Page 10 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 10
10 Ερευνητική Οµάδα ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
Συντελεστές Κ Κα αλ λή ή π πρ ρα ακ κτ τι ικ κή ή σ στ τη ην ν α αν ντ τι ιµ µε ετ τώ ώπ πι ισ ση η
τ τη ης ς δ δι ια αδ δι ικ κτ τυ υα ακ κή ής ς ρ ρη ητ το ορ ρι ικ κή ής ς µ µί ίσ σο ου υς ς
α ευρωπαϊκά συγχρηµατοδοτούµενο έργο λικών χρηστριών/ χρηστών της πλατφόρµας λεία που εξαρχής συµµετείχαν στην υλο-
ΤAdvanced Media Literacy Education to την αξιολόγησε πολύ θετικά σηµειώνοντας ότι, ποίηση του έργου, τα οποία µε αλφαβητική
counter online hate-speech (AMeLiE) ολο- αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο µε πολύ σειρά είναι: 2o Γενικό Λύκειο Ξάνθης – Νι-
κληρώθηκε µετά από δυόµισι χρόνια απαι- ενδιαφέρον εκπαιδευτικό περιεχόµενο, ελ- κητήριο σχολείο του Εθνικού Βραβείου της
τητικής και υψηλής ποιότητας υλοποίησης. κυστική δοµή και καλά ενσωµατωµένες λει- καλύτερης καµπάνιας AMeLiE, ∆ηµοτικό
Το AMeLIE έλαβε πολύ θετική αξιολόγηση τουργίες που τις/τους έκαναν να αισθάνον- Σχολείο Κατωχωρίου Χανίων, 6ο ∆ηµοτικό
από την Ιταλική ∆ιαχειριστική Αρχή Era- ται σιγουριά, χωρίς να προ-απαιτούνται πολ- Σχολείο Παλλήνης, Καθάριου Αρχοντία –
smus+ σηµειώνοντας την άριστη βαθ- Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο, Μουσικό Σχο-
µολογία 96/100. Ως αποτέλεσµα, το λείο Λάρισας, Πειραµατικό Σχολείο
έργο χαρακτηρίστηκε ως καλή πρα- Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης.
κτική και θα παρουσιάζεται στην επί- Το έργο AMeLiE συγχρηµατοδοτήθηκε
σηµη πλατφόρµα αποτελεσµάτων του από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαί-
Προγράµµατος Erasmus+, καθώς σιο του Προγράµµατος Erasmus+,
πέτυχε να υπερκαλύψει τους στόχους ∆ράση KA2-Στρατηγικές Συµπράξεις
του σε σχέση τόσο µε τους οριζόντι- στον τοµέα της σχολικής εκπαίδευ-
ους στόχους του Ευρωπαϊκού Προ- σης. Το έργο είχε διάρκεια τριάντα µή-
γράµµατος, όσο και µε τους ειδικούς νες (01/09/2020 – 28/02/2023)και υλο-
Αχιλλέας Καµέας στόχους για τη σχολική κοινότητα. ποιήθηκε από µια κοινοπραξία έξι (6)
Κοσµήτορας ΣΘΕΤ ΕΑΠ Το έργο AMeLiE αντιµετώπισε το ζή- εταίρων από πέντε χώρες, συγκεκρι-
τηµα της διαδικτυακής ρητορικής µί- µένα: European Grants International
σους, δηµιουργώντας και παρέχοντας και- λές γνώσεις για τη χρήση της. Academy (Srl) – Συντονιστής Ιταλία), Parole
νοτόµα εργαλεία για την εκπαίδευση και την Μέσω του εκπαιδευτικού προγράµµατος και Ostili (Ιταλία), ALL DIGITAL (Βέλγιο), Funda-
κατάρτιση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και της πλατφόρµας AMeLiE, στις τέσσερις (4) χώ- tia EOS-Educating for an Open Society (Ρου-
εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας. Ει- ρες που το έργο υλοποιήθηκε πιλοτικά (δηλ. µανία), Stiftung Digitale Chancen (Γερµανία)
δικότερα και στο πλαίσιο του έργου, πραγ- σε Γερµανία, Ιταλία, Ρουµανία, Ελλάδα), 318 και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο (Ελ-
µατοποιήθηκε Εκπαιδευτική ∆ράση Μικτής εκπαιδευτικοί επωφελήθηκαν (αριθµός υπερ- λάδα).
