Page 7 - Layout 1
P. 7

Νέα Προγράµµατα                         07
                              ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021



          Τ Τρ ρί ία α   α ακ κό όµ µη η   κ κα αι ιν νο οτ τό όµ µα α   µ µε ετ τα απ πτ τυ υχ χι ια ακ κά ά



          π πρ ρο ογ γρ ρά άµ µµ µα ατ τα α   σ σπ πο ου υδ δώ ών ν   π πρ ρο οσ σφ φέ έρ ρε ει ι   τ το ο   Ε ΕΑ ΑΠ Π




         Η επικοινωνία της επιστήµης, η στρατηγική πίσω από τον εφοδιασµό των επιχειρήσεων

         και η συνεργασία ΕΑΠ και Γεωπονικού Πανεπιστηµίου

             ε περίοδοκρίσηςκαιανασφάλειας, µε τιςκοινωνίεςµαςνα έχουν αν-  τας. Τρία µεταπτυχιακά προγράµµατα σπουδών σε πεδία και γνωστικά αν-  «∆ιοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας»
             τιµετωπίσει τις πολύµηνες καταστροφές µιας υγειονοµικής κρίσης, η  τικείµενα που παρουσιάζουν αυξηµένο ενδιαφέρον εξαιτίας του πολυσυλ-
         Σεπιστήµη καλείται και πάλι να πρωτοστατήσει, να αναστηλώσει και να  λεκτικούκαικαινοτόµουχαρακτήρατουςκαιτωνεπαγγελµατικώνπροοπτικών  Ν Νέ έε ες ς   δ δε εξ ξι ιό ότ τη ητ τε ες ς   σ στ τη ην ν
         φωτίσει νέουςδρόµους.Το ΕλληνικόΑνοικτό Πανεπιστήµιοεξελίσσεταιµε  που διανοίγουν, λειτουργούν πλέον στην ακαδηµαQκή κοινότητα του. Πρό-  ο ορ ργ γά άν νω ωσ ση η   κ κα αι ι   δ δι ια αχ χε εί ίρ ρι ισ ση η
         βάσητιςανάγκεςτηςκάθεπεριόδουεπιδιώκονταςτηνεξειδίκευσητωννέων  κειταιγιαταµεταπτυχιακάπρογράµµατα«∆ιοίκησηΕφοδιαστικήςΑλυσίδας»,
         επιστήµων και προσφέροντάς τους το πλεονέκτηµα της ανταγωνιστικότη-  «Επικοινωνία της Επιστήµης» και «Καλλιέργεια υπό Κάλυψη- Υδροπονία».  Η διοίκηση της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί
                                                                                                                            βασική λειτουργία κάθε σύγχρονης επιχείρη-
                                                                                                                            σης ή οργανισµού και η επιτυχία της απαιτεί
                                                                                                                            συγκεκριµένο  «βηµατισµό»:    προγραµµατι-
                                                                                                                            σµός, σχεδιασµός, λειτουργία και αξιολόγηση
                                                                                                                            της εφοδιαστικής αλυσίδας για επιχειρήσεις και
                                                                                                                            οργανισµούς. Μια στρατηγική τακτική δηλαδή
                                                                                                                            στην διοίκηση τεράστιων µονάδων. Κάθε στρα-
                                                                                                                            τηγός όµως πρέπει να είναι κατάλληλα προ-
                                                                                                                            ετοιµασµένος…
                                                                                                                            Το  νέο  µεταπτυχιακό  πρόγραµµα  «∆ιοίκηση
                                                                                                                            Εφοδιαστικής  Αλυσίδας»  του  ΕΑΠ  είναι  αγ-
