Page 14 - NOVEMBER-DECEMBER-2023
P. 14

14               Παρουσίαση                                                                ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ∆ΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023









          «Φάρος»








          στην παροχή








          εκπαιδευτικής







          γνώσης












                  Πλούσιος ο απολογισµός των δράσεων του Κέντρου Υποστήριξης ∆ιδασκαλίας και Μάθησης

                                         (ΚΕ∆ΙΜΑ) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστηµίου το 2023




                       ο ο   Κ Κέ έν ντ τρ ρο ο   Υ Υπ πο οσ στ τή ήρ ρι ιξ ξη ης ς   ∆ ∆ι ιδ δα α- -  λαγής Καλών Πρακτικών για την Σχολή  του Τµήµατος Εγκαταστάσεων και Εκτέλεσης  υπήρχε σηµαντική συµµετοχή, µε το πλήθος
                      σ σκ κα αλ λί ία ας ς   κ κα αι ι   Μ Μά άθ θη ησ ση ης ς   α απ πο οτ τε ε- -  Εφαρµοσµένων Τεχνών και Βιώσιµου Σχε-  Έργων, οργανώθηκαν 7 µικρής διάρκειας επι-  των απαντήσεων να κυµαίνεται σε υψηλά επί-
                      λ λε εί ί   µ µι ια α   σ σχ χε εδ δό όν ν   π πά άγ γι ια α   π πρ ρα ακ κτ τι ικ κή ή  διασµού, την Τετάρτη 05/04/2023,  µορφωτικά σεµινάρια, τα οποία συν αποφασί-  πεδα. Τα αποτελέσµατα της έρευνας παρου-
                      π πο ολ λλ λώ ών ν   ι ιδ δρ ρυ υµ µά άτ τω ων ν   τ τρ ρι ιτ το οβ βά άθ θ- -   4η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ-  στηκε να πραγµατωθούν λίγο πριν το κλείσιµο  σιάστηκαν σε Συνάντηση που διοργάνωσε το
                      µ µι ια ας ς   ε εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς   δ δι ιε εθ θν νώ ώς ς   κ κα αι ι  λαγής Καλών Πρακτικών για την Σχολή Θε-  του εαρινού εξαµήνου, για να προσαρµοστούν  ΚΕ∆ΙΜΑ για όλα τα ∆ΕΠ και ΣΕΠ του ΕΑΠ, στις
               Τ Τ δ δρ ρα ασ στ τη ηρ ρι ιο οπ πο οι ιε εί ίτ τα αι ι   σ στ το ον ν   τ το οµ µέ έα α  τικών Επιστηµών και Τεχνολογίας, την Τε-  στο πιεστικό πρόγραµµα των ΣΕΠ του ΕΑΠ.  19 Ιουλίου και επιπρόσθετα έγινε αναφορά σχε-
               τ τη ης ς   Π Πα αν νε επ πι ισ στ τη ηµ µι ια ακ κή ής ς   Π Πα αι ιδ δα αγ γω ωγ γι ικ κή ής ς. .  τάρτη 10/05/2023.  Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επι-  τικών πρακτικών από Πανεπιστήµια του Εξω-
               Σ Σκ κο οπ πό ός ς   τ το ου υ   ε εί ίν να αι ι   η η   υ υπ πο οσ στ τή ήρ ρι ιξ ξη η   τ το ου υ   δ δι ι- -  κοινωνιών) αποτελούν δυναµικά συστήµατα,  τερικού, παρουσιάστηκαν σχετικές απαντήσεις
               δ δα ακ κτ τι ικ κο ού ύ   έ έρ ργ γο ου υ   τ το ου υ   α ακ κα αδ δη ηµ µα αϊ ϊκ κο ού ύ   π πρ ρο ο- -  ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ  τα οποία, χρόνο µε το χρόνο, βελτιώνονται και  από φοιτητές του ΕΑΠ για το ίδιο θέµα, όπως
               σ σω ωπ πι ικ κο ού ύ, ,   ε ει ιδ δι ικ κό ότ τε ερ ρα α   σ στ το ον ν   σ σχ χε εδ δι ια ασ σµ µό ό ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ  άρα, µεταβάλλονται. Η χρήση τους από το εκ-  έχει προκύψει από το ερωτηµατολόγιο της ΜΟ-