Μάθησης για την καταπολέµηση της διαδι- διπλάσιος από τον αριθµό-στόχο του έργου) Στην Ελλάδα, το έργο AMeLie συντονίστηκε
κτυακής ρητορικής µίσους, δηµιουργήθηκε και συνολικά περισσότερες/ περισσότεροι από τον Καθ. Αχιλλέα Καµέα, ∆ιευθυντή της
Εικονικό ∆ίκτυο Σχολείων κατά της διαδι- από 3.500 µαθητές/ µαθήτριες έλαβαν ενεργό Ερευνητικής Οµάδας DAISSy µε Υπεύθυνη
κτυακής ρητορικής µίσους και συνετάχθη- µέρος σε δραστηριότητες του έργου. Περισ- ∆ιαχείρισης την κα Ελένη Γεωργακάκου. Η
σαν Συστάσεις Πολιτικής που διαχύθηκαν σότερες από 170 τάξεις από τα διασυνδεδε- οµάδα εργασίας περιελάµβανε τις ερευνή-
από τους εταίρους του έργου AMeLiE σε µένα σχολεία αξιοποίησαν τη µεθοδολογία και τριες/ εκπαιδεύτριες κκ Μόνικα Λίλλη και
εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. την πλατφόρµα AMeLiΕ αναδεικνύοντας 66 Ζέτα Τσίγκα, τον τεχνικό κ. Αναστάσιο Πα-
Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy του Ελληνικού σχολικές εκστρατείες κατά της διαδικτυα- παδόπουλο και τη διοικητική υπάλληλο κα Πα-
Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), µοναδικός κής ρητορικής µίσους και αναπτύσσοντας/ ναγιώτα Ζαφειροπούλου.
εταίρος του AMeLiE στην Ελλάδα, ήταν υπεύ- διαχέοντας 64 σχετικές πρωτοβουλίες.
θυνη για την υλοποίηση όλων των δράσεων Η DAISSy επιθυµεί να συγχαρεί και να ευ-
του έργου στη χώρα µας και συµµετείχε σε χαριστήσει θερµά όλα τα σχολεία που συµ- Σ Στ τη ην ν ι ισ στ το οσ σε ελ λί ίδ δα α τ το ου υ A AM Me eL Li iE E θ θα α
όλα τα πνευµατικά προϊόντα και παραδοτέα, µετείχαν ενεργά στις δράσεις του έργου AMe- β βρ ρε εί ίτ τε ε π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς γ γι ια α τ το ο έ έρ ργ γο ο
έχουσα την ευθύνη για την ανάπτυξη και LiE στην Ελλάδα, αξιοποιώντας πλήρως τη µε- κ κα αι ι τ τα α α απ πο οτ τε ελ λέ έσ σµ µα ατ τα α τ το ου υ: :
υποστήριξη της λειτουργίας της διαδικτυα- θοδολογία και συµβάλλοντας στην βιωσιµό-
Χρήστος Πιερρακέας κής εκπαιδευτικής πλατφόρµας AMeLiE. Εί- τητα των αποτελεσµάτων του. Ιδιαίτερα συγ- h ht tt tp ps s: :/ // /w ww ww w. .a am me el li ie ep pr ro oj je ec ct t. .e eu u/ /
Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστηµίου Πατρών, ναι αξιοσηµείωτο ότι, η πλειοψηφία των τε- χαίρουµε και ευχαριστούµε τα πέντε σχο-
Ερευνητής DAISSy ΕΑΠ
Ε Εν νί ίσ σχ χυ υσ ση η τ τη ης ς δ δη ηµ µι ιο ου υρ ργ γι ικ κό ότ τη ητ τα ας ς τ τω ων ν κ κο ορ ρι ιτ τσ σι ιώ ών ν
µ µέ έσ σω ω τ τη ης ς χ χρ ρή ήσ ση ης ς ψ ψη ηφ φι ια ακ κώ ών ν τ τε εχ χν νο ολ λο ογ γι ιώ ών ν
ο έργο Empower Girls Creativity Through κειο Μυτιλήνης του Πανεπιστηµίου Αι-
ΤUse of Digital Technologies (SparkDigi- γαίου. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους εκπαι-
