Page 10 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 10

10               Ερευνητική Οµάδα                                                          ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023











          Συντελεστές                                                   Κ Κα αλ λή ή   π πρ ρα ακ κτ τι ικ κή ή   σ στ τη ην ν   α αν ντ τι ιµ µε ετ τώ ώπ πι ισ ση η
                                                                        τ τη ης ς   δ δι ια αδ δι ικ κτ τυ υα ακ κή ής ς   ρ ρη ητ το ορ ρι ικ κή ής ς   µ µί ίσ σο ου υς ς



                                                      α ευρωπαϊκά συγχρηµατοδοτούµενο έργο  λικών χρηστριών/ χρηστών της πλατφόρµας  λεία που εξαρχής συµµετείχαν στην υλο-
                                                    ΤAdvanced Media Literacy Education to  την αξιολόγησε πολύ θετικά σηµειώνοντας ότι,  ποίηση του έργου, τα οποία µε αλφαβητική
                                                    counter online hate-speech (AMeLiE) ολο-  αποτελεί ένα εύχρηστο εργαλείο µε πολύ  σειρά είναι: 2o Γενικό Λύκειο Ξάνθης – Νι-
                                                    κληρώθηκε µετά από δυόµισι χρόνια απαι-  ενδιαφέρον εκπαιδευτικό περιεχόµενο, ελ-  κητήριο σχολείο του Εθνικού Βραβείου της
                                                    τητικής και υψηλής ποιότητας υλοποίησης.  κυστική δοµή και καλά ενσωµατωµένες λει-  καλύτερης καµπάνιας AMeLiE, ∆ηµοτικό
                                                    Το AMeLIE έλαβε πολύ θετική αξιολόγηση  τουργίες που τις/τους έκαναν να αισθάνον-  Σχολείο Κατωχωρίου Χανίων, 6ο ∆ηµοτικό
                                                    από την Ιταλική ∆ιαχειριστική Αρχή Era-  ται σιγουριά, χωρίς να προ-απαιτούνται πολ-  Σχολείο Παλλήνης, Καθάριου Αρχοντία –
                                                    smus+ σηµειώνοντας την άριστη βαθ-                                          Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο, Μουσικό Σχο-
                                                    µολογία 96/100. Ως αποτέλεσµα, το                                           λείο Λάρισας, Πειραµατικό Σχολείο
                                                    έργο χαρακτηρίστηκε ως καλή πρα-                                            Πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης.
                                                    κτική και θα παρουσιάζεται στην επί-                                        Το έργο AMeLiE συγχρηµατοδοτήθηκε
                                                    σηµη πλατφόρµα αποτελεσµάτων του                                            από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαί-
                                                    Προγράµµατος Erasmus+, καθώς                                                σιο του Προγράµµατος Erasmus+,
                                                    πέτυχε να υπερκαλύψει τους στόχους                                          ∆ράση KA2-Στρατηγικές Συµπράξεις
                                                    του σε σχέση τόσο µε τους οριζόντι-                                         στον τοµέα της σχολικής εκπαίδευ-
                                                    ους στόχους του Ευρωπαϊκού Προ-                                             σης. Το έργο είχε διάρκεια τριάντα µή-
                                                    γράµµατος, όσο και µε τους ειδικούς                                         νες (01/09/2020 – 28/02/2023)και υλο-
          Αχιλλέας Καµέας                           στόχους για τη σχολική κοινότητα.                                           ποιήθηκε από µια κοινοπραξία έξι (6)
          Κοσµήτορας ΣΘΕΤ ΕΑΠ                       Το έργο AMeLiE αντιµετώπισε το ζή-                                          εταίρων από πέντε χώρες, συγκεκρι-
                                                    τηµα της διαδικτυακής ρητορικής µί-                                         µένα: European Grants International
                                                    σους, δηµιουργώντας και παρέχοντας και-  λές γνώσεις για τη χρήση της.   Academy (Srl) – Συντονιστής Ιταλία), Parole
                                                    νοτόµα εργαλεία για την εκπαίδευση και την  Μέσω του εκπαιδευτικού προγράµµατος και  Ostili (Ιταλία), ALL DIGITAL (Βέλγιο), Funda-
                                                    κατάρτιση τόσο των εκπαιδευτικών όσο και  της πλατφόρµας AMeLiE, στις τέσσερις (4) χώ-  tia EOS-Educating for an Open Society (Ρου-
                                                    εκπροσώπων της σχολικής κοινότητας. Ει-  ρες που το έργο υλοποιήθηκε πιλοτικά (δηλ.  µανία), Stiftung Digitale Chancen (Γερµανία)
                                                    δικότερα και στο πλαίσιο του έργου, πραγ-  σε Γερµανία, Ιταλία, Ρουµανία, Ελλάδα), 318  και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο (Ελ-
                                                    µατοποιήθηκε Εκπαιδευτική ∆ράση Μικτής  εκπαιδευτικοί επωφελήθηκαν (αριθµός υπερ-  λάδα).