                                                                                                                            γλόφωνο. Σύµφωνα µε τον διευθυντή του προ-
                                                                                                                            γράµµατος, καθηγητή, Γιάννη Γιαννίκο «η ∆ι-
                                                                                                                            οίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας αποτελεί αντι-
          «Επικοινωνία της Επιστήµης»                                                                                       κείµενο  αιχµής,  µε  σηµαντικές  προοπτικές
                                                                                                                            επαγγελµατικής  εξέλιξης.  Το  πρόγραµµα
          Η Η   σ σχ χέ έσ ση η   ε επ πι ισ στ τή ήµ µη ης ς- -   κ κο οι ιν νω ων νί ία ας ς   « «έ έξ ξω ω   α απ πό ό   τ το ο   κ κο ου υτ τί ί» »  σπουδών ακολουθεί τα πιο σύγχρονα διεθνή
                                                                                                                            πρότυπα και οι διδάσκοντες διαθέτουν υψηλού
          Επιστηµονικά fake newς, υπερ κατανάλωση ια-  νωνίας στη λήψη επιστηµονικών αποφάσεων και  θηγητής.  Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα  επιπέδου ακαδηµαQκή και επαγγελµατική εµ-
          τρικών ειδήσεων σε περίοδο πανδηµίας, δεδο-  στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. O διευ-  καινοτόµο και πρωτοποριακό  πρόγραµµα που σχε-  πειρία».
          µένα που διαρκώς ανατρέπονται, µια νέα «ψηφιακή  θυντής του νέου µεταπτυχιακού προγράµµατος,  τίζεται µε µια σειρά επαγγελµατικές δραστηριό-  Ειδικότερα, το αγγλόφωνο Πρόγραµµα Μετα-
          εποχή» που ακολουθείται από τεράστια φιλοσο-  Γιώργος Ν. Βλαχάκης, αναφέρει πως «πρόκειται  τητες που στη σύγχρονη εποχή αποκτούν πολύ  πτυχιακών Σπουδών της Σχολής Κοινωνικών
          φικά debates… Ποιος οδηγεί στα κινήµατα των  για ένα δυναµικό και διαρκώς αναπτυσσόµενο πε-  µεγάλη  επικαιρότητα  όπως:  διάχυση  της  επι-  Επιστηµών του ΕΑΠ στη ∆ιοίκηση Εφοδιαστικής
          «αρνητών» της επιστήµης και της αµφισβήτησης  δίο που ανοίγει παράλληλα µε την απόκτηση γοη-  στηµονικής γνώσης στη δηµόσια σφαίρα, σε χώ-  Αλυσίδας (∆ΕΑ), που προσφέρθηκε για πρώ-
          της διδαχών της αν όχι από τη µια πλευρά οι ίδι-  τευτικών γνώσεων και εξαιρετικές επαγγελµα-  ρους όπως είναι τα ΜΜΕ, τα µουσεία επιστήµης  τη φορά το ακ. έτ. 2019-20, αποσκοπεί στην
          οι οι επιστήµονες που βιάζονται να ανακοινώσουν  τικές προοπτικές στο σύγχρονο εργασιακό πε-  και τεχνολογίας, το διαδίκτυο κ.λπ., εργασία σε  απόκτηση κατάλληλων γνώσεων και δεξιοτή-
          δεδοµένα που δεν έχουν επιβεβαιωθεί και από  ριβάλλον. Μας βοηθάει να δούµε τη σχέση επι-  ερευνητικά ινστιτούτα και θεσµούς για τη δια-  των και την ανάπτυξη ηγετικών ικανοτήτων στον
          την άλλη οι δηµοσιογράφοι, επιµελητές, εκπαι-  στήµης και κοινωνίας πέρα από τους καθιερω-  χείριση αποφάσεων που αφορούν την επιστηµο-  χώρο της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε οι από-
          δευτικοί που πιθανώς κάποιες φορές τα µετα-  µένους-συµβατικούς τρόπους, ‘έξω από το κου-  νική και τεχνολογική καινοτοµία, απασχόληση σε  φοιτοί του να είναι σε θέση να αξιολογούν και
