Page 15 - Open2U - November- 2021
P. 15

Θέµα          15


                              ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021





          Η Η   π πρ ρό όκ κλ λη ησ ση η   ψ ψη ηφ φι ια ακ κο ού ύ   µ µε ετ τα ασ σχ χη ηµ µα ατ τι ισ σµ µο ού ύ                   Σ


          τ τη ης ς   Τ Τρ ρι ιτ το οβ βά άθ θµ µι ια ας ς   Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς                                        Ε  Τ




             οµάδα DAISSy του ΕΑΠ σε συνεργασία µε το Πα-  ανοικτού διαδικτυακού αποθετηρίου και µιας εργαλει-  βάθµιας Εκπαίδευσης, τα αποτελέσµατα του έργου θα εί-  Σ
             νεπιστήµιο  Frederick  της  Κύπρου  (Συντονιστής  οθήκης, την κατάλληλη γνώση, τις δεξιότητες και ικανό-  ναι χρήσιµα και σε υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πο-
          Ηεταίρος), το Πανεπιστήµιο Πατρών, το Πανεπιστή-  τητες που απαιτούνται για την προσαρµογή και εξέλιξη της  λιτικής, σε οργανισµούς που ασχολούνται µε την κατάρ-  Ε
          µιο της Ρώµης Tor Vergata και το GrantXpert Consulting από  διδασκαλίας χρησιµοποιώντας µεθοδολογίες προσαρµο-  τιση, καθώς και σε  εµπειρογνώµονες της βιοµηχανίας και  Θεόδωρος Παναγιωτακόπουλος
          την Κύπρο, συµµετέχουν στο ευρωπα~κό χρηµατοδοτού-  σµένες στην διαδικτυακή µάθηση και για την δηµιουργία  εκπρόσωπους επιχειρήσεων που επιθυµούν να αναβαθ-
          µενο έργο OLMEdu - Open Lab for the up-skilling of high-  κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού που θα χρησιµοποιηθεί  µίσουν την ψηφιακή εκπαίδευση.  Λ
          er educational staff in on-line MAnagement Education. Την                    Έως τώρα έχει ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση των θεω-
          ερευνητική οµάδα του ΕΑΠ που συµµετέχει στο έργο συν-                        ρητικών θεµελίων και των αναγκών για τον προσδιορισµό  Ε
          τονίζει η Φωτεινή Γατοµάτη, επιστηµονική συνεργάτιδα της                     των µαθησιακών αποτελεσµάτων, το σχεδιασµό του εκ-
          DAISSy. Ο στόχος του έργου είναι η αντιµετώπιση της πρό-                     παιδευτικού υλικού και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων  Τ
          κλησης του ψηφιακού µετασχηµατισµού που επιβλήθηκε                           κατάρτισης (µέθοδοι και τεχνικές) που θα χρησιµοποιηθούν
          τα τελευταία έτη στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος επι-                      στη συνέχεια για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού,
          ταχύνθηκε εξαιτίας της πανδηµίας Covid-19. Αυτός ο µε-                       το οποίο θα αποτελείται από 6-8 ενότητες, οι οποίες θα  Ν
          τασχηµατισµός υπογράµµισε την ανάγκη παροχής υπο-                            µεταφραστούν σε όλες τις γλώσσες των εταίρων. Ταυ-
          στήριξης και κατάρτισης στο προσωπικό τριτοβάθµιας εκ-                       τόχρονα, αναπτύσσεται εργαλειοθήκη για τη δηµιουργία  Υ
          παίδευσης ώστε να αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις και                       διαδικτυακών εκπαιδευτικών προσοµοιώσεων/σεναρίων
          δεξιότητες ΤΠΕ, για να υποστηρίξει επιτυχώς την ηλε-                         στη ∆ιοίκηση, η οποία θα συνοδεύεται και από εκπαιδευτικό  Κατερίνα Νικολακοπούλου
          κτρονική µάθηση.                      σε νέα εκπαιδευτικά σενάρια προσαρµοσµένα σε κάθε αν-  υλικό. Στη συνέχεια θα αναπτυχθεί πλατφόρµα ηλεκτρο-  Σ
          Το έργο επιδιώκει την δηµιουργία ενός ανοικτού εργα-  τικείµενο. Απώτερος στόχος είναι να καταστεί ο ψηφια-  νικής µάθησης και διαδικτυακό µάθηµα, τα οποία θα δο-
          στηρίου,  που  θα  χρησιµοποιείται  από  το  προσωπικό  κός κόσµος, ένας χώρος συνεργασίας και ενσωµάτωσης  κιµαστούν πιλοτικά και θα παραµείνουν σε λειτουργία ακό-
          Ιδρυµάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, για να αυξήσει τις ψη-  όλων των εµπλεκόµενων και να αναβαθµιστεί η ψηφιακή  µα και µετά το τέλος του έργου.
          φιακές του δεξιότητες, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση σε αν-  εκπαίδευση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα.  Για  περισσότερες  πληροφορίες  στον  ιστότοπο
          τικείµενα ∆ιοίκησης. Στοχεύει να παράσχει, µέσω ενός  Πέρα από το εκπαιδευτικό προσωπικό Ιδρυµάτων Τριτο-  https://www.olmedu.eu/






