Page 9 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 9
Ερευνητική Οµάδα 09
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Προκλήσεις
στη µάθηση στη νέα ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ
ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΗ
ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ
ψηφιακή εποχή ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ερευνητική οµάδα DAISSy (Dynamic Am-
Hbient Intelligent Sociotechnical Systems) της
Σχολής Επιστηµών και Τεχνολογίας του ΕΑΠ
συµβάλλει ενεργά στην επίτευξη µιας κοινωνίας
χωρίς αποκλεισµούς και ισότητας, αποτελού-
ετασχηµατισµός, ψηφιοποίηση, νέες τεχνολογικές εξε- τίωσης της κοινωνίας, µε τις ικανότητες και τα µέσα που θα µενης από ικανά και καταρτισµένα µέλη. Η απο-
λίξεις και το στοίχηµα για την επόµενη ηµέρα στην εκ- επιτρέψουν την υιοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προ- στολή της είναι να τοποθετεί τους ανθρώπους
Μπαίδευση αναδεικνύει προτεραιότητες, στοχεύσεις και σεγγίσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η ερευνητική οµάδα DAISSy στο επίκεντρο ενός έξυπνου τεχνικού περι-
κατευθυντήριες γραµµές. Η εξέλιξη αποτελεί µονόδροµο και επι- του ΕΑΠ συµµετείχε και συµµετέχει σε ένα σύνολο Ευρω- βάλλοντος, επιτρέποντας έτσι στον κάθε άν-
βάλλει κάτι περισσότερο από την ενσωµάτωση της τεχνολο- παϊκών έργων, µε τα οποία επιτυγχάνεται η ενίσχυση των ικα- θρωπο να κυριαρχήσει στα ψηφιακά συστή-
γίας στις τάξεις. Οι παραδοσιακές µέθοδοι διδασκα- νοτήτων των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση η µατα, ώστε να επιτύχει ατοµικό και κοινωνικό
λίας εναρµονίζονται µε καινοτόµα εργαλεία στην ανάπτυξη ειδικών ικανοτήτων από τους µα- όφελος. Η DAISSy πραγµατοποιεί εκπαιδευ-
εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η µαθητική θητές και τις µαθήτριες, ώστε να µετα- τική και τεχνολογική έρευνα µε επίκεντρο την
κοινότητα προετοιµάζεται µε νέες δεξιό- σχηµατιστούν σε ενεργά και χρήσιµα κοινωνία, συνεισφέρει στην ανάπτυξη και υιο-
τητες. Σύγχρονες εκπαι- µέλη της κοινωνίας» επισηµαίνει ο θέτηση έξυπνων περιβαλλόντων, αναπτύσσει
Ο υπεύθυνος της ερευνητικής Οµά- κ.Καµέας. διαδικτυακές πλατφόρµες µάθησης, Μαζικά
δας DAISSy της Σχολής Επιστηµών δευτικές προσεγγίσεις που Και προσθέτει: «Οι βασικές προ- Ανοικτά ∆ιαδικτυακά Mαθήµατα (MOOCs) και
και Τεχνολογίας του ΕΑΠ, κοσµή- κλήσεις που αντιµετωπίζουν τα εργαλεία αυτοαξιολόγησης, ενδυναµώνει τις
τορας της Σχολής, καθηγητής Αχιλ- ενισχύουν τις ειδικές ικανότη- έργα αυτά προέρχονται από τον διαδικτυακές κοινότητες πρακτικής, επιτρέπει
λέας Καµέας και οι συνεργάτες βίαιο ψηφιακό µετασχηµατι- την επαγγελµατική ανάπτυξη ιδίως όσον αφορά
του παρουσιάζουν όλο το φάσµα τες µαθητών/τριων και εκπαι- σµό που βιώσαµε πρόσφατα τις ψηφιακές και περιβαλλοντικές δεξιότητες και
των ευρωπαϊκών έργων που υλο- και περιλαµβάνουν την αντι- τις δεξιότητες του πολίτη, εφαρµόζει, ανα-
ποιούνται και την φιλοσοφία του εγ- δευτικών µέσα από το σύνολο µετώπιση της διαδικτυακής πτύσσει και συµβάλλει σε πλαίσια ικανοτήτων,
χειρήµατος. ρητορικής µίσους (έργο AMe- υποστηρίζει την εκπαίδευση STEAM και προ-
«Οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις των ευρωπαϊκών έργων που LIE), την ανάδειξη της τεχνο- ωθεί την ισότητα, την ένταξη και την πολυπο-
ανέκαθεν επιχειρούν να µεταφρά- λογικής δηµιουργικότητας των λιτισµικότητα. Από την ίδρυσή της, η DAISSy
σουν το πλαίσιο που θέτουν οι εκ- συµµετέχει η Ερευνητική κοριτσιών (έργο SparkDigiGirls) έχει συµµετάσχει σε περισσότερα από 100
παιδευτικές θεωρίες σε αποτελεσµα- και την καλύτερη εκµετάλλευση εθνικά και ευρωπαϊκά έργα, σε διάφορα πλαί-
τική µάθηση, µέσω της εφαρµογής εκ- Οµάδα DAISSy των καινοτόµων δυνατοτήτων που σια. Σήµερα η οµάδα απασχολεί περισσότερα
παιδευτικών τεχνικών. Η εµπειρία δείχνει παρέχει η µεικτή µάθηση (έργο In- από 60 άτοµα, µεταξύ των οποίων καθηγητές
ότι για να είναι επιτυχηµένη (και όχι µόνο novation Station). Στην ανάπτυξη της δη- Πανεπιστηµίου, ερευνητές στην επιστήµη των
αποτελεσµατική) η µάθηση, χρειάζεται να συν- µιουργικότητας συνεισφέρει και το έργο υπολογιστών, την τεχνητή νοηµοσύνη και τις
δέεται µε τις καταστάσεις που οι µαθητές/τριες αν- Agile2Learn µε αρωγό τη µάθηση µέσω έργων, κοινωνικές επιστήµες, έµπειροι µηχανικοί ΤΠΕ,
τιµετωπίζουν (ή θα αντιµετωπίσουν) ως µέλη της κοινωνίας και ενώ προστίθεται και η εκπαίδευση στην αντιµετώπιση της προγραµµατιστές και διοικητικό προσωπικό. Η
να οδηγεί στην ανάπτυξη των απαραίτητων ειδικές ικανοτήτων. κλιµατικής αλλαγής ως τρόπου ζωής (έργο CHOICE). Το έργο DAISSy είναι µέλος των Ευρωπαϊκών δικτύων
Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, είναι απαραίτητο να ενισχυ- Youth Financial Literacy αποσκοπεί στην ενίσχυση του οι- ALL DIGITAL, EVBB και ITPE.
θούν οι εκπαιδευτικοί, ως ο πιο σηµαντικός παράγοντας βελ- κονοµικού γραµµατισµού των νέων ατόµων». Περισσότερες πληροφορίες για την DAISSy
µπορείτε να βρείτε στα http://daissy.eap.gr ,
http://gr.linkedin.com/in/daissyresearchgroup
και στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης (Face-
Book: DAISSyResearchGroup, Twitter:
daissy_research, Instagram: @daissy_rese-
Στο επίκεντρο ενός archgroup).
έξυπνου τεχνικού
περιβάλλοντος