               κ κα αι ι   σ στ τη ην ν   α αν να αδ δι ιά άρ ρθ θρ ρω ωσ ση η   τ τη ης ς   δ δι ιδ δα ακ κτ τι ικ κή ής ς  Στις Συναντήσεις Παρουσίασης Καλών Πρα-  παιδευτικό προσωπικό – ιδίως από τα νέα µέλη  ∆ΙΠ και τέλος δόθηκε η ευκαιρία για ανταλ-
               π πρ ρο οσ σέ έγ γγ γι ισ ση ης ς   τ τω ων ν   µ µα αθ θη ηµ µά άτ τω ων ν   κ κα αι ι   τ τη ην ν  κτικών στις σχολές του ΕΑΠ, η Επίκουρη Κα-  ΣΕΠ δεν πρέπει να θεωρείται µία τετριµµένη δια-  λαγή απόψεων µεταξύ των συµµετεχόντων. Η
               α αν νά άδ δε ει ιξ ξη η   κ κα αλ λώ ών ν   π πρ ρα ακ κτ τι ικ κώ ών ν, ,   α αλ λλ λά ά   κ κα αι ι  θηγήτρια Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαί-  δικασία. Με γνώµονα τα παραπάνω, διοργα-  σχετική ποσοτική έρευνα, αναλύεται και δο-
               σ στ τη ην ν   α αλ λλ λη ηλ λε επ πί ίδ δρ ρα ασ ση η   τ τω ων ν   φ φο οι ιτ τη ητ τώ ών ν , ,   π πρ ρο ο- -  δευσης κα Ευαγγελία Μανούσου και ο Επί-  νώθηκαν οριζόντια, επιµορφωτικά σεµινάρια,  µείτε ήδη από τα στελέχη του ΚΕ∆ΙΜΑ, για την
               ω ωθ θώ ών ντ τα ας ς   σ σύ ύγ γχ χρ ρο ον νε ες ς   κ κα αι ι   κ κα αι ιν νο οτ τό όµ µε ες ς   ε εκ κ- -  κουρος Καθηγητής Εκπαίδευσης Ενηλίκων στο  από εξειδικευµένο διοικητικό – τεχνικό προ-  παρουσίαση της σε προσεχές συνέδριο για την
               π πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κέ ές ς   ε εµ µπ πε ει ιρ ρί ίε ες ς. .   Μ Με ε   γ γν νώ ώµ µο ον να α   τ τη η  ΕΑΠ, κος Γεώργιος Κουλαουζίδης, παρουσία-  σωπικό του Ιδρύµατος, µε αντικείµενο την πα-  Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση το
               σ συ υν νε εχ χό όµ µε εν νη η   κ κα αι ι   α απ πο οτ τε ελ λε εσ σµ µα ατ τι ικ κή ή   σ στ τή ήρ ρι ιξ ξη η  σαν κάποια παραδείγµατα καλών πρακτικών  ρουσίαση ΤΠΕ που χρησιµοποιούνται από ένα  2024.
               τ τω ων ν   κ κα αθ θη ηγ γη ητ τώ ών ν   κ κα αι ι   τ τω ων ν   φ φο οι ιτ τη ητ τώ ών ν   τ το ου υ   Ε Ελ λ- -  που χρησιµοποιούνται στα Μεταπτυχιακά Προ-  µέλος ΣΕΠ, κατά τη διάρκεια της συνεργασίας
               λ λη ην νι ικ κο ού ύ   Α Αν νο οι ικ κτ το ού ύ   Π Πα αν νε επ πι ισ στ τη ηµ µί ίο ου υ, ,   τ το ο  γράµµατα Σπουδών ΕΚΕ και ΕΚΠ, οι οποίες  του µε το Ίδρυµα.  Ο∆ΗΓΟΙ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
               Κ Κέ έν ντ τρ ρο ο   υ υλ λο οπ πο οί ίη ησ σε ε   τ τη η   χ χρ ρο ον νι ιά ά   π πο ου υ   π πέ έ- -  µπορούν να αξιοποιηθούν από το σύνολο του  Τα Σεµινάρια διαµορφώθηκαν ως εξής :  ∆Ι∆ΑΣΚΑΛΙΑΣ
               ρ ρα ασ σε ε   µ µι ια α   σ σε ει ιρ ρά ά   α απ πό ό   σ ση ηµ µα αν ντ τι ικ κέ ές ς   δ δρ ρά ά- -  Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Ιδρύµατος.  ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ
               σ σε ει ις ς   υ υπ πη ηρ ρε ετ τώ ών ντ τα ας ς   τ τη ην ν   α απ πο οσ στ το ολ λή ή   τ το ου υ. .  ∆όθηκε έµφαση κυρίως σε θέµατα όπως : Ανά-  ∆ευτέρα 22/05/2023
          Συγκεκριµένα, µε την έναρξη του 2023, πραγ-  πτυξη της οµάδας – πρώτη συνάντηση, Οργά-   Παρουσίαση ψηφιακών εργαλείων Βι-  Επίσης, συντάχθηκαν οι Οδηγοί καλών πρα-
