Page 14 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 14
14 Παρουσίαση ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023
«Φάρος»
στην παροχή
εκπαιδευτικής
γνώσης
Πλούσιος ο απολογισµός των δράσεων του Κέντρου Υποστήριξης ∆ιδασκαλίας και Μάθησης
(ΚΕ∆ΙΜΑ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου το 2023
ο ο Κ Κέ έν ντ τρ ρο ο Υ Υπ πο οσ στ τή ήρ ρι ιξ ξη ης ς ∆ ∆ι ιδ δα α- - λαγής Καλών Πρακτικών για την Σχολή του Τµήµατος Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης υπήρχε σηµαντική συµµετοχή, µε το πλήθος
σ σκ κα αλ λί ία ας ς κ κα αι ι Μ Μά άθ θη ησ ση ης ς α απ πο οτ τε ε- - Εφαρµοσµένων Τεχνών και Βιώσιµου Σχε- Έργων, οργανώθηκαν 7 µικρής διάρκειας επι- των απαντήσεων να κυµαίνεται σε υψηλά επί-
λ λε εί ί µ µι ια α σ σχ χε εδ δό όν ν π πά άγ γι ια α π πρ ρα ακ κτ τι ικ κή ή διασµού, την Τετάρτη 05/04/2023, µορφωτικά σεµινάρια, τα οποία συν αποφασί- πεδα. Τα αποτελέσµατα της έρευνας παρου-
π πο ολ λλ λώ ών ν ι ιδ δρ ρυ υµ µά άτ τω ων ν τ τρ ρι ιτ το οβ βά άθ θ- - 4η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ- στηκε να πραγµατωθούν λίγο πριν το κλείσιµο σιάστηκαν σε Συνάντηση που διοργάνωσε το
µ µι ια ας ς ε εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς δ δι ιε εθ θν νώ ώς ς κ κα αι ι λαγής Καλών Πρακτικών για την Σχολή Θε- του εαρινού εξαµήνου, για να προσαρµοστούν ΚΕ∆ΙΜΑ για όλα τα ∆ΕΠ και ΣΕΠ του ΕΑΠ, στις
Τ Τ δ δρ ρα ασ στ τη ηρ ρι ιο οπ πο οι ιε εί ίτ τα αι ι σ στ το ον ν τ το οµ µέ έα α τικών Επιστηµών και Τεχνολογίας, την Τε- στο πιεστικό πρόγραµµα των ΣΕΠ του ΕΑΠ. 19 Ιουλίου και επιπρόσθετα έγινε αναφορά σχε-
τ τη ης ς Π Πα αν νε επ πι ισ στ τη ηµ µι ια ακ κή ής ς Π Πα αι ιδ δα αγ γω ωγ γι ικ κή ής ς. . τάρτη 10/05/2023. Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επι- τικών πρακτικών από Πανεπιστήµια του Εξω-
Σ Σκ κο οπ πό ός ς τ το ου υ ε εί ίν να αι ι η η υ υπ πο οσ στ τή ήρ ρι ιξ ξη η τ το ου υ δ δι ι- - κοινωνιών) αποτελούν δυναµικά συστήµατα, τερικού, παρουσιάστηκαν σχετικές απαντήσεις
δ δα ακ κτ τι ικ κο ού ύ έ έρ ργ γο ου υ τ το ου υ α ακ κα αδ δη ηµ µα αϊ ϊκ κο ού ύ π πρ ρο ο- - ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ τα οποία, χρόνο µε το χρόνο, βελτιώνονται και από φοιτητές του ΕΑΠ για το ίδιο θέµα, όπως
σ σω ωπ πι ικ κο ού ύ, , ε ει ιδ δι ικ κό ότ τε ερ ρα α σ στ το ον ν σ σχ χε εδ δι ια ασ σµ µό ό ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ άρα, µεταβάλλονται. Η χρήση τους από το εκ- έχει προκύψει από το ερωτηµατολόγιο της ΜΟ-