          φέρουν λάθος γιατί ακριβώς δεν έχουν τα επι-  τί’». Σύµφωνα µε τον κ. Βλαχάκη αυτή η προοπτική  δηµόσιους  και  ιδιωτικούς  φορείς  που  εξειδι-  να αναλύουν εξωτερικά ή εσωτερικά δεδοµέ-
          στηµονικά «εργαλεία» να κρίνουν; Το πρώτο µε-  στην Ελλάδα παρέχεται για πρώτη φορά συστη-  κεύονται στη διαµόρφωση επιστηµονικής και τε-  να σε οποιοδήποτε επιχειρησιακό περιβάλλον
          ταπτυχιακό πρόγραµµα σπουδών στην «Επικοι-  µατικά και οργανωµένα από το µεταπτυχιακό πρό-  χνολογικής πολιτικής, συντονισµό δράσεων άτυ-  προκειµένου να λαµβάνουν τις κατάλληλες απο-
          νωνία της Επιστήµης» είναι εδώ και (φυσικά), στο  γραµµα του ΕΑΠ.         πης εκπαίδευσης στις επιστήµες, που λαµβάνουν  φάσεις.
          Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήµιο. Μάλιστα, απευ-  «Με την ολοκλήρωση των σχετικών σπουδών ο  χώρα στο πλαίσιο πολιτιστικών οργανισµών, κοι-  Το syllabus του προγράµµατος διαµορφώθηκε
          θύνεται σε επαγγελµατίες (επιστήµονες, δηµο-  ειδικός στην επικοινωνία της επιστήµης θα είναι  νωφελών ιδρυµάτων κ.λπ. Το πρόγραµµα, τόσο  µε βάση τα πιο σύγχρονα διεθνή πρότυπα, συν-
          σιογράφους, επιµελητές µουσείων, εκπαιδευτι-  εν πολλοίς έτοιµος µεταξύ άλλων να καταπολε-  από άποψη περιεχοµένου όσο και από άποψη ορ-  δυάζοντας την ακαδηµαQκή γνώση και την πρα-
          κούς) στους οποίους και προσφέρει τις µεθόδους  µήσει µε βάση τον ορθό λόγο και την επιστηµο-  γάνωσης προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσµα ανά-  κτική εµπειρία από διαφορετικούς κλάδους της
          που θα τους επιτρέψουν να διευρύνουν τις γνώ-  νική γνώση τα φαντάσµατα των θεωριών συνο-  µεσα  στις  θετικές,  τις  κοινωνικές  και  τις  αν-  οικονοµίας.
          σεις  και  ικανότητές  τους.  Έτσι,  σε  περίοδο  µωσίας, της δεισιδαιµονίας και των προλήψεων  θρωπιστικές επιστήµες. Ταυτόχρονα, όσες και  Τα δύο πρώτα εξάµηνα περιλαµβάνουν υπο-
          κατά την οποία η πανδηµία που πλήττει τον πλα-  που εξακολουθούν να καταδυναστεύουν µεγάλα  όσοι εγγραφούν στο πρόγραµµα, θα αναπτύξουν  χρεωτικές Θεµατικές Ενότητες, οι οποίες κα-
          νήτη  οδηγεί στην ανάγκη για αξιόπιστες επι-  τµήµατα της κοινωνίας, σχεδόν τρεις αιώνες µετά  δεξιότητες δηµοσιοποίησης των αποτελεσµάτων  λύπτουν όλες τις πτυχές της οργάνωσης και
          στηµονικές ειδήσεις, το ΕΑΠ φέρνει «κοντά» την  τον ∆ιαφωτισµό, ειδικά  αυτή την δύσκολη περίοδο  της επιστηµονικής έρευνας και της τεχνολογικής  διαχείρισης  των  σύγχρονων  εφοδιαστικών
          ακαδηµαQκή γνώση και την επικοινωνία, σε ένα κοι-  της πανδηµίας. Ιδού λοιπόν πεδίον δόξης λαµπρό  καινοτοµίας στο ευρύ κοινό ή να αξιοποιήσουν την  αλυσίδων, ενώ το πρόγραµµα δίνει στο 3ο εξά-
          νό πρόγραµµα σπουδών. Η ορθή κατανόηση της  για όλες και όλους που αναζητούν την καινοτο-  εκπαίδευσή τους στον σχεδιασµό και την εκτέ-  µηνο τη δυνατότητα επιλογής µεταξύ τριών κα-
          επιστήµης άλλωστε και η υπεύθυνη ανάπτυξη κρι-  µία, την ενηµέρωση και τις διαρκείς προκλήσεις,  λεση  εκπαιδευτικών  και  επιµορφωτικών  προ-  τευθύνσεων:    Μεταφορές και Συστήµατα ∆ια-
          τικού αναστοχασµού, συµβάλλουν στην ενεργη-  όχι µόνο στις σπουδές αλλά και στην επαγγελ-  γραµµάτων στο πλαίσιο της µη τυπικής και άτυ-  νοµής, συστήµατα Ενέργειας και  συστήµατα
          τική συµµετοχή µεγαλύτερων τµηµάτων της κοι-  µατική τους σταδιοδροµία», επισηµαίνει ο Κα-  πης εκπαίδευσης.      Προµηθειών.