          µατοποιήθηκαν εσωτερικές αλλαγές στον προ-  νωση ΟΣΣ, Καθορισµός Χρονοδιαγράµµατος  βλιοθήκης, για τα µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ  κτικών διδασκαλίας και συµβουλευτικής, ανά
          ϋπολογισµού του έργου, για την καλύτερη πραγ-  Μελέτης, ∆ηµιουργία Οδηγών Μελέτης, Σύν-                         Σχολή του ΕΑΠ και για το ΕΑΠ συνολικά, µε
          µάτωση του έργου. Επιπρόσθετα, έγιναν οι απα-  ταξη θεµάτων των Γραπτών Εργασιών, Αξιο-  Πέµπτη 25/05/2023      αξιοποίηση των συναντήσεων που πραγµατο-
          ραίτητες συζητήσεις και επαφές, για την διορ-  λόγηση/ανατροφοδότηση Εργασιών, Αξιοποί-   Γραφείο ∆ικτυακών & Πληροφοριακών  ποιήθηκαν και τον 2ο Κύκλο Συναντήσεων Αν-
          γάνωση τόσο των σεµιναρίων ανταλλαγής και  ηση forum στο study και γενικά υποστήριξη  Υπηρεσιών – σύντοµη παρουσίαση συστη-  ταλλαγής Καλών Πρακτικών, µαζί µε αναλυ-
          παρουσίασης καλών πρακτικών στις 4 σχολές  της προσπάθειας των φοιτητριών/φοιτητών. Τις  µάτων & υπηρεσιών,     τική επισκόπηση της σύγχρονης βιβλιογρα-
          του ΕΑΠ, όσο και των επιµορφωτικών σεµινα-  Συναντήσεις τις αγκάλιασε το σύνολο του ακα-   Παρουσίαση παρεχόµενων υπηρεσιών  φίας στον τοµέα της ακαδηµαϊκής παιδαγωγι-
          ρίων για την χρήση ΤΠΕ στο ΕΑΠ, από τα µέλη  δηµαϊκού προσωπικού του Ιδρύµατος, και τα we-  για τα µέλη ΣΕΠ του ΕΑΠ,  κής, εξετάζοντας καλές πρακτικές από κορυ-
          ΣΕΠ, µε έµφαση τα νέα µέλη ΣΕΠ.      binars χαρακτηρίστηκαν από ικανοποιητική   Τα συστήµατα τηλεδιασκέψεων του ΕΑΠ,  φαία πανεπιστήµια του εξωτερικού, που εξει-
          Συνδυαστικά συγκροτήθηκε Οµάδα Έργου µε  προσέλευση.                          Τεχνική υποστήριξη χρηστών – Συχνές  δικεύονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
          τρία µέλη ∆ΕΠ του ΕΑΠ, σύµφωνα µε την Βε-  Όλες οι συναντήσεις καταγράφηκαν και δια-  ερωτήσεις και απαντήσεις  Πραγµατοποιήθηκε η δηµιουργία Έκθεσης για
          βαίωση Ψηφιακής ∆ιακυβέρνησης του έργου.  µοιράστηκαν µε προσωπικό email σε όλους                               Ανασχεδιασµό του τρόπου διδασκαλίας της
          Ακόµη, επεξεργάστηκαν οι προσκλήσεις των  τους καθηγητές του ΕΑΠ και ανέβηκαν στο site  Παρασκευή 26/05/2023    Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης του
          τεσσάρων εξωτερικών συνεργατών του έργου,  του ΚΕ∆ΙΜΑ, µε σκοπό την αποτελεσµατική   Παρουσίαση Ψηφιακών Χώρων Εκπαί-  ΕΑΠ (ΑεξΑΕ) και ενός Οδηγού σχεδίασης και
          και συµπληρώθηκαν εξατοµικευµένα, τα απα-  τους διάθεση σε όλους τους εµπλεκόµενους.   δευσης ΕΑΠ               χρήσης Εκπαιδευτικού Υλικού και ∆ραστηριο-
          ραίτητα έγγραφα για να επιτευχθεί η σύµβαση                                   Υποστήριξη διδασκαλίας µέσω των Ψη-  τήτων.
          ανάθεσης έργου. Τέλος Μαρτίου και αρχές  ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ Ο 2ος ΚΥΚΛΟΣ             φιακών Χωρών Εκπαίδευσης           Επιπρόσθετα οι δύο Εξωτερικοί Συνεργάτες
          Απριλίου υπογράφηκαν οι συµβάσεις και οι  Στις αρχές Ιουνίου θα πραγµατοποιηθεί και ο  Τα εν λόγω επιµορφωτικά σεµινάρια βιντεο-  (ΠΕ Πληροφορικής), εργάστηκαν για την δη-
