Page 9 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 9

Ερευνητική Οµάδα                       09


                              ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023





































          Προκλήσεις







          στη µάθηση στη νέα                                                                                                ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

                                                                                                                                  ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΗ
                                                                                                                               ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ


          ψηφιακή εποχή                                                                                                           ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ




                                                                                                                             ερευνητική οµάδα DAISSy (Dynamic Am-
                                                                                                                          Hbient Intelligent Sociotechnical Systems) της
                                                                                                                          Σχολής Επιστηµών και Τεχνολογίας του ΕΑΠ
                                                                                                                          συµβάλλει ενεργά στην επίτευξη µιας κοινωνίας
                                                                                                                          χωρίς αποκλεισµούς και ισότητας, αποτελού-
                ετασχηµατισµός, ψηφιοποίηση, νέες τεχνολογικές εξε-  τίωσης της κοινωνίας, µε τις ικανότητες και τα µέσα που θα  µενης από ικανά και καταρτισµένα µέλη. Η απο-
                λίξεις και το στοίχηµα για την επόµενη ηµέρα στην εκ-  επιτρέψουν την υιοθέτηση σύγχρονων εκπαιδευτικών προ-  στολή της είναι να τοποθετεί τους ανθρώπους
          Μπαίδευση αναδεικνύει προτεραιότητες, στοχεύσεις και  σεγγίσεων. Σε αυτό το πλαίσιο, η ερευνητική οµάδα DAISSy  στο επίκεντρο ενός έξυπνου τεχνικού περι-
          κατευθυντήριες γραµµές. Η εξέλιξη αποτελεί µονόδροµο και επι-  του ΕΑΠ συµµετείχε και συµµετέχει σε ένα σύνολο Ευρω-  βάλλοντος, επιτρέποντας έτσι στον κάθε άν-
          βάλλει κάτι περισσότερο από την ενσωµάτωση της τεχνολο-  παϊκών έργων, µε τα οποία επιτυγχάνεται η ενίσχυση των ικα-  θρωπο να κυριαρχήσει στα ψηφιακά συστή-
          γίας στις τάξεις. Οι παραδοσιακές µέθοδοι διδασκα-         νοτήτων των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση η        µατα, ώστε να επιτύχει ατοµικό και κοινωνικό
          λίας εναρµονίζονται µε καινοτόµα εργαλεία στην                 ανάπτυξη ειδικών ικανοτήτων από τους µα-         όφελος. Η DAISSy πραγµατοποιεί εκπαιδευ-
          εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η µαθητική                         θητές και τις µαθήτριες, ώστε να µετα-        τική και τεχνολογική έρευνα µε επίκεντρο την
          κοινότητα προετοιµάζεται µε νέες δεξιό-                             σχηµατιστούν σε ενεργά και χρήσιµα          κοινωνία, συνεισφέρει στην ανάπτυξη και υιο-
          τητες.                                Σύγχρονες εκπαι-               µέλη της κοινωνίας» επισηµαίνει ο          θέτηση έξυπνων περιβαλλόντων, αναπτύσσει
          Ο υπεύθυνος της ερευνητικής Οµά-                                       κ.Καµέας.                                διαδικτυακές πλατφόρµες µάθησης, Μαζικά
          δας DAISSy της Σχολής Επιστηµών  δευτικές προσεγγίσεις που              Και προσθέτει: «Οι βασικές προ-         Ανοικτά ∆ιαδικτυακά Mαθήµατα (MOOCs) και
          και Τεχνολογίας του ΕΑΠ, κοσµή-                                          κλήσεις που αντιµετωπίζουν τα          εργαλεία αυτοαξιολόγησης, ενδυναµώνει τις
          τορας της Σχολής, καθηγητής Αχιλ-  ενισχύουν τις ειδικές ικανότη-        έργα αυτά προέρχονται από τον          διαδικτυακές κοινότητες πρακτικής, επιτρέπει