Girls), το οποίο συγχρηµατοδοτήθηκε από δευτικούς των παραπάνω σχολείων, οι
το πρόγραµµα Erasmus+, ολοκληρώθηκε οποίοι/ες αποτέλεσαν τους/τις 12 µέντο-
επιτυχώς µετά από δυόµισι χρόνια απαιτη- ρες, και συγκεκριµένα τους Ηλια Ντεµίρη,
τικής και υψηλής ποιότητας υλοποίησης. Η Το SparkDigiGirls ξεκίνησε µε την µελέτη πε- Κλεονίκη Κολύρου, Νικόλαο Αντωνάκο, Σο-
επιτυχία του έργου, ως προς την επίτευξη των ρισσότερων από 30 case studies που εντοπί- φία Βλάχου, ΘεόδωροΚούβελα, Άγγελο Αθα-
στόχων και των δεικτών που είχε θέσει, οδή- στηκαν σε κάθε µία από τις χώρες, ακολου- νασόπουλο, Κατερίνα Καρατάσου, Ελένη Πα-
γησε στην καταχώρηση του ως καλή πρακτική θούµενη από συνεντεύξεις µε τους εκπρο- νουκλιά, Ειρήνη Γεωργίου, Λεωνίδα Παπαθα-
στην πλατφόρµα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σώπους τους, επιτρέποντας τον προσδιορι- νασίου, Αντώνη Νείρο και ∆ηµήτριο Μιχαλάκη.
«Digital Skills & Jobs Platform»: https://digi- σµό των θεµάτων στον τοµέα ΤΠΕ και τις τε- Το έργο SparkDigiGirls συγχρηµατοδοτήθηκε
tal-skills-jobs.europa.eu/en/inspiration/good- χνολογίες τα οποία δυνητικά θα µπορούσαν να από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του
practices/sparkdigigirls-lithuania . ενδιαφέρουν τα κορίτσια. Προγράµµατος Erasmus+, ∆ράση KA2-Στρα-
Το έργο SparkDigiGirls κατάφερε να ενθαρ- Βάσει αυτών δηµιουργήθηκε εκπαιδευτικό τηγικές Συµπράξεις στον τοµέα της νεολαίας.
Ζέτα Τσίγκα ρύνει νεαρά κορίτσια να εξερευνήσουν ψη- πρόγραµµα, το οποίο περιλαµβάνει 16 ξεχω- Το έργο είχε διάρκεια τριάντα µήνες
Εκπαιδευτικός, Ερευνήτρια DAISSy ΕΑΠ φιακές τεχνολογίες όπως η Επαυξηµένη Πραγ- ριστά πακέτα µάθησης που ονοµάζονται προ- (01/04/2021– 30/10/2023)και υλοποιήθηκε από
µατικότητα (AR – Augmented Reality), η Ει- κλήσεις. Κάθε πρόκληση καλύπτει ένα συγ- µια κοινοπραξία πέντε (5) εταίρων από τέσ-
κονική Πραγµατικότητα (VR -–Virtual Rea- κεκριµένο θέµα ή τοµέα ενδιαφέροντος των σερις χώρες, συγκεκριµένα: Asociacija "Vie-
lity), η Τεχνητή Νοηµοσύνη (AI – Artificial In- νεαρών κοριτσιών ηλικίας 14+ (για παρά- sieji interneto prieigos taskai"– Συντονιστής
telligence) και το ∆ιαδίκτυο των Πραγµάτων δειγµα, µόδα, σχεδιασµός, περιβάλλον, µα- Λιθουανία), INFORMACINIU TECHNOLOGIJU
(IoT – Internet of Things) και να εµπνευστούν γειρική, τέχνη κ.λπ.) Κάθε πρόκληση περι- INSTITUTAS (Λιθουανία), Simbioza Genesis
νέες και συναρπαστικές ιδέες, αξιοποιώντας λαµβάνει δύο βασικές αλληλένδετες συνι- (Σλοβενία), INSTITUTO POLITECNICO DE TO-
τις νεοαποκτηθείσες ψηφιακές τους γνώσεις, στώσες: ψηφιακές τεχνολογίες και πραγµα- MAR (Πορτογαλία), Ελληνικό Ανοικτό Πανε-
προκειµένου να εισέλθουν στους παραδο- τικές καταστάσεις ή προβλήµατα που αντιµε- πιστήµιο (Ελλάδα).