                                                                                                                                              Μόνικα Μ. Λίλλη













                                                                                                                                             Ελένη Γεωργακάκου








          Σ Συ υν νε ει ισ σφ φέ έρ ρο ον ντ τα ας ς   σ στ τη ην ν   κ κα ατ τα απ πο ολ λέ έµ µη ησ ση η


          τ τω ων ν   φ φα αι ιν νο οµ µέ έν νω ων ν   δ δι ια αδ δι ικ κτ τυ υα ακ κή ής ς   β βί ία ας ς                                    Βασιλική Μαράτου




             υµβαδίζοντας µε το πνεύµα των καιρών, η ερευνη-  εκφοβισµού. Είναι ένα αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού  καθιστούν το σχολικό περιβάλλον επισφαλές. Ο εν λόγω
             τική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ συµµετέχει στο ευρω-  και  ταυτόχρονα  ένα  διαδραστικό  εργαλείο  διαθέσιµο  στόχος αναµένεται να επιτευχθεί µέσω της ευρείας συµ-
          Σπα~κό έργο AMeLiE – Advanced Media Literacy Edu-  στην εκπαιδευτική κοινότητα, για την δικτύωση των επι-  µετοχής εκπαιδευτικών, µαθητών/τριών και λοιπών µελών
          cation to counter online hatespeech, µε στόχο την αντιµε-  µέρους εκπαιδευτικών κοινοτήτων και τη διευκόλυνση στην  της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως είναι η διοίκηση σχο-
          τώπιση του φαινοµένου της διαδικτυακής ρητορικής µίσους  δηµιουργία οµάδων µε κοινό στόχο την καταπολέµηση φαι-  λικών µονάδων, γονείς και κηδεµόνες και άλλα µέλη της
          και της λεκτικής βίας µεταξύ των µαθητών και µαθητριών  νοµένων βίας και διχασµού στο διαδίκτυο. Η µεθοδολο-  ευρύτερης κοινότητας.
          σχολικής ηλικίας, ένα θέµα που απασχολεί όλο και πε-  γία ParoleOstili απευθύνεται σε σχολεία όλων των βαθµί-  Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy του ΕΑΠ έχει ήδη αναπτύ-
          ρισσότερο τη δηµόσια συζήτηση. Η κοινοπραξία του έρ-  δων, προσφέρει µαθήµατα κατάρτισης µελών της εκπαι-  ξει διαδραστική διαδικτυακή πλατφόρµα, µέσω της οποί-
          γου φέρνει σε συνεργασία 6 εταίρους που προέρχονται  δευτικής κοινότητας και παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε µια  ας τα σχολεία και οι εκπαιδευτικές κοινότητες που είναι
          από 5 ευρωπα~κές χώρες: Βέλγιο, Γερµανία, Ελλάδα, Ιτα-  σειρά εκπαιδευτικού υλικού σχεδιασµένου σύµφωνα µε τα  µέλη του δικτύου AMeLiE µπορούν να δοκιµάσουν την εκ-  Φωτεινή Γατοµάτη
          λία και Ρουµανία. Το έργο AMeLiE αναµένεται να ολο-  δεδοµένα της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγµατικότητας.  παιδευτική µεθοδολογία που προτείνει το έργο. Ταυτόχρονα
          κληρωθεί  την  31η  Αυγούστου  2022.  Την  ερευνητική  Περιλαµβάνει  το  «Μανιφέστο  µη  εχθρικής  επικοινω-  θα προσφερθεί ένα µικτό µάθηµα που θα απευθύνεται
          οµάδα του ΕΑΠ που συµµετέχει στο έργο συντονίζουν η  νίας», το οποίο αποτελεί µια χάρτα 10 Αρχών χρήσιµων  στους/τις εµπλεκόµενους/ες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες
          Ελένη Γεωργακοπούλου και η Μόνικα Λίλλη, επιστηµονι-                         θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά σε εθνικό επίπεδο,
          κές συνεργάτιδες της DAISSy.                                                 φτάνοντας κατά αυτό τον τρόπο στους 150 ενεργά εµ-
          Οι τεχνολογίες διαδικτύου και τα µέσα κοινωνικής δι-                         πλεκόµενους/ες εκπαιδευτικούς προερχόµενους/ες από
