Page 67 - ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΑΠ_2022_web
P. 67

Η αρχή του «πίστευε και... ερεύνα»
         Ο «από μηχανής Θεός» της εκπαίδευσης
                                                                 Αν η ουσιαστική παιδεία αποτελεί το πρωταρχικό κίνητρο της
  2  2 2     Ο «από μηχανής Θεός» της εκπαίδευσης             Η αρχή του «πίστευε και... ερεύνα»
                                                                 διάρθρωσης ενός εκπαιδευτικού συστήματος, αν δηλαδή,
             Η εφαρμογή της συστηματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
  0  0 0  Η εφαρμογή της συστηματικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης εξέφρασε,  Αν η ουσιαστική παιδεία αποτελεί το πρωταρχικό κίνητρο της διάρθρωσης
                                                                                          η
                                                                              παιδεία
                                                                 εννοιολογικά,
                                                                           η
                                                                                     είναι
                                                                                                   αφετηρία
                                                                                            αιτιακή
                                                                                                           της
         εξ αρχής, μια εκ φιλοσοφίας πρωτοποριακή αντίληψη, η οποία
             εξέφρασε, εξ αρχής, μια εκ φιλοσοφίας πρωτοποριακή αντίληψη,
                                                              ενός εκπαιδευτικού συστήματος, αν δηλαδή, εννοιολογικά, η παιδεία
                                                                            της
                                                                                                           σε
                                                                                                   γνώσεων
                                                                 εκπαίδευσης,
                                                                                       συστηματικών
                                                                                παροχής
  2  2 2  λειτούργησε ως αναπάντεχος σύμμαχος, ως από μηχανής θεός, σε μια  είναι η αιτιακή αφετηρία της εκπαίδευσης, της παροχής συστηματικών
             η οποία λειτούργησε ως αναπάντεχος σύμμαχος, ως από μηχανής
                                                                 επιστημονικά πεδία που καλλιεργούν και αξιοποιούν την
         συγκυρία που επιτάσσει δημιουργικές, αποτελεσματικές και εκ βάθρων
             θεός, σε μια συγκυρία που επιτάσσει δημιουργικές, αποτελε-
                                                                 ανθρώπινη υπόσταση, μέσω του πολιτισμού και της τεχνογνωσίας,
  1  1 1  ανατρεπτικές λύσεις, με στόχο, όχι μόνο την αποτροπή της διακοπής,  γνώσεων σε επιστημονικά πεδία που καλλιεργούν και αξιοποιούν την
             σματικές και εκ βάθρων ανατρεπτικές λύσεις, με στόχο, όχι
                                                                 ποιος είναι ο απώτερος στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Το
                                                              ανθρώπινη υπόσταση, μέσω του πολιτισμού και της τεχνογνωσίας,
         αλλά, κυρίως, την ουσιαστική αναβάθμιση της διδακτικής διαδικασίας.
             μόνο την αποτροπή της διακοπής, αλλά, κυρίως, την ουσιαστική
                                                                 Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο απαντά με μια πρόταση δυναμική
         Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ως πολύτιμος αρωγός, έθεσε τις  ποιος είναι ο απώτερος στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Το
                                                                 και δημιουργική, έκφραση μιας καινοτομίας, που πλαισιώνει
         εννοιολογικές και τεχνικές προϋποθέσεις για την διεύρυνση της εξ  Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο απαντά με μια πρόταση δυναμική και
             αναβάθμιση της διδακτικής διαδικασίας. Το Ελληνικό Ανοικτό
                                                                 άρτια την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Η πρόταση ίδρυσης
             Πανεπιστήμιο, ως πολύτιμος αρωγός, έθεσε τις εννοιολογικές
         αποστάσεως εκπαίδευσης στα συμβατικά πανεπιστήμια και αναδείχθηκε  δημιουργική, έκφραση μιας καινοτομίας, που πλαισιώνει άρτια την ίδια
                                                                 Ερευνητικού Κέντρου του ΕΑΠ αποτελεί δίοδο προς τη
