Page 15 - Open2U - November- 2021
P. 15
Θέµα 15
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2021
Η Η π πρ ρό όκ κλ λη ησ ση η ψ ψη ηφ φι ια ακ κο ού ύ µ µε ετ τα ασ σχ χη ηµ µα ατ τι ισ σµ µο ού ύ Σ
τ τη ης ς Τ Τρ ρι ιτ το οβ βά άθ θµ µι ια ας ς Ε Εκ κπ πα αί ίδ δε ευ υσ ση ης ς Ε Τ
οµάδα DAISSy του ΕΑΠ σε συνεργασία µε το Πα- ανοικτού διαδικτυακού αποθετηρίου και µιας εργαλει- βάθµιας Εκπαίδευσης, τα αποτελέσµατα του έργου θα εί- Σ
νεπιστήµιο Frederick της Κύπρου (Συντονιστής οθήκης, την κατάλληλη γνώση, τις δεξιότητες και ικανό- ναι χρήσιµα και σε υπεύθυνους χάραξης εκπαιδευτικής πο-
Ηεταίρος), το Πανεπιστήµιο Πατρών, το Πανεπιστή- τητες που απαιτούνται για την προσαρµογή και εξέλιξη της λιτικής, σε οργανισµούς που ασχολούνται µε την κατάρ- Ε
µιο της Ρώµης Tor Vergata και το GrantXpert Consulting από διδασκαλίας χρησιµοποιώντας µεθοδολογίες προσαρµο- τιση, καθώς και σε εµπειρογνώµονες της βιοµηχανίας και Θεόδωρος Παναγιωτακόπουλος
την Κύπρο, συµµετέχουν στο ευρωπα~κό χρηµατοδοτού- σµένες στην διαδικτυακή µάθηση και για την δηµιουργία εκπρόσωπους επιχειρήσεων που επιθυµούν να αναβαθ-
µενο έργο OLMEdu - Open Lab for the up-skilling of high- κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού που θα χρησιµοποιηθεί µίσουν την ψηφιακή εκπαίδευση. Λ
er educational staff in on-line MAnagement Education. Την Έως τώρα έχει ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση των θεω-
ερευνητική οµάδα του ΕΑΠ που συµµετέχει στο έργο συν- ρητικών θεµελίων και των αναγκών για τον προσδιορισµό Ε
τονίζει η Φωτεινή Γατοµάτη, επιστηµονική συνεργάτιδα της των µαθησιακών αποτελεσµάτων, το σχεδιασµό του εκ-
DAISSy. Ο στόχος του έργου είναι η αντιµετώπιση της πρό- παιδευτικού υλικού και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων Τ
κλησης του ψηφιακού µετασχηµατισµού που επιβλήθηκε κατάρτισης (µέθοδοι και τεχνικές) που θα χρησιµοποιηθούν
τα τελευταία έτη στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος επι- στη συνέχεια για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού υλικού,
ταχύνθηκε εξαιτίας της πανδηµίας Covid-19. Αυτός ο µε- το οποίο θα αποτελείται από 6-8 ενότητες, οι οποίες θα Ν
τασχηµατισµός υπογράµµισε την ανάγκη παροχής υπο- µεταφραστούν σε όλες τις γλώσσες των εταίρων. Ταυ-
στήριξης και κατάρτισης στο προσωπικό τριτοβάθµιας εκ- τόχρονα, αναπτύσσεται εργαλειοθήκη για τη δηµιουργία Υ
παίδευσης ώστε να αποκτήσει τις κατάλληλες γνώσεις και διαδικτυακών εκπαιδευτικών προσοµοιώσεων/σεναρίων
δεξιότητες ΤΠΕ, για να υποστηρίξει επιτυχώς την ηλε- στη ∆ιοίκηση, η οποία θα συνοδεύεται και από εκπαιδευτικό Κατερίνα Νικολακοπούλου
κτρονική µάθηση. σε νέα εκπαιδευτικά σενάρια προσαρµοσµένα σε κάθε αν- υλικό. Στη συνέχεια θα αναπτυχθεί πλατφόρµα ηλεκτρο- Σ
Το έργο επιδιώκει την δηµιουργία ενός ανοικτού εργα- τικείµενο. Απώτερος στόχος είναι να καταστεί ο ψηφια- νικής µάθησης και διαδικτυακό µάθηµα, τα οποία θα δο-
στηρίου, που θα χρησιµοποιείται από το προσωπικό κός κόσµος, ένας χώρος συνεργασίας και ενσωµάτωσης κιµαστούν πιλοτικά και θα παραµείνουν σε λειτουργία ακό-
Ιδρυµάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, για να αυξήσει τις ψη- όλων των εµπλεκόµενων και να αναβαθµιστεί η ψηφιακή µα και µετά το τέλος του έργου.