                                                    Μάθησης για την καταπολέµηση της διαδι-  διπλάσιος από τον αριθµό-στόχο του έργου)  Στην Ελλάδα, το έργο AMeLie συντονίστηκε
                                                    κτυακής ρητορικής µίσους, δηµιουργήθηκε  και συνολικά περισσότερες/ περισσότεροι  από τον Καθ. Αχιλλέα Καµέα, ∆ιευθυντή της
                                                    Εικονικό ∆ίκτυο Σχολείων κατά της διαδι-  από 3.500 µαθητές/ µαθήτριες έλαβαν ενεργό  Ερευνητικής Οµάδας DAISSy µε Υπεύθυνη
                                                    κτυακής ρητορικής µίσους και συνετάχθη-  µέρος σε δραστηριότητες του έργου. Περισ-  ∆ιαχείρισης την κα Ελένη Γεωργακάκου. Η
                                                    σαν Συστάσεις Πολιτικής που διαχύθηκαν  σότερες από 170 τάξεις από τα διασυνδεδε-  οµάδα εργασίας περιελάµβανε τις ερευνή-
                                                    από τους εταίρους του έργου AMeLiE σε  µένα σχολεία αξιοποίησαν τη µεθοδολογία και  τριες/ εκπαιδεύτριες κκ Μόνικα Λίλλη και
                                                    εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.       την πλατφόρµα AMeLiΕ αναδεικνύοντας 66  Ζέτα Τσίγκα, τον τεχνικό κ. Αναστάσιο Πα-
                                                    Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy του Ελληνικού  σχολικές εκστρατείες κατά της διαδικτυα-  παδόπουλο και τη διοικητική υπάλληλο κα Πα-
                                                    Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), µοναδικός  κής ρητορικής µίσους και αναπτύσσοντας/  ναγιώτα Ζαφειροπούλου.
                                                    εταίρος του AMeLiE στην Ελλάδα, ήταν υπεύ-  διαχέοντας 64 σχετικές πρωτοβουλίες.
                                                    θυνη για την υλοποίηση όλων των δράσεων  Η DAISSy επιθυµεί να συγχαρεί και να ευ-
                                                    του έργου στη χώρα µας και συµµετείχε σε  χαριστήσει θερµά όλα τα σχολεία που συµ-  Σ Στ τη ην ν   ι ισ στ το οσ σε ελ λί ίδ δα α   τ το ου υ   A AM Me eL Li iE E   θ θα α
                                                    όλα τα πνευµατικά προϊόντα και παραδοτέα,  µετείχαν ενεργά στις δράσεις του έργου AMe-  β βρ ρε εί ίτ τε ε   π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς   γ γι ια α   τ το ο   έ έρ ργ γο ο
                                                    έχουσα την ευθύνη για την ανάπτυξη και  LiE στην Ελλάδα, αξιοποιώντας πλήρως τη µε-  κ κα αι ι   τ τα α   α απ πο οτ τε ελ λέ έσ σµ µα ατ τα α   τ το ου υ: :
                                                    υποστήριξη της λειτουργίας της διαδικτυα-  θοδολογία και συµβάλλοντας στην βιωσιµό-
          Χρήστος Πιερρακέας                        κής εκπαιδευτικής πλατφόρµας AMeLiE. Εί-  τητα των αποτελεσµάτων του. Ιδιαίτερα συγ-  h ht tt tp ps s: :/ // /w ww ww w. .a am me el li ie ep pr ro oj je ec ct t. .e eu u/ /
          Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστηµίου Πατρών,  ναι αξιοσηµείωτο ότι, η πλειοψηφία των τε-  χαίρουµε και ευχαριστούµε τα πέντε σχο-
          Ερευνητής DAISSy ΕΑΠ

                                                                Ε Εν νί ίσ σχ χυ υσ ση η   τ τη ης ς   δ δη ηµ µι ιο ου υρ ργ γι ικ κό ότ τη ητ τα ας ς   τ τω ων ν   κ κο ορ ρι ιτ τσ σι ιώ ών ν


                                                                     µ µέ έσ σω ω   τ τη ης ς   χ χρ ρή ήσ ση ης ς   ψ ψη ηφ φι ια ακ κώ ών ν   τ τε εχ χν νο ολ λο ογ γι ιώ ών ν


                                                      ο έργο Empower Girls Creativity Through                                 κειο Μυτιλήνης του Πανεπιστηµίου Αι-
                                                    ΤUse of Digital Technologies (SparkDigi-                                  γαίου. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στους εκπαι-
