Page 9 - MARCH-2023
P. 9

Φάκελος: Προεκλογική καµπάνια                                           09


                             ΜΑΡΤΙΟΣ 2023























































                                  Σ Στ τη ην ν   ψ ψη ηφ φι ια ακ κή ή   ε επ πο οχ χή ή







                                 η η   « «µ µά άχ χη η» »   τ τω ων ν   ε εκ κλ λο ογ γώ ών ν











                           Από τις µεγάλες προεκλογικές συγκεντρώσεις στα social media

                                         και σε εναλλακτικές επικοινωνιακές καµπάνιες




              o 2023 είναι χρονιά εκλογών! Η αντί-  ρώνουν πολύ από τον χρόνο τους στα κοινω-  µες όπως το Tiktok, το Instagram, το Face-  400.000 νέους που ψηφίζουν για πρώτη φορά.
              στροφη µέτρηση για την 21η Μαΐου, ηµέρα  νικά δίκτυα, ενώ υπήρχε και η ανάγκη να γίνει  book! Η τεχνολογία γίνεται το µέσο µεταφο-  Είναι πλέον σαφές ότι τα social media (µε όλη
          Tτων εθνικών εκλογών έχει ξεκινήσει και  προσπάθεια τα κόµµατα να περάσουν τα µη-  ράς των µηνυµάτων πολιτικών και κοµµάτων που  τη δυναµική και τις ιδιαιτερότητές τους) θα
          ήδη όλο το προηγούµενο διάστηµα βιώνουµε  νύµατα τους σε πληθυσµιακές οµάδες που µέ-  αναγκάστηκαν να προσαρµοστούν στην ψη-  έχουν βασικό, αν όχι πρωταγωνιστικό, ρόλο
          την µεγάλη αλλαγή της προεκλογικής περιόδου  χρι σήµερα ήταν πιο δύσκολο να προσεγγί-  φιακή εποχή.             στις πολιτικές καµπάνιες. Ωστόσο, επειδή όλα
          σε σχέση µε τις προηγούµενες.        σουν.                                Από τη «λαοθάλασσα» στους δρόµους στα ολι-  απαιτούν µέτρο, οι ειδικοί επισηµαίνουν πως η
          Οι µεγάλες προεκλογικές συγκεντρώσεις του  Έτσι, λοιπόν, στη «µάχη» για την κάλπη ρί-  γόλεπτα βίντεο των ελάχιστων δευτερολέπτων  χρήση του µέσου πρέπει να γίνεται µε φειδώ,
          παρελθόντος κοσµούν πλέον τις αρχειοθήκες,  χνονται και οι δηµοφιλείς ψηφιακές πλατφόρ-  στο TikTok µε σκοπό να φτάσει το µήνυµα στους  αφού τα social media είναι διαδραστικό µέσο
          καθώς η πραγµατικότητα πλέον είναι διαφο-                                                                       που πολλές φορές δηµιουργεί µια αίσθηση οι-
          ρετική.                                                                                                         κειότητας, η οποία αν δεν είναι ελεγχόµενη
          Συγκεντρώσεις σε µικρά ακροατήρια, ελάχι-                                                                       µπορεί να φέρει ακόµη και περιφρόνηση. Εί-
          στες αφίσες στους δρόµους, εναλλακτικές τη-                                                                     ναι χαρακτηριστικό πως ναι µεν η διάδραση
          λεοπτικές εµφανίσεις και µέσα κοινωνικής δι-                                                                    µειώνει τις αποστάσεις, όµως «κάνει πιο οξύ το
          κτύωσης, είναι πλέον τα συστατικά της προ-                                                                      τοπίο της αντιπαράθεσης».
          εκλογικής εκστρατείας των κοµµάτων.                                                                             Π Πώ ώς ς   ό όµ µω ως ς   δ δι ιε εξ ξά άγ γο ον ντ τα αι ι   ο οι ι   π πρ ρο οε εκ κλ λο ογ γι ικ κέ ές ς   κ κα αµ µ- -
          Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η εξά-                                                                    π πά άν νι ιε ες ς   κ κο οµ µµ µά άτ τω ων ν   κ κα αι ι   υ υπ πο οψ ψη ηφ φί ίω ων ν   σ στ τι ις ς   ε εθ θν νι ικ κέ ές ς
          πλωση του διαδικτύου έχει αλλάξει τελείως                                                                       ε εκ κλ λο ογ γέ ές ς; ;
          τον τρόπο ζωής του ανθρώπου. Η καθηµερι-                                                                        Π Πο οι ιο ος ς   ε εί ίν να αι ι   ο ο   ρ ρό όλ λο ος ς   τ τω ων ν   s so oc ci ia al l   m me ed di ia a   σ στ τι ις ς   π πρ ρο ο- -
          νότητα αλλά και πολλοί κλάδοι προσαρµόστη-                                                                      ε εκ κλ λο ογ γι ικ κέ ές ς   ε εκ κσ στ τρ ρα ατ τε εί ίε ες ς; ;
          καν σε αυτήν την αλλαγή, όπως έκαναν και τα                                                                     Π Πο οι ιο οι ι   ε εί ίν να αι ι   ο οι ι   π πα αρ ρά άγ γο ον ντ τε ες ς   δ δι ια αµ µό όρ ρφ φω ωσ ση ης ς   τ τη ης ς
          πολιτικά κόµµατα.                                                                                               ψ ψή ήφ φο ου υ   σ σε ε   ε εθ θν νι ικ κέ ές ς   ε εκ κλ λο ογ γέ ές ς; ;
          Οι σύγχρονοι και εναλλακτικοί τρόποι προ-                                                                       Τα παραπάνω ερωτήµατα απασχολούν όχι µό-
          σέγγισης αλλά και οι καινοτόµοι µέθοδοι µάρ-                                                                    νον τα επιτελεία των κοµµάτων, επικοινωνιο-
          κετινγκ δεν θα µπορούσαν να µην εφαρµο-                                                                         λόγους, πολιτικούς αναλυτές και σχολιαστές
          στούν στις προεκλογικές καµπάνιες των κοµ-                                                                      αλλά και όλους τους ενεργούς πολίτες που πα-
          µάτων.                                                                                                          ρακολουθούν τα τεκταινόµενα της πολιτικής
          Μπορεί η τηλεόραση να αποτελεί ακόµα κυ-                                                                        ζωής της χώρας µας.
          ρίαρχο µέσο επικοινωνίας ενός πολιτικού µε τους                                                                 Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο «απαντών-
          ψηφοφόρους, αλλά στην σύγχρονη εποχή που                                                                        τας» και στη νέα αυτή πρόκληση δηµιούργησε
          ζούµε ολοένα και περισσότερα κόµµατα εν-                                                                        και προσφέρει ένα κορυφαίο επιµορφωτικό
          σωµάτωσαν στην προεκλογική τους καµπάνια                                                                        πρόγραµµα µέσω του Κέντρου Επιµόρφωσης
          τα social media, και όλες τις δυνατότητες που                                                                   και ∆ια Βίου Μάθησης µε τίτλο «Εθνικές εκλο-
          το προσφέρει το διαδίκτυο όπως τους τρόπους                                                                     γές, προεκλογικές καµπάνιες και social media».
          επικοινωνίας και στρατηγικής.                                                                                   Ο σκοπός του προγράµµατος αναλύεται διε-
          Εξάλλου, οι περισσότεροι στις µέρες µας αφιε-                                                                   ξοδικά στις σελίδες 10-11.
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14