φιακές του δεξιότητες, ιδιαίτερα στην εκπαίδευση σε αν- εκπαίδευση στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύµατα. Για περισσότερες πληροφορίες στον ιστότοπο
τικείµενα ∆ιοίκησης. Στοχεύει να παράσχει, µέσω ενός Πέρα από το εκπαιδευτικό προσωπικό Ιδρυµάτων Τριτο- https://www.olmedu.eu/
Μόνικα Μ. Λίλλη
Ελένη Γεωργακάκου
Σ Συ υν νε ει ισ σφ φέ έρ ρο ον ντ τα ας ς σ στ τη ην ν κ κα ατ τα απ πο ολ λέ έµ µη ησ ση η
τ τω ων ν φ φα αι ιν νο οµ µέ έν νω ων ν δ δι ια αδ δι ικ κτ τυ υα ακ κή ής ς β βί ία ας ς Βασιλική Μαράτου
υµβαδίζοντας µε το πνεύµα των καιρών, η ερευνη- εκφοβισµού. Είναι ένα αποθετήριο εκπαιδευτικού υλικού καθιστούν το σχολικό περιβάλλον επισφαλές. Ο εν λόγω
τική οµάδα DAISSy του ΕΑΠ συµµετέχει στο ευρω- και ταυτόχρονα ένα διαδραστικό εργαλείο διαθέσιµο στόχος αναµένεται να επιτευχθεί µέσω της ευρείας συµ-
Σπα~κό έργο AMeLiE – Advanced Media Literacy Edu- στην εκπαιδευτική κοινότητα, για την δικτύωση των επι- µετοχής εκπαιδευτικών, µαθητών/τριών και λοιπών µελών
cation to counter online hatespeech, µε στόχο την αντιµε- µέρους εκπαιδευτικών κοινοτήτων και τη διευκόλυνση στην της εκπαιδευτικής κοινότητας, όπως είναι η διοίκηση σχο-
τώπιση του φαινοµένου της διαδικτυακής ρητορικής µίσους δηµιουργία οµάδων µε κοινό στόχο την καταπολέµηση φαι- λικών µονάδων, γονείς και κηδεµόνες και άλλα µέλη της
και της λεκτικής βίας µεταξύ των µαθητών και µαθητριών νοµένων βίας και διχασµού στο διαδίκτυο. Η µεθοδολο- ευρύτερης κοινότητας.
σχολικής ηλικίας, ένα θέµα που απασχολεί όλο και πε- γία ParoleOstili απευθύνεται σε σχολεία όλων των βαθµί- Η Ερευνητική Οµάδα DAISSy του ΕΑΠ έχει ήδη αναπτύ-
ρισσότερο τη δηµόσια συζήτηση. Η κοινοπραξία του έρ- δων, προσφέρει µαθήµατα κατάρτισης µελών της εκπαι- ξει διαδραστική διαδικτυακή πλατφόρµα, µέσω της οποί-
γου φέρνει σε συνεργασία 6 εταίρους που προέρχονται δευτικής κοινότητας και παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε µια ας τα σχολεία και οι εκπαιδευτικές κοινότητες που είναι
από 5 ευρωπα~κές χώρες: Βέλγιο, Γερµανία, Ελλάδα, Ιτα- σειρά εκπαιδευτικού υλικού σχεδιασµένου σύµφωνα µε τα µέλη του δικτύου AMeLiE µπορούν να δοκιµάσουν την εκ- Φωτεινή Γατοµάτη
λία και Ρουµανία. Το έργο AMeLiE αναµένεται να ολο- δεδοµένα της σύγχρονης εκπαιδευτικής πραγµατικότητας. παιδευτική µεθοδολογία που προτείνει το έργο. Ταυτόχρονα
κληρωθεί την 31η Αυγούστου 2022. Την ερευνητική Περιλαµβάνει το «Μανιφέστο µη εχθρικής επικοινω- θα προσφερθεί ένα µικτό µάθηµα που θα απευθύνεται
οµάδα του ΕΑΠ που συµµετέχει στο έργο συντονίζουν η νίας», το οποίο αποτελεί µια χάρτα 10 Αρχών χρήσιµων στους/τις εµπλεκόµενους/ες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι/ες
Ελένη Γεωργακοπούλου και η Μόνικα Λίλλη, επιστηµονι- θα λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά σε εθνικό επίπεδο,
κές συνεργάτιδες της DAISSy. φτάνοντας κατά αυτό τον τρόπο στους 150 ενεργά εµ-
Οι τεχνολογίες διαδικτύου και τα µέσα κοινωνικής δι- πλεκόµενους/ες εκπαιδευτικούς προερχόµενους/ες από
κτύωσης προσφέρουν µια µεγάλη ευκαιρία για τα παιδιά, όλες τις βαθµίδες εκπαίδευσης.
