Page 12 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 12
12 Ερευνητική Οµάδα ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Μ Με ε σ στ τό όχ χο ο τ τη ην ν α αύ ύξ ξη ησ ση η τ το ου υ ο οι ικ κο ον νο οµ µι ικ κο ού ύ γ γρ ρα αµ µµ µα ατ τι ισ σµ µο ού ύ
τ τω ων ν ν νέ έω ων ν α ατ τό όµ µω ων ν
ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ σε νέων ατόµων, µε την ενίσχυση των ικανοτή- Αύξηση της ένταξης των νέων στην
Ησυνεργασία µε τον οργανισµό Youth Pro- των και δεξιοτήτων τους στον οικονοµικό το- αγορά εργασίας µέσω της ενίσχυσης
activ (συντονιστής) από το Βέλγιο, τον οργα- µέα µέσω εργαλείων και µεθοδολογιών µη των βασικών οικονοµικών τους γνώ-
νισµό Social Innovation and Entrepreneur- τυπικής εκπαίδευσης. σεων
ship Center από τη Γεωργία, τον οργανισµό Τα κύρια αποτελέσµατα του έργου είναι: Μέχρι στιγµής έχουν ολοκληρωθεί τα δύο
Fundacjaedukacyjno – sportowa reGene- Πρακτικός οδηγός για τον οικονο- πρώτα παραδοτέα. Για τον έλεγχο και τη βελ-
racja από τη Πολωνία και το Πανεπιστήµιο µικό γραµµατισµό που απευθύνεται τίωση των αποτελεσµάτων διοργανώθηκαν
Universidad del Pais Vasco από την Ισπα- στους συµβούλους νέων. δύο εκπαιδευτικές δράσεις. Η πρώτη δράση
νία, συµµετέχουν στο Ευρωπαϊκό Έργο “Em- Οδηγός για τον οικονοµικό γραµ- έλαβε χώρα στην Τιφλίδα της Γεωργίας και
powering the youth through Financial Lite- µατισµό µέσω εργαλείων & δραστη- απευθύνθηκε σε συµβούλους νέων ατόµων
racy”. Την οµάδα έργου της DAISSy και η δεύτερη στο Τσιεχάνουφ της Πο-
συντονίζει η κα Φωτεινή Γατοµάτη, λωνίας και απευθυνόταν σε µειονε-
διαχειρίστρια έργων. κτούντες/ουσες νέους/ες.
Το έργο επικεντρώνεται στην ενί- Η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ
σχυση της επαγγελµατικής απα- έχει σχεδιάσει το εκπαιδευτικό υλικό και
σχόλησης των νέων ατόµων, υπο- θα αναπτύξει το MOOC, το οποίο θα ξε-
στηρίζοντας τους στην απόκτηση οι- κινήσει τους επόµενους µήνες και θα
κονοµικών γνώσεων και στην ανάπτυξη δε- ριοτήτων µη τυπικής εκπαίδευσης απευθύνονται σε νέους και νέες έως 30 ετών
ξιοτήτων για την οµαλότερη ένταξη τους στην Συστάσεις για την ενίσχυση των καθώς και σε συµβούλους νέων ατόµων. Το
αγορά εργασίας. Η ενίσχυση των επιχειρη- νέων µέσω του χρηµατοοικονοµικού MOOC θα περιλαµβάνει 6 θεµατικές ενότη-
µατικών ικανοτήτων των νέων ατόµων θα γραµµατισµού τες µε µία εισαγωγή στη σηµασία του οικο-
συµβάλλει στην αντιµετώπιση των προκλή- Μαζικό Ανοικτό ∆ιαδικτυακό Μά- νοµικού γραµµατισµού και αναφορές στο
σεων και στον εντοπισµό των προβληµάτων θηµα (Massive Open Online Course προϋπολογισµό, τα χρηµατοοικονοµικά, τις
στην καθηµερινή τους ζωή, είτε ως εργαζό- -MOOC) µε τίτλο Χρηµατοοικονοµικός επενδύσεις, βασικές φορολογικές έννοιες
µενοι/ες είτε ως αυτοαπασχολούµενοι/ες. γραµµατισµός στην ψηφιακή εποχή. και την επιχειρηµατικότητα.
Οι στόχοι του έργου είναι η αύξηση του οι- Το µάθηµα έχει στόχο την ανά-
κονοµικού γραµµατισµού των νέων και νε- δειξη και παροχή κατανοητών βασι- Γ Γι ια α π πε ερ ρι ισ σσ σό ότ τε ερ ρε ες ς π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς
ανίδων καθώς και η αύξηση της κοινωνικής κών χρηµατοοικονοµικών εννοιών γ γι ια α τ το ο έ έρ ργ γο ο µ µπ πο ορ ρε εί ίτ τε ε ν να α ε επ πι ισ σκ κε εφ φτ τε εί ίτ τε ε
και εργασιακής ένταξης και των επιχειρη- που απαιτούνται για την αύξηση γνώ- τ τη ην ν ι ισ στ το οσ σε ελ λί ίδ δα α
µατικών δεξιοτήτων των µειονεκτούντων σεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων h ht tt tp ps s: :/ // /f fi in na an nc ci ia al ll li it te er ra ac cy y4 4. .w wo or rd dp pr re es ss s. .c co om m/ /. .