                                                                        [ [  Μπείτε στη σελίδα του ΕΑΠ για να δείτε όλα τα Νέα Προγράµµατα



          «Καλλιέργειες υπό Κάλυψη-Υδροπονία»                                                                                                 [ [
          Κ Κα αλ λύ ύπ πτ τε ει ι   τ το ο   κ κε εν νό ό   σ στ το ον ν   ε εκ κπ πα αι ιδ δε ευ υτ τι ικ κό ό   π πρ ρω ωτ το ογ γε εν νή ή   τ το οµ µέ έα α

          Το πρώτο µεταπτυχιακό πρόγραµµα µε  µενα θέτει σε κίνδυνο την φυτική πα-  φωνα µε τον Κοσµήτορα, διευθυντή του  χεται να καλύψει το επιστηµονικό κενό  απευθύνεται σε επιστήµονες, πτυχιού-
          γεωπονικό περιεχόµενο στη χώρα που  ραγωγή στην ύπαιθρο, ενώ η ραγδαία αύ-  προγράµµατος εκ µέρους του ΕΑΠ, κα-  στον εκπαιδευτικό πρωτογενή τοµέα . Εί-  χους  περιβαλλοντικών,  γεωπονικών,
          προσφέρεται µε την µέθοδοι της εξ απο-  ξηση του γήινου πληθυσµού δηµιουργεί  θηγητή, Ιωάννη Καλαβρουζιώτη, «αντι-  ναι το µοναδικό στον πρωτογενή τοµέα  πολυτεχνικών και θετικών επιστηµών, οι
          στάσεως  εκπαίδευσης,  αποτελεί  µια  συνεχώς αυξανόµενες ανάγκες παρα-  κείµενο του διQδρυµατικού αυτού προ-  και είµαστε ιδιαίτερα χαρούµενοι για το  οποίοι θα αποκτήσουν οριζόντια γνώση
          συνεργασία του ΕΑΠ και του Γεωπονικού  γωγής  ασφαλών  και  υγιεινών  τροφί-  γράµµατος είναι ο σχεδιασµός των κα-  ότι καταφέραµε πλέον να το οργανώ-  του οικοσυστήµατος -«Καλλιέργεια υπό
          Πανεπιστηµίου  Αθηνών.  Και  περιλαµ-  µων. Με την ανάγκη επέκτασης των καλ-  τασκευών, η επιλογή των υλικών, οι καλ-  σουµε και να το υλοποιήσουν τα δύο Πα-  Κάλυψη»- µε κάθετες εξειδικευµένες
          βάνει;                       λιεργειών υπο  κάλυψη, όπως άλλωστε  λιεργητικές τεχνικές, οι νέες τεχνολο-  νεπιστηµιακά Ιδρύµατα από τον Μάρτιο  γνώσεις  εµβάθυνσης  του  γνωστικού
          Σχεδόν τα πάντα!  Όλα όσα πρέπει να  και των υδροπονικών καλλιέργειών (µιας  γίες εξοικονόµησης νερού και χηµικών  του 2021». Να σηµειωθεί, πως αντικεί-  τους αντικειµένου µέσω της µεταπτυ-
          γνωρίζετε για τις κατασκευές, τα κα-  προηγµένης µορφής καλλιέργειας στο  (υδροπονία, διχτυοκήπια), οι τεχνολογίες  µενο του προγράµµατος είναι η επιστη-  χιακής τους διατριβής. Κατά τη διάρκεια
          τάλληλα υλικά, τις νέες τάσεις στις καλ-  θερµοκήπιο)  είναι  προφανές  ότι  οι  εξοικονόµησης ενέργειας και η θρέψη  µονική µελέτη και έρευνα σε θέµατα που  των σπουδών κάθε φοιτητής υποχρε-
          λιεργητικές τεχνικές και τις τεχνολογίες  σπουδές  στο  αντικείµενο  αυτό  µπο-  και η φυτοπροστασία ολοκληρωµένης πα-  αφορούν  την  κάλυψη  της  σύγχρονης  ούται να παρακολουθήσει οκτώ Θεµατι-
          εξοικονόµησης νερού. Όπως είναι γνω-  ρούν να «υποσχεθούν» ένα επιτυχηµέ-  ραγωγής οπωροκηπευτικών µε µειωµέ-  ανάγκης  της  διαρκώς  εξελισσόµενης  κές Ενότητες, να πραγµατοποιήσει Πρα-
          στό άλλωστε, η κλιµατική αλλαγή µε τα  νο επαγγελµατικό «µονοπάτι» αλλά τε-  νες εισροές».  Όπως τονίζει ο κ. Καλα-  αγοράς εργασίας, που αφορά τις Καλ-  κτική Άσκηση και να εκπονήσει Μετα-
          ακραία και απρόβλεπτα καιρικά φαινό-  λικά, και µια κοινωνική προσφορά. Σύµ-  βρουζιώτης, «το νέο αυτό πρόγραµµα έρ-  λιέργειες υπό Κάλυψη. Το πρόγραµµα  πτυχιακή ∆ιπλωµατική Εργασία (Μ∆Ε).
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12