          κτύωσης προσφέρουν µια µεγάλη ευκαιρία για τα παιδιά,                        όλες τις βαθµίδες εκπαίδευσης.
          τους νέους και τις νέες να έχουν πρόσβαση στη γνώση,                         Οι εµπλεκόµενοι/ες εκπαιδευτικοί, µετά την ολοκλήρω-
          να επωφεληθούν από την ψηφιακή µάθηση και να συµµε-                          ση της δικής τους εκπαίδευσης, θα κληθούν να εφαρµό-
          τάσχουν στο δηµόσιο διάλογο. Ωστόσο, τα παιδιά είναι ταυ-                    σουν την µεθοδολογία του AMeLiE στην τάξη µε τους µα-
          τόχρονα ιδιαίτερα ευάλωτα στις σύγχρονες αυτές, και συ-                      θητές και τις µαθήτριές τους εξασφαλίζοντας κατά αυτό
          χνά ανεξέλεγκτες, τεχνολογίες. Οι λεκτικές εκφράσεις µί-                     τον τρόπο ότι το µήνυµα της εναντίωσης στη διαδικτυα-
          σους και διχασµού στα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν, δυ-                        κή ρητορική µίσους θα φτάσει σε περίπου 3.000 µαθητές  Αχιλλέας Καµέας
          στυχώς, ένα εκτεταµένο αλλά και εξαιρετικά ρευστό φαι-                       και µαθήτριες Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκ-
          νόµενο, δύσκολο να περιοριστεί λόγω της αµεσότητας των                       παίδευσης. Το έργο θα αναπτύξει, επίσης, ένα Εικονικό
          µέσων κοινωνικής δικτύωσης και αποτελεί ταυτόχρονα αί-                       Ευρωπα~κό ∆ίκτυο Σχολείων το οποίο θα στεγάσει το έργο
          τιο και αποτέλεσµα µιας διαδικασίας πολιτισµικής αλλα-  για τη βελτίωση της επικοινωνίας και της συµπεριφοράς  και θα συνδέσει τις σχολικές µονάδες οι οποίες συνερ-
          γής που οδηγεί ή/και ενισχύει εκδηλώσεις διακρίσεων, πε-  των χρηστών και χρηστριών του διαδικτύου. Κάθε φύλλο  γάζονται ή επιθυµούν να συνεργαστούν στην καταπολέ-
          ριθωριοποίησης και µισαλλοδοξίας, τόσο διαδικτυακά όσο  εργασίας της µεθοδολογίας προσαρµόζεται ανάλογα µε  µηση της διαδικτυακής ρητορικής µίσους, ευαισθητοποι-
          και εκτός σύνδεσης.                   το σχολικό επίπεδο και την ηλικιακή κατηγορία στην οποία  ώντας και αντιµετωπίζοντας το ζήτηµα µε την ενεργό συµ-
          Το έργο βασίζεται στην εφαρµογή και την περαιτέρω κλι-  απευθύνεται και συνδέεται µε µια συγκεκριµένη Αρχή του  µετοχή των νέων. Το τρίτο και τελευταίο πνευµατικό προ-
          µάκωση δύο ήδη επιτυχώς δοκιµασµένων µεθοδολογιών,  Μανιφέστου, γύρω από την οποία παρέχονται µαθήµατα,  ~όν και εργαλείο του έργου θα είναι ένα εγχειρίδιο Συ-
          της διαδραστικής πλατφόρµας SonetBULL και της µεθο-  χρονικά πλαίσια επίτευξης στόχων και βασικές δεξιότη-  στάσεων Αλλαγής Πολιτικής αναφορικά µε το φαινόµενο
          δολογίας ParoleOstili. Η πλατφόρµα SonetBULL, που έχει  τες που καλό είναι να κατακτηθούν.  της διαδικτυακής ρητορικής µίσους, το οποίο θα απευ-
          αναπτυχθεί στο παρελθόν από την οµάδα DAISSy, συλ-  Μέσω της εφαρµογής και της περαιτέρω κλιµάκωσης των  θύνεται σε φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής και
          λέγει επεισόδια και τεχνικές αντιµετώπισης του εκφοβι-  δυο αυτών ήδη δοκιµασµένων αποτελεσµάτων, το έργο στο-  σε εκπαιδευτικά ιδρύµατα.
          σµού και ενθαρρύνει την συν-δηµιουργία υλικού και εκ-  χεύει να αντιµετωπίσει τα διαδικτυακά φαινόµενα ρητο-  Περισσότερα  για  το  έργο  AMeLiE  στη  διεύθυνση
          στρατειών ευαισθητοποίησης ενάντια στις συµπεριφορές  ρικής µίσους που επηρεάζουν τις σχολικές κοινότητες και  https://www.amelieproject.eu/el/
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20