τους νέους και τις νέες να έχουν πρόσβαση στη γνώση, Οι εµπλεκόµενοι/ες εκπαιδευτικοί, µετά την ολοκλήρω-
να επωφεληθούν από την ψηφιακή µάθηση και να συµµε- ση της δικής τους εκπαίδευσης, θα κληθούν να εφαρµό-
τάσχουν στο δηµόσιο διάλογο. Ωστόσο, τα παιδιά είναι ταυ- σουν την µεθοδολογία του AMeLiE στην τάξη µε τους µα-
τόχρονα ιδιαίτερα ευάλωτα στις σύγχρονες αυτές, και συ- θητές και τις µαθήτριές τους εξασφαλίζοντας κατά αυτό
χνά ανεξέλεγκτες, τεχνολογίες. Οι λεκτικές εκφράσεις µί- τον τρόπο ότι το µήνυµα της εναντίωσης στη διαδικτυα-
σους και διχασµού στα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν, δυ- κή ρητορική µίσους θα φτάσει σε περίπου 3.000 µαθητές Αχιλλέας Καµέας
στυχώς, ένα εκτεταµένο αλλά και εξαιρετικά ρευστό φαι- και µαθήτριες Πρωτοβάθµιας και ∆ευτεροβάθµιας Εκ-
νόµενο, δύσκολο να περιοριστεί λόγω της αµεσότητας των παίδευσης. Το έργο θα αναπτύξει, επίσης, ένα Εικονικό
µέσων κοινωνικής δικτύωσης και αποτελεί ταυτόχρονα αί- Ευρωπα~κό ∆ίκτυο Σχολείων το οποίο θα στεγάσει το έργο
τιο και αποτέλεσµα µιας διαδικασίας πολιτισµικής αλλα- για τη βελτίωση της επικοινωνίας και της συµπεριφοράς και θα συνδέσει τις σχολικές µονάδες οι οποίες συνερ-
γής που οδηγεί ή/και ενισχύει εκδηλώσεις διακρίσεων, πε- των χρηστών και χρηστριών του διαδικτύου. Κάθε φύλλο γάζονται ή επιθυµούν να συνεργαστούν στην καταπολέ-
ριθωριοποίησης και µισαλλοδοξίας, τόσο διαδικτυακά όσο εργασίας της µεθοδολογίας προσαρµόζεται ανάλογα µε µηση της διαδικτυακής ρητορικής µίσους, ευαισθητοποι-
και εκτός σύνδεσης. το σχολικό επίπεδο και την ηλικιακή κατηγορία στην οποία ώντας και αντιµετωπίζοντας το ζήτηµα µε την ενεργό συµ-
Το έργο βασίζεται στην εφαρµογή και την περαιτέρω κλι- απευθύνεται και συνδέεται µε µια συγκεκριµένη Αρχή του µετοχή των νέων. Το τρίτο και τελευταίο πνευµατικό προ-
µάκωση δύο ήδη επιτυχώς δοκιµασµένων µεθοδολογιών, Μανιφέστου, γύρω από την οποία παρέχονται µαθήµατα, ~όν και εργαλείο του έργου θα είναι ένα εγχειρίδιο Συ-
της διαδραστικής πλατφόρµας SonetBULL και της µεθο- χρονικά πλαίσια επίτευξης στόχων και βασικές δεξιότη- στάσεων Αλλαγής Πολιτικής αναφορικά µε το φαινόµενο
δολογίας ParoleOstili. Η πλατφόρµα SonetBULL, που έχει τες που καλό είναι να κατακτηθούν. της διαδικτυακής ρητορικής µίσους, το οποίο θα απευ-
αναπτυχθεί στο παρελθόν από την οµάδα DAISSy, συλ- Μέσω της εφαρµογής και της περαιτέρω κλιµάκωσης των θύνεται σε φορείς χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής και
λέγει επεισόδια και τεχνικές αντιµετώπισης του εκφοβι- δυο αυτών ήδη δοκιµασµένων αποτελεσµάτων, το έργο στο- σε εκπαιδευτικά ιδρύµατα.
σµού και ενθαρρύνει την συν-δηµιουργία υλικού και εκ- χεύει να αντιµετωπίσει τα διαδικτυακά φαινόµενα ρητο- Περισσότερα για το έργο AMeLiE στη διεύθυνση
στρατειών ευαισθητοποίησης ενάντια στις συµπεριφορές ρικής µίσους που επηρεάζουν τις σχολικές κοινότητες και https://www.amelieproject.eu/el/

