Page 14 - Layout 1
P. 14

14               Το βήµα των Σχολών                                                                        ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021








                                ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
                                «ΗΜεντορικήωςστρατηγικήεπιλογή




                                στονχώροτηςανώτατηςεκπαίδευσης»







                                                                                                                     µασίατουΠρογράµµατοςΜεντορικήςστηνενεργοποίηση
                                                                          του Πανεπιστηµίου Stirling και τον Piotr Kasperek, από-
                                Η εφαρµογή ενός Προγράµµατος Μεντορικής αποτε-
                            WEBINAR  λεί για τα ανώτατα Ιδρύµατα της χώρας µια επιλογή που  φοιτο και καθοδηγούµενο σε Πρόγραµµα Μεντορικής  της κοινότητας των αποφοίτων του Πανεπιστηµίου και
                                                                                                                     στη συµβολή τους στην προετοιµασία των τελειόφοιτων
                                µπορεί να οδηγήσει σε οργάνωση, επιτυχίες και προ-
                                                                          του Πανεπιστηµίου Stirling.
                                                                                                                     για τη µετέπειτα σταδιοδροµία τους.
                                                                          -Ο πρόεδρος του ΕΑΠ καθώς και οι αντιπρόεδροί του,
                                βολή της ερευνητικής παρουσίας τους στη χώρα µας,
                                αλλά και τον υπόλοιπο κόσµο. Κατ' επέκταση αποτελεί
                                                                                                                     -Η κυρία Μαντέλλου εστίασε στη σηµασία της Μεντο-
                                                                          κατά τον χαιρετισµό τους, επισήµαναν τη σηµασία της
                                                                                                                     ρικής ως µιας σχέσης που αναπτύσσεται ανάµεσα σε
                                                                          Μεντορικής και τους λόγους για τους οποίους θεωρείται
                                για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο ένα στρατηγικό
                                                                          στρατηγική επιλογή. Έτσι, το Ίδρυµα έχοντας δηµι-
                                «µονοπάτι».
                                                                                                                     ένα άτοµο µε λιγότερη ή περιορισµένη εµπειρία, τον κα-
                                Το θέµα αναπτύχθηκε εκτενώς στο Webinar µε τίτλο «Η
                                                                          ουργήσει µια τεράστια δεξαµενή αποφοίτων, οι οποίοι
                                                                                                                     θοδηγούµενο (Mentee), και σε ένα άλλο άτοµο που δια-
                                Μεντορική ως στρατηγική επιλογή του ΕΑΠ» που
                                                                                                                     θέτει σηµαντική εµπειρία, τον καθοδηγητή (Mentor), και
                                                                          βρίσκονταν ήδη στην αγορά εργασίας κατά τη διάρκεια
                                                                                                                     µπορεί να εµπνεύσει και να παρακινήσει άλλους αν-
                                                                          φοίτησής τους, µε την εφαρµογή ενός κατάλληλου Προ-
                                πραγµατοποιήθηκε την Τετάρτη 31 Μαρτίου, µε τη συµ-
                                µετοχή των φοιτητών του 3ου και 4ου έτους σπουδών
                                                                                                                     θρώπους στην επιτυχία. Επίσης, παρουσίασε τα βασι-
                                των προπτυχιακών προγραµµάτων σπουδών «∆ιοίκηση
                                Επιχειρήσεων και Οργανισµών (∆ΕΟ)», «∆ηµόσια ∆ι-
                                                                                                                     Μεντορικής, τα οποία στηρίζονται στον εθελοντισµό, τη
                                οίκηση (∆Η∆)» και «∆ιοίκηση Τουρισµού (∆ΙΤ)» της Σχο-
                                                                                                                     δηµιουργία των κατάλληλων ζευγών (µέντορας-καθο-
                                                                                                                     δηγούµενος), τη σαφή στοχοθεσία, τη διάρκεια του προ-
                                λής Κοινωνικών Επιστηµών (ΣΚΕ) του Ιδρύµατος, καθώς                                  κά χαρακτηριστικά των ∆οµηµένων Προγραµµάτων
                            ΤΟ  Η εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από το Εργαστήριο Μά-                                     δεσης του Πανεπιστηµίου ως συντονιστή των συγκε-
                                και αποφοίτων του πρώτου.