          τέσσερις εξωτερικοί συνεργάτες ξεκίνησαν να  2ος Κύκλος των Συναντήσεων Ανταλλαγής Κα-  σκοπήθηκαν (Youtube), έτσι ώστε να διαµοι-  µιουργία ενός MOOC για την Ανοικτή και Εξ
          δουλεύουν τα παραδοτέα τους.         λών Πρακτικών, και τα καταγεγραµµένα απο-  ραστούν στο σύνολο του ακαδηµαϊκού προ-  αποστάσεως Εκπαίδευση στο ΕΑΠ, µε στόχο την
          Στην συνέχεια, µετά από µία ολοκληρωµένη  τελέσµατα θα οδηγήσουν στην σύνταξη ενός  σωπικού του Ιδρύµατος, και να πλαισιώσουν  επιµόρφωση των µελών ΣΕΠ, προσαρµόζον-
          και άκρως εποικοδοµητική συνεννόηση, µε  Οδηγού Καλών Πρακτικών για το ΕΑΠ, αλλά  το υλικό στο site του ΚΕ∆ΙΜΑ, έτσι ώστε να εί-  τας Καλές Πρακτικές οι οποίες ολοκληρώθη-
          πολλά µέλη ∆ΕΠ του ΕΑΠ αλλά και µε τις Υπη-  και σε ένα χρήσιµο για όλους τους ΣΕΠ και  ναι προσβάσιµο από όλους τους ενδιαφερό-  καν, σε συνδυασµό µε την απαιτούµενη επε-
          ρεσίες & Τµήµατα του Ιδρύµατος, ξεκίνησαν οι  ∆ΕΠ, Αποθετήριο Καλών Πρακτικών, στο site  µενους.                ξεργασία του 2ου κύκλου Συναντήσεων Αν-
          πρώτες Συναντήσεις Ανταλλαγής Καλών Πρα-  του ΚΕ∆ΙΜΑ.                                                           ταλλαγής Καλών Πρακτικών.
          κτικών για τα µέλη ΣΕΠ και ∆ΕΠ, και των τεσ-                              ΕΡΕΥΝΑ ΣΕ ΜΕΛΗ ∆ΕΠ/ΣΕΠ                ΕΡΓΑΛΕΙΟ
          σάρων σχολών του ΕΑΠ.                ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ           Στα µέσα Ιουλίου πραγµατοποιήθηκε έρευνα
             1 η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ-  Επιπρόσθετα, οργανώθηκε από το ξεκίνηµα  σε µέλη ∆ΕΠ/ΣΕΠ του ΕΑΠ που αφορούσε  ΓΙΑ ΤΟΥΣ ∆Ι∆ΑΣΚΟΝΤΕΣ
            λαγής Καλών Πρακτικών, πραγµατοποι-  του 2023, το πρόγραµµα για την επιµόρφωση  συγκεκριµένα υφιστάµενα χαρακτηριστικά των  Στο δεύτερο µισό του Οκτώβρη του 2023, το
            ήθηκε για την Σχολή Ανθρωπιστικών Επι-  των µελών ΣΕΠ, ιδίως των νέων, στην χρήση των  ΟΣΣ (µε έµφαση στη διάρκεια/συχνότητα τους).  ΚΕ∆ΙΜΑ πραγµατοποίησε το 2ο γύρο Συναν-
            στηµών, την Παρασκευή 10/03/2023,  ΤΠΕ που προσφέρονται από το ΕΑΠ προς το  Το ΚΕ∆ΙΜΑ/ΕΑΠ απεύθυνε σύντοµο ερωτη-  τήσεων Ανταλλαγής Καλών Πρακτικών, στις 4
             2η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ-  ακαδηµαϊκό του προσωπικό. Μετά από την  µατολόγιο σε όλους τους διδάσκοντες του Ιδρύ-  Σχολές του ΕΑΠ. Σκοπός αυτής της εκδήλωσης
            λαγής Καλών Πρακτικών για την Σχολή Κοι-  άψογη συνεργασία και συλλογική προσπάθεια  µατος µε σκοπό την καταγραφή των προσωπι-  ήταν η παρουσίαση, από όποιο µέλος ∆ΕΠ/ΣΕΠ
            νωνικών Επιστηµών, την Τετάρτη 22/03/2023,  από το τµήµα της Βιβλιοθήκης του ΕΑΠ και  κών τους απόψεων. Παρόλο που η συµπλή-  το επιθυµεί, συγκεκριµένης/ων πρακτικής/ών
             3η Συνάντηση Παρουσίασης και Ανταλ-                                    ρωση του ερωτηµατολογίου ήταν προαιρετική,  που έχει εφαρµόσει στη διδασκαλία του στο
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19