σιακά ανδροκρατούµενους τοµείς των θετικών τωπίζουν τα νεαρά κορίτσια στη ζωή τους. Συ- Στην Ελλάδα, το έργο SparkDigiGirls συντο-
και τεχνολογικών επιστηµών (STEM) µε φρέ- νολικά 279 κορίτσια συµµετείχαν στην πιλο- νίστηκε από τον Καθηγητή Αχιλλέα Καµέα,
σκες, διαφορετικές και δηµιουργικές προ- τική εκπαίδευση και 40 εργαζόµενοι σε θέ- ∆ιευθυντή της Ερευνητικής Οµάδας DAISSy
σεγγίσεις. µατα νεολαίας επιτέλεσαν το ρόλο του/της µε Υπεύθυνο ∆ιαχείρισης τον κο Πότση Κων-
Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy του Ελληνικού µέντορα. Στην περίπτωση της Ελλάδας, πε- σταντίνο. Η οµάδα εργασίας περιελάµβανε
Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), µοναδικός ρισσότερα από 60 κορίτσια παρακολούθησαν τους/τις ερευνητές/ερευνήτριες Φώτη Λαζα-
εταίρος του SparkDigiGirls στην Ελλάδα, είχε την εκπαίδευση µε την υποστήριξη 12 µεντό- ρίνη, Ευγενία Πιερρή, Ανδρέα Παναγιωτό-
την ευθύνη για την υλοποίηση όλων των δρά- ρων/εκπαιδευτικών. πουλο, Νικόλαο Νταλιακούρα, Ζωή Ακρι-
σεων του έργου στη χώρα µας και συµµε- Η DAISSy επιθυµεί να συγχαρεί και να ευ- βούλη, Αγγελική Κανελλοπούλου και Ασπα-
τείχε σε όλα τα πνευµατικά προϊόντα και πα- χαριστήσει θερµά όλα τα σχολεία που συµ- σία Λουκέρη.
ραδοτέα, όντας υπεύθυνη για την ανάπτυξη µετείχαν ενεργά στις δράσεις του έργου Spark-
του Εγχειριδίου Οδηγιών «Ενδυνάµωση των DigiGirls στην Ελλάδα και συγκεκριµένα: Επαγ- Π Πε ερ ρι ισ σσ σό ότ τε ερ ρε ες ς π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς γ γι ια α τ το ο
εργαζόµενων µε νέους ώστε να ενεργούν ως γελµατικό Λύκειο Παραλίας, 6ο Γενικό Λύ- έ έρ ργ γο ο S Sp pa ar rk kD Di ig gi iG Gi ir rl ls s κ κα αι ι τ τα α α απ πο οτ τε ε- -
µέντορες για την επιδίωξη της δηµιουργικό- κειο Πατρών, Γενικό Λύκειο ∆άφνης Καλα- λ λέ έσ σµ µα ατ τά ά τ το ου υ θ θα α β βρ ρε εί ίτ τε ε ε εδ δώ ώ: :
Ελένη Γεωργακάκου τητας των κοριτσιών µέσω της χρήσης ψη- βρύτων, 5ο Γενικό Λύκειο Αγρινίου, 2ο Επαγ- h ht tt tp p: :/ // /w ww ww w. .d di ig gi ig gi ir rl ls s. .e eu u/ /. .
Ερευνήτρια / ∆ιαχειρίστρια έργων DAISSy ΕΑΠ φιακών εφαρµογών». γελµατικό Λύκειο Αγρινίου, Πρότυπο Γενικό Λύ-