         σε πρότυπο τεχνογνωσίας και διδακτικής ευελιξίας. Η τεχνική και  την εκπαιδευτική διαδικασία. Η πρόταση ίδρυσης Ερευνητικού Κέντρου
             και τεχνικές προϋποθέσεις για την διεύρυνση της εξ αποστάσεως
                                                                                                  αντίληψη
                                                                                                           της
                                                                                          δυναμική
                                                                 δημιουργική
                                                                                      τη
                                                                           γνώση
                                                                                  και
         τεχνολογική υποστήριξη υψηλής ποιότητας, η στοιχειοθέτηση άρτιου  του ΕΑΠ αποτελεί δίοδο προς τη δημιουργική γνώση και τη δυναμική
             εκπαίδευσης στα συμβατικά πανεπιστήμια και αναδείχθηκε σε
                                                                 επιστημονικότητας, αρωγό στην ατέρμονη πνευματική και τεχνική
         εκπαιδευτικού υλικού που προάγει τη διαδραστικότητα και οι  αντίληψη της επιστημονικότητας, αρωγό στην ατέρμονη πνευματική και
             πρότυπο τεχνογνωσίας και διδακτικής ευελιξίας. Η τεχνική και
                                                                 αναζήτηση προς την εξέλιξη. Αν ο επιστήμονας δεν γεννιέται για
         εφαρμοζόμενες νεωτεριστικές διδακτικές μέθοδοι αποτελούν τους  τεχνική αναζήτηση προς την εξέλιξη. Αν ο επιστήμονας δεν γεννιέται
             τεχνολογική υποστήριξη υψηλής ποιότητας, η στοιχειοθέτηση
                                                                 να παρέχει όλες τις απαντήσεις, αλλά αντίθετα, για να θέτει τα πι
         πυλώνες μιας ολοκληρωμένης και επίκαιρης διδακτικής πρότασης που  για να παρέχει όλες τις απαντήσεις, αλλά αντίθετα, για να θέτει τα
             άρτιου εκπαιδευτικού υλικού που προάγει τη διαδραστικότητα
         ανάγει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο σε πανεπιστήμιο πρώτης  καίρια ερωτήματα, ο δρόμος προς την επιστημονική γνώση και τη
             και οι εφαρμοζόμενες νεωτεριστικές διδακτικές μέθοδοι απο-
                                                                 βαθιά κατάρτιση, είναι μονόδρομος. Η έρευνα τίθεται στο κέντρο
         επιλογής, αναγνωρισμένο φορέα και παράγοντα πολιτισμικής εξέλιξης  πι καίρια ερωτήματα, ο δρόμος προς την επιστημονική γνώση και τη
             τελούν τους πυλώνες μιας ολοκληρωμένης και επίκαιρης διδα-
                                                                 της εκπαιδευτικής διαδικασίας για να προωθήσει, όχι μόνο τα
         και πρωτοποριακής οπτικής που άγει εκπαιδευτικά και δεν άγεται.  βαθιά κατάρτιση, είναι μονόδρομος. Η έρευνα τίθεται στο κέντρο της
                                                                 ζητήματα της επιστήμης, μέσα από την «τυφλή» οπτική του
             κτικής πρότασης που ανάγει το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο   εκπαιδευτικής διαδικασίας για να προωθήσει, όχι μόνο τα ζητήματα
         OPEN TO YOU σημαίνει σύσταση μιας διόδου πληροφόρησης και  της επιστήμης, μέσα από την «τυφλή» οπτική του αυτοσκοπού, αλλά
                                                                 αυτοσκοπού, αλλά κυρίως, τη διαμόρφωση κριτικού και
             σε πανεπιστήμιο πρώτης επιλογής, αναγνωρισμένο φορέα και
         επικοινωνίας που επικυρώνει και αξιοποιεί τον ρόλο του φοιτητή στο  κυρίως, τη διαμόρφωση κριτικού και μεθοδικού πνεύματος, ικανού
                                                                                   ικανού
                                                                         πνεύματος,
                                                                                            προσαρμοστεί
                                                                                         να
                                                                 μεθοδικού
                                                                                                       και
                                                                                                           να
             παράγοντα πολιτισμικής εξέλιξης και πρωτοποριακής οπτικής
         πλαίσιο του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού συστήματος. Τόσο τα  να προσαρμοστεί και να εφαρμοστεί με αποτελεσματικότητα σε κάθε
                                                                 εφαρμοστεί με αποτελεσματικότητα σε κάθε επιστημονικό πεδίο.