                                                                                                                     γράµµατος, καθώς και τον ρόλο του Γραφείου ∆ιασύν-
                                νατζµεντ ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης της Σχολής Κοινωνικών
                                                                                                                     κριµένων δράσεων. Παράλληλα, αναδείχθηκαν οι ανάγ-
                                Επιστηµών και το Γραφείο ∆ιασύνδεσης του Ελληνικού
                                                                                                                     Μέντορα, τον Καθοδηγούµενο και το Πανεπιστήµιο.
                                Ανοικτού Πανεπιστηµίου.                   γράµµατος Μεντορικής µπορεί να βρεθεί στην πρωτο-  κες που καλύπτει ένα Πρόγραµµα Μεντορικής για τον
                            EΠΙΤΥΧΙΑ  Μέριµνας καθηγητής Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, ο αν-  πορία των ΑΕΙ της χώρας σε αυτόν τον τοµέα.  Πανεπιστήµιο µε την κοινωνία και την αγορά εργασίας.
                                Την παρουσίαση χαιρέτισαν ο πρόεδρος της ∆ιοικού-
                                                                                                                     -Ο κ. Βαγενάς εστίασε στον ρόλο του Γραφείου ∆ιασύν-
                                                                                                                     δεσηςστοόλοεγχείρηµα,καθώςεξορισµούκατέχειέναν
                                σας Επιτροπής του ΕΑΠ, καθηγητής Οδυσσέας Ζώρας,
                                                                                                                     νευραλγικόρόλοσεκάθεΠανεπιστήµιο,αφούσυνδέειτο
                                ο αντιπρόεδρος ∆ιοικητικών Υποθέσεων και Φοιτητικής
                                                                          -Στην οµιλία του ο καθηγητής Αθ. Μιχιώτης έδωσε έµ-
                                                                                                                     Στο τέλος των οµιλιών και παρουσιάσεων, πολλοί από
                                τιπρόεδρος Έρευνας και ∆ιά Βίου Εκπαίδευσης ανα-
                                                                          φαση στη σηµασία του όλου εγχειρήµατος για το ΕΑΠ,
                                πληρωτής καθηγητής Κώστας Καραµάνης και ο αντι-
                                                                                                                     τους παρακολουθούντες έθεσαν ερωτήµατα τα οποία
                                                                                                                     εστίασαν στα οφέλη που αναµένεται να αποκοµίσουν οι
                                πρόεδρος Οικονοµικού Προγραµµατισµού και Ανάπτυ-
                                                                          στην κατεύθυνση απόκτησης Μεντορικής Κουλτούρας,
                                ξης, αναπληρωτής καθηγητής Γ. Σκρουµπής.
                                                                                                                     συµµετέχοντες σε επίπεδο ανάπτυξης δεξιοτήτων, στον
                                                                          που αποτελεί και την κινητήρια δύναµη των Προγραµ-
                                                                          µάτων Μεντορικής, προκειµένου να εξασφαλίσει µε αυ-
                                                                                                                     τρόπο διασυνδεσιµότητας των φοιτητών µε τους απο-
                                Οµιλητές ήταν ο κοσµήτορας της Σχολής Κοινωνικών
                                                                          τόν τον τρόπο τη βιωσιµότητά τους στο µέλλον.
                                                                                                                     φοίτους και την αγορά εργασίας στην οποία επιθυµούν
                                Επιστηµών Αθ. Μιχιώτης, ο ∆. Πλέσσας, ανώτατο στέ-
                                λεχος της Εθνικής Τράπεζας, η Β. Μαντέλλου, υποψήφια
                                διδάκτωρ της ΣΚΕ και ο Θ. Βαγενάς, συντονιστής του
                                                                                                                     δηµιουργίας στα Προγράµµατα Μεντορικής των κα-
                                                                          προσωπική του διαδροµή επεσήµανε τη σύνδεση της
                                                                          Μεντορικής µε την απασχολησιµότητα και την εργασιακή
                                                                                                                     τάλληλων ζευγών Μέντορα-Καθοδηγούµενου.