Α Αν νά άπ πτ τυ υξ ξη η τ τω ων ν δ δε εξ ξι ιο οτ τή ήτ τω ων ν α αυ υτ τε εκ κα ατ τε ευ υθ θυ υν νό όµ µε εν νη ης ς
κ κα αι ι α αυ υτ το οδ δι ια αχ χε ει ιρ ρι ιζ ζό όµ µε εν νη ης ς µ µά άθ θη ησ ση ης ς
ο έργο Innovation Station: A new appro- κού. Επιπλέον εξέχον στόχος είναι να ενι- συντάχθηκε Οδηγός προς εκπαιδευτικούς
Τach towards online and blended educa- σχυθεί η µαθησιακή ικανότητα των µαθη- µε κατευθυντήριες γραµµές για την συµπε-
tion συγχρηµατοδοτείται από το πρόγραµµα τών/µαθητριών και φοιτητών/φοιτητριών. Ει- ριληπτική και ελκυστική εξ αποστάσεως εκ-
Erasmus+ και υλοποιείται από κοινοπραξία δικότερα, το έργο αποβλέπει στην καλλιέρ- παίδευση.
5 εταίρων από 5 Ευρωπαϊκές χώρες (Ελ- γεια της αυτονοµίας των νέων ατόµων κατά Την παρούσα χρονική περίοδο βρίσκεται σε
λάδα, Βέλγιο, Ιταλία, Ολλανδία, Πολωνία), τη συµµετοχή τους στη διαδικτυακή εκπαί- εξέλιξη η πιλοτική εφαρµογή του Μαζικού
µεταξύ των οποίων και το Ελληνικό Ανοικτό δευση και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων Ανοικτού ∆ιαδικτυακού Μαθήµατος (MOOC)
Πανεπιστήµιο µέσω της ερευνητικής οµά- αυτεκατευθυνόµενης και αυτοδιαχειριζόµε- µε τη συµµετοχή µαθητών/τριων και φοιτη-
δας DAISSy, υπό τη διαχείριση της Πανα- νης µάθησης. Το InnStation εγκολπώνει αξιο- τών/τριων, ενώ στη συνέχεια αναµένεται η
γιώτας Ζαφειροπούλου και την επιστηµο- σηµείωτες καινοτοµίες, όπως η καλλιέργεια σύνταξη προτάσεων προς την εκπαιδευτική
νική συνδροµή της Ζέτας Τσίγκα, αµφότε- όχι µόνο των ψηφιακών ικανοτήτων αλλά πολιτική, ώστε να ενισχυθεί ο αντίκτυπος
ρες µέλη της DAISSy. Εκκίνησε τον Απρίλιο και των ανάλογων οριζόντιων δεξιοτήτων του έργου και να προωθηθούν πολιτικές απο-
του 2022 και θα ολοκληρωθεί τον Μάρ- φάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
τιο 2024, έχοντας διάρκεια 24 µηνών. Οµάδες στις οποίες απευθύνεται το έργο Inn-
Το InnStation εστιάζει σε δοµικές αλ- Station είναι οι φορείς δευτεροβάθµιας εκ-
λαγές στα εκπαιδευτικά συστήµατα, που παίδευσης, η ακαδηµαϊκή κοινότητα, ερευ-
αποτελούσαν µεν δηµοφιλές θέµα συ- νητικοί φορείς και οργανισµοί επιµόρφω-
ζήτησης προ της Covid-19, ωστόσο απο- σης, µαθητές/τριες, φοιτητές/τριες, εκπαι-
δείχθηκαν ως επιτακτική ανάγκη, και όχι (soft skills) που απαιτούνται από τις εµπλε- δευτικοί, στελέχη της εκπαίδευσης, ερευ-
πια προαιρετική επιλογή, στη µετά την παν- κόµενες στη µάθηση µέσω διαδικτύου οµά- νητές/τριες. Επιδιώκεται, επίσης, το έργο να
δηµία εποχή. δες. συνδεθεί µε οργανισµούς της κοινωνίας των
Ανταποκρινόµενο στο αίτηµα αυτό, το έργο Για την επίτευξη των προβλεπόµενων στόχων, πολιτών και τοπικές συλλογικότητες από τις
έθεσε ως σκοπό τη δηµιουργία ενός συστή- η ερευνητική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ διε- χώρες εταίρους.
µατος υποστήριξης για εκπαιδευτικούς, µα- ξήγαγε και ολοκλήρωσε πανευρωπαϊκή
θητές/τριες και φοιτητές/τριες, ώστε να απαν- έρευνα, συλλέγοντας δεδοµένα για την εµ-
τούν µε επιτυχία στις προκλήσεις που θέτει πειρία στην περίοδο της πανδηµίας, κατά την Ο Οι ι ε εν νδ δι ια αφ φε ερ ρό όµ µε εν νο οι ι/ /ε ες ς
πλέον η µεικτή µάθηση µέσω διαδικτύου. οποία η εξ αποστάσεως εκπαίδευση εφαρ- π πρ ρο οσ σκ κα αλ λο ού ύν ντ τα αι ι ν να α ε επ πι ισ σκ κε εφ φτ το ού ύν ν τ τη ην ν ι ισ στ το ο- -
Στόχος του έργου είναι να αναβαθµιστούν οι µόστηκε παγκοσµίως και στην τυπική εκ- σ σε ελ λί ίδ δα α τ το ου υ έ έρ ργ γο ου υ h ht tt tp ps s: :/ // /w ww ww w. .i in nn no ov va at ti io on n- -
ψηφιακές ικανότητες των εκπαιδευτικών µε παίδευση. Ακολούθως, βάσει των αποτελε- s st ta at ti io on np pr ro oj je ec ct t. .e eu u/ /. .
την παροχή πόρων και εκπαιδευτικού υλι- σµάτων και συµπερασµάτων της έρευνας