κ κα αι ι σ στ τη ην ν α αν να αδ δι ιά άρ ρθ θρ ρω ωσ ση η τ τη ης ς δ δι ιδ δα ακ κτ τι ικ κή ής ς Στις Συναντήσεις Παρουσίασης Καλών Πρα- παιδευτικό προσωπικό – ιδίως από τα νέα µέλη ∆ΙΠ και τέλος δόθηκε η ευκαιρία για ανταλ-
π πρ ρο οσ σέ έγ γγ γι ισ ση ης ς τ τω ων ν µ µα αθ θη ηµ µά άτ τω ων ν κ κα αι ι τ τη ην ν κτικών στις σχολές του ΕΑΠ, η Επίκουρη Κα- ΣΕΠ δεν πρέπει να θεωρείται µία τετριµµένη δια- λαγή απόψεων µεταξύ των συµµετεχόντων. Η
α αν νά άδ δε ει ιξ ξη η κ κα αλ λώ ών ν π πρ ρα ακ κτ τι ικ κώ ών ν, , α αλ λλ λά ά κ κα αι ι θηγήτρια Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαί- δικασία. Με γνώµονα τα παραπάνω, διοργα- σχετική ποσοτική έρευνα, αναλύεται και δο-
σ στ τη ην ν α αλ λλ λη ηλ λε επ πί ίδ δρ ρα ασ ση η τ τω ων ν φ φο οι ιτ τη ητ τώ ών ν , , π πρ ρο ο- - δευσης κα Ευαγγελία Μανούσου και ο Επί- νώθηκαν οριζόντια, επιµορφωτικά σεµινάρια, µείτε ήδη από τα στελέχη του ΚΕ∆ΙΜΑ, για την
ω ωθ θώ ών ντ τα ας ς σ σύ ύγ γχ χρ ρο ον νε ες ς κ κα αι ι κ κα αι ιν νο οτ τό όµ µε ες ς ε εκ κ- - κουρος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο από εξειδικευµένο διοικητικό – τεχνικό προ- παρουσίαση της σε προσεχές συνέδριο για την
π πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κέ ές ς ε εµ µπ πε ει ιρ ρί ίε ες ς. . Μ Με ε γ γν νώ ώµ µο ον να α τ τη η ΕΑΠ, κος Γεώργιος Κουλαουζίδης, παρουσία- σωπικό του Ιδρύµατος, µε αντικείµενο την πα- Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση το
σ συ υν νε εχ χό όµ µε εν νη η κ κα αι ι α απ πο οτ τε ελ λε εσ σµ µα ατ τι ικ κή ή σ στ τή ήρ ρι ιξ ξη η σαν κάποια παραδείγµατα καλών πρακτικών ρουσίαση ΤΠΕ που χρησιµοποιούνται από ένα 2024.
τ τω ων ν κ κα αθ θη ηγ γη ητ τώ ών ν κ κα αι ι τ τω ων ν φ φο οι ιτ τη ητ τώ ών ν τ το ου υ Ε Ελ λ- - που χρησιµοποιούνται στα Μεταπτυχιακά Προ- µέλος ΣΕΠ, κατά τη διάρκεια της συνεργασίας
λ λη ην νι ικ κο ού ύ Α Αν νο οι ικ κτ το ού ύ Π Πα αν νε επ πι ισ στ τη ηµ µί ίο ου υ, , τ το ο γράµµατα Σπουδών ΕΚΕ και ΕΚΠ, οι οποίες του µε το Ίδρυµα. Ο∆ΗΓΟΙ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
Κ Κέ έν ντ τρ ρο ο υ υλ λο οπ πο οί ίη ησ σε ε τ τη η χ χρ ρο ον νι ιά ά π πο ου υ π πέ έ- - µπορούν να αξιοποιηθούν από το σύνολο του Τα Σεµινάρια διαµορφώθηκαν ως εξής : ∆Ι∆ΑΣΚΑΛΙΑΣ
ρ ρα ασ σε ε µ µι ια α σ σε ει ιρ ρά ά α απ πό ό σ ση ηµ µα αν ντ τι ικ κέ ές ς δ δρ ρά ά- - Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ιδρύµατος. ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ
σ σε ει ις ς υ υπ πη ηρ ρε ετ τώ ών ντ τα ας ς τ τη ην ν α απ πο οσ στ το ολ λή ή τ το ου υ. . ∆όθηκε έµφαση κυρίως σε θέµατα όπως : Ανά- ∆ευτέρα 22/05/2023