                                Γραφείου ∆ιασύνδεσης του ΕΑΠ.
                                                                                                                     Η εκδήλωση έκλεισε µε σύνοψη των βασικότερων συµ-
                                                                          απόδοση ως παράγοντες που επηρεάζουν την επαγ-
                                Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν µα-  -Ο κ. Πλέσσας µεταφέροντας την εµπειρία του από την  να σταδιοδροµήσουν, καθώς και στο κρίσιµο θέµα της
                            ME  διευθύντρια Απασχόλησης της Σχολής ∆ιοίκησης του  Stirling τόνισαν τα οφέλη από το Πρόγραµµα Μεντορι-  για οικοδόµηση ανοικτού και στέρεου διαύλου επικοι-
                                γνητοσκοπηµένες συνεντεύξεις µε τη Lynn Whiteside,
                                                                                                                     περασµάτων και τη δέσµευση από τους διοργανωτές
                                                                          γελµατικήεπιτυχία.ΟισυνεντεύξειςαπότοΠανεπιστήµιο
                                Πανεπιστηµίου Stirling, τη Fiona McMillan, υπεύθυνη του
                                                                                                                     νωνίας µε τους ενδιαφερόµενους φοιτητές και απο-
                                                                          κής για τους συµµετέχοντες, την ανάγκη ύπαρξης ηλε-
                                Γραφείου Αποφοίτων και Επιχειρηµατικής ∆έσµευσης
                                                                                                                     φοίτους.
                                                                          κτρονικής πλατφόρµας Μεντορικής καθώς και τη ση-
          ∆ιαδικτυακά η ορκωµοσία 6.103 φοιτητών
             Ένα Σαββατοκύριακο, αφιερωµένο στις Ορκωµοσίες και τις Τε-  φερε. «Πρόσφατα το Ίδρυµά µας πέτυχε το στόχο του και µε  µα`κό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό του Ιδρύµατος . «Το
             λετές Απονοµής Προπτυχιακών και Μεταπτυχιακών Τίτλων  την αντικατάσταση των εξετάσεων που δίνονταν κάθε χρόνο  Ε.Α.Π. έχει αναγνωριστεί και σε ∆ιεθνές επίπεδο και βρίσκε-
             Σπουδών της «νέας γενιάς» επιστηµόνων που ολοκλήρωσαν  σε εξετάσεις εξ αποστάσεως λόγω των ειδικών συνθηκών της  ται σε συνεχείς προσπάθειες αναβάθµισης των Προγραµµά-
             τις σπουδές τους στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο, ήταν το  πανδηµίας, κάτι που δέχτηκε τα θετικά σχόλια των φοιτητών  των του» είπε από την πλευρά του στην οµιλία του ο κ. Ευ-
             Σαββατοκύριακο 13 και 14 Μαρτίου. Οι τελετές έγιναν διαδι-  και φοιτητριών του για την επιτυχηµένη διαδικασία που ακο-  σταθόπουλος. «Ήδη δροµολογείται η λειτουργία νέων Προ-
             κτυακά και µέσω live streaming, λόγω της πανδηµίας του COVID  λουθήθηκε» είπε ο κ. Ζώρας. «Το πτυχίο του Ε.Α.Π. έχει µια  γραµµάτων σε σύγχρονα επιστηµονικά αντικείµενα, αλλά και
             19. Συγχαρητήρια έδωσαν µε τις οµιλίες τους στους αποφοί-                                      περαιτέρω ενίσχυση όσων ήδη προσφέρονται. Παράλληλα ορ-
             τους των Προγραµµάτων Σπουδών του Ε.Α.Π. και τις οικογέ-                                       γανώνονται δράσεις διασύνδεσης των αποφοίτων του αλλά και
             νειές τους, ο Πρόεδρος της ∆ιοικούσας Επιτροπής του Ιδρύ-                                      συνεργασίες µε άλλα Πανεπιστήµια σε κοινέςδράσεις που στο-
             µατος Οδυσσέας-Ιωάννης Ζώρας, οι τρεις Αντιπρόεδροι του                                        χεύουν στη διεθνοποίηση του Ε.Α.Π.».
