακόµη και περιφρόνηση. Εί-
στες αφίσες στους δρόµους, εναλλακτικές τη- ναι χαρακτηριστικό πως ναι µεν η διάδραση
λεοπτικές εµφανίσεις και µέσα κοινωνικής δι- µειώνει τις αποστάσεις, όµως «κάνει πιο οξύ το
κτύωσης, είναι πλέον τα συστατικά της προ- τοπίο της αντιπαράθεσης».
εκλογικής εκστρατείας των κοµµάτων. Π Πώ ώς ς ό όµ µω ως ς δ δι ιε εξ ξά άγ γο ον ντ τα αι ι ο οι ι π πρ ρο οε εκ κλ λο ογ γι ικ κέ ές ς κ κα αµ µ- -
Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η εξά- π πά άν νι ιε ες ς κ κο οµ µµ µά άτ τω ων ν κ κα αι ι υ υπ πο οψ ψη ηφ φί ίω ων ν σ στ τι ις ς ε εθ θν νι ικ κέ ές ς
πλωση του διαδικτύου έχει αλλάξει τελείως ε εκ κλ λο ογ γέ ές ς; ;
τον τρόπο ζωής του ανθρώπου. Η καθηµερι- Π Πο οι ιο ος ς ε εί ίν να αι ι ο ο ρ ρό όλ λο ος ς τ τω ων ν s so oc ci ia al l m me ed di ia a σ στ τι ις ς π πρ ρο ο- -
νότητα αλλά και πολλοί κλάδοι προσαρµόστη- ε εκ κλ λο ογ γι ικ κέ ές ς ε εκ κσ στ τρ ρα ατ τε εί ίε ες ς; ;
καν σε αυτήν την αλλαγή, όπως έκαναν και τα Π Πο οι ιο οι ι ε εί ίν να αι ι ο οι ι π πα αρ ρά άγ γο ον ντ τε ες ς δ δι ια αµ µό όρ ρφ φω ωσ ση ης ς τ τη ης ς
πολιτικά κόµµατα. ψ ψή ήφ φο ου υ σ σε ε ε εθ θν νι ικ κέ ές ς ε εκ κλ λο ογ γέ ές ς; ;
Οι σύγχρονοι και εναλλακτικοί τρόποι προ- Τα παραπάνω ερωτήµατα απασχολούν όχι µό-
σέγγισης αλλά και οι καινοτόµοι µέθοδοι µάρ- νον τα επιτελεία των κοµµάτων, επικοινωνιο-
κετινγκ δεν θα µπορούσαν να µην εφαρµο- λόγους, πολιτικούς αναλυτές και σχολιαστές
στούν στις προεκλογικές καµπάνιες των κοµ- αλλά και όλους τους ενεργούς πολίτες που πα-
µάτων. ρακολουθούν τα τεκταινόµενα της πολιτικής
Μπορεί η τηλεόραση να αποτελεί ακόµα κυ- ζωής της χώρας µας.
ρίαρχο µέσο επικοινωνίας ενός πολιτικού µε τους Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο «απαντών-
ψηφοφόρους, αλλά στην σύγχρονη εποχή που τας» και στη νέα αυτή πρόκληση δηµιούργησε
ζούµε ολοένα και περισσότερα κόµµατα εν- και προσφέρει ένα κορυφαίο επιµορφωτικό
σωµάτωσαν στην προεκλογική τους καµπάνια πρόγραµµα µέσω του Κέντρου Επιµόρφωσης
τα social media, και όλες τις δυνατότητες που και ∆ια Βίου Μάθησης µε τίτλο «Εθνικές εκλο-
το προσφέρει το διαδίκτυο όπως τους τρόπους γές, προεκλογικές καµπάνιες και social media».
επικοινωνίας και στρατηγικής. Ο σκοπός του προγράµµατος αναλύεται διε-
Εξάλλου, οι περισσότεροι στις µέρες µας αφιε- ξοδικά στις σελίδες 10-11.