          λέας Καµέας  και οι συνεργάτες                                            βίαιο ψηφιακό µετασχηµατι-            την επαγγελµατική ανάπτυξη ιδίως όσον αφορά
          του παρουσιάζουν όλο το φάσµα  τες µαθητών/τριων και εκπαι-               σµό που βιώσαµε πρόσφατα              τις ψηφιακές και περιβαλλοντικές δεξιότητες και
          των ευρωπαϊκών έργων που υλο-                                             και περιλαµβάνουν την αντι-           τις δεξιότητες του πολίτη, εφαρµόζει, ανα-
          ποιούνται και την φιλοσοφία του εγ-  δευτικών µέσα από το σύνολο          µετώπιση της διαδικτυακής             πτύσσει και συµβάλλει σε πλαίσια ικανοτήτων,
          χειρήµατος.                                                               ρητορικής µίσους (έργο AMe-           υποστηρίζει την εκπαίδευση STEAM και προ-
          «Οι εκπαιδευτικές προσεγγίσεις  των ευρωπαϊκών έργων που                 LIE), την ανάδειξη της τεχνο-          ωθεί την ισότητα, την ένταξη και την πολυπο-
          ανέκαθεν επιχειρούν να µεταφρά-                                          λογικής δηµιουργικότητας των           λιτισµικότητα. Από την ίδρυσή της, η DAISSy
          σουν το πλαίσιο που θέτουν οι εκ-  συµµετέχει η Ερευνητική              κοριτσιών (έργο SparkDigiGirls)         έχει συµµετάσχει σε περισσότερα από 100
          παιδευτικές θεωρίες σε αποτελεσµα-                                     και την καλύτερη εκµετάλλευση            εθνικά και ευρωπαϊκά έργα, σε διάφορα πλαί-
          τική µάθηση, µέσω της εφαρµογής εκ-    Οµάδα DAISSy                  των καινοτόµων δυνατοτήτων που             σια. Σήµερα η οµάδα απασχολεί περισσότερα
          παιδευτικών τεχνικών. Η εµπειρία δείχνει                            παρέχει η µεικτή µάθηση (έργο In-           από 60 άτοµα, µεταξύ των οποίων καθηγητές
          ότι για να είναι επιτυχηµένη (και όχι µόνο                        novation Station). Στην ανάπτυξη της δη-      Πανεπιστηµίου, ερευνητές στην επιστήµη των
          αποτελεσµατική) η µάθηση, χρειάζεται να συν-                   µιουργικότητας συνεισφέρει και το έργο           υπολογιστών, την τεχνητή νοηµοσύνη και τις
          δέεται µε τις καταστάσεις που οι µαθητές/τριες αν-         Agile2Learn µε αρωγό τη µάθηση µέσω έργων,           κοινωνικές επιστήµες, έµπειροι µηχανικοί ΤΠΕ,
          τιµετωπίζουν (ή θα αντιµετωπίσουν) ως µέλη της κοινωνίας και  ενώ προστίθεται και η εκπαίδευση στην αντιµετώπιση της  προγραµµατιστές και διοικητικό προσωπικό. Η
          να οδηγεί στην ανάπτυξη των απαραίτητων ειδικές ικανοτήτων.  κλιµατικής αλλαγής ως τρόπου ζωής (έργο CHOICE). Το έργο  DAISSy είναι µέλος των Ευρωπαϊκών δικτύων
          Για να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός, είναι απαραίτητο να ενισχυ-  Youth Financial Literacy αποσκοπεί στην ενίσχυση του οι-  ALL DIGITAL, EVBB και ITPE.
          θούν οι εκπαιδευτικοί, ως ο πιο σηµαντικός παράγοντας βελ-  κονοµικού γραµµατισµού των νέων ατόµων».            Περισσότερες πληροφορίες για την DAISSy
                                                                                                                          µπορείτε να βρείτε στα http://daissy.eap.gr ,
                                                                                                                          http://gr.linkedin.com/in/daissyresearchgroup
                                                                                                                          και στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης (Face-
                                                                                                                          Book:  DAISSyResearchGroup,  Twitter:
                                                                                                                          daissy_research, Instagram: @daissy_rese-
                                                                       Στο επίκεντρο ενός                                 archgroup).

                                                                          έξυπνου τεχνικού


                                                                               περιβάλλοντος
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14