             Ιδρύµατος, ο Καθηγητής Ευστάθιος Ευσταθόπουλος και οι Ανα-                                     O Αντιπρόεδρος Οικονοµικών, Προγραµµατισµού και Ανάπτυ-
             πληρωτές Καθηγητές Κωνσταντίνος Καραµάνης και Γεώργιος                                         ξης Αναπληρωτής Καθηγητής κ. Γεώργιος Σκρουµπής ευχή-
             Σκρουµπής, οι τρεις Κοσµήτορες των Σχολών του, Καθηγητές                                       θηκε συγχαρητήρια στους φοιτητές για την επιτυχή κατάλη-
             Ιωάννης Καλαβρουζιώτης, Αντώνιος Λιοναράκης και Αθανάσιος                                      ξη των σπουδών τους τονίζοντας ότι «η λήψη του πτυχίου σας,
             Μιχιώτης και ο Οµότιµος καθηγητής της Σχολής Εφαρµοσµέ-                                        ήταν το επιστέγασµαµιας ώριµης και συνειδητής επιλογής σας.
             νων Τεχνών ∆ηµήτριος Ζευγώλης.                                                                 Το Ε.Α.Π. είναι ένα Παν/µιο «Ανοικτό» στην κοινωνία, «Ανοι-
             «Εκ µέρους της ∆ιοίκησης του Ε.Α.Π., των Καθηγητών και του                                     κτό» σε ιδέες, «Ανοικτό» σε προτάσεις, έτσι ώστε όλοι να γί-
             ∆ιοικητικού Προσωπικού και της Πανεπιστηµιακής Κοινότητας                                      νουµε καλύτεροι και να πετύχουµε το στόχο µας».
             θέλω να εκφράσω τα θερµά συγχαρητήρια µου στους απο-                                           Επίσης ο Αντιπρόεδρος Έρευνας και ∆ια Βίου Εκπαίδευσης
             φοίτους και στις οικογένειές τους για την απόκτηση των τίτ-  ιδιαίτερη βαρύτητα στο κοινωνικό και επιστηµονικό γίγνεσθαι  Αναπληρωτής Καθηγητής κ. Κωνσταντινος Καραµανης τόνι-
                                                                                                                                          ́
                                                                                                                                                   ́
             λων τους» είπε στην οµιλία του ο κ. Ζώρας. «Το Ε.Α.Π. είναι  της χώρας µας και οι απόφοιτοί του είναι πρεσβευτές και πλέ-  σε στους φοιτητές και στις οικογένειές τους ότι είναι άξιοι συγ-
             ένα Πανεπιστήµιο που συνεχώς βελτιώνει τη θέση του συ-  ον εκπρόσωποί του, καθώς εκφράζουν και µεταφέρουν τις από-  χαρητηρίων και ότι «οι απόφοιτοι του Ε.Α.Π. αποτελούν τη µε-
             στηµατικά και σε όλα τα επίπεδα, στο επιστηµονικό, το ακα-  ψεις του και το κύρος του. Φέρουν δε ευθύνη για την προβο-  γάλη δύναµη και προβολή της συστηµατικής και πρωτοποριακής
             δηµα`κό και το διοικητικό. Σύντοµα δε, θα βελτιώσει τις υπο-  λή του αφού το τίµησαν και τους τίµησε» κατέληξε ο Πρόεδρος  εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η οποία συµβάλλει στην ανα-
             δοµές του και το επιστηµονικό επίπεδο σπουδών του» ανέ-  του Ε.Α.Π. και έδωσε τα θερµά συγχαρητήρια του στο ακαδη-  βάθµιση του εκπαιδευτικού δυναµικού της χώρας µας».
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19