             που άγει εκπαιδευτικά και δεν άγεται.
         προπτυχιακά, όσο τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών του  επιστημονικό πεδίο.
         Ελληνικού  Ανοικτού  Πανεπιστημίου,  αποτελούν  νεωτεριστικές  Η πρωτοβουλία του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου στον
             OPEN TO YOU σημαίνει σύσταση μιας διόδου πληροφόρη-
                                                                 τομέα της έρευνας αποτελεί, φαινομενικά, μια πρόκληση -κυρίως
         διδακτικές προτάσεις, δομημένες με βάση τις σύγχρονες προοπτικές της  Η πρωτοβουλία του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου στον τομέα της
             σης και επικοινωνίας που επικυρώνει και αξιοποιεί τον ρόλο
                                                                 ως προς την ευρύτητα των προτεινόμενων επιστημονικών πεδίων-,
         αγοράς  εργασίας  και  την  αυξανόμενη  διεθνοποίησή  της.  Η  έρευνας αποτελεί, φαινομενικά, μια πρόκληση -κυρίως ως προς την ευ-
             του φοιτητή στο πλαίσιο του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού
                                                                 ουσιαστικά, ωστόσο, είναι ένα «στοίχημα» που έχει κερδηθεί a
         ανταγωνιστικότητα  των  προτεινόμενων  επιστημονικών  πεδίων  ρύτητα των προτεινόμενων επιστημονικών πεδίων-, ουσιαστικά, ωστόσο,
             συστήματος. Τόσο τα προπτυχιακά, όσο τα μεταπτυχιακά προ-
                                                                 priori: η εφαρμογή σύγχρονων ερευνητικών μεθόδων και η
         εκφράζουν  την  υπεροχή  μιας  πρωτοποριακής  νοοτροπίας  και  είναι ένα «στοίχημα» που έχει κερδηθεί a priori: η εφαρμογή σύγχρονων
             γράμματα σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου,
         εφαρμογής, της οποίας ο φοιτητής καθίσταται μέτοχος και όχι  δημιουργία καινοτόμων υποδομών, υψηλών προδιαγραφών,
             αποτελούν νεωτεριστικές διδακτικές προτάσεις, δομημένες
                                                                 συνιστούν
                                                                         πολύτιμη
                                                                                 παρακαταθήκη
                                                                                                           και
                                                                                             με
                                                                                                αυθύπαρκτη
         παρατηρητής.                                         ερευνητικών μεθόδων και η δημιουργία καινοτόμων υποδομών, υψηλών
             με βάση τις σύγχρονες προοπτικές της αγοράς εργασίας και   προδιαγραφών, συνιστούν πολύτιμη παρακαταθήκη με αυθύπαρκτη
                                                                 αυταπόδεικτη αξία. Αν προσεγγίσουμε το δόγμα «οι νέοι πρέπει
         Εύχομαι το OPEN TO YOU να είναι «καλοτάξιδο» και να επιτελέσει τους  και αυταπόδεικτη αξία. Αν προσεγγίσουμε το δόγμα «οι νέοι πρέπει να
             την αυξανόμενη διεθνοποίησή της. Η ανταγωνιστικότητα των
                                                                 να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τί να σκέφτονται» θα
         σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε, με συνέπεια και δυναμισμό,  διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τί να σκέφτονται» θα αξιολογήσουμε
                                                                 αξιολογήσουμε κατάλληλα την ερευνητική διαδικασία ως απόλυτη
             προτεινόμενων επιστημονικών πεδίων εκφράζουν την υπεροχή
         γιατί η κρίσιμη περίοδος που διανύουμε μπορεί να μετατραπεί σε  κατάλληλα την ερευνητική διαδικασία ως απόλυτη συμπληρωματική
                                                                 συμπληρωματική αξία μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης που
             μιας πρωτοποριακής νοοτροπίας και εφαρμογής, της οποίας ο
         ουσιαστική ευκαιρία εξέλιξης και αναδιαμόρφωσης και ο τομέας της  αξία μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης που στοχεύει στη μεθοδολογική
                                                                 στοχεύει στη μεθοδολογική αρτιότητα και στον ουσιαστικό
             φοιτητής καθίσταται μέτοχος και όχι παρατηρητής.