Συγκεκριµένα, µε την έναρξη του 2023, πραγ- πτυξη της οµάδας – πρώτη συνάντηση, Οργά- Παρουσίαση ψηφιακών εργαλείων Βι- Επίσης, συντάχθηκαν οι Οδηγοί καλών πρα-
µατοποιήθηκαν εσωτερικές αλλαγές στον προ- νωση ΟΣΣ, Καθορισµός Χρονοδιαγράµµατος βλιοθήκης, για τα µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ κτικών διδασκαλίας και συµβουλευτικής, ανά
ϋπολογισµού του έργου, για την καλύτερη πραγ- Μελέτης, ∆ηµιουργία Οδηγών Μελέτης, Σύν- Σχολή του ΕΑΠ και για το ΕΑΠ συνολικά, µε
µάτωση του έργου. Επιπρόσθετα, έγιναν οι απα- ταξη θεµάτων των Γραπτών Εργασιών, Αξιο- Πέµπτη 25/05/2023 αξιοποίηση των συναντήσεων που πραγµατο-
ραίτητες συζητήσεις και επαφές, για την διορ- λόγηση/ανατροφοδότηση Εργασιών, Αξιοποί- Γραφείο ∆ικτυακών & Πληροφοριακών ποιήθηκαν και τον 2ο Κύκλο Συναντήσεων Αν-
γάνωση τόσο των σεµιναρίων ανταλλαγής και ηση forum στο study και γενικά υποστήριξη Υπηρεσιών – σύντοµη παρουσίαση συστη- ταλλαγής Καλών Πρακτικών, µαζί µε αναλυ-
παρουσίασης καλών πρακτικών στις 4 σχολές της προσπάθειας των φοιτητριών/φοιτητών. Τις µάτων & υπηρεσιών, τική επισκόπηση της σύγχρονης βιβλιογρα-
του ΕΑΠ, όσο και των επιµορφωτικών σεµινα- Συναντήσεις τις αγκάλιασε το σύνολο του ακα- Παρουσίαση παρεχόµενων υπηρεσιών φίας στον τοµέα της ακαδηµαϊκής παιδαγωγι-
ρίων για την χρήση ΤΠΕ στο ΕΑΠ, από τα µέλη δηµαϊκού προσωπικού του Ιδρύµατος, και τα we- για τα µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ, κής, εξετάζοντας καλές πρακτικές από κορυ-
ΣΕΠ, µε έµφαση τα νέα µέλη ΣΕΠ. binars χαρακτηρίστηκαν από ικανοποιητική Τα συστήµατα τηλεδιασκέψεων του ΕΑΠ, φαία πανεπιστήµια του εξωτερικού, που εξει-
Συνδυαστικά συγκροτήθηκε Οµάδα Έργου µε προσέλευση. Τεχνική υποστήριξη χρηστών – Συχνές δικεύονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
τρία µέλη ∆ΕΠ του ΕΑΠ, σύµφωνα µε την Βε- Όλες οι συναντήσεις καταγράφηκαν και δια- ερωτήσεις και απαντήσεις Πραγµατοποιήθηκε η δηµιουργία Έκθεσης για
βαίωση Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης του έργου. µοιράστηκαν µε προσωπικό email σε όλους Ανασχεδιασµό του τρόπου διδασκαλίας της
Ακόµη, επεξεργάστηκαν οι προσκλήσεις των τους καθηγητές του ΕΑΠ και ανέβηκαν στο site Παρασκευή 26/05/2023 Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του
τεσσάρων εξωτερικών συνεργατών του έργου, του ΚΕ∆ΙΜΑ, µε σκοπό την αποτελεσµατική Παρουσίαση Ψηφιακών Χώρων Εκπαί- ΕΑΠ (ΑεξΑΕ) και ενός Οδηγού σχεδίασης και
και συµπληρώθηκαν εξατοµικευµένα, τα απα- τους διάθεση σε όλους τους εµπλεκόµενους. δευσης ΕΑΠ χρήσης Εκπαιδευτικού Υλικού και ∆ραστηριο-
ραίτητα έγγραφα για να επιτευχθεί η σύµβαση Υποστήριξη διδασκαλίας µέσω των Ψη- τήτων.