                                                    Girls), το οποίο συγχρηµατοδοτήθηκε από                                   δευτικούς των παραπάνω σχολείων, οι
                                                    το πρόγραµµα Erasmus+, ολοκληρώθηκε                                       οποίοι/ες αποτέλεσαν τους/τις 12 µέντο-
                                                    επιτυχώς µετά από δυόµισι χρόνια απαιτη-                                  ρες, και συγκεκριµένα τους Ηλια Ντεµίρη,
                                                    τικής και υψηλής ποιότητας υλοποίησης. Η  Το SparkDigiGirls ξεκίνησε µε την µελέτη πε-  Κλεονίκη Κολύρου, Νικόλαο Αντωνάκο, Σο-
                                                    επιτυχία του έργου, ως προς την επίτευξη των  ρισσότερων από 30 case studies που εντοπί-  φία Βλάχου, ΘεόδωροΚούβελα, Άγγελο Αθα-
                                                    στόχων και των δεικτών που είχε θέσει, οδή-  στηκαν σε κάθε µία από τις χώρες, ακολου-  νασόπουλο, Κατερίνα Καρατάσου, Ελένη Πα-
                                                    γησε στην καταχώρηση του ως καλή πρακτική  θούµενη από συνεντεύξεις µε τους εκπρο-  νουκλιά, Ειρήνη Γεωργίου, Λεωνίδα Παπαθα-
                                                    στην πλατφόρµα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  σώπους τους, επιτρέποντας τον προσδιορι-  νασίου, Αντώνη Νείρο και ∆ηµήτριο Μιχαλάκη.
                                                    «Digital Skills & Jobs Platform»: https://digi-  σµό των θεµάτων στον τοµέα ΤΠΕ και τις τε-  Το έργο SparkDigiGirls συγχρηµατοδοτήθηκε
                                                    tal-skills-jobs.europa.eu/en/inspiration/good-  χνολογίες τα οποία δυνητικά θα µπορούσαν να  από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του
                                                    practices/sparkdigigirls-lithuania .   ενδιαφέρουν τα κορίτσια.         Προγράµµατος Erasmus+, ∆ράση KA2-Στρα-
                                                    Το έργο SparkDigiGirls κατάφερε να ενθαρ-  Βάσει αυτών δηµιουργήθηκε εκπαιδευτικό  τηγικές Συµπράξεις στον τοµέα της νεολαίας.
          Ζέτα Τσίγκα                               ρύνει νεαρά κορίτσια να εξερευνήσουν ψη-  πρόγραµµα, το οποίο περιλαµβάνει 16 ξεχω-  Το  έργο  είχε  διάρκεια  τριάντα  µήνες
          Εκπαιδευτικός, Ερευνήτρια DAISSy ΕΑΠ      φιακές τεχνολογίες όπως η Επαυξηµένη Πραγ-  ριστά πακέτα µάθησης που ονοµάζονται προ-  (01/04/2021– 30/10/2023)και υλοποιήθηκε από
                                                    µατικότητα (AR – Augmented Reality), η Ει-  κλήσεις. Κάθε πρόκληση καλύπτει ένα συγ-  µια κοινοπραξία πέντε (5) εταίρων από τέσ-
                                                    κονική Πραγµατικότητα (VR -–Virtual Rea-  κεκριµένο θέµα ή τοµέα ενδιαφέροντος των  σερις χώρες, συγκεκριµένα: Asociacija "Vie-
                                                    lity), η Τεχνητή Νοηµοσύνη (AI – Artificial In-  νεαρών κοριτσιών ηλικίας 14+ (για παρά-  sieji interneto prieigos taskai"– Συντονιστής
                                                    telligence) και το ∆ιαδίκτυο των Πραγµάτων  δειγµα, µόδα, σχεδιασµός, περιβάλλον, µα-  Λιθουανία), INFORMACINIU TECHNOLOGIJU
                                                    (IoT – Internet of Things)   και να εµπνευστούν  γειρική, τέχνη κ.λπ.) Κάθε πρόκληση περι-  INSTITUTAS (Λιθουανία), Simbioza Genesis
                                                    νέες και συναρπαστικές ιδέες, αξιοποιώντας  λαµβάνει δύο βασικές αλληλένδετες συνι-  (Σλοβενία), INSTITUTO POLITECNICO DE TO-
                                                    τις νεοαποκτηθείσες ψηφιακές τους γνώσεις,  στώσες: ψηφιακές τεχνολογίες και πραγµα-  MAR (Πορτογαλία), Ελληνικό Ανοικτό Πανε-
                                                    προκειµένου να εισέλθουν στους παραδο-  τικές καταστάσεις ή προβλήµατα που αντιµε-  πιστήµιο (Ελλάδα).