         εκπαίδευσης πρέπει να αποτελέσει ένα πεδίο δημιουργικών ζυμώσεων  αρτιότητα και στον ουσιαστικό επιστημονικό εκσυγχρονισμό.
                                                                 επιστημονικό εκσυγχρονισμό.
         και επιστημονικών εφαρμογών, ως εκφραστής του μέλλοντος και
             Εύχομαι το OPEN TO YOU να είναι «καλοτάξιδο» και να επιτελέσει
                                                                 Το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ως γνήσιος εκφραστής
         σύνδεσμος με την έννοια της ζωής. Ο Victor Hugo είπε πως «εκεί που  Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο ως γνήσιος εκφραστής πρωτοπορι-
             τους σκοπούς για τους οποίους δημιουργήθηκε, με συνέπεια
                                                                 πρωτοποριακών οπτικών τις οποίες ο χρόνος και οι συγκυρίες
         ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή». Το Ελληνικό Ανοικτό  ακών οπτικών τις οποίες ο χρόνος και οι συγκυρίες αναδεικνύουν σε
             και δυναμισμό, γιατί η κρίσιμη περίοδος που διανύουμε μπορεί
                                                                 αναδεικνύουν σε πρότυπο, όπως αποδείχθηκε περίτρανα κατά την
         Πανεπιστήμιο προτείνει ένα «σχολείο» διαρκώς εξελίξιμο, συνώνυμο  πρότυπο, όπως αποδείχθηκε περίτρανα κατά την περίοδο της πανδημίας,
             να μετατραπεί σε ουσιαστική ευκαιρία εξέλιξης και αναδιαμόρ-
                                                                 περίοδο της πανδημίας, πρωτοπορεί και στον τομέα της έρευνας.
         της προόδου και του επαναπροσδιορισμού, εμπνευσμένο από το  πρωτοπορεί και στον τομέα της έρευνας. Η εκπαίδευση, δεν μπορεί να
             φωσης και ο τομέας της εκπαίδευσης πρέπει να αποτελέσει ένα
         μέλλον.                                                 Η εκπαίδευση, δεν μπορεί να περιοριστεί στη στείρα επανάληψη
             πεδίο δημιουργικών ζυμώσεων και επιστημονικών εφαρμογών,   περιοριστεί στη στείρα επανάληψη των κεκτημένων γνώσεων, ούτε
                                                                 των κεκτημένων γνώσεων, ούτε πρέπει να ταυτιστεί με την
             ως εκφραστής του μέλλοντος και σύνδεσμος με την έννοια της   πρέπει να ταυτιστεί με την παθητική στάση απέναντι στην έννοια της
                                                                 παθητική στάση απέναντι στην έννοια της κατάρτισης. Η
             ζωής. Ο Victor Hugo είπε πως «εκεί που ανοίγει ένα σχολείο,   κατάρτισης. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί ένα ακόμα τολμηρό
                                                                 συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί ένα ακόμα τολμηρό
                  Μ Α Ρ ΤΙ ΟΣ
                                                                 «άνοιγμα», πέρα από τα εσκαμμένα, μια επένδυση με ασφαλές και
             κλείνει μια φυλακή». Το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο προ-  «άνοιγμα», πέρα από τα εσκαμμένα, μια επένδυση με ασφαλές και
                                                                 αδιαπραγμάτευτο κέρδος, τη μετατροπή της γνώσης σε έμπνευση.
             τείνει ένα «σχολείο» διαρκώς εξελίξιμο, συνώνυμο της προόδου   αδιαπραγμάτευτο κέρδος, τη μετατροπή της γνώσης σε έμπνευση. Για
                                                                 Για να μεταμορφώσουμε τους «καθρέφτες σε παράθυρα».
             και του επαναπροσδιορισμού, εμπνευσμένο από το μέλλον.  να μεταμορφώσουμε τους «καθρέφτες σε παράθυρα».
                                                                                            Α Π Ρ ΙΛ ΙΟ Σ
                 ΜΑΡ ΤΙΟΣ                                                                 ΑΠΡΙΛΙΟΣ
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72