ανάθεσης έργου. Τέλος Μαρτίου και αρχές ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ Ο 2ος ΚΥΚΛΟΣ φιακών Χωρών Εκπαίδευσης Επιπρόσθετα οι δύο Εξωτερικοί Συνεργάτες
Απριλίου υπογράφηκαν οι συµβάσεις και οι Στις αρχές Ιουνίου θα πραγµατοποιηθεί και ο Τα εν λόγω επιµορφωτικά σεµινάρια βιντεο- (ΠΕ Πληροφορικής), εργάστηκαν για την δη-
τέσσερις εξωτερικοί συνεργάτες ξεκίνησαν να 2ος Κύκλος των Συναντήσεων Ανταλλαγής Κα- σκοπήθηκαν (Youtube), έτσι ώστε να διαµοι- µιουργία ενός MOOC για την Ανοικτή και Εξ
δουλεύουν τα παραδοτέα τους. λών Πρακτικών, και τα καταγεγραµµένα απο- ραστούν στο σύνολο του ακαδηµαϊκού προ- αποστάσεως Εκπαίδευση στο ΕΑΠ, µε στόχο την
Στην συνέχεια, µετά από µία ολοκληρωµένη τελέσµατα θα οδηγήσουν στην σύνταξη ενός σωπικού του Ιδρύµατος, και να πλαισιώσουν επιµόρφωση των µελών ΣΕΠ, προσαρµόζον-
και άκρως εποικοδοµητική συνεννόηση, µε Οδηγού Καλών Πρακτικών για το ΕΑΠ, αλλά το υλικό στο site του ΚΕ∆ΙΜΑ, έτσι ώστε να εί- τας Καλές Πρακτικές οι οποίες ολοκληρώθη-
πολλά µέλη ∆ΕΠ του ΕΑΠ αλλά και µε τις Υπη- και σε ένα χρήσιµο για όλους τους ΣΕΠ και ναι προσβάσιµο από όλους τους ενδιαφερό- καν, σε συνδυασµό µε την απαιτούµενη επε-
ρεσίες & Τµήµατα του Ιδρύµατος, ξεκίνησαν οι ∆ΕΠ, Αποθετήριο Καλών Πρακτικών, στο site µενους. ξεργασία του 2ου κύκλου Συναντήσεων Αν-
πρώτες Συναντήσεις Ανταλλαγής Καλών Πρα- του ΚΕ∆ΙΜΑ. ταλλαγής Καλών Πρακτικών.
κτικών για τα µέλη ΣΕΠ και ∆ΕΠ, και των τεσ- ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΕΛΗ ∆ΕΠ/ΣΕΠ ΕΡΓΑΛΕΙΟ
σάρων σχολών του ΕΑΠ. ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ Στα µέσα Ιουλίου πραγµατοποιήθηκε έρευνα
1 η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ- Επιπρόσθετα, οργανώθηκε από το ξεκίνηµα σε µέλη ∆ΕΠ/ΣΕΠ του ΕΑΠ που αφορούσε ΓΙΑ ΤΟΥΣ ∆Ι∆ΑΣΚΟΝΤΕΣ
λαγής Καλών Πρακτικών, πραγµατοποι- του 2023, το πρόγραµµα για την επιµόρφωση συγκεκριµένα υφιστάµενα χαρακτηριστικά των Στο δεύτερο µισό του Οκτώβρη του 2023, το
ήθηκε για την Σχολή Ανθρωπιστικών Επι- των µελών ΣΕΠ, ιδίως των νέων, στην χρήση των ΟΣΣ (µε έµφαση στη διάρκεια/συχνότητα τους). ΚΕ∆ΙΜΑ πραγµατοποίησε το 2ο γύρο Συναν-
στηµών, την Παρασκευή 10/03/2023, ΤΠΕ που προσφέρονται από το ΕΑΠ προς το Το ΚΕ∆ΙΜΑ/ΕΑΠ απεύθυνε σύντοµο ερωτη- τήσεων Ανταλλαγής Καλών Πρακτικών, στις 4
2η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ- ακαδηµαϊκό του προσωπικό. Μετά από την µατολόγιο σε όλους τους διδάσκοντες του Ιδρύ- Σχολές του ΕΑΠ. Σκοπός αυτής της εκδήλωσης
λαγής Καλών Πρακτικών για την Σχολή Κοι- άψογη συνεργασία και συλλογική προσπάθεια µατος µε σκοπό την καταγραφή των προσωπι- ήταν η παρουσίαση, από όποιο µέλος ∆ΕΠ/ΣΕΠ
νωνικών Επιστηµών, την Τετάρτη 22/03/2023, από το τµήµα της Βιβλιοθήκης του ΕΑΠ και κών τους απόψεων. Παρόλο που η συµπλή- το επιθυµεί, συγκεκριµένης/ων πρακτικής/ών
3η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ- ρωση του ερωτηµατολογίου ήταν προαιρετική, που έχει εφαρµόσει στη διδασκαλία του στο