                                                    σιακά ανδροκρατούµενους τοµείς των θετικών  τωπίζουν τα νεαρά κορίτσια στη ζωή τους. Συ-  Στην Ελλάδα, το έργο SparkDigiGirls συντο-
                                                    και τεχνολογικών επιστηµών (STEM) µε φρέ-  νολικά 279 κορίτσια συµµετείχαν στην πιλο-  νίστηκε από τον Καθηγητή Αχιλλέα Καµέα,
                                                    σκες, διαφορετικές και δηµιουργικές προ-  τική εκπαίδευση και 40 εργαζόµενοι σε θέ-  ∆ιευθυντή της Ερευνητικής Οµάδας DAISSy
                                                    σεγγίσεις.                          µατα νεολαίας επιτέλεσαν το ρόλο του/της  µε Υπεύθυνο ∆ιαχείρισης τον κο Πότση Κων-
                                                    Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy  του Ελληνικού  µέντορα. Στην περίπτωση της Ελλάδας, πε-  σταντίνο. Η οµάδα εργασίας περιελάµβανε
                                                    Ανοικτού Πανεπιστηµίου (ΕΑΠ), µοναδικός  ρισσότερα από 60 κορίτσια παρακολούθησαν  τους/τις ερευνητές/ερευνήτριες Φώτη Λαζα-
                                                    εταίρος του SparkDigiGirls στην Ελλάδα, είχε  την εκπαίδευση µε την υποστήριξη 12 µεντό-  ρίνη, Ευγενία Πιερρή, Ανδρέα Παναγιωτό-
                                                    την ευθύνη για την υλοποίηση όλων των δρά-  ρων/εκπαιδευτικών.          πουλο, Νικόλαο Νταλιακούρα, Ζωή Ακρι-
                                                    σεων του έργου στη χώρα µας και συµµε-  Η DAISSy επιθυµεί να συγχαρεί και να ευ-  βούλη, Αγγελική Κανελλοπούλου και Ασπα-
                                                    τείχε σε όλα τα πνευµατικά προϊόντα και πα-  χαριστήσει θερµά όλα τα σχολεία που συµ-  σία Λουκέρη.
                                                    ραδοτέα, όντας υπεύθυνη για την ανάπτυξη  µετείχαν ενεργά στις δράσεις του έργου Spark-
                                                    του Εγχειριδίου Οδηγιών «Ενδυνάµωση των  DigiGirls στην Ελλάδα και συγκεκριµένα: Επαγ-  Π Πε ερ ρι ισ σσ σό ότ τε ερ ρε ες ς   π πλ λη ηρ ρο οφ φο ορ ρί ίε ες ς   γ γι ια α   τ το ο
                                                    εργαζόµενων µε νέους ώστε να ενεργούν ως  γελµατικό Λύκειο Παραλίας, 6ο Γενικό Λύ-  έ έρ ργ γο ο   S Sp pa ar rk kD Di ig gi iG Gi ir rl ls s   κ κα αι ι   τ τα α   α απ πο οτ τε ε- -
                                                    µέντορες για την επιδίωξη της δηµιουργικό-  κειο Πατρών, Γενικό Λύκειο ∆άφνης Καλα-  λ λέ έσ σµ µα ατ τά ά   τ το ου υ   θ θα α   β βρ ρε εί ίτ τε ε   ε εδ δώ ώ: :
          Ελένη Γεωργακάκου                         τητας των κοριτσιών µέσω της χρήσης ψη-  βρύτων, 5ο Γενικό Λύκειο Αγρινίου, 2ο Επαγ-  h ht tt tp p: :/ // /w ww ww w. .d di ig gi ig gi ir rl ls s. .e eu u/ /. .
          Ερευνήτρια / ∆ιαχειρίστρια έργων DAISSy ΕΑΠ  φιακών εφαρµογών».               γελµατικό Λύκειο Αγρινίου, Πρότυπο Γενικό Λύ-
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15